Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Torsendiff eller ej | << 1, 2, 3, 4 8 besök senaste veckan (25523 totalt) |
Så det är en spole menar du? Hjulen måste ju kunna ha olika varvtal även när diffen överför moment, annars blir ju bilen klart knasig att köra. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Nää... det sa jag ju inte. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
ok, så "hjulen" skall läsas som kugghjulen eller?
Beroende på vinkel så får man ju låseffekter också, självhämmande effekter som om man försöker vrida en snäckväxel åt fel håll. Ju mer man ökar utväxlingen desto svårare blir det att driva den åt andra hållet och till slut så vinner friktionen. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
du får nog läsa igen. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Skruva banåkabil Torsendiff eller ej | << 1, 2, 3, 4 8 besök senaste veckan (25523 totalt) |