Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 -84 | 20-årsjubileum | << 1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 42, 43, 44 >> 21 besök senaste veckan (262380 totalt) |
Fasiken, fick dåligt samvete att jag inte hörde av mig så du kunde hängt med ut . Men vi kan ju styra upp den där lunchen . _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Sådär ja, då har man fått ett sidoprojekt där hemma:
För ett par dagar sedan ankom Vincent, mor och son är hemkomna och vid god hälsa. Så svaret på frågan vad som händer 2016 med min räser blir väl, inte mycket. Vad jag förstått från andra är dessa sidoprojekt tidskrävande och kapitalintensiva. Så vi får helt enkelt se vad som hinns med mellan blöjbyten . Räsern är givetvis kvar och förhoppningen är att få ut den igen en vacker dag. Kan vara att jag inte är ensam på banorna framöver om avkomman brås på sin far . _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Grattis till tillskottet!
Grattis och välkommen till pallbocksriket de kommande 18 åren då. |
||
Grattis!
Så illa behöver det inte vara, mina barn var 6 år när jag återupptog tävlandet i Historisk racing _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Grattis Edvin! Du har en sjukt rolig (och lite enerverande) tid framför dig!
Jag håller helt med Janne, jag har en bild från Brands Hatch där min dotter hjälper till med meckning med napp i munnen Dessutom har jag uppfattat det som att Linda (det står ju iofs ingenstans, men jag antar att det är hon som är mamman) är en ganska vettig kvinna som tycker att racing är ganska kul, så vi ses på banorna till sommaren _________________ Fredrik Moberg |
||
Tackar för alla gratulationer !
Vi får helt enkelt se vad som händer framöver. Jag har ju smakat på racing så nu nu har man ett beroende, det kliar nästan alltid i kroppen efter racing . Sedan är det inte mamma Linda som kommer vara i vägen för mitt körande, snarare tvärt om . Vi hade en b.l.a. diskussion om min årliga funkisinsats på SSM, hon tcker vi borde kunna lösa så jag kan vara med hela helgen medans jag inte är lika optimistisk . Man har träffat många genom åren som har barn och kör aktivt. Så jag är ganska optimistisk att det kommer nya möjligheter att köra. Om inget annat får man väl hälsa på med barnvagn när det körs . _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Grattis! Nu blir det en spännande tid framöver, visst blir det klart lurigare att pyssla med bilar, men lär ju funka någorlunda om du har förståelse där hemma. Dock prioriterar man ju om en aning i livet, vissa saker blir ju helt plötsligt viktigare
Felix provkör pappas bil, han förstod direkt vad det gick ut på _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Tackar för alla gratulationer
Måste ge lite liv i tråden. Niklas M. störde lite mellan blöjbytena och lämnade av en glasfiberhuv. Är ursprungligen från FHRacing och väger in på 6 kg (original ligger på över 20 kg). Lite pill behövs på den för att jag skall bli nöjd. _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Visst tusan. Kom på att jag hamstrat lite under hösten. Kom över en rabbattkod och köpte på mig lite Hawk HP+ . Så jag borde klara mig till sonen börjar skolan eller så.
Sedan har jag fått fatt i ett servorack, vet inte hur det mår men något jag verkligen vill prova. Främst för att den har kortare utväxling. _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Intressant med servoracken, vet du hur mycket det skiljer i rattvarv?
Kommer du att köra med servon inkopplad eller manuell ( om det går? ) Jag har servo på S2:an och jag tycker det är riktigt bra servoverkan, lagom trög helt enkelt, 924:an är manuell och ganska vevig, får ofta ta omtag.. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Tycker den manuella racket fumkar bra, skulle inte byta mot hydraulrack, om det inte var så att jag skulle köra 225+ i däcksbredd. Av alla banor jag kört på så är det bara idioten på knutan jag fptt göra omtag. Men du ska väl prova slicka? då kan det börja bli riktigt svettigt bakom ratten utan servo. Eller hade du tänkt köra servorack utan hydraulik?
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Ållrajt, då tar vi lite styrack-snack. Jag har stört mig på att min styrning är så oerhört vevig. Jo det går att köra med som Cedric är inne på men det blir onödiga omtag på vissa banor och PCS slalom blir det ett farligt fäktande. Så jag har märkt att jag slarvar mycket med ratthållning just av den anledningen och jag gissar att jag kan bli snabbare om jag får rätt på det. Om jag fattat det hela rätt ligger den manuella racket jag har på 3,7 rattvarv, servoracket skall tydligen ligga på 3,2. Sedan gillar jag iden på kort rack så för att bli ännu fränare har Sanden en variant på 2,5 men då behöver man ett rack i inbyte och det är bra att veta om man skulle få en slant över till nästa uppgradering...
Sedan har vi servot. Jo, det vill jag ha. Det blir med all sannolikhet en elpump (billigare, lättare och enklare). Idag kör jag 225 med rätt bra ET. Det går hyfsat bra. Men det tar på krafterna vilket märks t.e.x. när det är 30 grader på Knutan och man kör ett 30 min race. Nu skall jag upp minst till 235 (inte lika kraftig ET) och även labba med slicks så det kommer antagligen inte göra mig fräschare under samma förhållanden. På ringen i somras med bruxet fick man sig en lite föraning med servo. Styrrespons och den mindre kraftansträngningen var riktigt behaglig . Så mina tankar leder mig till att jag kommer förhoppningsvis bli snabbare med räsern, om inget annat får jag en erfarenhet mer oavsett utfall. _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Nu har jag inte kört mer än ett par varv med 944an, med 235or fram är det nästan omöjligt att försöka ändra på ratten när man skall småkorrigera inför uppfarten på släpet. På banvarven går det bättre men det är tungt. I 944an sitter styrrack för servo men utan pump.
I RSn har jag inte heller servo men en lääängre utväxling för att göra den hanterbar. På PCS slalom som tyvärr lägger små snärtiga banor är det ett himla vevande och till slut hinner man inte med att vrida tillbaka. På bana är den trög ända tills man får upp fart, då blir den helt perfekt. Jag misstänker att det är detsamma för 944an. Utan tvekan kommer jag att montera tillbaka servopumpen i 944an inför 2016. Jag hade inte monterat elservopump, den väger nästan identiskt med en vanlig servopump, C:a 1-2 kg. Jag har en elservopump från en Carrera cup liggandes så jag har jämfört. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 -84 | 20-årsjubileum | << 1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 42, 43, 44 >> 21 besök senaste veckan (262380 totalt) |