Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Lotus Elise S2 111s 2002 | << 1, 2, 3, 4 ... 27, 28, 29 >> 50 besök senaste veckan (233883 totalt) |
Grattis Joakim till bilval
Engelsk Tänk nu bara på att bilar av denna konstruktion lätt går sönder vid kontakt De eliser jag har sett i MSCC går fort med kompetenta förare (som du) Mats Dahlgren åker som ett jehu, Anders Hofverberg har åkt både Roadsport C, B och A i samma bil, en S1 tror jag, Pontus Borg fick jag nöjet att dela förstaplatsen i A 2008 samt fler finns Blir nog ett bra par / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||||
Kul bil val.
Ska bli ett nöje å se vad du kan prestera med en Elise. För en som alltid varit sugen på en Elise, är det någon speciell anledning du valde s2? Lycka till. Ska följa din tråd. Går allt som jag hoppas på, så ses vi kanske i Roadsport B. Johan _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||||
Tack, S2 mest för att kunna komma in och ur bilen (med tak) på vettigt sätt med mina 192 cm och 100 kg Tacksamt är att man verkar kunna vara lång i Lotus bilar Annars är ju bilarna lika i det mesta båda har sina +/-. Även speedstern är ju vettig och lik med sina +/- Sen ville jag ha en bil med rätt effekt utan modifieringar (OEM) för att följa Roadsport reglementet enkelt Blir lätt massa tjafs i depåer annars Aha du kör i B, trodde du lekte med de stora pojkarna i A ? Ser fram emot att försöka kunna hänga med en B-sjua runt Knutan , Lite press på sig nu att köra fortare eller åtminstone lika med Miatan som gick grymt bra på slutet. Är nog inte lika lättkört men förhoppningsvis mera utmanade _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
Tack Bengt kul att du gillar bilvalet , hoppas kunna hålla mig bort från kontakt-racing och lära mig köra Engelsk _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
Efter jag rasade motorn förra året, tänkte jag satsa på B och en std motor som håller. Man kan ju inte säga att man håller på med racing när man aldrig är utanför garaget, eller är det det man kan he he. _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||||
Du kan nog ta bort lite material på vilken som... Men gör en hjulinställning först och kolla hur det ser ut. Jag har -1,8 grader camber fram och fortfarande en cambershims kvar. _________________ Mattias Meldert |
||||||
Tror jag är mycket vettigt - verkar som lätt lurar sig alltid på vad det kostar/håller att köra modifierat.
Jodå - bara ambition finns , finns nog många pallbocks räsers
OK tack det låg tre shims nu, provar ta bort dem först _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
Bättre idag än på mycket länge... Angående stötdämpare så hade jag nog försökt snegla lite på vad britterna har för erfarenheter vid sitt tävlande i Elise Trophy. Finns ju som du kanske märkt ganska många olika kit till Elisen. Jag är inne på min andra uppsättning eftermarknadsdämpare (1-way AVo -> Öhlins R/T), men mina erfarenheter handlar väl mest om hur de klarar vägsalt, så lyssna inte för mycket på mig... _________________ Ragnar Burenius |
||||||
Verkligen kul för er se nu till att göra roliga bilar
Har du lust att dela med dig vad har du för fjäders/krängare setup på din bil ? _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
Beg quick rack landat, lite tur då Titan har slutat göra denna varianten med 2.5 - pinjon 2.5
Dessa delar behöver man enligt Titan motorsport för att fräsha upp ett rack - mycket trevliga och hjälpsamma
Länk till sprängskiss via Seloc wiki http://www.manser42.freeserve.co.uk/ _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
tips front clam
[url] http://cgi.ebay.co.uk/LAST-PRICE-Car _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||
Kan du ta dej till UK så har du 8-9 tim på dej att bjuda hem denna.
http://cgi.ebay.co.uk/LOTUS-ELISE-S2 MVH/Sam Edit:Precis när jag postade här togs den bort men verkar inte vara såld,håll koll. _________________ Sammy Nilsson Lotus Elise S1/111S https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58816&highlight= Biltransporten https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=69014&highlight= |
||||||
Tack - kul att den föll herrn i smaken och passar pojkarna som kör exklusiva räserbilar
Tack för bra tips , frakten är en sak att lösa tror den måste ner i en låda på något sätt för att kunna skeppas hyffsat säkert Hittade denna också på tyska ebay, om jag förstår tyskan rätt så kan den levereras målad också Någon form av elev-jobb ? Men tror det är skilland på S2 K-serie baserade varianten och Toyota baserade front delen. http://cgi.ebay.de/Frontteil-Lotus-E Går nog att laga den jag har men mina erfarenheter av plastande är att det har 3 x lång tid man tror och kostar 2 x vad man tror _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
[quote="Josen"]
Tack - kul att den föll herrn i smaken och passar pojkarna som kör exklusiva räserbilar
Det är inget elevarbete, "originalteil" = originaldel. Men jag vet inte om en MK2 passar på din. _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||||
Eftersom du i huvudsak ska använda den på bana hade jag nog i första hand fixat den du har.
Inte hela världen om det inte blir 100%,eller hur? Kanske dessa kan hjälpa dej,har iaf mekat med speedster karossen. http://www.custommania.se/ MVH/Sam _________________ Sammy Nilsson Lotus Elise S1/111S https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58816&highlight= Biltransporten https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=69014&highlight= |
||||||
Hej JOSEN
Det är ganska korta bitar som ska skarvas i hop och biltema säljer plast för 110:-kg lägg till ett par hundra för matta och sliprondeller så dyrt blir det inte och arbetet är enklare än förlängningen av motorhuven som gjordes på CPAC SEVEN _________________ Rolf osbeck |
||||||
Tack Rolf för peppningen, får slå ut latmasken och plasta på _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
Ja, ut och jobba med dig nu!
Verkar förresten som jag har sålt Jesusbilen så vi får se vem av oss som kommer till start först... _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
Kul att det rör på sig - hur kommer den att åter-uppstår ? Förstår jag det att du också stolt ägare av Elise/Speedster då ? _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
Nja, been there, done that! Det blir nog en Miata istället, ev för cupen annars blir det samma spec men med kompressor istället. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Lotus Elise S2 111s 2002 | << 1, 2, 3, 4 ... 27, 28, 29 >> 50 besök senaste veckan (233883 totalt) |