Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1260 besök totalt |
http://upprop.nu/ZHNC (Öppna länken och skriv på så att Anderstorp Raceway's framtid får ditt stöd)
Hej alla Tillståndet för motorbanans verksamhet är nu inne i ett avgörande skede. Vill som parentes säga att jag plockat ett antal adresser ur min adresslista för detta första meddelande utan grundligare tanke på representation mm. Sprid gärna detta till alla som kan vara intresserade. Lämna också epostadresser till mig så får de information direkt. Tågordningen på ärendet är följande: Nu är Länstyrelsen nöjd med ansökan. Därför har ansökan skickats till ett antal intressenter. Gislaveds kommun är den tyngsta i det sammanhanget. Alla intresserade får nu yttra sig i ärendet. (som ni sett i bladen så har en del varit ute i god tid) Det ska vara inne första veckan i Februari. Därefter kommer Länsstyrelsen att göra ett förslag till beslut som sedan går ut på remiss igen. Det kommer att ske om några månader. (i detta läge är det mycket svårare att påverka beslutet) När dessa yttranden kommit in så tar sedan Länstyrelsen beslut. Detta beslut kan sedan överklagas till Miljödomstolen. (Ganska troligt Va) Samhällsföreningen planerar två aktiviteter. 1. Ta initiativ till en bred skrivelse med så många underskrifter som möjligt från föreningar och företag i Anderstorp. Jag gör ett utkast som ASF:s styrelse får redigera. Därefter går den ut till så många som möjligt som vill ansluta sig. Detta har jahg tänk kunna ske med ett E-postmeddelande från var och en som bifogas skrivelsen. I detta är det bra om en beskrivning av avsändaren finns med. Förenings/företagsnamn vilka som underteckanr. Gärna namn på enskilda personer etc. Allt går sedan med skrivelsen till Länsstyrelsen efter en presskonferens. 2. Jag har förvissat mig om att Anderstorps Samhällsförening får låna motorbanan under några timmar Lördagen 2010-01-23. Exakt tid meddelas senare. Tanken är att alla som vill kan komma och i sakta mak köra något varv på banan. Får vi en hyggligt bra uppslutning på detta så har vi en kraftig manifestation som kommer att ge eko. Press, Radio och TV inbjuds till manifestationen. Presskonferens kommer att hållas innan manifestationen. Jobbar på att få stor plats i tidningarna veckan innan. Anderstorps Samhällsförening har inte gott om pengar. För manifestationen behöver vi pengar till att annonsera kring denna manifestation. Detta kan vi bara göra via bidrag från privatpersoner och företag. Jag är tacksam för besked om vilja att vara med och bidra kan komma mig till del. Betalningsinstruktioner kommer senare. Fakturering kan ske men om det kan vara underlag som kostnad är jag inte man att bedöma. Att få möjlighet till annonsering är en förutsättning för att genomföra manifestationen. Anderstorps Samhällsförenings Bankgiro finns öppet för ändamålet 5735-6436. Märk med "annons". Ett mail till mig som förhandsbesked är välkommet. Viktigt är att den enda inblandning Anderstorps Motorbana AB har i denna manifestation är att Anderstorps Samhällsförening fått låna banan under en tid då ingen annan verksamhet finns på densamma. Detta för att inte påverka AMAB:s relationer med kommmun och myndigheter i ärendet. Detta är mycket viktigt och ett villkor för att vi får låna banan. Det är Anderstorps Samhällsförening som arrangerar manifestationen. Åke Fridén Villa Solvända Södra Tånghult 40 33491 Anderstorp Tel: 0371 167 22 Mob: 0709 151 787 Fax: 0371 168 22 Epost: ake.friden@telia.com Hemsida: www.solvanda.eu _________________ olof Johansson |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1260 besök totalt |