Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Regelverk
6619 besök totalt
Rune Næss

Här sen Sep 2003
Inlägg: 175


Trådstartare
Da er regelverket for Seven Racing oppdatert foran 2010, og vi jobber med å få på plass et Svensk Mesterskap innenfor SSK. Info rundt dette kommer i lopet av kort tid.
Når dere studerer regelverket her vil dere se at de fleste bilene vil kunne brukes, men noen må tilpasses på motorsiden. Vi har jobbet i mange år med å finjustere regelverket slik at det er foreren og ikke motoren det kommer an på. Dette har så langt blitt veldig bra, da vi ser at i 2010 var det syv forskjellige forere som vant de ti lopene. Det var 4 med classic karosseri og 6 med det nye. Av de fire forskjellige motorsykkel motor typene var det 3 forskjellige som vant tilsammen 6 av lopene. Av de fem forskjellige bilmotorene, var det 3 forskjellige som vant tilsammen 4 av lopene.
Et meget godt balansert regelverk der det forerens evner som avgjor, man skal virkelig kunne ratte for å vinne her. Men samtidig så er klassen så stor med over 30 biler i feltet, at man uansett kjorer mot noen på sitt eget nivå og kan forbedre seg ut i fra dette.
De som i dag kjorer racing med Seven i Sverige har samlet seg i Roadsport/Modsport der det er mest motor det kommer an på, og trives sikkert med det. Vi håper at vi kan få disse til å kjore med oss, slik at vi kan få klassen på plass i sverige å. Her i Norge er vi storst og sukksessen er veldig bra racing med et rimelig driftsbudget.
Klassen har det meste av rekruteringen fra yngre forere som kommer fra gokart, men har like mange forere i voksen alder. I Sverige ser vi nå en voksende interesse fra begge disse gruppene.
Er du intresert, så studer regelverket og still sporsmål her på forumet. Jeg skal prove å svare fortlopende.
Rune Næss
N7CC

_________________
Rune Næss
Citera
Rune Næss

Här sen Sep 2003
Inlägg: 175


Trådstartare
Det jobbes i mange garasjer rundt om i Norge, der nye og gamle biler klargjores for 2010 sesongen.
Her skal det pusses opp og motoren som er en Honda Blackbird får nye fester og ny drivlinje. Videre skal det nye karosseriet monteres.

I denne garasjen er det fire biler som er samlet.
Den nermeste blir pusset opp etter 2009 sesongen og bygger om bakakselen til Quaif losningen med lose boss og stikkaksler. Den som står oppe på stativet skal få på plass en Nissan motor og ny forstilling.


Bilen til venstre får nytt karosseri og Duratech motor.

Denne bilen skal få på plass Duratech med 4 port injection. Det knyttes stor spenning til dette da det ikke er noen som tidligere har valgt injection frem for forgassere.


_________________
Rune Næss
Citera
Allmänt banåkaforum
Regelverk
6619 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande