Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 328i -95
<<   1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 42, 43, 44   >>
53 besök senaste veckan (264952 totalt)
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
@David: Tack för tipset. Jag och Gabbe har haft kontakt i frågan.

@ Johan och Mikael: Japp, där blir det riktigt spännande om man inte tänker till. Men även utmed t.ex. T13 (över "krönet" innan vänstern) vill ABS:n hemskt gärna vara med och feppla oavsett när/hur jag bromsar. Det finns (för) många andra ställen där det också jobbar utan att jag vill. Måste hitta på något...

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Du är så känslig. Ut o kör o tvåla till med en sub8 tid nu! Fick till 9.57 med kompisens passat automat 2.0 förra veckan. Saknar o köra med compacten och även våra svenska stinter innan du gjorde ett könsbyte

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
Nja, jag pangar allt på även med ABS:n smattrandes.
Den gör bara åt med så förbannat mycket belägg. Eldade upp helt nya frambelägg på kanske 25 varv...

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Herrejösses. Ja såna problem har inte jag. Det har inte med däckstypen/greppet att göra? (För det påverkar ibland hur abs jobbar) Du kan inte prova med en annan styrenhet?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
Det har inte med däckstypen/greppet att göra? (För det påverkar ibland hur abs jobbar)


Jopp, helt riktigt. Det sitter hårdare (läs lite för hårda) fjädrar runt om än tidigare. Det blir mjukare sådana till nästa år, iaf fram. Men det kommer inte lösa problemet i sin helhet. Jag får surfa vidare på internetettet och se om jag kan hitta någon lösnung.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
Om någon har en diffbrygga för ett 188-hus till en E36:a så är jag spekulant. PM:a!




_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Newberg
Sala
Här sen Nov 2007
Inlägg: 851



Yikes, aldrig sett en subframe gå isär där.

_________________
Torbjörn Nyberg
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Tur att jag inte har skickat iväg min på pulverlack, lika bra att förstärka den mer ser jag.

FYI så är det samma subframe till alla E36 förutom M3 3.2

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
Nu är en ny bakvagnsbrygga inköpt och blästrad. Den kommer förstärkas, få nya bussningar och sedan lackas. Sedan skall en massa andra saker göras med bilen som gör att jag får vara glad om den är igång till midsommar...


_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Gällande oljetempen löste jag det på 328 motor/M3 instrument genom att dra en kabel från rätt pin till givare på motorn, funkade utmärkt. Jag knåpade ihop ett mektips för detta för länge sedan som borde stämma hyfsat även för dig.

http://bimmer.se/mektips/pdf/mektips_oljetemp_e36.pdf


Hoppas vi ses på någon asfaltsplätt i sommar!


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
Gällande oljetempen löste jag det på 328 motor/M3 instrument genom att dra en kabel från rätt pin till givare på motorn, funkade utmärkt. Jag knåpade ihop ett mektips för detta för länge sedan som borde stämma hyfsat även för dig.
http://bimmer.se/mektips/pdf/mektips_oljetemp_e36.pdf
Hoppas vi ses på någon asfaltsplätt i sommar!



TaAck för tipset!
Jag befarar att jag testat detta (och inte fått det att fungera) men jag gör det igen för att vara säker. För dig har det alltså fungerat på riktigt?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
mblixt@gmail.com
Strandbaden
Här sen Jul 2012
Inlägg: 1567



BTG skrev:
Johan Sjöström skrev:
Gällande oljetempen löste jag det på 328 motor/M3 instrument genom att dra en kabel från rätt pin till givare på motorn, funkade utmärkt. Jag knåpade ihop ett mektips för detta för länge sedan som borde stämma hyfsat även för dig.
http://bimmer.se/mektips/pdf/mektips_oljetemp_e36.pdf
Hoppas vi ses på någon asfaltsplätt i sommar!



TaAck för tipset!
Jag befarar att jag testat detta (och inte fått det att fungera) men jag gör det igen för att vara säker. För dig har det alltså fungerat på riktigt?


Jag har också fått det att funka. Dvs det borde gå om inte något är trasigt.

_________________
Mikael Blixt
BMW M3 3,2 -98
2016 - 2:a BMW CUP Special
2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
mblixt@gmail.com skrev:
BTG skrev:
Johan Sjöström skrev:
Gällande oljetempen löste jag det på 328 motor/M3 instrument genom att dra en kabel från rätt pin till givare på motorn, funkade utmärkt. Jag knåpade ihop ett mektips för detta för länge sedan som borde stämma hyfsat även för dig.
http://bimmer.se/mektips/pdf/mektips_oljetemp_e36.pdf
Hoppas vi ses på någon asfaltsplätt i sommar!



TaAck för tipset!
Jag befarar att jag testat detta (och inte fått det att fungera) men jag gör det igen för att vara säker. För dig har det alltså fungerat på riktigt?


Jag har också fått det att funka. Dvs det borde gå om inte något är trasigt.


thumbs up

Adaptern behövs väl bara till "icke S50-motorer"?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4016



hualigen!!

Min bakvagnsbrygga blev o byta ut också fast på min E46. Den var svetsad. Såg inte bra ut och när vi kryssmätte upp den var den tom sne...
Hittade en på skroten...

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
Kul att se att du är tillbaka i gamet igen Fredrik!

Själv så är det lite rotfyllning som är på agendan.





Trösklar skall bytas och diffbryggan fixas.

Angående trösklarna så antar jag att det är skillnad på: https://www.bildelaronline24.se/van-wezel/1278042?grmk=1&gclid=CPX . . . . och Schmeidmanns trösklar https://old.schmiedmann.se/sv/bmw-e36/10582-ny?produkt=0060011 ?

Visst är den billigare Van Wezel-delen bara den yttre plåten medan Schmeidmanns är helt kompletta med domkraftsfästen, inre och yttre plåt och allt?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
a.johnsson
Helsingborg
Här sen Feb 2009
Inlägg: 357



När vi bytade trösklarna på min så letade jag också efter plåt med fästen och allt. Hittade ingen. Så vi byggde upp nya på klippta plåtbitar. Det som kan skilja mellan Schmiedmann och Van Wezel plåten är tjockleken. Antingen 0,8 eller 1,0mm i godset. Köpte Klokkerholms trösklar via AD bildelar för en femhundring, passformen var bra. Kolla i början av min tråd så hittar du lite bilder från bytet. Lycka till och glad påsk!

_________________
Anders Johnsson

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
Tack för tips Anders. thumbs up
Tittar jag i fel tråd om jag tittar i din biltråd om E30:n som är länkad från din "knapp" i din profil? För jag hittar inga tröskelbilder där...

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
a.johnsson
Helsingborg
Här sen Feb 2009
Inlägg: 357



BTG skrev:
Tack för tips Anders. thumbs up
Tittar jag i fel tråd om jag tittar i din biltråd om E30:n som är länkad från din "knapp" i din profil? För jag hittar inga tröskelbilder där...


Som det kan bli, knappen uppdaterad.

_________________
Anders Johnsson

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
a.johnsson skrev:
Som det kan bli, knappen uppdaterad.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
Är det någon som har tips på hur man på bästa sätt rostskyddar en nyblästrad och därefter förstärkningssvetsad diffbrygga? Bara bodyspray eller skall man grunda och sedan lägga på något eller göra något helt annat?










_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Martin Skoog
Eslöv
Här sen Mar 2005
Inlägg: 670



Tjena,
En etsande grundfärg bör du använda oavsett vad du ska göra sedan! Tex. Hagmans CA-primer. Den använde jag till kombin efter den hade blivit blästrad.
Den isolerar metallen från fukt. Sen kan du lägga en lack eller vad du vill ovanpå

_________________
Martin Skoog

BMW E36 Touring, BMW Cup
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 328i -95
<<   1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 42, 43, 44   >>
53 besök senaste veckan (264952 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande