Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2009-09-19 5papp sundsta
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (10912 totalt)
Farbror Muggen
Kårsta ytterområde
Här sen Nov 2008
Inlägg: 112


Trådstartare
En otrololig dag!

Solen sken, samtliga team sken ( om man nu såg något för dammet) och framförallt lagandan och depåmentaliteten som är så underbar med den här sporten, sken.

En hiskeligt trevlig tävling med väldigt få som bröt, kan det bli mer match. det var både hård fajt och många tävlande.

Vi måste tacka för alla superroliga fajter ( framförallt till bad to the bone som bjöd på en fem varv lång kamp och ändå hade n trevlig uppsyn trots att vi råkadade vända dem innan hårnålen.)

jag skulle åxå vilja gratulera er som lyckades med bedriften att skaffa er en bra placering efter mycket nötande. ni vet vilka ni är.

Grattis till Skåne ,Bangolfens stccvolvo och om jag inte minns helt fel volvo bm racing.

Det är så jävla skönt att säsongen är igång... vi är laddade för mycket mera.

Heja oss.

p.s bilder kommer så snart de kan länkas.

_________________
Magnus Danielsson

Mk Brum Brum, (örn örn)

www.mkbrumbrum.se/coppermine
Citera
Tejptomas
Trelleborg
Här sen Apr 2005
Inlägg: 104



Ja nu fick Ni pisk där uppe av Skåne. Nu är det bara för Er alla
där uppe att ta er ner till Laholm o bevisa att Ni är lika bra på
bortaplan. Då ska Ni få se RIKTIG 5-papp.


Mvh Tomas

PS Det var bl a min teamkamrat som var med o körde i Skånelaget.
och vi har kört snabbast varv flertalet gånger i Laholm.

_________________
Tomas Magnusson
B.A.D - Bad Attitude Drifters
Citera
klang
Stockholm
Här sen Maj 2008
Inlägg: 12



Det var kul som fan

Tack till Alkoracing som lagade bilen innan bes... bra att glomma bromsljus.. haha

Dessvarre var det mycket, mycket fulkorningar pa banan.
Flertalet som sikade in i forardorren i kurvor istallet for att vanta pa tillfallen att kora om, kandes mindre tryggt att se dorrarna komma narmare! (och ja, klart man flyttar pa sig vid tillfallen, men lite kneptigt pa asfaltsdelarna av banan)

Ett ex. Ar den gula "taxi" bilen som plojde rakt in i oss sa vi frontalkrockade med en gummihog.. (som tur ar de mjuka)

Skulle dela ut roda kort om det inte kants sa meningslost nar man blir pakord valdsamt under gulflagg i en kurva (och ja, det var medvetet).
Sen kan inte flaggvakter se allt, tyvarr.


Fast det var manga rena kamper, lite bucklor far man ta

och nej, jag grinar inte over det, men publik kom fram som sett pakorningarna och fragade hur det gick...


Tack for en kul dag i ovrigt.

Mvh
FMR nr. 44

_________________
Patrik Klang
Citera
rickardu
Östervåla
Här sen Sep 2008
Inlägg: 4



Lite film från team pirates

http://www.youtube.com/watch?v=Xeaa4W4MuuI

Får lov att säga att vi är iaf mycket nöjda med gårdagen, Vi fick ju se målflagg! trots lite krokig bil som blev utdömd innan start...

_________________
Rickard Uhlan
Citera
David V
Nyköping
Här sen Dec 2005
Inlägg: 25



Väldigt kul dag och härligt höstväder, bättre kunde det inte vara! Vi i Team Green Giant med den grön/vita Volvo 360:n hade jättekul.

Tyvärr startade inte vår kylfläkt och detta i kombination med lite väl aggressiv tändning + för varma (begagnade) tändstift från en skrotad motor så hade vi spikat och kokat sönder topplockspackningen...
Vi försökte köpa rätt stift på macken på vägen dit, men den rätt unga killen och tjejen gav oss istället en ask med säkringar... "Porslins-metallsakerna" som sitter i motorn hade de inga.

Efter en del panikfunderande och sorg över vatten i oljan, olja i vattnet, olja på marken, fontän ur expansionskärlet och gång på 3 cylindrar så åkte två i teamet in och köpte en ny packning, mer olja och bättre tändstift. Under tiden mekade vi andra av toppen och just när vi lyfte ner den på marken kom de tillbaka med ny packning i högsta hugg.
Dit med grejjerna igen, bort med termostaten och kylfläkten konstant på. Toppen drog vi på känn och tändningen ställde vi ganska safe, två timmar tog det totalt sen var vi ute igen!

Ett STORT tack till de som hörde att vi behövde en packning och köpte en till oss, ni kom ungefär en minut efter att vi hade köpt en själva. Hoppas att ni -inte- får användning för den mitt i ett race, men det kan ju vara bra att ha en extra nån gång.

Till nästa race blir det VW Golf fälgar med 15" däck så vi slipper understyra på våra 13" ballongdäck igen. Ser fram mot nästa omgång!

/David, Karl, Sara, Klas och Erik
(bilder kommer)

_________________
David Vestgöte
Insomnad Saab 900 T8 med Megasquirt och E85. Pågår: Peugeot 403 -1959
Citera
team bangolfen
järfälla/Geneve
Här sen Dec 2008
Inlägg: 93



fan grabbar (tjejer) vilken härlig dag
solen sken och många sköna team med på banan.
Själv hade vi 4 bilar med varav 2 nya team vilket var jättekul
Kockarna fick problem men en överhet japan
och volvon från 79 kämpade i mål efter lite fjäderpakets byten etc.
Kombi Tysken med automat och över 220HK blev även den het och var ovan kurvorna på sundsta.
Autobahns långa rakor är nog dess element.
Men 740 Volvon med Pulversläckarna i skuffen gjorde en bragd och knep silvret denna gång.
Jag tyckte det var ett mycket sjyst race denna gång vilket naturligtvis skall ges eloge till
samtliga förare som körde vårdat och race sjyst.
Saab är ju kända att ha dålig väghållning vilket bidrog till rullning denna gång.
Vad hände med korta katten??? hörde att det var ström problem??
Lilla toyotan nr 12 var grymt snabba kanske denna gång i överkant men det är
bara att komma tillbaka boys.
Stort grattis till skåne boysen vilekt gör en stark insats bara att vara på plats 65 mil norr om hemorten.
Vi ser fram emot revanch i oktober
med både race på sundsta och mantorp super månad helt enkelt.

mvh Hasse Teamchef för 4 bilar denna gång på sundsta filmen håller på att klippas ihop nu...
Bilder finns på vår hemsida http://www.team-bangolfen.info.se/

_________________
Hasse Söderström
Citera
Farbror Muggen
Kårsta ytterområde
Här sen Nov 2008
Inlägg: 112


Trådstartare
"mvh Hasse Teamchef för 4 bilar denna gång på sundsta filmen håller på att klippas ihop nu..."

Väntar med spänning.

_________________
Magnus Danielsson

Mk Brum Brum, (örn örn)

www.mkbrumbrum.se/coppermine
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Tejptomas skrev:
Ja nu fick Ni pisk där uppe av Skåne. Nu är det bara för Er alla
där uppe att ta er ner till Laholm o bevisa att Ni är lika bra på
bortaplan. Då ska Ni få se RIKTIG 5-papp.


Mvh Tomas

PS Det var bl a min teamkamrat som var med o körde i Skånelaget.
och vi har kört snabbast varv flertalet gånger i Laholm.


verkar inte vara nån som vågat än att åka ner till laholm men om det är någon som mot förmodan vågar, så hör av er till mig så hjälper jag till med bra att ha info om stället.... t.ex finns ett jättebra billigt boende väldigt nära banan......

förresten nästa Laholm blir lördagen 31 oktober och nästa Sundsta blir FÖRMODLIGEN söndagen 18 oktober och däremellan kör vi lördagen den 24 oktober Asfalts 5papp+ på Mantorp Park.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Farbror Muggen skrev:
"mvh Hasse Teamchef för 4 bilar denna gång på sundsta filmen håller på att klippas ihop nu..."

Väntar med spänning.


och jag väntar med spänning på din "överaskning"

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Farbror Muggen
Kårsta ytterområde
Här sen Nov 2008
Inlägg: 112


Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:
Farbror Muggen skrev:
"mvh Hasse Teamchef för 4 bilar denna gång på sundsta filmen håller på att klippas ihop nu..."

Väntar med spänning.


och jag väntar med spänning på din "överaskning"


Xilla och jag har funderat hela dagen.... vi ska fixa lite "leverantörer" bara.

_________________
Magnus Danielsson

Mk Brum Brum, (örn örn)

www.mkbrumbrum.se/coppermine
Citera
team bangolfen
järfälla/Geneve
Här sen Dec 2008
Inlägg: 93



Satt och meilade runt resultat osv inom team Bangolfen
då vi naturligtvis har intern tävling.
snabbast varv osv.
Tittar lite på skånepojkarna och blir lite besviken när jag läser deras pitstops.
De har totalt 9 depåstop totalt är bevattningsstop ett depå stop?
är ett stop för människor som parkera illa ett depå stop?
skit samma det ska vara totalt minimum 9 depåstop
och rekomenderas 30 minuters pass.
då läser jag att deras sista kille kör 48 varv alltså ca 1 timme.
jag gråter inte blod över detta men lite molk ska de känna i bägaren
när de gör på detta viset.
vi körde 30 minuters pass och
9 depåstop
plus 3 vattningsstop
plus 1 parkeringsstop
totalt 13 depåstop..
vilket borde vara enligt mig det rätta denna gång.
men snart är det dags igen den 18 söndag oktober är det hyfsat spikat datum?

_________________
Hasse Söderström
Citera
rickardu
Östervåla
Här sen Sep 2008
Inlägg: 4



bevattningsstoppen är väl självklart ett vanligt depåstop för t.ex byte av förare?
såå har jag tolkat det iallafall.

_________________
Rickard Uhlan
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



rickardu skrev:
bevattningsstoppen är väl självklart ett vanligt depåstop för t.ex byte av förare?
såå har jag tolkat det iallafall.


jo, det är dom.... för något annat sa vi inte...... så det är/var helt ok.....

och bangolfen kan känna att dom var konkurrenskraftiga för vinst och nästa gång så kanske ;-)

Hursomhelst.... det jag var imponerad av var att hela 24 bilar "vann" genom att komma imål.... det märks att många har blivit riktigt duktiga både på att köra och att "hushålla" bil så man kommer imål....

och så kan man ju inte undgås att imponeras av Rap Racing som parkerar ute i stenröset med trasigt fjäderben och sen några få minuter senare ändå är ute på banan igen med lagad bil.....

och en eloge till alla som jobbat på att få sina avgas-system att både hålla och låta lite.... även till Isaksson, som var lite sur på mig, men jag håller med både er och banägaren... ni ligger lite på gränsen men när ni håller ner varvtalet så är det helt ok..... men om ni sätter på någon liten dämpare till så kan ni varva på ordentligt utan problem.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Karl V
Nyköping
Här sen Okt 2007
Inlägg: 707



Fredrik - SLC skrev:
rickardu skrev:
bevattningsstoppen är väl självklart ett vanligt depåstop för t.ex byte av förare?
såå har jag tolkat det iallafall.


jo, det är dom.... för något annat sa vi inte...... så det är/var helt ok.....

och bangolfen kan känna att dom var konkurrenskraftiga för vinst och nästa gång så kanske ;-)

Hursomhelst.... det jag var imponerad av var att hela 24 bilar "vann" genom att komma imål.... det märks att många har blivit riktigt duktiga både på att köra och att "hushålla" bil så man kommer imål....

och så kan man ju inte undgås att imponeras av Rap Racing som parkerar ute i stenröset med trasigt fjäderben och sen några få minuter senare ändå är ute på banan igen med lagad bil.....

och en eloge till alla som jobbat på att få sina avgas-system att både hålla och låta lite.... även till Isaksson, som var lite sur på mig, men jag håller med både er och banägaren... ni ligger lite på gränsen men när ni håller ner varvtalet så är det helt ok..... men om ni sätter på någon liten dämpare till så kan ni varva på ordentligt utan problem.


Skulle det inte gå att ha något tröstpris till racets monstermek för de som har värst ras men ändå lagar upp och tar målflagg? Fast det vore ju upp till varje team att rapportera in och ännu mer grejer att hålla reda på..

Ska passa på att tacka för ett väldigt roligt arrangemang!

_________________
Karl Vestgöte
Citera
Farbror Muggen
Kårsta ytterområde
Här sen Nov 2008
Inlägg: 112


Trådstartare
Skulle det inte gå att ha något tröstpris till racets monstermek för de som har värst ras men ändå lagar upp och tar målflagg? Fast det vore ju upp till varje team att rapportera in och ännu mer grejer att hålla reda på..

Ska passa på att tacka för ett väldigt roligt arrangemang![/quote]

Eventuellt skulle det funka med "Publikens röst",(en kategori med ett pris som innefattar bästa prestation,snyggast körning,finast bil,sämst utgångsläge, etc. dock representerat av ett endaste pris.) men av erfarenhet vet jag att det glöms bort bland virvarret, så det brukar inte bli så demokratiskt.

_________________
Magnus Danielsson

Mk Brum Brum, (örn örn)

www.mkbrumbrum.se/coppermine
Citera
John.Karlsson
Sala
Här sen Dec 2005
Inlägg: 54



Fredrik - SLC skrev:

och en eloge till alla som jobbat på att få sina avgas-system att både hålla och låta lite.... även till Isaksson, som var lite sur på mig, men jag håller med både er och banägaren... ni ligger lite på gränsen men när ni håller ner varvtalet så är det helt ok..... men om ni sätter på någon liten dämpare till så kan ni varva på ordentligt utan problem.



Jo, vi försökte iaf, efter 3 svartflaggor så gav vi upp, det gick inte att lappa ihop skroten vi körde med längre, alla lagningar höll, men det pajade hela tiden på nya ställen

Så är reglerna och det är inte så konstigt att vi vart avvinkade

I övrigt så hade vi en grymt kul dag ute på banan, nån punktering och lite mycket småfel på bilen, panhardstaget tex hur ofta kör man av det....
Som tur var så hade vi en gassvets och en kunnig chaufför som smälte ihop det igen.

Team #6 FGM racing kommer ni kunna se på banan igen efter lite meck, på återseende!

//
John
Gustav
Matte
Tobbe
Bernt (Servicebuss/meck)

_________________
John Karlsson

BMW E36 M3 3,2
BMW E46 328
Citera
team bangolfen
järfälla/Geneve
Här sen Dec 2008
Inlägg: 93



team bangolfen presenterar denna soliga dag 3 filmer
och inte enbart inriktat på våra egna racers
sätt er med chipsen biran och njut
vi ses 18 och 24 oktober

Hasse

_________________
Hasse Söderström
Citera
Farbror Muggen
Kårsta ytterområde
Här sen Nov 2008
Inlägg: 112


Trådstartare
team bangolfen skrev:
team bangolfen presenterar denna soliga dag 3 filmer
och inte enbart inriktat på våra egna racers
sätt er med chipsen biran och njut
vi ses 18 och 24 oktober

Hasse


Har sagt det förut, men säger det ännu en gång... Fan vad fint det är med väldokumenterade tävlingar.
keep up the good work.

_________________
Magnus Danielsson

Mk Brum Brum, (örn örn)

www.mkbrumbrum.se/coppermine
Citera
gascan
stockholm täby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 116



tja tja

vad sejer ni om att ha en regel om att alltid ha mins 2 st fungerande bromsljus a 21W ?


fredrik vad sejer du ?

_________________
marcus bontè
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



gascan skrev:
tja tja

vad sejer ni om att ha en regel om att alltid ha mins 2 st fungerande bromsljus a 21W ?


fredrik vad sejer du ?


bra som målsättning...... men vet inte om jag vill ha det som absolut regel och bli tvungen att ta av en ledarbil eller en bil som jagar ledningen på slutet bara för att ett bromsljus inte funkar......

så allvarligt hård rejsing ska det inte vara att man inte ser en hel bil som bromsar oavsett om bromsljuset funkar eller inte.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Farbror Muggen
Kårsta ytterområde
Här sen Nov 2008
Inlägg: 112


Trådstartare
...borta..=(

_________________
Magnus Danielsson

Mk Brum Brum, (örn örn)

www.mkbrumbrum.se/coppermine
Citera
Eftersnack
2009-09-19 5papp sundsta
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (10912 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande