Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Elise S2 111s 2002
<<   1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 27, 28, 29   >>
34 besök senaste veckan (233863 totalt)
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Sammanfattat
Premiär race med bilen på Kullen med SPVM, händelserik helg med mycket slit men bra belöning dubbel segrar i B och close-combat med A bilar i blötan
Lotusen satt mig på prov men höll hela helgen igenom med lite ansträngning
SSK säkerhets-folk tycker att jag skall fixa extra båge för min höjd i bilen ( bula ) - kan man sätta på en sån efter utan försvaga OEM bågen ?

Roadsport A & B i samma heat. Proffsig arrangerat av SSK. Kul att träffa all räsers igen
Imponerad av Henric Månsson som 1:a gången på Kullen körde så fort !
Miator imponerar också med grymma tider nu, snart kommer 1.00 tider med Roadsport C
(7 kg/hk) - 2012 kanske 59.xx t.o.m ?

Reslutat listor via www.sskracing.com - vi verkade inte finnas på mylaps ?

Nästa rejs blir SSM, Mantorp är för nära och måste jobba i US några veckor..
Mycket att fixa till SSM...

Lite spontana bilder, strulade med GOPro-kamera.

I blötan..


Line-up, Cobran gick fort - snygg !




Lite längre rejs-rapport
-----------------------------------------------------------------------
Fredag - tar en dag ledigt för att hinna plocka ihop det sista.
Volvo-jobbet kräver mycket tid nuförtiden
Strular med fälgar och hjulmuttrar. 15-tums blingfälgen tar i broms-oket..., måste använda spacer -> hjulbultar räcker-inte. Fel plastring från leverantören osv, el-installation och annat pyssel.. Blien packad + Elisen lastad på kärra 24.00, några timmars sömn och 05.00 mot rullar vi mot Götene och Kinnekulle ring. Mycket funderingar på om bilen skall hålla..

Lördag - besiktningar, förarmöten, träningar, kval och rejs ett.
Anmäla och besiktning inga problem, proffsigt utfört av SSK

1:a träning - bilen känns helskum. Vad har jag gjort ?
Bilen beter sig mycket märkligt, slirar på inner-hjul och allmänt lynnig. Kan inte gå på gas i kruvor utan hjulspinn fulla ställ under bron Förstår inget.
Trots det höga 1.0.3 tider.
Går av banan och börjar felsöka, tror först att det är min senaste sänkning och misstänker att fjädrarna som ligger lösa göra tt inner-hjul spinner ( inget tryck på backen ) börjar mäta och pyssla, ändrar lite setup. Strax innan träning frågar Kumho Martin varför jag har fel däck fram och bak !! - inte undra på att bilen var skum, Tusen tack Martin för din skarp-syn.
Man skall inte stress-meka kvällen innan rejs-rättar till misstaget.

2:a träningen - person-bästa på Kullen
Bilen känns nu 'normal', matar på några varv och sätter på slutet serie av 1.01.tider, överkör slutet och göra några riktig snygga snurrningar. Väldigt känsligt med luft-tryck bak, har överkört och bränt vänster bak däck..

Kval - får inte fria varv + inget flyt
Justerat lufttryck och ställt bilen mera mot understyrt, hamnar lite i trafik och har svårt att hitta bra rytm, lyckas inte hitta 1.01 tiderna igen, landar på låg 1.02 tid.
Lyckades ändå med tiden ta pole i B.


Rejs ett - rullade start och händelfattigt rejs

Har Max med en motorstark TR bredvid i rullande start, lugnt och fint tar vi oss ut till start. Ligger på hårt och är rädd för att Max skall gasa ifrån mig i start. Starten går och jag får lite hjälp av en A-bil som håller resten av B-fältet bakom i start så jag kan rycka och skaffa mig en lucka. Matar på 15 varv och jagar Audi TT och tar seger i B.

Efter målgång börjar bilen svaja på tomgång och rycka i gas pådrag, läser av felkoder via OBDII får TPS är trasig. Alla Elise rejser jag talat med i UK "you must bring a TPS with you as spare." - osäker på om jag kan köra Söndag..
Pysslar med sensor ( har ingen i reserv) och får bilen gå hyffsat, drar fullt på höga varv i alla fall.


Söndag - warm-up och rejs två


Dagen ser ut att bjuda på blött rejs, inte min favorit. Ny bil, Elisen trivs sådär med stokastiskt grepp i bakvagnen

Warm-up - nya däck på att testa
Sol och torrt. Skönt pass med bra jämna serie på blanka 1.02 tider, justera luftryck många gånger och ser fram emot rejs 2 i torrt.

Efter warm-up kommer hagel och regnskurar blandat med Sol. Upptäcker glapp i ett motorfästen, stress-mekande är INTE bra. Får riva ner DIFFUSOR + undertrays för att komma åt och dra fast. Kravlar runt i blötan och fixar till det.

Ställer om bilen för blött > mjukare dämpare + höjder luften runt om

Rejs två - nervöst, stressigt och min soft-topp lyckas strula till starten för heatet.
Pysslet med däck, motorfästen, omjustering gör att jag är sen till line-up. Första gången med bilen på blött och har respekt för hur snabbt den kan släppa + at Kullen inte är kul att gå av på. Vet att Niklas är stark i blött så tänker ta det easy..

Under line-up lossar ena fästet till Soft-topen, fepplar med det och tror att jag strular till starten.. sorry för det. Starten går och vi kör hårt i blötan med A-bilarna. Niklas avancerar själv kan jag inte koncentrerar mig p.g.a. soft-top strulet. En sjua snurrar och SC kommer ut.
Tar beslutet att stanna och riva ner soft-topen under SC varven, jagar ikapp och är sist i fältet vid omstart. Bilen går grymt i blötan och jag vågar köra den på gränsen , plöjer mig igenom fältet och är snart uppe i A-tätklungan. Underhållande att se Camaro-cup bilen drifta vilt över krönen, inget man stoppar in nosen för med en Elise Torkar upp mer och A-bilar dirver iväg lite mera. Går i mål som B-segrare och några A-bilar bakom. Kul att hänga med A-klungan in i mål, Duratec 230 hp om några år och kanske kan man ge dem en match.. Niklas du behöver mera motor nu för att hänga med i B !!

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19495



Josen skrev:
Niklas du behöver mera motor nu för att hänga med i B !!
Det kommer, nån gång...
Tills dess får jag hoppas på skyfall på banan och torrt i depån, för blä va med vatten det är överallt i packningen.

Du hade bra fart under bron när jag själv kanade rejält ut ur böjen (men det var bra grepp in) thumbs up

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Pysslar vidare med att optimera
Lotus stol-kopia i bilen, tjänade några cm i höjd också thumbs up Pysslade till lite med alu-fästen och utnyttjar kupé bra



Tittar runt på olika burar/bättre bågar, OEM lösningen känner jag mig inte säker i. Skall ocks försöka lägga på en bula över förarsidan. Tror det lutar åt en 4p från Hot-laps som kan byggas ut till 6p lätt. Denna har klarat rulllningar bra i ET thumbs up

http://hot-lap.com/#/4-point-cages/4532648585


Färdiställt kill-switch, mycket enklet med bryt-rälet och Lotus enkla el-system thumbs up
Bara att lägga Generator + och Bat + på ena sidan tyco-relät och resten på andra, klart.
Allt snyggt samlat vid batteri och en jord fram till byten



Anmärkningen från SSK var att bara täcka det hela lite

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
RizaQ
Helsingborg
Här sen Aug 2009
Inlägg: 180



I denna tråden är det på riktigt iaf
Man kanske skulle montera in sin sittastillstol i bilen,kanske kan tjäna lite tid till på det.
Har en lämplig köpt av Roxan men dina ser fina och lätta ut,går det i bägge samtidigt?
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
RizaQ skrev:
I denna tråden är det på riktigt iaf
Man kanske skulle montera in sin sittastillstol i bilen,kanske kan tjäna lite tid till på det.
Har en lämplig köpt av Roxan men dina ser fina och lätta ut,går det i bägge samtidigt?


Allt du kan göra för att komma ner i bilen, sitta still och öka din känsla ger varvtider
Köpte bara en stol, men det går utan problem att lägga i två thumbs up, inte så där bekväm
SSM anmälan är uppe också - hinner du med dit ?

http://sportvagnsmeeting.se/wp/?page_id=7

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
RizaQ
Helsingborg
Här sen Aug 2009
Inlägg: 180



Josen skrev:


Allt du kan göra för att komma ner i bilen, sitta still och öka din känsla ger varvtider
Köpte bara en stol, men det går utan problem att lägga i två thumbs up, inte så där bekväm
SSM anmälan är uppe också - hinner du med dit ?

http://sportvagnsmeeting.se/wp/?page_id=7


Överlåter nog det eventet till de stora grabbarna men lär nog dyka upp i depån med Lotusen
om man får köra ner utom tävlan som supporter för Lotus åkarna
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
RizaQ skrev:
Josen skrev:


Allt du kan göra för att komma ner i bilen, sitta still och öka din känsla ger varvtider
Köpte bara en stol, men det går utan problem att lägga i två thumbs up, inte så där bekväm
SSM anmälan är uppe också - hinner du med dit ?

http://sportvagnsmeeting.se/wp/?page_id=7


Överlåter nog det eventet till de stora grabbarna men lär nog dyka upp i depån med Lotusen
om man får köra ner utom tävlan som supporter för Lotus åkarna


Brukar vara publik-körning som kräver många bilar för att köra åskådare - kanske kan vara något ?

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Möjligheter öppnat sig att åka Mantrop - jobb resa ev flyttad
Tappert lite start-fält i B nu skitkul med Audi TT frå ACE folket åker i B thumbs up
Vi blir fler och fler - nu väntar jag i alla fal lite fler sköna Eliser som borde börja köra
B är klart bästa klassen > Lagom med effekt, bra blanding, skön avspänd stäming thumbs up thumbs up

Roadsport B    55    Niklas Falk    Kungsbacka    Mazda MX-5    
Roadsport B    59    Max    Lindblom    EDSVALLA    Triumph TR2    
Roadsport B    61    Dennis Andersson    GRÄSTORP    Porsche 944 S2    
Roadsport B    44    Per  Johansson    Borås    Audi TT    
Roadsport B    49    Malin   Eriksson    Skövde    Caterham 7    
Roadsport B    42    Joachim osbeck    ASKIM    Lotus Elise    


Att pyssla med inför helgen

- Fixa slät undertray (fimpa OEM dfffusorn )
- Byta TPS
- Efter dra allt
- Göra om hjulinställningar
- Kanske stressa hem en tuffare ARB från UK


_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19495



Josen skrev:
- Fixa slät undertray (fimpa OEM dfffusorn )
Du har säkert tänkt på det, men ett plan utan lutning (som teoretiskt kan monteras under befintlig diffusor) kan inte klassas som diffuor.
Detta skulle kunna innebära att du monterar dit en plåt för att slippa tillägget och sen enkelt kan återgå till original.
Men då ska den täcka hela diffusorn, från den plana undertrayen och hela vägen bak, så det blir ett tätt plan under bilen, utan vinkel från horisontalplanet i bakkant.

Men det kanske är enklare att bygga en ersättningsplåt (plan horisontal) till original diffusor, jag har ingen koll på vad som är mest praktiskt.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Citat:
Men det kanske är enklare att bygga en ersättningsplåt (plan horisontal) till original diffusor, jag har ingen koll på vad som är mest praktiskt.


Pysslade ihop en så liten undertray/täck-skiva som möjligt, liten vinklel blir det allt..
Den täcker bara central delar av v-låda,hjulupphängnin + att den håller ihop clamen thumbs up
Lite fördelar
+ Lättare
+ Släpper nog ut mera värme

OK - eller slänger du och Anders in en protest och hävdar 5% på denna med ?
Mr Mumm får dömma på Mantrop annars




_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Pysslat med hjulinställningar höjder, spacers och lite nya fjädrar med hjälp-fjäder, hoppas jag skall ge lite mera i driv...
Första testet på högsbo-ring,lovar gott, stabliare bil och mera grepp/trust i baken , något understyrd igen
Velar stöddigare krängar skall beställas eller inte...Svårt att ställa in den mesta verka hända på det som justeras bak, inte alls som Miatan..
Kan inte bestämma om jag skall köra den mjuk eller år hårdare hållet. I regn gick den som en dröm på soft-settings



Strular vidare med TPS, ny sensor verkade inte lösa felet Läser jag felkoden ser det ut som sensors inte hittas samma fel sätts om jag rycker kablen.
Får mäta upp pot lite och fråga på Seloc om någon vet... Beter sig skumt...




Kanske har jag missat detta

1) With the engine off, insert the key and turn the ignition to position 2 (on) without starting the engine.

2) For MEMS-equipped cars (S1)or S2 Rover engined cars, quickly but steadily press and release the accelerator pedal 5 times for TPS calibration, using all of the throttle travel as practicable. It is better to do this from the engine bay, using the cam on the throttle body, as this ensures you get 0-100% operation of the throttle, and correct calibration, If your throttle cable or mech does not give 100% throttle, calibration will be out. And potentially you will be wasting your time. This will trigger the ECU into the closed-throttle reference learn algorithm, which has it looking for the lowest measured static throttle position (the closed position). The throttle position calibration is a fixed definition from this point.

3) Turn the ignition off, remove the key and wait for the ECU to power down (about 30-40s).

4) Start car as normal.

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Hittade felet , en kabel gått av , lite skumt fel... Gott att det var så enklet.


_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Köpte en bur på E-bay thumbs up Skall bara hitta ett sätt att få hem den för vettiga slant, med lite tur är den i till SSM


Snart dags för Mantorp-övning med kul Roadsport Start-fält B och C dominerar nu, fler i B thumbs up

Roadsport A    11    Toni & Jonas    Berggren & Jansson    Karlskoga    Chevrolet Camaro    
Roadsport A    10    Johan    Westerberg    Ödsmål    Opel Speedster Turbo    
Roadsport A    16    Lars    Macklin    Vallentuna    Hult Healey Special    
Roadsport A    33    kent    johansson    karlskoga    Ac Cobra    
Roadsport B    55    Niklas    Falk    Kungsbacka    Mazda MX-5
Roadsport B    59    Max    Lindblom    EDSVALLA    Triumph TR2    
Roadsport B    61    Dennis    Andersson    GRÄSTORP    Porsche 944 S2    
Roadsport B    44    Per    Johansson    Borås    Audi TT    
Roadsport B    49    Malin    Eriksson    Skövde    Caterham 7    
Roadsport B    42    Joachim    osbeck    ASKIM    Lotus Elise    
Roadsport B    27    Joakim    Birgersson    Vetlanda    Caterham 7    
Roadsport C    82    Anders    Träff    Enköping    Mazda MX-5    Nyberg Motor eftr AB
Roadsport C    72    Per    oleskog    V. Frölunda    Mazda MX5    
Roadsport C    80    Ronnie    Hofberg    Heby    MX-5    
Roadsport C    93    Björn    Niklasson    Sätila    Mazda MX-5    
Roadsport C    95    Anders    Roos    vaxholm    Mx 5    
Roadsport C    99    Andreas    Halbig    Västra frölunda    Mazda Miata    
Roadsport C    73    Magnus    ohlsson    Hallabro    Mazda MX5 Miata    
Roadsport C    76    Robert    Serwanski    Malmö    Mazda MX-5    
Roadsport C    87    Jimmy    Visshed    Kumla    Mazda MX-5    
Roadsport C    77    Christoffer    Waern    Frillesås    Mazda MX-5    
Roadsport C    78    Henrik    Eriksson    Eskilstuna    Porsche 944    
Roadsport C    79    Daniel    Jonsson    Sköndal    Mazda MX-5    
Roadsport C    84    Torkel    Kristensson    Norrahammar    Miata    
Roadsport C    86    Henrik    Pihl    Göteborg    Mazda Mx5    - 



Motorstarka bilar tror jag gynnas, varvtider från förra året - Max dominear i B kanske thumbs up


Pos    No.    Name          Best time    In lap    Best speed    Diff    Gap    Laps
1    16    Lars Macklin       1:27.387    8    127.955          10
2    17    Christer Almqvist    1:28.237    5    126.722    0.850    0.850    14
3    33    Kent Johansson       1:29.669    8    124.699    2.282    1.432    14
4    10    Johan Westerberg    1:29.809    7    124.504    2.422    0.140    15
5    11    Toni Berggren        1:30.360    4    123.745    2.973    0.551    14
6    19    Krister Andero       1:33.345    5    119.788    5.958    2.985    5
7    59    Max Lindblom       1:33.804    10    119.202    6.417    0.459    12
8    60    Magnus Dahlin       1:34.382    4    118.472    6.995    0.578    11
9    86    Henrik Pihl       1:36.249    13    116.174    8.862    1.867    14
10    99    Andreas Halbig       1:36.400    7    115.992    9.013    0.151    14
11    49    Malin Eriksson       1:36.467    14    115.911    9.080    0.067    14
12    67    Rolf Dawidzon       1:36.662    14    115.677    9.275    0.195    14
13    79    Henrik Eriksson            1:37.804    4    114.327    10.417    1.142    13
14    80    Ronnie Hofberg       1:37.980    6    114.121    10.593    0.176    14
15    92    Niklas Falk       1:38.789    5    113.187    11.402    0.809    13
16    78    Jan Sundberg       1:40.191    8    111.603    12.804    1.402    9

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



Hur gick det

Finns det några resultatlistor nånstans??

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19495



Bengt Metz skrev:
Finns det några resultatlistor nånstans??
MyLaps går ju att använda (om tidtagaren har aktuella grejer)
http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=666304
och https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=73510

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Bengt Metz skrev:
Hur gick det

Finns det några resultatlistor nånstans??

/ Bengt Metz


Tack bra överlag men klantade till det lite i frösta med att snurra i 180 knyck i slutet på rakan ( förarmiss), rapport och film kommer...

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
För att tysta allt tjat om min knarkar-Opel som drag-bil fixade jag en rejäl support bil
Full rustad FH supportade helgen , fick pyssla till lite ramper av ett par ram-ben till en FH, blev kanon.
Sov gott i de-lyx-hytten


Söndag - Warm-up och Kval

Warm-up 10 min
Fräshar upp mig på banan, första gången med Elisen. Lite halt och stokatisk grepp. Äldre sett Yokosar som
skall köras slut på under helgen. Hittar lite bra luft-tryck

Kval 20 min
Eldar på så gott jag kan, lyckas inte få till vissa partier, hjulspin och har ännu inte fullt förtroende för bilen i vissa partier. Motorpaketet verkar hålla trots hårdhänt körning i värmen....
Sätter en 1.34.6 tid och är bakom super-miatorna och Max i start-leden

Inspektion av bilen, läckade bakre Gaz dämpare + innerdamasker som släpp igen och sprutat fett , vad detta strular... Torkar bort fett och testar, verkar hålla.
Gaz UK fixar dämparn till Knutan lovas det över mail idag


Måndag - rejs dag
Kraftmässigt är jag stark på slutet av rakan men hänger inte med super-miatorn och Max/Audi TT över hela varvet. Ett triumf visar sig Lotusen ha - starten !


Race 1 - super start 1 och full snurr i Mjölby
Stående start med flagga, otydlig start generellt. Har övat lite starter och hittat bra varvtal.
Kommer iväg perfekt, slitna rover spisen matar på bra och vi kliipper alla i starten och vi är först ut i C/B fältet Jagar på några varv och lyckas med nöd och näppe hålla undan hungria och snabba bilar bakom.
Max tar sig rättmätligen förbi, i iver att hålla undan från super-miatorna bromsar jag på mig slutet av rakan och går in i sväng med broms i en Elise, klantigt - snurr i ett rökmoln är given. Miator håller undan snyggt och ingen fara skedd thumbs up Väntar ut fältet och kör upp mig några placeringar.

Race 2 - super start 2 , härlig fajt med Sjua
Samma start som rejs 1, nu längre bak i fältet. Vi lyckas igen komma iväg snabbt och är 3:e B-bil ut, skitkul ! Kämpar 10 varv med att hålla Malin bakom mig och vi går sida sida i mål

Foto Fredrik Nyström - Lotus - Lotus - Lotus


Har lite att jobba på för att hitta klippet i kruvor körning + setup måste fixas, hur vet jag inte dock....
Effekt mässigt hänger jag inte med heller, A-trop mot Max och TT blir ingen hit. I mellan registert åker även super-miator ifrån tror det mest beror på utväxlingar och annat

Hemma igen efter en kul helg - bilen hel och redo att uppdaters för SSM


Lite film kommer..

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Lite film - taskigt ljud sorry

Race 1 - Start - Snurr och lite A-bilar på slutet

http://www.youtube.com/watch?v=wi_VPPHpUNI


Race 2 - Kanon start igen

http://www.youtube.com/watch?v=TlR8_jWZoqQ

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Kanon-bilder från Racefoto

http://www.spvm.se/index.php?mact=Gallery,mc1ce1,default,1&mc1ce1d . . . .

Lite fusk klipp

Line-up för kvällen..



Tjuvstarter ?





Hela fältet in - kul med blandade klasser denna gången thumbs up



_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Bengt har fler bilder om man vill, köper på mig några medans bilen är hel
Han har verkligen känsla för att kunan fota snyggt.





_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Buren i garget thumbs up Gick smidigt med DHL pick-up i UK, ca 1000:- för transport, helt ok

Måste tyvärr dela den för att göra installationen, fick av Hot Laps lite instruktuioner att försiktigt splitta den i svetsfogen mot huvudbågen och sen installera och låta proffs svetsasamman den. Lite pyssel med detta helt klart. Uppfattar buren gedigen, väger ca 25 kg...




Tror jag skall pyssla in en bältesfästning i buren på samma sätt som OEM bågen har så går nog SBP går lite lättare, undrar om detta försvagar infällning av detta buren ? ( bild OEM bågen)

Hinner inte installera innan SSM, är på resade fot via jobbet i US i två veckor, hade hoppast inför nästa rejs med det kommer pang på med SPVM, två veckor efter på Falkenberg, tajt schema i år....

Beställt hem lite ny fjädersettning från Demon att testa mot Knutan (Faulkern fjädrar finns i Gaz Gold dimensioner) för rimliga pengar thumbs up



http://www.demon-tweeks.co.uk/Motorsport/Suspension_Steering/Competiti . . . .

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Elise S2 111s 2002
<<   1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 27, 28, 29   >>
34 besök senaste veckan (233863 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande