Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
VERKTYGS-tråden
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 30, 31, 32   >>
27 besök senaste veckan (283390 totalt)
Magnus Mårtenson
Höllviken
Här sen Jun 2006
Inlägg: 468



964RS skrev:
Magnus Mårtenson skrev:


Jag har lyxat till det med ett set bladmått som detta. Tar dock ca en vecka innan det dyker upp.

http://www.ebay.co.uk/itm/Hot-2481-Feeler-Gauge-Tune-Up-Thickness-Set- . . . .


Precis ett sådant köpte jag strax efter jag skrivit frågan. Men eftersom min kompis som bor i England var på väg hit så skickade jag det till honom på hans hemadress enär frakten var fri inom det engelska fastlandet. Sagt och gjort när Allan fick hem det stoppade han det i sitt handbagage och stegade rakt in i säkerhetskontrollen på Luton, varvid säkerhetskontrollanterna bad att få titta i hans väska. Ett bladmått kan tydligen användas som kniv och konfiskerades därför.


Inte ska det var lätt

Har det löst sig? Annars kan du få låna mitt.

_________________
Magnus Mårtenson

www.MSCC.se
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6101



Har ett set av Svenska Bacho lednycklar tumstorlekar, 5 st.
Samt gängsnitt/tappar tum inkl fin trälåda.

Verktygen i mkt gott skick

Bytes mot ngt metriskt - eller lämna ett rimligt bud.

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Magnus Mårtenson skrev:


Har det löst sig? Annars kan du få låna mitt.


Tack för erbjudandet men det har ordnat sig, i annat fall är det ju nästan gångavstånd. Jag står faktiskt och gör ventiljusteringen just i denna stund med passande bladmått.

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512



Tips på tum/imperial hylsor/ringnycklar, är det biltema som gäller eller kan man fynda lite kvalitetsverktyg i England eller liknande ?

Tänkte börja renovera min B20 som ska ner i P1800an om ett tag

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1161



Är det någon som har några åsikter om Verktygsbodens verktyg? Jag har letat på nätet, men inte hittat så mycket om det. Jag har nyss "flyttat hemifrån" garaget så att säga, så jag behöver nya prylar att skruva med. Jag hade riktig flax och fick tag i en Kamasa hylsnyckelsats till ett bra pris, men behöver en del annat också.

Tidigare, för ungefär 10 år sedan, tyckte jag att Biltema var bra, framförallt i förhållande till priset. Men nu känns det delvis som att kvaliteten sjunkit och delvis som att det är svårt att avgöra vilka prylar man ska välja, eftersom de har tio alternativ av allt och att det inte framgår vilka som är bra och vilka som är billigt skräp.

Så, hur är känslan och kvaliteten i Verktygsbodens prylar?

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



(Har ingen åsikt gällande Verktygsboden)
Gällande Biltema så har jag köpt en hel del därifrån.
Prylar man sällan använder funkar oftast bra.
Prylar man använder oftare köper jag deras "dyrare" varianter, det som sedan inte håller måttet köper jag märkesvarianter av.
Nackdelen är att saker ibland går sönder vid fel tillfälle.
Fördelen är att jag lägger pengar på sånt som jag verkligen använder.

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512



Biltemas verktyg med 10års garanti är bra grejer. Kanske inte riktigt kamasaklass, men inte samma pris heller.

Verktygsboden har väl helt okej grejjer som jag förstått av folk jag pratat med som köpt där. Jag brukar shoppa på lokala verktygsfirman, Biltema eller via webben.

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
König
Tumba
Här sen Jun 2012
Inlägg: 384



Biltema funkar tycker jag,
Men swedols ampro är skönare!
I alla fall jag har den erfarenheten att innan verktygen går ev sönder så är de borta!!!!
Då lägger jag hellre pengarna på fler av samma sort eller åker och kompletterar när de försvunnit!
Det som gått sönder är hylsor men inte krafthylsorna.

_________________
Erik König
Citera
NIzmo
Söderköping
Här sen Jun 2007
Inlägg: 401



Nackdelen med verktygsboden är ju deras fraktpriser, slutar alltid med att jag handlar nån annanstans när man räknar in frakten.
Dyrast i europa (kanske ok om man tar väldigt tunga saker?)

_________________
Daniel Ollikkala
200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012)
Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019)
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1161



NIzmo skrev:
Nackdelen med verktygsboden är ju deras fraktpriser, slutar alltid med att jag handlar nån annanstans när man räknar in frakten.
Dyrast i europa (kanske ok om man tar väldigt tunga saker?)

Jag noterade också det. 250 kr i fast frakt oavsett om man beställer en pelarborrmaskin eller en insexnyckel, det känns inte riktigt som en framkomlig väg om man vill bli framgångsrik inom e-handel 2016. Men jag har läst på andra forum att de ibland kan ge en rimlig fraktavgift om man ringer och frågar. Det känns ju rätt märkligt, men det är nog inte omöjligt.

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063



Efter att ha klämt och känt på otaliga billiga verktygsvagnar bestämde jag mig för en från Jula:

http://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/forvaring/verktygs-smasaksfor . . . .
http://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/forvaring/verktygs-smasaksfor . . . .

Nu har jag använt den i ett par månader och måste säga att det är väldigt prisvärt. Rymliga lådor, inga konstiga lås som krånglar och en förvånansvärt gedigen känsla.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
andlid
Stockholm
Här sen Feb 2015
Inlägg: 126



tänkte skära i huven på bilen, funkar en "nibbler" bäst? Kollade lite på biltema verka ha en som går på tryckluft som verkar "ok" någon som prövat?

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckluft/Verktyg/Sticksag/Platnibbli . . . .

_________________
Anders Lidman
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17319



Hur förvarar ni otympliga verktyg i garaget? De vanliga blocknycklarna, tängerna och skruvmejslarna har jag i verktygsvagnar, men brytjärn, slägghammare, skjutmått och andra större saker har jag i en arkivbyrå i trä. Det är en synnerligen opraktisk möbel för det ändamålet då lådorna är för låga och det man har i dem tenderar att fastna så man får skaka på lådorna för att komma åt verktygen.

Någon form av skåp vore vettigt, men vad?
De saker jag har på öppna hyllor tenderar att fastna i varandra.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
andlid
Stockholm
Här sen Feb 2015
Inlägg: 126



Mina ligger lite varstans 😎

_________________
Anders Lidman
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8017



Magnetlist är guld för skjutmått och andra stålverktyg som inte väger för mycket. thumbs up
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1495



andlid skrev:
tänkte skära i huven på bilen, funkar en "nibbler" bäst? Kollade lite på biltema verka ha en som går på tryckluft som verkar "ok" någon som prövat?

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckluft/Verktyg/Sticksag/Platnibbli . . . .


Har inte kört med nibblern, utan med Biltemas tryckluftsdrivna plåtsax, och den klippte iaf korrugerad takplåt utan någon större ansträngning och var förhållandevis smidig att hantera. Konsten är väl att hålla koll på var man är på väg.

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
andlid
Stockholm
Här sen Feb 2015
Inlägg: 126



Himlar skrev:
andlid skrev:
tänkte skära i huven på bilen, funkar en "nibbler" bäst? Kollade lite på biltema verka ha en som går på tryckluft som verkar "ok" någon som prövat?

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckluft/Verktyg/Sticksag/Platnibbli . . . .


Har inte kört med nibblern, utan med Biltemas tryckluftsdrivna plåtsax, och den klippte iaf korrugerad takplåt utan någon större ansträngning och var förhållandevis smidig att hantera. Konsten är väl att hålla koll på var man är på väg.

Önska mig lycka till då

_________________
Anders Lidman
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1495



andlid skrev:
Himlar skrev:
andlid skrev:
tänkte skära i huven på bilen, funkar en "nibbler" bäst? Kollade lite på biltema verka ha en som går på tryckluft som verkar "ok" någon som prövat?

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckluft/Verktyg/Sticksag/Platnibbli . . . .


Har inte kört med nibblern, utan med Biltemas tryckluftsdrivna plåtsax, och den klippte iaf korrugerad takplåt utan någon större ansträngning och var förhållandevis smidig att hantera. Konsten är väl att hålla koll på var man är på väg.

Önska mig lycka till då


Det är bara att andas ut, sikta och hoppas ... :P

Mer allvarligt: långa tag hjälpte mig både i teckning och att skära i metaller och plast, och att hellre lämna material att slipa bort än att chansa på att det ska gå bra.

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3182



Var hittar man en prisvärd tång som är till för såna här modärna slanklämmor som fabrikanterna envisas med?


_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Tom Bengter
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 298



http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Tang . . . .

Nyckeln till det hela är att den är låsbar! Det finns vinklade varianter också och även tvådelade med wire där det är riktigt trångt. (Typ byta AOS på 996 Carrera-trångt eller byta DV på 996 turbo-trångt.. )

_________________
/Tom Bengter
Porsche 981
M3LR
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3182



Tack, nära till hands me biltema thumbs up

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Skruva banåkabil
VERKTYGS-tråden
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 30, 31, 32   >>
27 besök senaste veckan (283390 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande