|
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105
Trådstartare
_________________ T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
|
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439
22 Feb 2011 08:41
Jag kan tänka mig att de är till Passat, både de med böj och de raka. Olika årsmodeller bara. Inte Golf iallafall, men det har du ju redan konstaterat.
_________________ /Niße
Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
|
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105
Trådstartare
22 Feb 2011 08:44
Nisse Classon skrev: | Jag kan tänka mig att de är till Passat, både de med böj och de raka. Olika årsmodeller bara. Inte Golf iallafall, men det har du ju redan konstaterat. |
Mycket möjligt. Klurade också på Passat imorse...
_________________ T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
|
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105
Trådstartare
18 Mar 2011 10:06
Miniuppdatering:
Skruvandet fortsätter.
Har köpt "nya" innerskärmar och förarbälte inkl. bälteslås.
Mina gamla innerskärmar var helt slut så vi får väl hoppa på att mina "nya" är i bättre skick.
Bälteslåset ska jag använda till skalstolen (underredet).
Blir betdligt enklare att byta stol när man väl behöver göra det.
_________________ T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
|
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105
Trådstartare
03 Maj 2011 07:41
Det har hänt lite i garaget igen.
Har lekt elektriker, monterat instrumenteringen, tätningslister, backspaglar, dörrhandtagen, el-hissen (ja, jag har bara en el-hiss monterad) samt sett till att starta upp möget.
Den startade på första försöket trots att den inte varit igång på nästan 8 månader!
Dock så gick motorn lite dåligt på tomgång så man var tvungen att stötta lite med gasen.
_________________ T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
|
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961
03 Maj 2011 14:32
Grattis får man väl säga!
_________________ Jocke Hellqvist.
|
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105
Trådstartare
11 Maj 2011 06:36
Fick äntligen röven ur den berömda vagnen och köpte mig nya sticksågblad, så nu sitter bakrutan på plats. Bra mycket lättare än tidigare
Tripp:
Trapp:
Trull:
_________________ T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
|
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961
11 Maj 2011 11:50
Trevligt!
_________________ Jocke Hellqvist.
|
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105
Trådstartare
13 Maj 2011 07:29
Har lite funderingar gällande nummerskyltsbelysningen.
Då jag rostlagade bilen så svetsade jag igen hålen för nummerskyltsbelysningen.
Hade planer på att ersätta originalbelysningen med "led-bultar" - se bild
Frågan är hur mycket av nummerskylten som behöver belysas?
Tror nämligen inte att dessa små led-rackare kommer att lysa upp skylten tillräckligt
Ska man chansa och köra med dessa eller är det någon som har förslag på någon bättre lösning?
Har letat efter nummerskyltshållare med inbyggd belysning men inte hittat nån.
Upplys mig gott folk!
_________________ T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
|
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436
13 Maj 2011 07:59
Kolla så den är e-märkt, om den är det så ennars risk för
edit, den ska belysa hela skylten med vitt ljus och får inte blända bakåt. När jag registreringsbesiktigade sjuan så kollade dom inte ens om den var e-märkt.
_________________ Svante Hoberg
No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
|
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105
Trådstartare
_________________ T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
|
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436
13 Maj 2011 09:34
Dom jag har på sjuan kan man fästa med dubbelhäftande tejp och dra sladden längs med plåten.
Dock måste man lösa jord då dom jordas genom ena monteringsbulten.
_________________ Svante Hoberg
No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
|
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105
Trådstartare
13 Maj 2011 10:04
Svante skrev: | Dom jag har på sjuan kan man fästa med dubbelhäftande tejp och dra sladden längs med plåten.
Dock måste man lösa jord då dom jordas genom ena monteringsbulten. |
Vart har du köpt dom?
_________________ T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
|
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436
13 Maj 2011 11:11
Swedol art nr EL-25100, jag tittade även på EL-25107, tror inte den har några utstickande skruvar på baksidan = bättre
_________________ Svante Hoberg
No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
|
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105
Trådstartare
13 Maj 2011 11:39
Svante skrev: | Swedol art nr EL-25100, jag tittade även på EL-25107, tror inte den har några utstickande skruvar på baksidan = bättre |
Tackar så mycket!
_________________ T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
|
Jimmie
Kastrup
Här sen Sep 2005
Inlägg: 21
13 Maj 2011 13:22
Jag har något liknande på motorcyklarna och det lyser överaskande bra. Dock är ju skylten på en bil oftast bredare vilket förmodligen gör det lite svårare.
_________________ Häls. Jimmie Johansson
|
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105
Trådstartare
24 Maj 2011 09:05
Nu har jag försökt att strukturera upp vad som är kvar att göra innan jag kan ställa på bilen och beställa tid för besiktning.
Det blev en rätt lång lista men det ska inte va några större problem...får vi hoppas.
Var även förbi garaget en snabbis igår och drog en ny batterikabel, så nu är i alla fall en punkt på listan struken.
När jag sedan skulle starta upp motorn så hoppade varvräknaren som tusan, men så fort motorn startade så funkar den normalt. Ska det var på detta sätt, har nämligen inte tänkt på det tidigare...
Satus :
_________________ T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
|
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105
Trådstartare
26 Maj 2011 19:17
Har stora problem med motorn just nu!
Den startar bara på startgas och när den väl hoppar igång så måste jag hålla över 1700 rpm för att den inte ska dö. Verkar som den går otroligt fett! När jag väl stänger av den så vill den inte starta alls, även om man bjuder den på en massa startgas. Stiften blir sjöblöta :evil:
Vad tror herrskapet det kan vara för fel på möget?
Det jag har gjort med motorn innan bilen den lackades var ju ett kamremsbyte + att jag flyttat batteriet till skuffen.
Kan det vara tändningen som är helt åt fanders?
Har verligen inte lust att grotta ner mig i K-jets sjuka värld.
HILFE!
_________________ T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
|
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5745
26 Maj 2011 19:31
Kolla om luftvågen har fastnat, det händer när K-jetbilar står. Gammal soppa beckar ihop mekaniken. Om du tar av gummituten kan du se om skivan ligger i viloläge i konen, och testa att lufta den.
Ser allt okej ut där kan ändå själva mängdmätarkolvet ha fastnat, det brukar man kunna lösa med lite motion och spridarrengöring. Jucka alltså mätskivan upp och ned ett tag...
/Gustaf
_________________ ---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
|
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883
Moderator
26 Maj 2011 19:31
Är kamdrivningen 100% rätt efter rembytet?
_________________ /Anton Lillsund
|
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105
Trådstartare
26 Maj 2011 19:42
therealpinto skrev: | Kolla om luftvågen har fastnat, det händer när K-jetbilar står. Gammal soppa beckar ihop mekaniken. Om du tar av gummituten kan du se om skivan ligger i viloläge i konen, och testa att lufta den.
Ser allt okej ut där kan ändå själva mängdmätarkolvet ha fastnat, det brukar man kunna lösa med lite motion och spridarrengöring. Jucka alltså mätskivan upp och ned ett tag...
/Gustaf |
Ska testa det! Tackar för tipset
_________________ T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
|
|