Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 TURBO - 1990 E85
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
8 besök senaste veckan (59871 totalt)
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370


Trådstartare
Givetvis så är 944 turbo inte snabbare än en 997 GT3 på någon "riktig" bana men jag tyckte det var lite roligt att ola kunde köra så snabbt med bilen just på Ljungbyhed

När man har en sådan här gammal bil så får man njuta av det lilla

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
ezroller
Flakeberg, Grästorp, Västra Götaland, Svezia
Här sen Okt 2006
Inlägg: 564



Tja.. på en riktig bara som Kinnekulle är den nog snabbare om den är det där på Ljungbyhed

_________________
Peter Lindberg i Grästorp

Fotograf och video-/filmnisse.

http://www.peterlindberg.com
Citera
David Lundin
Värnamo
Här sen Mar 2009
Inlägg: 262



Man kan tycka den borde hänga med riktigt bra på alla de små/kurviga banorna ja

oavsett, grymt bra betyg och det betyder att bilen är ordnad, alltid trevligt att veta att det finns gott om utrymme att förbättra tider m.m. bara genom att putsa på sin teknik. Ingen gillar att slita med taskiga verktyg

_________________
David Lundin
Citera
Daniel Engström
Stockholm / Huddinge
Här sen Nov 2006
Inlägg: 3666



Kul att läsa att "de balla killarna" fick något att bita i. Sluggern som slår från underläge. thumbs up
GT3 syndromet är inte helt okännt. Lite för dyra bilar för att alla ägare ska våga utnyttja dom. (Även om vissa förare vet hur man pressar ut det sista ur sådana fina karameller.)

_________________
Daniel Engström

Nu: Porsche 944S & 106 Rallye
Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68
Ex: Clio Sport -01
Ex: Ginetta G34 -98

ÖSK #243 PCS #8724
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Björn Nilsson skrev:

Efter 6-7 varv kommer ola in och jag öppnar dörren för att höra vilket skrot med massor av turbolagg och mjukt chassi jag har.....ola skriker genom hjälmen att bilen är helt vansinningt rolig att köra och att han köper den på stuts Jag fattar ingenting om vad som framkallat denna konstiga reaktion tills jag frågar vilken tid han fick..... 1.00.6 har han satt!! För att få några jämförande tider så satte Micke 59.1 med Ferrarin (Micke tävlar med en 458 challange i GT Nordic) och 964 RS kördes på 1.01.2, 993 RS 1.02.X, och enligt ola så har ingen GT3 RS varit under 1.00 ännu.

ola hade inget att klaga på vilket jag tycker är fantastiskt skönt att höra. Nu är det bara jag som sätter begränsningen. Ola putsade tiden lite till, 1.00.4 men trodde att en 59-tid skulle komma om han fick köra mer. Jag hade ställt laddtrycket till 0,95 bar för att kopplingen skulle hålla, om jag kunde gett honom iaf 50 hk till så hade nog 59-tiden varit där men vågade inte chansa

Så 944:an är iaf inte den långsamaste bilen även att konstruktionen är från dinosauriernas tid

Jag tackar Micke ohlsson och de andra instruktörerna för en toppendag och kan bara rekommendera detta event.

Riktigt trevliga grabbar som var på kursen, hoppas vi ses på banorna framöver. Träffade också Anders Falk med sin otroligt fina 964 RS, mycket trevlig herre som hjälpte mig att köra fortare genom att agera hare

Bilder kommer senare.

/Björn



Likaledes trevligt Björn. Personer här på rejsa blir ibland lite som Jesus,
- alla har hört talas om honom, men aldrig sett honom -

Det finns precis som Björn säger bara vinnare på en sådan här kurs, så otroligt lärorikt. Bara en sak är lite jobbig, det är när DOM sätter sig i din bil och kör en sekund eller två snabbare, och det i en bil som dom aldrig har suttit i men du har avverkat flera banträffar i. Förmodligen därför dom är proffs och jag amatör.

Det som är kul är att förstå hur lite bilarna har utvecklats på tjugo år så här på en teknisk bana. Ola kom in fån provturen i min gamla bil och presenterar 1.01.2. Då när jag känner mig helt förnedrad, klämmer ola i med "...och jag hade nog kunnat sänka tiden med ytterligare en sekund om jag bara hade haft några fria varv".

En sprillans ny GT3RS 3.8 har inte körts lägre än en 1.00.1.

Det är roligt att vara gammelbilsägare, eller hur Björn!

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370


Trådstartare
Haha, ja vi ska inte klaga iaf

Ha det bra

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370


Trådstartare
*Slettet*

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370


Trådstartare
Efter en minst sagt en underlig bilsommar så är jag på "banan" igen

Nu ligger en Spec 3 med metallamell och ett lättat svänghjul, också från Spec i garaget i väntan på att bli monterade så jag äntligen kan vrida på fullt laddtryck. Har ju bara kört den med 1-1,1 bar än så länge........1,8 here I come

Längtar riktigt mycket till en förhoppningsvis fantastisk bansäsong

God Hjul & Gott Nytt

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10136



Kul att du behållit den!

_________________
Anders Hansson
Citera
Wiklundh
Karlstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 370



Går det att ladda så hårt som 1.8bar.
Brukar inte topppakningen gå då oavsett märke?

_________________
/Michael Wiklundh
Porsche Boxster S.
Citera
flopp
Anderslöv
Här sen Aug 2005
Inlägg: 89



Tjohoo!
Kul att du har den kvar, jisses, det kommer röra på sig till våren, mycket glädje önskas!

_________________
Mikael Sköldeborn
Porsche 951
Porsche 996 C2 X51
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370


Trådstartare
ÄNTLIGEN är bilen godkänd för att brukas på gatan. Satt ganska långt inne men REJÄL värmning av katten så var avgasvärdena klart under gränsvärdena

Nu ska jag bara hitta varför jag tappar lite tryck, har gått från 1,7 bar till 1,5-1,55. Felsöka wastegate och solenoiden från sprutet. Den går så förbannat friskt på 1,7 så det vill jag kunna ha

Så bankörning i augusti ser lovande ut

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Grattis Björn thumbs up
Kul om du får lite kört med den också

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370


Trådstartare
Tackar

Kör utan varvräknare också för den har slutat fungera, har testat med att byta sensorn = ingen förbättrning och jag har plockat ur själva varvräknaren från instrumentklustret och testkört. Mätaren fungerar som den ska. Lutar lite åt att det kan vara bakplanet på instrumentklustret som är kasst eller kabelproblem...

Jag kommer monterar en Race Technology Dash3 i vinter så jag får väl klara mig utan så länge

Gamla bilar.....

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370


Trådstartare
Anmälan är klar för Procedural:s körning på Knutan med Ola Nilsson som coach Förbannat sugen på att köra bana men lär vara en gigantisk

Bränsletillgång kan bli ett problem eftersom jag kör E85...två extra 20L dunkar ger iaf några extra minuters körning

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7715



Nu är kanske inte du intresserad, men jag är.

Vad gör en sånhär 100-200?

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370


Trådstartare
erikjakan skrev:
Nu är kanske inte du intresserad, men jag är.

Vad gör en sånhär 100-200?


Haha, har bara gjort ett test å hamnade på en hög 7:a Ska filma med Iponen nästa gång.

Har själv ingen aning vad som är bra eller dåligt?

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7715



M5 e60 ca 9.3
F430 ca 8.9
Mp412c ca 6
Koenigsegg ca 4.8 den värsta.

Mvh

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709



När va körningen på Knutan Björn, jag kommer gärna förbi med hjulfett o smörjer in din ratt..=))))

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370


Trådstartare
erikjakan skrev:
M5 e60 ca 9.3
F430 ca 8.9
Mp412c ca 6
Koenigsegg ca 4.8 den värsta.

Mvh


Ok, inte helt långsam då Men efter å ha sett din bil mot Mp412:an så är ju min som en Imponerande bygge du har thumbs up

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



Underbart kul att höra att den lever!!!!!

Ska den bänkas med 1,7 i ladd sen då?? Vill gärna se bänkpapper från de sista uppgraderingarna och E85...Jag tyckte den gick rätt frisk när jag sålde den

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 TURBO - 1990 E85
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
8 besök senaste veckan (59871 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande