Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Svensk bilindustri på sin topp....
1044 besök totalt
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
När svensk bilindustri fortfarande var svensk..

http://carfreaks.b0nk.net/saab.asf

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6505



Den är fräck!
Synd att de inte gör sånt idag, vore kul o se dem göra liknande saker med 8st nya 9-5 Aero eller liknande, men nejdå... så rolig är ingen biltillverkare idag...
Det närmsta är väl Honda med sin Accordreklam...

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Undrar vad GM skulle säga om massor av krockade nya Saabar som ett PR jippo
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467



Andrew Petrykowski skrev:
Undrar vad GM skulle säga om massor av krockade nya Saabar som ett PR jippo


Jag träffade chefskoordinatorn för nylanseringar hos Jaguar, Land Rover, Range Rover och vanliga Rover, häromveckan. (ja hos honom vill man ha jobb!!! ) De hade visst haft nått jippo för en massa journalister ner i Spanien i somras. De hade hyrt nån vingård i 6 veckor och dit fick journalister komma och bli ompysslade i tre dagar.

I vilket fall så fick de låna en ny Jagga i två dagar och alla bilar som lånades ut var, när de kom tillbaka, repiga och buckliga eller helt förstörda.
Men Jaguar skeppade ner nya bilar hela tiden så det gjorde visst inte så mycket. Hur många bilar som "gick åt" eller var tvunga att repareras var han inte riktigt säker på men det var många.

I vilket fall så hade de räknat ut att det lönade sig ändå. Så GM märker nog knappt av det

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Porsche-Daniel skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Undrar vad GM skulle säga om massor av krockade nya Saabar som ett PR jippo


Jag träffade chefskoordinatorn för nylanseringar hos Jaguar, Land Rover, Range Rover och vanliga Rover, häromveckan. (ja hos honom vill man ha jobb!!! ) De hade visst haft nått jippo för en massa journalister ner i Spanien i somras. De hade hyrt nån vingård i 6 veckor och dit fick journalister komma och bli ompysslade i tre dagar.

I vilket fall så fick de låna en ny Jagga i två dagar och alla bilar som lånades ut var, när de kom tillbaka, repiga och buckliga eller helt förstörda.
Men Jaguar skeppade ner nya bilar hela tiden så det gjorde visst inte så mycket. Hur många bilar som "gick åt" eller var tvunga att repareras var han inte riktigt säker på men det var många.

I vilket fall så hade de räknat ut att det lönade sig ändå. Så GM märker nog knappt av det


Då tycker jag att dom får kosta på sig en till sådan Saab reklam , så vi vanliga dödliga kan få njuta lite också
Citera
Mr Z
Haninge/Sthlm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 163



Jag skulle vilja se när de tränade....
Finns det ingen video på det???

/Peter

_________________
MVH Peter Zeberg

If they dont't have Porsche in heaven, I'm not going.
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Gamla minnen

Det är ett amerikanskt filmteam som gjorde den där är nästan 100% säker på..... för några år senare tror jag det var... så jobbade jag åt dom och körde en av 5 bilar som spelade in en amerikansk reklamfilm åt SAAB, där vi körde fram en och en var tredje sekund på en rak linje och efter 3 sekunder så kom Viggen och lyfte 15 meter sidledes från oss.... OCH GÄLLDE DET ATT VARA MED, för den närmaste bilen flyttades 10 meter åt vårat håll och vi andra var tvungna att flytta på oss...... skitkul var det iallafall att spela in....

Till Peter zeberg...
Träningsvideo.... är nog inte så spännande om dom gjorde det på samma sätt som vi fick göra..... dvs vi fick göra exakt samma sak fast i mycket lägre hastighet för att lära oss timingen (utan Viggen förståss) och så gradvis högre hastighet tills vi kom upp i 128 Km/h som vi spelade in i..... Och vi höll på i 2 dagar och tränade innan vi spelade in.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Bilder o videos
Svensk bilindustri på sin topp....
1044 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande