Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Eftersnack
2009-09-27 Eifelrennen 2009
tråden läst  
5183 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

 
   
Kolja
08





Här sedan: 23 Apr 2005
Inlägg: 1508
Tipsa Facebook   Inlägg  17 Okt 2009 02:23     2009-09-27 Eifelrennen 2009 Citera

Tänkte visa litet mobilbilder tagna sista helgen i sept på klassikerracing På Ringen. Vädret var soligt och +20 men tyvärr inte så mkt publikum som det borde ha varit.

Hög kvalite på fordonsparken. MB luftade bl.a tre stycken av sina Silberpfeile. Den offentliga varmkörningsproceduren var som en konsert med fans vars lukt- och hörselorgan fick en rejäl dos ricinolja och kompressortjut. Man kände hur ansiktet fick en fet beläggning från avgaserna...

Retro F1 loppen var faktiskt ganska täta och lät alldeles utmärkt. Notera teknikskillnaden mellan JPS Lotusens CF monocoque jmf med de övriga F1 chassierna som forfarande hade rör/alu.



Premier som tog åttonde plats i 1914 års Indy. Ready to race!


Maffig Riley


Riley nr 2. Engelsmännen gjorde en del riktigt feta vagnar förr.


Piece of ass (Rileyns asså)


La bella machina. Maserati GP vagn fr 30-talet





_________________
Tony Jonsson
----------------
Kneel before the latin emperor u puny teutonians.


Senast ändrad av Kolja, 17 Okt 2009 02:44, ändrad totalt 1 gång
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Kolja
08





Här sedan: 23 Apr 2005
Inlägg: 1508
Tipsa Facebook   Inlägg  17 Okt 2009 02:42     Citera

Vi kör några till




Denna rovan glädjer en Alfasudägare litet extra. Boxer 12 med ett sjuukt ljud.


Det kördes litet också



Sedan fanns det lite andra vagnar som inte verkade köras



Eventet kan rekommenderas, biljetterna gick på 8 resp 16 Euro fre/lör inkl läktare och parkering i sedvanlig tysk ordning.

Fritz håller f.ö. på och bygger ett Dizneyland vid GP slingan med bergodalbana längs målrakan in i genom köpcentra med team-merchandicebutiker och en liiiten ölstuga. Ny huvudläktare samt casino m heliplatta å det grövsta etc.


_________________
Tony Jonsson
----------------
Kneel before the latin emperor u puny teutonians.
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Lennart Jarmyr
Motala





Här sedan: 03 Dec 2002
Inlägg: 4078
Tipsa Facebook   Inlägg  17 Okt 2009 08:03     Citera

thumbs up


_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Sörpan
Slåtte





Här sedan: 19 Nov 2002
Inlägg: 8691
Tipsa Facebook   Inlägg  17 Okt 2009 12:49     Citera

Maseratin är väl en 250F från 50-talet?

Lotusen tror jag kan vara några årsmodeller nyare än de andra F1:orna, därav skillnad i monocoquen.

EDIT: Härliga bilder! thumbs up


_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Perra H
Jönköping





Här sedan: 08 Jun 2006
Inlägg: 207
Tipsa Facebook   Inlägg  04 Nov 2009 13:42     Citera

Hej!

Lägger in lite länkar från Sportvagnssällskapet i Jönköping. Det är några bilar från våra medlemmar som brukar söka sig ned dit för att delta.

Göran har tagit både bra bilder och skriver på sitt speciella sätt...
Del 1: http://www.ssij.nu/Eifel09-1.htm
Del 2: http://www.ssij.nu/Eifel09-2.htm
Del 3: http://www.ssij.nu/Eifel09-3.htm
Del 4: http://www.ssij.nu/Eifel09-4.htm

Trevlig läsning!


_________________
Per Huzell
Speed is Everything
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Perra H
Jönköping





Här sedan: 08 Jun 2006
Inlägg: 207
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Nov 2009 10:20     Re: Citera

Perra H skrev:
Hej!

Lägger in lite länkar från Sportvagnssällskapet i Jönköping. Det är några bilar från våra medlemmar som brukar söka sig ned dit för att delta.

Göran har tagit både bra bilder och skriver på sitt speciella sätt...
Del 1: http://www.ssij.nu/Eifel09-1.htm
Del 2: http://www.ssij.nu/Eifel09-2.htm
Del 3: http://www.ssij.nu/Eifel09-3.htm
Del 4: http://www.ssij.nu/Eifel09-4.htm

Trevlig läsning!

Så kom då även slutet på resan.
För allt skönt har ett slut och så är det åter till vardagen.
Del 5: http://www.ssij.nu/Eifel09-5.htm


_________________
Per Huzell
Speed is Everything
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Johan Sjöström
Lindenhof





Här sedan: 30 Dec 2002
Inlägg: 11266
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Nov 2009 10:52     Citera

Sjukt bra även detta, berör mig absolut mer än några andra reportage jag läst här!
Att sedan bilderna är tagna av en kille med lite kunskap/utrustning gör inte ont det iheller.

thumbs up


_________________
Johan Sjöström
Master Starter 2012
Time Attack 2012/2013
NS223/8.15/9.07
Tack till: nfs.nu/fartfabriken.se
Medlem i Compactmaffian sedan 2007
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Perra H
Jönköping





Här sedan: 08 Jun 2006
Inlägg: 207
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Nov 2009 22:40     Re: Citera

johan sjöström skrev:
Sjukt bra även detta, berör mig absolut mer än några andra reportage jag läst här!
Att sedan bilderna är tagna av en kille med lite kunskap/utrustning gör inte ont det iheller.

thumbs up

Kul att du uppskattar det Johan.
Jag ska hälsa Göran som både är fotograf och textskrivare.


_________________
Per Huzell
Speed is Everything
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Bosse L
Tyresö





Här sedan: 12 Feb 2003
Inlägg: 2050
Tipsa Facebook   Inlägg  16 Nov 2009 18:50     Citera

Kan bara instämma i ovationerna. thumbs up
Ett enastående reportage med fantastiskt stämningfulla bilder och medryckande text.
Snart dax att släpa med sig en två-takts Saab till detta eveneamng käns det som.
Synd dock att man ska köra redan runt midsommar tydligen nästa år.
Men dom kanske tar sitt förnuft tillfånga så småningom igen?
Eifelrennen ska ju gå på hösten i lagom lätt regn och lite dimma.

För övirgt den där B. Johansson, på the wall of fame som förbryllade artikelförfattaren, tog sig senare ett annat efternamn, efter orten där han bodde. Brasta...
om han körde Fiat Abarth eller rent av Saab när han förlänades denna inskription vet jag inte, men jag håller en slant på att 3 cylindrar är bättre än 4:a


_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
P.P.
Kalmar



Hjälpmoderator

Här sedan: 05 Nov 2002
Inlägg: 8546
Tipsa Facebook   Inlägg  16 Nov 2009 20:49     Citera

Briljans...


_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
tomcat
Herrljunga





Här sedan: 31 Maj 2006
Inlägg: 178
Tipsa Facebook   Inlägg  16 Nov 2009 20:53     Citera

Mycket underhållande betraktelser och vackra foton



_________________
Fredrik Tholander

Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Wihlle
Adressen är Norra Skåne, men mentalt i Moseltrakterna





Här sedan: 22 Mar 2006
Inlägg: 380
Tipsa Facebook   Inlägg  23 Nov 2009 15:31     Citera

Vakert.
Jag måste få tummarna och tiden loss så jag kan åka ner och beundra dessa event.
Vad är skillnaden på oldtimer Classic och Eifelrennen?
Någon som har en bra förklaring för mig?
Man blir ju bara så sugen på att ta bilen och kameran när man ser sådant här.


_________________
Bo Wihlborg
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Eftersnack
2009-09-27 Eifelrennen 2009
tråden läst  
5183 ggr 


  << Föreg. ämne | Nästa ämne >>

Från request till response:
sec varav server render 0.295 sec
Webbrowser render:
sec
Dvs totalt:
sec