Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 TURBO - 1990 E85 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 5 besök senaste veckan (59871 totalt) |
Givetvis så är 944 turbo inte snabbare än en 997 GT3 på någon "riktig" bana men jag tyckte det var lite roligt att ola kunde köra så snabbt med bilen just på Ljungbyhed
När man har en sådan här gammal bil så får man njuta av det lilla /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||
Tja.. på en riktig bara som Kinnekulle är den nog snabbare om den är det där på Ljungbyhed
_________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||
Man kan tycka den borde hänga med riktigt bra på alla de små/kurviga banorna ja
oavsett, grymt bra betyg och det betyder att bilen är ordnad, alltid trevligt att veta att det finns gott om utrymme att förbättra tider m.m. bara genom att putsa på sin teknik. Ingen gillar att slita med taskiga verktyg _________________ David Lundin |
||
Kul att läsa att "de balla killarna" fick något att bita i. Sluggern som slår från underläge.
GT3 syndromet är inte helt okännt. Lite för dyra bilar för att alla ägare ska våga utnyttja dom. (Även om vissa förare vet hur man pressar ut det sista ur sådana fina karameller.) _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||
Likaledes trevligt Björn. Personer här på rejsa blir ibland lite som Jesus, - alla har hört talas om honom, men aldrig sett honom - Det finns precis som Björn säger bara vinnare på en sådan här kurs, så otroligt lärorikt. Bara en sak är lite jobbig, det är när DOM sätter sig i din bil och kör en sekund eller två snabbare, och det i en bil som dom aldrig har suttit i men du har avverkat flera banträffar i. Förmodligen därför dom är proffs och jag amatör. Det som är kul är att förstå hur lite bilarna har utvecklats på tjugo år så här på en teknisk bana. Ola kom in fån provturen i min gamla bil och presenterar 1.01.2. Då när jag känner mig helt förnedrad, klämmer ola i med "...och jag hade nog kunnat sänka tiden med ytterligare en sekund om jag bara hade haft några fria varv". En sprillans ny GT3RS 3.8 har inte körts lägre än en 1.00.1. Det är roligt att vara gammelbilsägare, eller hur Björn! _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Efter en minst sagt en underlig bilsommar så är jag på "banan" igen
Nu ligger en Spec 3 med metallamell och ett lättat svänghjul, också från Spec i garaget i väntan på att bli monterade så jag äntligen kan vrida på fullt laddtryck. Har ju bara kört den med 1-1,1 bar än så länge........1,8 here I come Längtar riktigt mycket till en förhoppningsvis fantastisk bansäsong God Hjul & Gott Nytt /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||
ÄNTLIGEN är bilen godkänd för att brukas på gatan. Satt ganska långt inne men REJÄL värmning av katten så var avgasvärdena klart under gränsvärdena
Nu ska jag bara hitta varför jag tappar lite tryck, har gått från 1,7 bar till 1,5-1,55. Felsöka wastegate och solenoiden från sprutet. Den går så förbannat friskt på 1,7 så det vill jag kunna ha Så bankörning i augusti ser lovande ut /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Tackar
Kör utan varvräknare också för den har slutat fungera, har testat med att byta sensorn = ingen förbättrning och jag har plockat ur själva varvräknaren från instrumentklustret och testkört. Mätaren fungerar som den ska. Lutar lite åt att det kan vara bakplanet på instrumentklustret som är kasst eller kabelproblem... Jag kommer monterar en Race Technology Dash3 i vinter så jag får väl klara mig utan så länge Gamla bilar..... /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||
Anmälan är klar för Procedural:s körning på Knutan med Ola Nilsson som coach Förbannat sugen på att köra bana men lär vara en gigantisk
Bränsletillgång kan bli ett problem eftersom jag kör E85...två extra 20L dunkar ger iaf några extra minuters körning /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Haha, har bara gjort ett test å hamnade på en hög 7:a Ska filma med Iponen nästa gång. Har själv ingen aning vad som är bra eller dåligt? /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Ok, inte helt långsam då Men efter å ha sett din bil mot Mp412:an så är ju min som en Imponerande bygge du har /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||
Underbart kul att höra att den lever!!!!!
Ska den bänkas med 1,7 i ladd sen då?? Vill gärna se bänkpapper från de sista uppgraderingarna och E85...Jag tyckte den gick rätt frisk när jag sålde den |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 TURBO - 1990 E85 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 5 besök senaste veckan (59871 totalt) |