Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 TURBO - 1990 E85 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 16 besök senaste veckan (59887 totalt) |
Äh, Fredrik, tycker mest Björns bil står i garaget så du behöver inte rusta så hårt . Nä urk vad taskig jag är. Björn, det blir skitbra detta vettigt dämperi och inget gummi i lederna Kör hårt grabbar _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Det som har hänt med bilen sedan Mats sist la sina magiska händer på bilen är ny SPEC 3 koppling med lättat svänghjul. Bilen går finfint med 1,6-1,7 bar, skulle helst vilka låta Mats finjustera den i bänk Har även nya Bosch högohms spridaren som jag inte fått dit (måste uppdatera mappen för det). Om jag minns Mats rätt så lekte du med 1,8 bar å då gick den "tillräckligt bra" Å jag kanske behöver lite extra "knuff" nu när en viss svart 996 turbo "stör"
Ikväll fick jag besked av Jeppsson att min bakvagnen var klar. Stavarna är borta och även de dryga bussningarna som sitter ihop med svärden. Nu är svärden fästa i ett länklager ist (typ Koklen). Ser galet proffsigt ut, Jeppsson är väldigt duktig. Blir nya bussningar i framvagnen också. Så lite händer iaf /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Hahaha.....inte taskig....ärlig Hoppas på en liten ändring på det iaf /B _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Du får rappa på att bli klar. Det är redan februari, snart mars. April kommer i all hast och maj passerar innan man hinner blinka.
Säg till om du behöver mer hjälp för att klå Fredrig! Fredrik, säg till om du behöver hjälp för att klå Björn |
||||||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Det ska bli riktigt intressant, jag tror det ska kunna lösa sig.
Senast jag och Björn körde nere på Ringen hade han absolut bara gummi i lederna.. _________________ -- |
||||||
Fredrik: Fyyy dig att ens nämna "cykelturen from hell" Du vet också att du ska få betala tillbaka i gymmet
Dessa smaskiga bilder skickade Jeppsson igår: Får väl meka i helgen bara för detta _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Nya bussningar i främre bärarmarna och hållarna till torsionstuben. Kör denna gång med Power Flex-Black Serie. De var rätt svåra att få dit, även med en bra press.
Lackade också delarna så det ser lite fräschare ut _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Hrm.. Vet inte om det är bra eller dåligt att jag inte är med i den här kapprustningen. _________________ Anders Hansson |
||||||
Nu fick jag mail om att GAZ INTE kan bygga dämparna efter förslagen dämpkurva Det var inga problem först....
Frågan är om jag ska gå vidare med GAZ eller köpa KW Clubsport eller något annat. Nackdelen med KW är att dessa har justeringen på stötdämparna så jag måste kräla under bilen för att justera. Säkert inte ett problem men för samma pengar får jag externa reservoirs om jag väljer GAZ. Vi pratar budget: 30K-ish inkl ställbara topplagringar /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Jodå, Moton har jag skickat en offertförfrågan till (AST nu). Lite över bugdet tror jag men skall överväga det iaf
De som intresserar mig mest är Intrax 1K2 med "spring rate adjuster" och externa reservoirs. Vi får se vad priset blir först... Kommer bli ett stort hål i plånboken iaf /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Puckad fråga, men varför gummibussningar i framvagnen och inte ledlager?
Det var ju riktigt trist, vad var problemet? _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
De återkom bara med att det var för höga krafter i kombination med hastighet. Men det finns ju en massa tillverkare Så något ska jag väl hitta. Ha det gött /B _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Fått pris på Intrax 1K2 med externa reservoirs bak, valfria fjädrar, ställbara topplagringar (allt är valfritt om jag vill, de byggs efter min val) på 37 000 ex frakt.
AST 5200 inkl ställbara topplagringar, frakt, fritt valbara fjädrar, externa reservoirs fram/bak på 36 000:- Alla är 2-vägs Det lutar mycket AST, har erfarenhet av deras 3-vägs, även om det var för 8 år sedan så var de väldigt bra. /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Moton är inte samma sak som jag förstått det, lever kvar som en egen produkt. De är inte uppbyggda riktigt likadant.
Priset för Moton var: 44 000:- Svenska pesetas just nu... /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 TURBO - 1990 E85 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 16 besök senaste veckan (59887 totalt) |