Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 TURBO - 1990 E85
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
16 besök senaste veckan (59887 totalt)
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



FredrikÅ skrev:
Björn Nilsson skrev:
För att hänga med den "Det nya svarta" "orginal" bilen med massa effekt så la jag beställning på dessa:
**Porr**


Det är bara att konstatera att det pågår en tyst kapprustning mellan en viss svart och en lila bil..

Nära 1000 hk att hantera totalt.. tur att gubbarna som ska köra inte är det minsta rattrostiga..


Äh, Fredrik, tycker mest Björns bil står i garaget så du behöver inte rusta så hårt .

Nä urk vad taskig jag är. Björn, det blir skitbra detta thumbs up vettigt dämperi och inget gummi i lederna

Kör hårt grabbar

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370


Trådstartare
Det som har hänt med bilen sedan Mats sist la sina magiska händer på bilen är ny SPEC 3 koppling med lättat svänghjul. Bilen går finfint med 1,6-1,7 bar, skulle helst vilka låta Mats finjustera den i bänk Har även nya Bosch högohms spridaren som jag inte fått dit (måste uppdatera mappen för det). Om jag minns Mats rätt så lekte du med 1,8 bar å då gick den "tillräckligt bra" Å jag kanske behöver lite extra "knuff" nu när en viss svart 996 turbo "stör"

Ikväll fick jag besked av Jeppsson att min bakvagnen var klar. Stavarna är borta och även de dryga bussningarna som sitter ihop med svärden. Nu är svärden fästa i ett länklager ist (typ Koklen). Ser galet proffsigt ut, Jeppsson är väldigt duktig. Blir nya bussningar i framvagnen också. Så lite händer iaf

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
FredrikÅ skrev:
Björn Nilsson skrev:
För att hänga med den "Det nya svarta" "orginal" bilen med massa effekt så la jag beställning på dessa:
**Porr**


Det är bara att konstatera att det pågår en tyst kapprustning mellan en viss svart och en lila bil..

Nära 1000 hk att hantera totalt.. tur att gubbarna som ska köra inte är det minsta rattrostiga..


Äh, Fredrik, tycker mest Björns bil står i garaget så du behöver inte rusta så hårt .

Nä urk vad taskig jag är. Björn, det blir skitbra detta thumbs up vettigt dämperi och inget gummi i lederna

Kör hårt grabbar


Hahaha.....inte taskig....ärlig

Hoppas på en liten ändring på det iaf

/B

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863



Du får rappa på att bli klar. Det är redan februari, snart mars. April kommer i all hast och maj passerar innan man hinner blinka.

Säg till om du behöver mer hjälp för att klå Fredrig!


Fredrik, säg till om du behöver hjälp för att klå Björn
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7732



Sjukt jävla snygg vart den!

Blir mycket sugen på 944 turbo när jag ser detta!

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370


Trådstartare
Skönt att snabba varvtider inte har någon med föraren att göra

Tack för hjälpen Anders

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



And ersJepp sson skrev:
Fredrik, säg till om du behöver hjälp för att klå Björn


Det ska bli riktigt intressant, jag tror det ska kunna lösa sig.

Eddie Varvstopp skrev:
Björn, det blir skitbra detta thumbs up vettigt dämperi och inget gummi i lederna


Senast jag och Björn körde nere på Ringen hade han absolut bara gummi i lederna..


_________________
--
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370


Trådstartare
Fredrik: Fyyy dig att ens nämna "cykelturen from hell" Du vet också att du ska få betala tillbaka i gymmet

Dessa smaskiga bilder skickade Jeppsson igår:







Får väl meka i helgen bara för detta

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370


Trådstartare
Nya bussningar i främre bärarmarna och hållarna till torsionstuben. Kör denna gång med Power Flex-Black Serie. De var rätt svåra att få dit, även med en bra press.

Lackade också delarna så det ser lite fräschare ut


_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10149



And ersJepp sson skrev:
Du får rappa på att bli klar. Det är redan februari, snart mars. April kommer i all hast och maj passerar innan man hinner blinka.

Säg till om du behöver mer hjälp för att klå Fredrig!


Fredrik, säg till om du behöver hjälp för att klå Björn


Hrm.. Vet inte om det är bra eller dåligt att jag inte är med i den här kapprustningen.

_________________
Anders Hansson
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370


Trådstartare
Nu fick jag mail om att GAZ INTE kan bygga dämparna efter förslagen dämpkurva Det var inga problem först....

Frågan är om jag ska gå vidare med GAZ eller köpa KW Clubsport eller något annat. Nackdelen med KW är att dessa har justeringen på stötdämparna så jag måste kräla under bilen för att justera. Säkert inte ett problem men för samma pengar får jag externa reservoirs om jag väljer GAZ.

Vi pratar budget: 30K-ish inkl ställbara topplagringar

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370


Trådstartare
Eller KW competition kanske? Vad nu skillnaden är mellan Clubsport och Competition?

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Dea
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 847



Moton dämpare?

Vilket ledlager/länkhuvud valde du? Rodobal MTE?

/Dea

_________________
Andreas Olsson

Porsche 944 TURBO -90
PCS #9245
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370


Trådstartare
Jodå, Moton har jag skickat en offertförfrågan till (AST nu). Lite över bugdet tror jag men skall överväga det iaf

De som intresserar mig mest är Intrax 1K2 med "spring rate adjuster" och externa reservoirs. Vi får se vad priset blir först...

Kommer bli ett stort hål i plånboken iaf

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693



Snyggt jobbat 935 rsr style !

_________________
Magnus Helin
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Puckad fråga, men varför gummibussningar i framvagnen och inte ledlager?

Björn Nilsson skrev:
Nu fick jag mail om att GAZ INTE kan bygga dämparna efter förslagen dämpkurva Det var inga problem först....


/Björn


Det var ju riktigt trist, vad var problemet?

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370


Trådstartare
mhelin skrev:
Snyggt jobbat 935 rsr style !


Var ditt förslag ju thumbs up

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Puckad fråga, men varför gummibussningar i framvagnen och inte ledlager?

Björn Nilsson skrev:
Nu fick jag mail om att GAZ INTE kan bygga dämparna efter förslagen dämpkurva Det var inga problem först....


/Björn


Det var ju riktigt trist, vad var problemet?


De återkom bara med att det var för höga krafter i kombination med hastighet. Men det finns ju en massa tillverkare Så något ska jag väl hitta.

Ha det gött

/B

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370


Trådstartare
Fått pris på Intrax 1K2 med externa reservoirs bak, valfria fjädrar, ställbara topplagringar (allt är valfritt om jag vill, de byggs efter min val) på 37 000 ex frakt.

AST 5200 inkl ställbara topplagringar, frakt, fritt valbara fjädrar, externa reservoirs fram/bak på 36 000:-

Alla är 2-vägs

Det lutar mycket AST, har erfarenhet av deras 3-vägs, även om det var för 8 år sedan så var de väldigt bra.

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Dea
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 847



Är AST samma som Moton eller lever båda varumärkena kvar?

_________________
Andreas Olsson

Porsche 944 TURBO -90
PCS #9245
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370


Trådstartare
Moton är inte samma sak som jag förstått det, lever kvar som en egen produkt. De är inte uppbyggda riktigt likadant.

Priset för Moton var: 44 000:-

Svenska pesetas just nu...

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 TURBO - 1990 E85
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
16 besök senaste veckan (59887 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande