Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
VERKTYGS-tråden
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 30, 31, 32   >>
26 besök senaste veckan (283531 totalt)
Anderlunds
Sverige
Här sen Jan 2006
Inlägg: 191



[quote="Anderlunds"]
Anderlunds skrev:
Anderlunds skrev:
Tjipp skrev:
Någon med erfarenhet om Trådlöst.se och deras BenRoyal tig/plasma..
Är det bra att ha plasma/tig i samma burk?

Är sugen på denna! (CT520)
http://www.tradlost.se/shop/catalog_sv/3%20i%201%20BenRoyal%20CT520-p- . . . .

Verkar vara mycket jox för pengarna..
Håller mest på med tunnare material.. 1-6mm sällan man kapar, svetsar grövre grejer.

Nybörjare på både tig och plasma

Tips??



MVH
Hasse


Hoppsan fick svar från Trådlöst i dag Söndag? Bara skicka in den med bifogad returfraktsedel så fixar vi den åt dig. återkommer med vad som händer... Hasse[/quote

Ny Status:
Efter att ha skickat in min Svets för garanti rep, Där Trådlöst sa att det var fel på alla, och att dom har bytt leverantör, så dom maskiner som krånglar ska bli bättre.
Ännu nu i dag (4 veckor)har jag inte fått tillbaka min maskin. trots att dom lovar varje gång att vi skickar den på måndag.
Sist sa dom Vi kan inte skicka den tillbaka för att kartongen är för stor?
Annars finns Ingen info mer än den som finns på hemsidan.
Det känns som att min svets är borta. Under alla mina är som produkt/Logistik ansvarig har jag aldrig hört så många bortförklaringar.. Kolla länken. Hade jag kollat detta så hade jag aldrig köpt en svets från detta företag.
MVH
Hasse
Här är länken:

http://www.tradlost.se/shop/news.php



Uppdatering; Ingen svets i sikte . lovad igen; på måndag kommer den, blåst igen
Varningen kvarstår. Undvik www.tradlost.se

MVH
Hasse

_________________
Hans Lundström
Citera
Anderlunds
Sverige
Här sen Jan 2006
Inlägg: 191



[quote="Anderlunds"]
Anderlunds skrev:
Anderlunds skrev:
Anderlunds skrev:
Tjipp skrev:
Någon med erfarenhet om Trådlöst.se och deras BenRoyal tig/plasma..
Är det bra att ha plasma/tig i samma burk?

Är sugen på denna! (CT520)
http://www.tradlost.se/shop/catalog_sv/3%20i%201%20BenRoyal%20CT520-p- . . . .

Verkar vara mycket jox för pengarna..
Håller mest på med tunnare material.. 1-6mm sällan man kapar, svetsar grövre grejer.

Nybörjare på både tig och plasma

Tips??



MVH
Hasse


Hoppsan fick svar från Trådlöst i dag Söndag? Bara skicka in den med bifogad returfraktsedel så fixar vi den åt dig. återkommer med vad som händer... Hasse[/quote

Ny Status:
Efter att ha skickat in min Svets för garanti rep, Där Trådlöst sa att det var fel på alla, och att dom har bytt leverantör, så dom maskiner som krånglar ska bli bättre.
Ännu nu i dag (4 veckor)har jag inte fått tillbaka min maskin. trots att dom lovar varje gång att vi skickar den på måndag.
Sist sa dom Vi kan inte skicka den tillbaka för att kartongen är för stor?
Annars finns Ingen info mer än den som finns på hemsidan.
Det känns som att min svets är borta. Under alla mina är som produkt/Logistik ansvarig har jag aldrig hört så många bortförklaringar.. Kolla länken. Hade jag kollat detta så hade jag aldrig köpt en svets från detta företag.
MVH
Hasse
Här är länken:

http://www.tradlost.se/shop/news.php



Uppdatering; Ingen svets i sikte . lovad igen; på måndag kommer den, blåst igen
Varningen kvarstår. Undvik www.tradlost.se

MVH
Hasse


Uppdatering: Efter att ha blivit kontaktad av Paul ägare till Tradlöst.se som sa att han ha skickat min svets men efter 2 veckor har den inte dykt upp, nu senast sägs det att min svets är skickad till en annan kund.
Men inom några dagar så har du den. ännu i dag så saknar jag den... kommer att göra en polisanmälan
snarast som får reda ut saken... Troligvis är företaget på obestånd... Tråkigt...

_________________
Hans Lundström
Citera
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006
Inlägg: 876



http://www.etsupply.com/edgetools/index.html

Bra firma och kanonservice.

Jag har köpt dessa som är behändiga till mindre arbeten och huvudsak förbättring av befintliga urtag.
Kanske funkar på hela urtag ochså men då kanske en riktig fräs är bättre.



_________________
Fredrik Reichel
Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2766



Var in på Jula o fann en mkt fin vinkelslip för nån vecka sen (såg dom hade kvar igår oxå). Det är en Hitachi 125mm, smäcker o smidig modell som känns dyrare än dom 399kr Jula vill ha av alla med Julakort tror jag det var.
Ett tips, om man söker en vettig vinkelslip för bra pengar, jag har en Bosch Blå 125 oxå och vill jämnställa dessa med varann. Bra kvalitet!!!

Finns inte vad jag kunde se i katalogen o inte heller på hemsidan, så det är nog ett tillfälligt parti!

_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 325i E46 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 + BMW 118D E87
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
jonka
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1431



Även jag går i TIG-svetsköpartankar, men eftersom jag tigsvetsat mycket lite är det ju inte helt lätt att välja. En 200A borde räcka för mig då jag ändå har möjlighet att lämna iväg större prylar. När man läser om problemen en del haft med trådlöst.se blir man ju lite tveksam, så jag har kollat lite på Greatec på bengtsbilmaskiner.se:

Super 200Amp AC/DC+HF Plasma (7900kr) alt. Puls AC/DC TIG 200A (5900kr) Vilken ska man ha?

Hemsidan känns ju väldigt B och informationen är ganska knapphändig. Är det någon som har erfarenheter av företaget och dessa svetsar?

_________________
Jonathan Nilsson
SAAB 90 T16
Alfa Romeo 2000 GTV 1973
Citera
jonka
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1431



För att svara på min egen fråga är nu en svets beställd från benroyal.se's tyska leverantör, utan påslag bara för att slippa betala i Euro. Samma garanti och bättre priser. thumbs up

_________________
Jonathan Nilsson
SAAB 90 T16
Alfa Romeo 2000 GTV 1973
Citera
jonka
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1431



jonka skrev:
För att svara på min egen fråga är nu en svets beställd från benroyal.se's tyska leverantör, utan påslag bara för att slippa betala i Euro. Samma garanti och bättre priser. thumbs up


Det gick inte så bra...


_________________
Jonathan Nilsson
SAAB 90 T16
Alfa Romeo 2000 GTV 1973
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11744

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

@jonka, transportskada eller bara en kass produkt?

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
jonka
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1431



steffe skrev:
@jonka, transportskada eller bara en kass produkt?


Jag gissar på transportskada. De vertikala infästningarna för kretskorten har gått rakt av vid skruvhålen och hela kretskortspacket har ramlat ner. De tog med sig strömbrytaren och displayen. Företaget tycker att jag ska laga svetsen med delar de skickar upp, alternativt att jag får skicka ner den för lagning.

Det känns ju sådär kul när man beställt en flång ny produkt, men jag vet ju ungefär vad Konsument Europa skriver. Jag hoppas fortfarande på att de kan svälja stoltheten och skicka upp en ny svets så att jag kan returnera den här.

_________________
Jonathan Nilsson
SAAB 90 T16
Alfa Romeo 2000 GTV 1973
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5165



Chansar på att detta är rätt tråd..

Funderar på nån form av ramper att ha i garaget. Vore som smidigt att inte behöva pillra med pallbockar alla gånger.
Biltema (exempelvis) har ju såna för ett attraktivt pris.

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
John Nilson
nyköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 348



Som recension på de ramperna,

kan jag säga att jag hitintills aldrig har haft en bil om gått att köra upp på dem,

lyfta upp med domkraft och ställa ner på rampen är det som funkar,

dessutom måste jag i de flesta fallen ställa dem baklänges.

men de är definitivt stabila nog, har även provat med en peugeot j5 högbygd, utan att de sviktat.

_________________
John Nilson
Citera
HenrikL
Uppsala
Här sen Aug 2004
Inlägg: 91



Någon som vet var man kan köpa "platta" eller "låga" fasta nycklar? Visst, man kan slipa ned en Biltema-nyckel, men det måste väl gå att få tag på?

_________________
Henrik Larsson

1977 Porsche 911
Citera
Andreas O
Karlstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 579



HenrikL skrev:
Någon som vet var man kan köpa "platta" eller "låga" fasta nycklar? Visst, man kan slipa ned en Biltema-nyckel, men det måste väl gå att få tag på?


Konnycklar heter de på cykelspråk: http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/mountainbike/verkstad_res . . . .

_________________
A n d r e a s O t t o s s o n
Citera
Anderlunds
Sverige
Här sen Jan 2006
Inlägg: 191



jonka skrev:
steffe skrev:
@jonka, transportskada eller bara en kass produkt?


Jag gissar på transportskada. De vertikala infästningarna för kretskorten har gått rakt av vid skruvhålen och hela kretskortspacket har ramlat ner. De tog med sig strömbrytaren och displayen. Företaget tycker att jag ska laga svetsen med delar de skickar upp, alternativt att jag får skicka ner den för lagning.

Det känns ju sådär kul när man beställt en flång ny produkt, men jag vet ju ungefär vad Konsument Europa skriver. Jag hoppas fortfarande på att de kan svälja stoltheten och skicka upp en ny svets så att jag kan returnera den här.


Tjena- Jonka Även om du har fått din svets utan fraktskada, så är det troliga att det pajar direkt. Efter mycket strul och lång väntan fick jag tillbaka min Ben Royal svets från Trådlöst, som för övrigt bytt namn på bolaget Numera Kemvation AB.
Allt för att sälja mer svetsar på Blocket till nya torskar, nu gick den nya svetsen i 10 minuter, innan den sa upp med en smäll, hål i moderkortet, skickade den direkt till Tyskland, för rep, efter 5 veckor har jag inte fått tillbaka den.. givetvis kommer det en massa lögner om att den är skickad. när man vill ha fraktsedel nummer. så ska dom återkomma....jovisst.

_________________
Hans Lundström
Citera
HenrikL
Uppsala
Här sen Aug 2004
Inlägg: 91



Andreas O skrev:
HenrikL skrev:
Någon som vet var man kan köpa "platta" eller "låga" fasta nycklar? Visst, man kan slipa ned en Biltema-nyckel, men det måste väl gå att få tag på?


Konnycklar heter de på cykelspråk: http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/mountainbike/verkstad_res . . . .


Japp, de skulle kunna fungera. Synd bara att man inte kan köpa dem i en sats. Blir lite dyrt att köpa för 100 kr styck. Någon som vet vad "platta nycklar" heter på engelska?

_________________
Henrik Larsson

1977 Porsche 911
Citera
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006
Inlägg: 876



vet inte men gissar; low profile open end wrench

_________________
Fredrik Reichel
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15488



Eftersom att jag börjar bli gammal och sliten så funderar jag på att inhandla en el-mutterknack.
Helst ska den vara Batteridriven då jag sällan har tålamod och kan bli väldigt arg på sladdar som är i vägen.
Samt ganska billig.

Det behöver inte vara den starkaste men gärna en som underlättar att lossa skruvar som har långa gängor eller lossade muttrar på fälgar.


Tips mottages =)

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
ToTTeN
Töreboda
Här sen Maj 2010
Inlägg: 542



Nikel skrev:
Eftersom att jag börjar bli gammal och sliten så funderar jag på att inhandla en el-mutterknack.
Helst ska den vara Batteridriven då jag sällan har tålamod och kan bli väldigt arg på sladdar som är i vägen.
Samt ganska billig.

Det behöver inte vara den starkaste men gärna en som underlättar att lossa skruvar som har långa gängor eller lossade muttrar på fälgar.


Tips mottages =)


Jag fick en blå/grå sladdlös muttermaskin av svärmor. Ganska säker att den heter typ meec och är från jula.

Inte så bra att lossa hjulbultar med men dra åt klarar den. Ganska klumpig men kört med den hela året och tycker den funkar bra!

_________________
Tobias Olofsson
0703101373
Dj_totten@hotmail.com

http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Va glad man blir när man köper något som är riktigt bra.

Jag körde sönder min Black & Decker bandslip som jag haft i 25 år +.
En sån här:

Fast en äldre med påse under.

Jag använder den till att rugga upp glasfiber när jag ska plasta på mer, då den dammar väldigt lite.
Det tar en jävla tid, men hellre det än allt damm som lägger igen hela verkstan med sliprondell.

En ny kostar 800:-......så jag chansade på att köpa en sån här i stället, för 500:-


Det visade sig vara en fantastisk lite maskin.
Den går tystare, avverkar fortare, är mindre och smidigare. Och dessutom ställbar i vinkel på ett bra sätt.
Den går att köra med en hand.
Den dammar även mindre, då den lägger dammet framför det man slipar....och inte bakåt som B&D gör.

Så...om ni gör lite plastjobb ibland...KÖP EN.





http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/Slipmaskin/Bandslip-BS-457- . . . .

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ToTTeN
Töreboda
Här sen Maj 2010
Inlägg: 542



ButterflyRacing skrev:
Va glad man blir när man köper något som är riktigt bra.

Jag körde sönder min Black & Decker bandslip som jag haft i 25 år +.
En sån här:

Fast en äldre med påse under.

Jag använder den till att rugga upp glasfiber när jag ska plasta på mer, då den dammar väldigt lite.
Det tar en jävla tid, men hellre det än allt damm som lägger igen hela verkstan med sliprondell.

En ny kostar 800:-......så jag chansade på att köpa en sån här i stället, för 500:-


Det visade sig vara en fantastisk lite maskin.
Den går tystare, avverkar fortare, är mindre och smidigare. Och dessutom ställbar i vinkel på ett bra sätt.
Den går att köra med en hand.
Den dammar även mindre, då den lägger dammet framför det man slipar....och inte bakåt som B&D gör.

Så...om ni gör lite plastjobb ibland...KÖP EN.





http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/Slipmaskin/Bandslip-BS-457- . . . .


Orkar en sådan här slipa bort rester av burrör? Kommer inte åt med vinkelslip med lamellskiva.
Eller ska man satsa på något annat?

_________________
Tobias Olofsson
0703101373
Dj_totten@hotmail.com

http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



ToTTeN skrev:
ButterflyRacing skrev:
................Det visade sig vara en fantastisk lite maskin.............................


Orkar en sådan här slipa bort rester av burrör? Kommer inte åt med vinkelslip med lamellskiva.
Eller ska man satsa på något annat?


Maskinen orkar nog. Men det lär gå åt många band.

Dom enda banden som duger är B & D egna.
Jag köper dyra band på OBS. Men det lönar sig i längden.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Skruva banåkabil
VERKTYGS-tråden
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 30, 31, 32   >>
26 besök senaste veckan (283531 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande