Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
16642 besök totalt |
M3E36 3.2 -97
Mycket fin och påkostad M3:a. Dakargul Elhissar fram och bak Stolsvärme Klimator AC Stora färdatorn. Stora ljudpaketet med fin stereo. (som om nån på rejsa bryr sig) ![]() mm. Extra grejer. Bilstein Pss9CS uppgraderat med hårdare fjädrar Topplager fram Stötdämparlager bak Camberstag bak Bärarmsbussning i alu med ledlager Inre bakre bärarmsbussning Bmw-Motorsport Aluminiumbussningar till bakvagnsbryggan. Delrinbussning till bärarm fram. Allt injusterat med hjulinställning och cornerweight. Bromsar Porsche ok fram med M3E46 skivor och nya PFC01 belägg original ok bak med nya skivor och nya PFC01 belägg Bromsreduceringsventil till bakbromsar för perfekt bromsbalans. Stålomspunna bromsslangar Nya handbromsbackar Övrigt. Ny slutljuddämpare från Supersprint. (klarar 95db utan problem) Höga BMWmotorsport vingen bak. Lättviktskopia. Frontläppen fram existerar inte längre tyvärr. Mycket delar bytta till nya i förebyggande syfte. Besiktigad med utrustning ovan utan problem. Bilen är mycket fin för att vara en 97:a Finns några skavanker, bla pasagerardörr har en bula i bakkant. Och några nytillkomna stenskott fram. Annars mycket fin. Ny olja i Diff, låda, motor och ny bromsvätska. Endast det bästa! Kommer troligvis va med i Bilsport framöver då vi körde superstage i somras. Gick då som bäst på 1.23,03. På ringen är den god för SUB 7.50BTG. Väghållningen är det inget fel på. ![]() Bilen har rullat 19500 ärliga mil. 175000:- Byte som kan va intressanta är M3E46SMG, M3E9X eller liknande. Kontakt samuel@millway.se 070-6622266 0370-654506 Mvh Samuel Lindkvist Millway Motorsport ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Det är 17" på bilderna. Även mina 17" originalfälgar passar med 15mm spacer. |
||||
ok, tack ![]() ![]() Då behöver jag inte köpa nya fälgar tills nästa år. Ska snart montera oken ![]() _________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||
|
||||
_________________ Dennis Rudolfsson Bmw 320D Touring M sport 2008 www.mecahaninge.se www.stertman.com [URL]http:://forum.lazzat.se[/URL] |
||||
Tack för ditt förslag men får tacka nej till det. Tanken va en ny projektbil till företaget och det bör då va en BMW. Men om du säljer din på blocket så ska jag göra ett bra pris till dig. ![]() |
||||
165000:-
Hur många fordon för 165k klarar ringen under 8? ![]() Lite inspiration. Tyvärr vägarbete en lång sträcka. Bilen framför 370hk och 1100kg E30. Klipper man ihop annat varv med vägarbete på annat ställe med detta varvet i driftboxprogrammet landar man på 7.52 trots trafik och att vi släpper av innan varvet är slut. Fick tyvärr inte ett enda varv utan vägarbete. ![]() http://www.youtube.com/watch?v=KuYD4 |
||||
Uppar här lite.
Pris med 17" originalfälgar. 149000:- Kan även tänka mig att byta mot Porsche 996, 997 |
||||
Hallå.
Måste bara få fråga, hur kan den inte vara helbilsgodkänd? Finns ju inte en m3a efter 95 (alltså 96 och uppåt) som inte är helbilsgodkänd. Är bilen importerad från nåt ställe som inte har helbilsgodkännande eller dylikt? Du får gärna pma svar om du vill så sabbar vi inte din säljestråd ![]() _________________ Mathias Hellström |
||||
Nu blir jag osäker. Jag fick den informationen av Bilprovningen när jag besiktigade bilen. Först blev han lite kinkig för att jag bytt bromsarna. Men sen gick han iväg och kollade och sa sedan att "den va visst inte helbilsgodkänd". Men om någon vet hur man ser detta på reg.beviset så kan vi ju kolla så det stämmer. Den är väl importera från tyskland som dom flesta. Vill minnas att min kompis 96:a inte heller va helbilsgodkänd. Mvh Edit: fått PM om att bilen ev. är helbilsgodkänd men det är lite oklart. Men det är ju skumt att det går reg.besiktiga en sån här bil med bur vilket jag känner folk som gjort. Det ska ju heller inte gå isåfall. |
||||
när man gör en sökning på transportstyrelsens hemsida på bilens reg nummer så finns inte denna texten med. (hämtat från ett annat regnr.) står inte detta är bilen inte helbilsgodkänd.
![]() T14D FORDONET TIDIGARE TAGET I BRUK MED STÖD AV EG-TYPGODK I STAT INOM EUROPEISKA EKONOMISKA SAMARBETSOMRÅDET(EES). FORDONET SKA EFTER NATIONELLT GODK FORTFARANDE BETRAKTAS SOM EG-TYPGODK. _________________ Jakob Josefsson |
||||
Har en -96 som inte heller är helbilsgodkänd så det är nog korrekt att Samuels bil inte är det heller. Men hur myndigheterna väljer antingen eller vet jag verkligen inte... _________________ ![]() |
||||
Jag har hört om nån enstaka importerad 96 som inte har varit helbilsgodkänd men ska vara ovanligt, pratade med provningen om detta och han förklarade det som att det i stort sett inte ska finnas nån bmw efter/från 96 som inte är helbilsgodkänd då bmw var tidiga att hoppa på detta först var Opel 95 sen kom resten osv osv. Frågade ju mest för att jag verkligen aldrig hört om en sådan ny bil som inte är helbilsgodkänd så blev ju nyfiken. är ju därför jag kör 93a ![]() Hoppas inte det kändes som ett påhopp utan mer som frågande nyfikenhet. MVh Matte _________________ Mathias Hellström |
||||
Trådkap-ON: Ett sätt att få klarhet är att ringa Bilprovningens tekniska rådgivning och fråga om man kan sätta bur i bilen. Det första de då gör är att kolla upp om den är helfordonsgodkänd eller ej. Då får man iaf Bilprovningens uppfattning vad gäller burmöjligheten, och det är väl den enda anledningen till att man bryr sig om helfordonsgodkännande. Trådkap-OFF.
_________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Gjorde jus det och fik ett OK 2ggr av olika så kallade rådgivare. När jag senare skulla beställa regbesiktning så var det tvärt NEJ av besiktningsmannen. ![]() Så lita inte på tekniska rådgivning. Prata med besiktningsmannen, kan gå även om den är helfordonsgodkänd om man har tur. ![]() _________________ Håkan othberg |
||||
Jag har en 97'a (96/9) och har följande tillägg när jag loggar in på fordonsuppgifterna online;
T12D FORDONET GODKÄNT MED STÖD AV EEG-TYPGODKÄNNANDE FÖR FORDON Jag kan även se i regbeviset att jag har ett särskilt typgodkännandenummer, dock inget godkännandedatum. Slår jag Samuels bil får ett liknande nummer där och även ett godkännandedatum.... _________________ Robin Elmgren BMW M3 E36 -97 BMW 540 E39 -98 BMW 535d E61 -10 |
||||
|
||||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
16642 besök totalt |