Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Porsche 997 RSR GT2 " 1183 kg .."
tråden läst  
1894205 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

1, 2, 3 ... 288, 289, 290  Nästa sida>>
 
   
Supramannen







Här sedan: 11 Feb 2003
Tipsa Facebook   Inlägg  15 Dec 2009 19:11     Porsche 997 RSR GT2 " 1183 kg .." Citera

Hej på er alla..

Nu tänkte jag presentera mitt nya projekt, när jag sålde min 996 gt2 så gjorde jag det för jag ville ha nått värre, jag kände mig rätt nöjd med vad jag presterat med den och ville inte gå längre med en men sån fin grund bil..

Så tankar gick tå en krockad 996 turbo eller en 996 gt2a, allt från bilar från usa som simmat som en fisk till urbrända bilar fick sig en funderare, till slut så föll valet på en 997 turbo motor och låda jag fick tag i till rätt pris, det är här jag står nu..o

Motorn hade ett skadat vattenpump hus, skadade grenrör och några små rör som var trasiga men i det stora hela i bra skick, så just nu håller motorn på att byggas om lite för att passa till det jag tänkt göra med den, åka sjukt fort runt banorna.;, i dagens läge har den ca 550hk redan men med lite mods från oss på SMR kommer den landa på ca 580-600hk i version 1..

Vart den kommer bo är inte riktigt klart i skrivande stund men jag har lite olika planer som jag kommer presentera inom kort så just nu får ni nöja er med motorbilder

Här kommer en liten bild på motorn där den står och sover i väntan på lite åka fort delar



    _________________
    Mvh/Rickard Cornacchini
    Porsche 997 RSR GT2


    Senast ändrad av Supramannen, 15 Jul 2017 15:59, ändrad totalt 97 gånger
    Våra race- och banåkarbilar
    Meny       Upp       Tillbaka
    Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
    Måns Ulveståhl
    Stockholm






    Här sedan: 19 Jul 2004
    Tipsa Facebook   Inlägg  15 Dec 2009 19:21     Citera

    Bevisligen perfekt med stressfläkt
    Låg vikt har den också.




    Lycka till med ditt nya projekt.
    Ditt förra var ju inte direkt långsamt


    _________________
    BMW Club Schweden/BMW Sport Club/New MINI Club Sweden/BMW MC-klubben
    Våra race- och banåkarbilar
    Meny       Upp       Tillbaka
    Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa
    Supramannen







    Här sedan: 11 Feb 2003
    Tipsa Facebook   Inlägg  15 Dec 2009 19:26     Citera

    Tackar..

    Turbo är ett måste, kommer inte på frågan utan turbo..

    Snabbare är målet..


    _________________
    Mvh/Rickard Cornacchini
    Porsche 997 RSR GT2
    Våra race- och banåkarbilar
    Meny       Upp       Tillbaka
    Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
    Puppan
    El Stockholmo esta el SVINinge






    Här sedan: 08 Nov 2002
    Tipsa Facebook   Inlägg  16 Dec 2009 11:53     Citera

    Blir kul att se vilken kaross som fastnar poå motorn...
    Du ligger ju inte på latsidan vet jag ju! :-)

    /Pete


    _________________
    ###############################
    Peter "Puppan" Eriksson
    Våra race- och banåkarbilar
    Meny       Upp       Tillbaka
    Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
    Fastlane
    Västkusten






    Här sedan: 28 Okt 2007
    Tipsa Facebook   Inlägg  16 Dec 2009 13:54     Citera

    Är det helt omöjligt/otänkbart att sätta denna i en Cayman kaross? vore ju kul om den fina motorn fick sitta i en bil med vettig balans


    _________________
    I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
    Våra race- och banåkarbilar
    Meny       Upp       Tillbaka
    Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
    Supramannen







    Här sedan: 11 Feb 2003
    Tipsa Facebook   Inlägg  16 Dec 2009 14:57     Re: Citera

    Fastlane skrev:
    Är det helt omöjligt/otänkbart att sätta denna i en Cayman kaross? vore ju kul om den fina motorn fick sitta i en bil med vettig balans


    Som det ser ut ja, för mycket meck

    Men alzen har ju gjort det och den är ju tuff


    _________________
    Mvh/Rickard Cornacchini
    Porsche 997 RSR GT2
    Våra race- och banåkarbilar
    Meny       Upp       Tillbaka
    Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
    Andreas Millbro
    Stockholm






    Här sedan: 26 Dec 2002
    Tipsa Facebook   Inlägg  16 Dec 2009 15:03     Citera

    Är de äldre 911 karosserna lättare? Fast fördelarna kanske överväger med en nyare kaross med avseende på hjulupphängning etc.

    Utseendemässigt är ju 964 turbokarossen svårslagen eller de riktigt gamla 911:orna ifrån 60-70 tal


    _________________
    Bromsar bäst som bromsar sist...
    Renault 5 GTE -88
    Våra race- och banåkarbilar
    Meny       Upp       Tillbaka
    Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Min biltråd här på Rejsa
    Supramannen







    Här sedan: 11 Feb 2003
    Tipsa Facebook   Inlägg  16 Dec 2009 15:38     Re: Citera

    Andreas Millbro skrev:
    Är de äldre 911 karosserna lättare? Fast fördelarna kanske överväger med en nyare kaross med avseende på hjulupphängning etc.

    Utseendemässigt är ju 964 turbokarossen svårslagen eller de riktigt gamla 911:orna ifrån 60-70 tal


    Ja dom är lättare men det väger inte upp dom moderna bilarna, jag gillar med 964 or och 993or men tekniken går framåt och stoppa detta högeknolikska under i nått gammal blir inte riktigt rätt, jag är ute efter det senaste i både chassie och motor


    _________________
    Mvh/Rickard Cornacchini
    Porsche 997 RSR GT2
    Våra race- och banåkarbilar
    Meny       Upp       Tillbaka
    Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
    OFFkeFF
    Solna






    Här sedan: 11 Jul 2006
    Tipsa Facebook   Inlägg  16 Dec 2009 19:52     Citera

    Gillar utgångsläget thumbs up
    997 cup kaross/chassi är väl bara det som saknas runt om nudå


    _________________
    Filip Åhrberg
    -----------------
    Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
    Våra race- och banåkarbilar
    Meny       Upp       Tillbaka
    Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
    Robbie
    Höllviken






    Här sedan: 28 Nov 2005
    Tipsa Facebook   Inlägg  16 Dec 2009 19:59     Citera

    Här finns det lite fina bilar med gammal kaross och nyare teknik thumbs up
    http://www.psautoart.com/


    _________________
    Robbie Kerr
    Våra race- och banåkarbilar
    Meny       Upp       Tillbaka
    Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
    Supramannen







    Här sedan: 11 Feb 2003
    Tipsa Facebook   Inlägg  16 Dec 2009 19:59     Re: Citera

    OFFkeFF skrev:
    Gillar utgångsläget thumbs up
    997 cup kaross/chassi är väl bara det som saknas runt om nudå


    Det skulle man ju inte tacka nej till..


    _________________
    Mvh/Rickard Cornacchini
    Porsche 997 RSR GT2
    Våra race- och banåkarbilar
    Meny       Upp       Tillbaka
    Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
    LIDS
    Stockholm






    Här sedan: 14 Aug 2005
    Tipsa Facebook   Inlägg  16 Dec 2009 21:04     Citera

    Usch vad snabbt detta kommer bli!!! Inga kompromisser längre


    _________________
    Kristoffer Lidbrandt

    - Porsche GT3

    www.stacc-racing.com
    www.facebook.com/stacc.racing/
    Våra race- och banåkarbilar
    Meny       Upp       Tillbaka
    Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
    OFFkeFF
    Solna






    Här sedan: 11 Jul 2006
    Tipsa Facebook   Inlägg  16 Dec 2009 22:04     Citera

    Var tog din förra bil vägen förresten?


    _________________
    Filip Åhrberg
    -----------------
    Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
    Våra race- och banåkarbilar
    Meny       Upp       Tillbaka
    Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
    Supramannen







    Här sedan: 11 Feb 2003
    Tipsa Facebook   Inlägg  17 Dec 2009 22:43     Citera

    Idag har det meckats VTG turbos, tagits isär smörjt upp och kontrollerat allt, ett känt fel på VTG turbosarna är att armen som sköter detta fastnar och gör att funktionen uteblir, exakt detta hade hänt på en av dessa turbos men nu är det fixat... jag har även tagit bort blow off ventilen som ska bytas till Forges som gör att gas svaret blir lite bättre, den sitter monterat direkt på compressor huset på 997an som ni ser

    På bilden ser ni även dom nya grenrören liggandes brevid orginal grenrör, dessa match portas även för optimalt flöde



    _________________
    Mvh/Rickard Cornacchini
    Porsche 997 RSR GT2
    Våra race- och banåkarbilar
    Meny       Upp       Tillbaka
    Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
    ezroller
    Partille






    Här sedan: 01 Okt 2006
    Tipsa Facebook   Inlägg  18 Dec 2009 09:09     Citera

    Folk lallar på om 911-karosser... men varför inte tänka utanför "lådan" och kika mot ngt mittmotoraktigt? Eller kanske på en riktig sportvagn... 917/956/962. Eller kanske CanAm? CanAm-chassien borde vara billigare än europeiska... replika??
    Absolut as-ballt hade varit att hysat in den i något så galet som en Saab og900, då som mittmotor. Föraren skulle få sitta långt fram men va tusan!

    Hoppas du gör något galet och urspårat!


    _________________
    Peter Lindberg i Pattille

    Yrkesfotograf - just nu undras det om det finns några fräsiga åk som vill vara med på bild! PM:a!
    http://www.peterlindberg.com
    Våra race- och banåkarbilar
    Meny       Upp       Tillbaka
    Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
    krämbulle
    Gästrikland






    Här sedan: 17 Jan 2006
    Tipsa Facebook   Inlägg  18 Dec 2009 10:56     Citera

    Finns det mer potential till effekt i 997-motorn än i 996-konstruktionen? (och isf. hur och varför?)

    //Johan


    _________________
    Johan Israelsson
    Opel Speedster #4083
    Miljöbil -10
    Våra race- och banåkarbilar
    Meny       Upp       Tillbaka
    Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
    Supramannen







    Här sedan: 11 Feb 2003
    Tipsa Facebook   Inlägg  18 Dec 2009 11:17     Re: Citera

    krämbulle skrev:
    Finns det mer potential till effekt i 997-motorn än i 996-konstruktionen? (och isf. hur och varför?)

    //Johan


    Ja det finns det

    I org utfördande är detta några av skillnadern

    Större spridare
    Bättre luft vägar
    Andra insug
    Störe spjäll
    VTG turbos
    Bättre vev
    Bättre stakar
    Lägre komp
    mm
    mm


    _________________
    Mvh/Rickard Cornacchini
    Porsche 997 RSR GT2
    Våra race- och banåkarbilar
    Meny       Upp       Tillbaka
    Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
    Erik Börnstedt
    Stockholm






    Här sedan: 25 Jul 2004
    Tipsa Facebook   Inlägg  18 Dec 2009 12:14     Citera

    Kul och spännade projekt som vanligt! thumbs up

    Stannade din gamla GT2:a kvar i Sverige?


    Lycka till!

    MVH Erik


    _________________
    Erik Börnstedt
    Våra race- och banåkarbilar
    Meny       Upp       Tillbaka
    Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
    Supramannen







    Här sedan: 11 Feb 2003
    Tipsa Facebook   Inlägg  18 Dec 2009 12:17     Re: Citera

    Erik Börnstedt skrev:
    Kul och spännade projekt som vanligt! thumbs up

    Stannade din gamla GT2:a kvar i Sverige?


    Lycka till!

    MVH Erik


    Ja den bor neråt i Svergie


    _________________
    Mvh/Rickard Cornacchini
    Porsche 997 RSR GT2
    Våra race- och banåkarbilar
    Meny       Upp       Tillbaka
    Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
    krämbulle
    Gästrikland






    Här sedan: 17 Jan 2006
    Tipsa Facebook   Inlägg  18 Dec 2009 12:40     Re: Citera

    Supramannen skrev:
    skrev om skillnader


    Tack för svar!

    Kan vara bra att veta någon gång!

    Lycka till med bygget!

    //Johan


    _________________
    Johan Israelsson
    Opel Speedster #4083
    Miljöbil -10
    Våra race- och banåkarbilar
    Meny       Upp       Tillbaka
    Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
    LotecM3
    Limhamn






    Här sedan: 03 Jun 2005
    Tipsa Facebook   Inlägg  18 Dec 2009 12:55     Re: Citera

    Supramannen skrev:
    Idag har det meckats VTG turbos, tagits isär smörjt upp och kontrollerat allt, ett känt fel på VTG turbosarna är att armen som sköter detta fastnar och gör att funktionen uteblir, exakt detta hade hänt på en av dessa turbos men nu är det fixat... jag har även tagit bort blow off ventilen som ska bytas till Forges som gör att gas svaret blir lite bättre, den sitter monterat direkt på compressor huset på 997an som ni ser

    På bilden ser ni även dom nya grenrören liggandes brevid orginal grenrör, dessa match portas även för optimalt flöde



    Tjena, vet du hur dessa VTC turbos "styrs"? Har sett att ingen vacummslang eller så är kopplad, dock en elektrisk kontakt bara... eller?
    Kan du förklara lite?


    _________________
    Rafael Litwicki
    911 turbo rsr -72 *backdate*
    M3 E30 -87 *clean*
    Våra race- och banåkarbilar
    Meny       Upp       Tillbaka
    Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
    Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
    Porsche 997 RSR GT2 " 1183 kg .."
    tråden läst  
    1894205 ggr 
    1, 2, 3 ... 288, 289, 290  Nästa sida>>

      << Föreg. ämne | Nästa ämne >>