Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 328i -95
<<   1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 42, 43, 44   >>
57 besök senaste veckan (264942 totalt)
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4467



Johan Sjöström skrev:
Aerocatch borde funka bättre


Jepp, men jag orkar inte byta. Svart vävtjep får duga.

@BTG, när är det planerat med Ringenresor? Vore kul att ses. Jag är ju där lite till o från i år.

_________________
Jens Lanvin
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
Jens L skrev:
@BTG, när är det planerat med Ringenresor? Vore kul att ses. Jag är ju där lite till o från i år.


Det vore kul!
Årets eventuella resor hänger i luften. Hoppas få klarhet inom de närmste veckorna.

Vad siktar du själv på för tillfällen? Under juni-sept verkar det vara öppet nästan varenda kväll. Men få rejäla helger? Vet iofs inte om helgerna är att föredra men ändå...

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
BTG skrev:
Ingenting som någonsin varit riktigt snabbt har samtidigt varit direkt vackert. SR-71 är cool, men knappast en skönhet. För att dra en parallell i all ödmjukhet.






_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
Efter att ha framhärdat med original en-kolvs ok så tänkte jag testa och se om jag får dit en liten uppdatering under mina 17-tummare.
Det är Boxster S-ok som om jag läst rätt normalt nyper om 318mm skivor.
Skivan som ligger i fälgen är 315mm. Jag kommer köra med M3E46 på 325mm. Men det ser ut att kunna få plats.




_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1111



BTG skrev:
Efter att ha framhärdat med original en-kolvs ok så tänkte jag testa och se om jag får dit en liten uppdatering under mina 17-tummare.
Det är Boxster S-ok som om jag läst rätt normalt nyper om 318mm skivor.
Skivan som ligger i fälgen är 315mm. Jag kommer köra med M3E46 på 325mm. Men det ser ut att kunna få plats.


Det blir nog toppen! thumbs up
Jag har ju inga boxster ok, men mina skivor är 348mm och det går fint med 17"

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2224



BTG skrev:
Efter att ha framhärdat med original en-kolvs ok så tänkte jag testa och se om jag får dit en liten uppdatering under mina 17-tummare.
Det är Boxster S-ok som om jag läst rätt normalt nyper om 318mm skivor.
Skivan som ligger i fälgen är 315mm. Jag kommer köra med M3E46 på 325mm. Men det ser ut att kunna få plats.

Oj, vad du kommer njuta av pedalkänslan när du fått på det där trevliga kittet!
Jag gissar att du kommer klassa uppgraderingen i samma härad som diffbroms och mer maskin...


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
BMW-DJ skrev:
Det blir nog toppen! thumbs up
Jag har ju inga boxster ok, men mina skivor är 348mm och det går fint med 17"

Skönt att höra! thumbs up

Johan Samson skrev:
BTG skrev:
Efter att ha framhärdat med original en-kolvs ok så tänkte jag testa och se om jag får dit en liten uppdatering under mina 17-tummare.
Det är Boxster S-ok som om jag läst rätt normalt nyper om 318mm skivor.
Skivan som ligger i fälgen är 315mm. Jag kommer köra med M3E46 på 325mm. Men det ser ut att kunna få plats.

Oj, vad du kommer njuta av pedalkänslan när du fått på det där trevliga kittet!
Jag gissar att du kommer klassa uppgraderingen i samma härad som diffbroms och mer maskin...


Vi får hoppas det.
Jag provkörde M3E46 med AP runt om på Mantorp och konstaterade att jag nog skulle göra något åt mina egna.
Jag har länge kört med Stenmarks devis: "Dä bar å åk" Men det har bara gått till en viss punkt. Sedan behövs faktiskt aero och annat.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
Har börjat meka inför säsongen, typ fyra månader för sent. Men det hinns nog med ändå.
Då jag skall åka med lite bättre bromsar framgent så byter jag hjullager. De gamla kom av oförskämt enkelt.


_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
Rätt verktyg är A & O.




_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
Nu med skivor på plats.




Styrskenorna på min front har på ena sidan gått sönder. Någon som har ett smart tips på hur man fixar detta? Dessa fästen går väl inte att köpa lösa?



_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



BTG skrev:


Styrskenorna på min front har på ena sidan gått sönder. Någon som har ett smart tips på hur man fixar detta? Dessa fästen går väl inte att köpa lösa?




Samma här, jag limmade en 90 graders stålprofil med 2K epoxy och det har iallafall hållt en säsong än så länge

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
Tack för tipset Micke. Hittade till slut det som jag tror är reservdelen i ETK:n: 51 11 8 122 575
Visar det sig inte stämma så får det bli en liten plåtprofil.

Inför sommaren pågår annars förberedelserna. Hjulinställning hos Dr. Setup. www.bandhagensdack.se


_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1310



Behövs det där verktyget för hjullagerbyte eller? Bra att du är på g micke thumbs up

_________________
Fredrik Rapp
BMW E21 -78
Toyota Corolla -75
Toyota Supra -84
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



frapp skrev:
Behövs det där verktyget för hjullagerbyte eller? Bra att du är på g micke thumbs up


Nej det behövs inte.

/AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
Johan Samson skrev:
BTG skrev:
Efter att ha framhärdat med original en-kolvs ok så tänkte jag testa och se om jag får dit en liten uppdatering under mina 17-tummare.
Det är Boxster S-ok som om jag läst rätt normalt nyper om 318mm skivor.
Skivan som ligger i fälgen är 315mm. Jag kommer köra med M3E46 på 325mm. Men det ser ut att kunna få plats.

Oj, vad du kommer njuta av pedalkänslan när du fått på det där trevliga kittet!
Jag gissar att du kommer klassa uppgraderingen i samma härad som diffbroms och mer maskin...



Spot-on Johan! Herregud, efter diffbroms är detta nästaa suveräna steg. Kostar +10 ink allt att få på plats men väldigt mycket brake(feel) for the buck.

Annars har jag traditionsenligt och i linje med min politiska övertygelse utfört kroppsarbete idag. Det är min födelsedag och då passar det bra att lägga sig under och känna på alla bultar för att sedan packa och göra klart inför Falkenberg.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
Om någon vet hur man diagnostiserar vilka bromsok man har får man gärna tipsa mig!
Jag vet nämligen inte vad jag har för ok bak på min bil. De är väldigt nära oiginal 328i E36 men aningens större. Jag märker det när jag köper belägg, 328i-beläggen är några 10-delar för små så de klapprar....

Hur kan det komma sig att jag inte vet vad jag har för ok? Jo, på ringen hade jag ett missöde som slog sönder ett av mina original-ok. Jag erbjöds då att köpa beggade ok. Dessa uppgavs vara E46 330i. Det är de inte, de är inte närheten.
Jag tror att det kanske är E46 320i-ok, eller något?








_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
Mekandet efter sommaren och inför hösten startar på lördag. Bl.a. med avgassystemsbyte för att klara bullerkraven här hemma i "naiv/pretto-Sverige".

Bilen måste också (tyvärr) få nya belägg runt om. ABS:n är så toknervös att den äter belägg. ABS:n har visserligen alltid varit nervös men nu är det hopplöst. Den är tom inne och jobbar utan att jag rör bromsen... För den som undrar så händer det när bilen är i luften med all fyra hjulen.
Min teori är att den har (för) gammal teknologi. Säkert tre-kanals vad det nu innebär? Hursomhelst, en ABS uppfunnen för gatköra och innan man ens visste vad R-däck var...

Någon som har tips på vad man kan göra istället?

(Den som vill föreslå att jag skall ta bort ABS:n behöver inte göra det. Jag vill ha funktionen kvar. )

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1111



BTG skrev:
Mekandet efter sommaren och inför hösten startar på lördag. Bl.a. med avgassystemsbyte för att klara bullerkraven här hemma i "naiv/pretto-Sverige".

Bilen måste också (tyvärr) få nya belägg runt om. ABS:n är så toknervös att den äter belägg. ABS:n har visserligen alltid varit nervös men nu är det hopplöst. Den är tom inne och jobbar utan att jag rör bromsen... För den som undrar så händer det när bilen är i luften med all fyra hjulen.
Min teori är att den har (för) gammal teknologi. Säkert tre-kanals vad det nu innebär? Hursomhelst, en ABS uppfunnen för gatköra och innan man ens visste vad R-däck var...

Någon som har tips på vad man kan göra istället?

(Den som vill föreslå att jag skall ta bort ABS:n behöver inte göra det. Jag vill ha funktionen kvar. )


Vet inte om det är tillämpligt för dig men har du läst Gabbes tråd? slutet på sidan 30, början på sidan 31 angående ABS:

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=95193&postdays=0&postor . . . .

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Det blir spännande med våra abs om man bromsar lite innan man landat i pflanzgarten 1 fråga mig inte hur jag vet det

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
mblixt@gmail.com
Strandbaden
Här sen Jul 2012
Inlägg: 1567



Man kan ju bromsa före också

(But I do see your point, det lär bli spännande...)

_________________
Mikael Blixt
BMW M3 3,2 -98
2016 - 2:a BMW CUP Special
2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Vi var 2 compacter som jagade varandra. Eftersom han sket i att bromsa ville inte jag vara sämre. Både två konstaterade vi att båda tappadw bromsverkan nån millisekund efter hoppet. SCARY....

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 328i -95
<<   1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 42, 43, 44   >>
57 besök senaste veckan (264942 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande