Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf GTI Special -84 aka Sauerkraut
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
11 besök senaste veckan (30584 totalt)
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105


Trådstartare
Modj skrev:
Hej!
Här kommer några bilder.... Ska jag vara helt ärlig så är jag inte helt säker på att det är golf....
Finns även en helt ny hatthyla Men det är jag ganska säker på hör till golf iaf...

Hmm... Det ser inte ut som Golf-stötisar. Kan det vara bubbla?

Är hatthyllan till en Mk1:a?
om den är det - vad ska du ha för den?

Skicka gärna PM

_________________
T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Jag kan tänka mig att de är till Passat, både de med böj och de raka. Olika årsmodeller bara. Inte Golf iallafall, men det har du ju redan konstaterat.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105


Trådstartare
Nisse Classon skrev:
Jag kan tänka mig att de är till Passat, både de med böj och de raka. Olika årsmodeller bara. Inte Golf iallafall, men det har du ju redan konstaterat.

Mycket möjligt. Klurade också på Passat imorse...

_________________
T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
Citera
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105


Trådstartare
Miniuppdatering:
Skruvandet fortsätter.

Har köpt "nya" innerskärmar och förarbälte inkl. bälteslås.
Mina gamla innerskärmar var helt slut så vi får väl hoppa på att mina "nya" är i bättre skick.
Bälteslåset ska jag använda till skalstolen (underredet).
Blir betdligt enklare att byta stol när man väl behöver göra det.

_________________
T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
Citera
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105


Trådstartare
Det har hänt lite i garaget igen.

Har lekt elektriker, monterat instrumenteringen, tätningslister, backspaglar, dörrhandtagen, el-hissen (ja, jag har bara en el-hiss monterad) samt sett till att starta upp möget.

Den startade på första försöket trots att den inte varit igång på nästan 8 månader!
Dock så gick motorn lite dåligt på tomgång så man var tvungen att stötta lite med gasen.


_________________
T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Grattis får man väl säga! thumbs up

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105


Trådstartare
Fick äntligen röven ur den berömda vagnen och köpte mig nya sticksågblad, så nu sitter bakrutan på plats. Bra mycket lättare än tidigare

Tripp:


Trapp:


Trull:

_________________
T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Trevligt! thumbs up

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105


Trådstartare
Har lite funderingar gällande nummerskyltsbelysningen.

Då jag rostlagade bilen så svetsade jag igen hålen för nummerskyltsbelysningen.
Hade planer på att ersätta originalbelysningen med "led-bultar" - se bild


Frågan är hur mycket av nummerskylten som behöver belysas?
Tror nämligen inte att dessa små led-rackare kommer att lysa upp skylten tillräckligt

Ska man chansa och köra med dessa eller är det någon som har förslag på någon bättre lösning?

Har letat efter nummerskyltshållare med inbyggd belysning men inte hittat nån.

Upplys mig gott folk!

_________________
T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436



Kolla så den är e-märkt, om den är det så thumbs up ennars risk för thumbs down

edit, den ska belysa hela skylten med vitt ljus och får inte blända bakåt. När jag registreringsbesiktigade sjuan så kollade dom inte ens om den var e-märkt.

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105


Trådstartare
Svante skrev:
Kolla så den är e-märkt, om den är det så thumbs up ennars risk för thumbs down

edit, den ska belysa hela skylten med vitt ljus och får inte blända bakåt. När jag registreringsbesiktigade sjuan så kollade dom inte ens om den var e-märkt.

Får köra med en besiktningslösning och sedan byta till led-bultarna efteråt.

Vill inte borra en massa hål i bilen bara...

_________________
T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436



Dom jag har på sjuan kan man fästa med dubbelhäftande tejp och dra sladden längs med plåten.

Dock måste man lösa jord då dom jordas genom ena monteringsbulten.

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105


Trådstartare
Svante skrev:
Dom jag har på sjuan kan man fästa med dubbelhäftande tejp och dra sladden längs med plåten.

Dock måste man lösa jord då dom jordas genom ena monteringsbulten.

Vart har du köpt dom?

_________________
T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436



Swedol art nr EL-25100, jag tittade även på EL-25107, tror inte den har några utstickande skruvar på baksidan = bättre

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105


Trådstartare
Svante skrev:
Swedol art nr EL-25100, jag tittade även på EL-25107, tror inte den har några utstickande skruvar på baksidan = bättre

thumbs up
Tackar så mycket!

_________________
T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
Citera
Jimmie
Kastrup
Här sen Sep 2005
Inlägg: 21



Jag har något liknande på motorcyklarna och det lyser överaskande bra. Dock är ju skylten på en bil oftast bredare vilket förmodligen gör det lite svårare.

_________________
Häls. Jimmie Johansson
Citera
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105


Trådstartare
Nu har jag försökt att strukturera upp vad som är kvar att göra innan jag kan ställa på bilen och beställa tid för besiktning.
Det blev en rätt lång lista men det ska inte va några större problem...får vi hoppas.

Var även förbi garaget en snabbis igår och drog en ny batterikabel, så nu är i alla fall en punkt på listan struken.

När jag sedan skulle starta upp motorn så hoppade varvräknaren som tusan, men så fort motorn startade så funkar den normalt. Ska det var på detta sätt, har nämligen inte tänkt på det tidigare...

Satus :

_________________
T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
Citera
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105


Trådstartare
Har stora problem med motorn just nu!
Den startar bara på startgas och när den väl hoppar igång så måste jag hålla över 1700 rpm för att den inte ska dö. Verkar som den går otroligt fett! När jag väl stänger av den så vill den inte starta alls, även om man bjuder den på en massa startgas. Stiften blir sjöblöta :evil:

Vad tror herrskapet det kan vara för fel på möget?
Det jag har gjort med motorn innan bilen den lackades var ju ett kamremsbyte + att jag flyttat batteriet till skuffen.
Kan det vara tändningen som är helt åt fanders?

Har verligen inte lust att grotta ner mig i K-jets sjuka värld.

HILFE!

_________________
T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5745



Kolla om luftvågen har fastnat, det händer när K-jetbilar står. Gammal soppa beckar ihop mekaniken. Om du tar av gummituten kan du se om skivan ligger i viloläge i konen, och testa att lufta den.

Ser allt okej ut där kan ändå själva mängdmätarkolvet ha fastnat, det brukar man kunna lösa med lite motion och spridarrengöring. Jucka alltså mätskivan upp och ned ett tag...

/Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Är kamdrivningen 100% rätt efter rembytet?

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105


Trådstartare
therealpinto skrev:
Kolla om luftvågen har fastnat, det händer när K-jetbilar står. Gammal soppa beckar ihop mekaniken. Om du tar av gummituten kan du se om skivan ligger i viloläge i konen, och testa att lufta den.

Ser allt okej ut där kan ändå själva mängdmätarkolvet ha fastnat, det brukar man kunna lösa med lite motion och spridarrengöring. Jucka alltså mätskivan upp och ned ett tag...

/Gustaf

Ska testa det! Tackar för tipset

_________________
T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
Citera
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf GTI Special -84 aka Sauerkraut
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
11 besök senaste veckan (30584 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande