Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2009-08-22 MSCC KM4 Sturup Raceway
6420 besök totalt
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754


Trådstartare
MSCC KM4 Sturup Raceway

Kanontillställning i torrt soligt väder om än något kall blåst emellanåt

Som vanligt flöt allting på bra med tävlingarna, MSCC (Född MGCC) har bra flyt i arrangemangen efter minst 35 års träning

Banan torr och välsopad

Ca 25 frivilliga funktionärer, alla inräknade, gjorde dett KM möjligt

Drygt 20 Roadsport A, B och C bilar kom till start samt 2 historiska bilar och en RS (Modsport 3)

Några nya förare sågs bla en gräddvit Porshe samt en relativt nybyggd Caterham

Det belv en rafflande uppgörelse mellan deltagarna i alla Roadsportklasserna

För egen del fick jag agera flaggvakt för dagen då min nya växellåda inte kommit på plats efter raset i KM3

Lite avåkningar och något bilhaveri blev facit, inga plåt eller personella skador


I Roadsport A stod (som väntat) fighten mellan Janne Persson och Henric Månsson, som nu fått all registrering, besiktning mm av bilen klart

Henric jagade Janne i 15 varv och var nästa uppe jämsides vid några lägen men Janne lyckade komma först över linjen i det avslutande Racet som MSCC har som frivillig avslutning (MSCC har bästa tidskvalstiden som avgör vinnare)

Mycket rafflande att beskåda, jag stod tillsammans med en kollega i utsläppet efter rakan och såg på nära håll fighten, finns inte så många ställen att köra om på Sturup

lite över 1.08 blev snabbaste tiderna för dagen i Roadsport A

Thomas Ahrens vann Roadsport B och Hans Drangel vann Roadsport C

I roadsport B har vi i år en 16 åring oscar Nilsson som åker en Porsche 944 S2, han åker bättre och bättre för varje tävling

Roadsport A
1. Janne Persson 2. Henric Månsson 3.Pontus Borg



Roadsport B
1. Thomas Ahrens 2. Rolf Dawidsson 3. Hans Hillerström



Roadsport C
1. Hans Drangel 2. Robert Serwanski 3. Fredrik olsson



Historic
1. Per Broberg 2. Anders Arildsson

RS (Modsport 3) Tord Andersson



En del av funktionärerna



/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Jag får tacka så hjärtligt alla inblandade för ytterligare ett kul KM .
Är ni nyfikna på tiderna så kan ni ladda hem dem på http://mscc.se/km_resultat.php .

Nu medger jag att jag var nog ett av svinen som bar sig åt på banan. Lite väl hård körning resuterade i djupdykning i sanden med bärgning som följd (första gången för mig. Tack till funkisarna som drog upp mig ). Så jag ber offentligt om ursäkt även om heatet inte blev avflaggat.

Det märkliga med detta KM var att ingenting stämde för mig. Körningen kändes inte bra, jag var långt ifrån personbästa, placeringen var ingen höjdare och jag missade racet p.g.a. defekta däck. Trots detta hade jag kul och kände mig inte alls nedstämd thumbs up .

Det verkar som fler än jag som upplevde att det gick långsammare än vad man är van vid. Jag undrar vad det kan bero på?

Är det någon som har fler bilder från dagen?

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008
Inlägg: 1160



Eddie, inte ska du vara bitter, du tar igen det på km5

Lite bilder










_________________
R Malmström
MSCC
Citera
henric mansson
Malmö
Här sen Feb 2005
Inlägg: 184



Eddie Varvstopp skrev:

Det märkliga med detta KM var att ingenting stämde för mig. Körningen kändes inte bra, jag var långt ifrån personbästa, placeringen var ingen höjdare och jag missade racet p.g.a. defekta däck. Trots detta hade jag kul och kände mig inte alls nedstämd thumbs up .

Det verkar som fler än jag som upplevde att det gick långsammare än vad man är van vid. Jag undrar vad det kan bero på?


Här har du en till Eddie

Trots 20hk mer + körde utan luftburk så inföll sig aldrig "flytet".
Jag brottades med en del häftiga överstyrningar
Båda bakdämparna hade bottnat igen och den ena dämparen läcker troligtvis
Bakdäcken var/ blev lite för slitna på tidsträningarna, de kom bara upp i ca55grader.
(tiderna låg på låga 1.09)

Tack till Robban och Sorin som körde till garaget och hämtade lite mindre slitna bakhjul thumbs up thumbs up
Tempen i de bättre däcken steg till ca 70grader i rejset
(bästa tid 1.08.59)
Rejset var mycket roligt då jag jagade Janne i sin blå Esther i 15varv utan att kunna köra om. Det var nära några gånger, men lyckades inte.

_________________
Henric månsson
SPVM Roadsport A
Westfield SEIW 1.9 -98
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Här presenteras ett nytt system för att rulla ihop den miljöcertifierade presenningen efter dagens tävlingar.



Jag tyckte oxå att det gick lite långsammare än vad det borde.
Kan det bero på landhöjningen eller är det så att banan är lite halare då man inte kört STCC eller några andra större race på ett tag med tillhörande gummibeläggning på asfalten?

Mvh
Fredrik olsson
Citera
henric mansson
Malmö
Här sen Feb 2005
Inlägg: 184



Något klibbiga däck

_________________
Henric månsson
SPVM Roadsport A
Westfield SEIW 1.9 -98
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5082



Hur gick det för Pierre?

_________________
Pontus Fyhr
Citera
henric mansson
Malmö
Här sen Feb 2005
Inlägg: 184



Pontus Fyhr skrev:
Hur gick det för Pierre?


Pierre kom på en 9:e plats.

_________________
Henric månsson
SPVM Roadsport A
Westfield SEIW 1.9 -98
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754


Trådstartare
Hej

Det ovan visade upprullnings problemet råkar jag också ut för
Man glömmer det dessutom VARJE gång, så jag har flera gånger lindat in HELA preseningen i bilen
Man kollar ju bakåt när man skall ut till en stint och lägger inte märke till presseningen, inte förän det börjar gå tungt

Ett He---te att få ut den igen

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
klas
Malmö
Här sen Aug 2005
Inlägg: 41



Tack till alla er som håller ihop detta!!

En fantastisk dag att köra på, även om det var långt ifrån personbästa gav racet mersmak... 10 varv i tajt fajt med två Miata bröder (någon som har bilder, bilder, bilder??) - adrenalinet var på topp hela kvällen...;-)
/Klas

_________________
Klas Hansson-Gladh
Citera
Eftersnack
2009-08-22 MSCC KM4 Sturup Raceway
6420 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande