Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Lotus Elise S2 111s 2002 | << 1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29 >> 21 besök idag (233878 totalt) |
En andraplats är ju inte fy skam men tråkigt det ska behöva vara under såna omständigheter och med skador på bilen. Aldrig kul när man känner sig särbehandlad och man tycker ju tävlingsledningen verkligen borde visa intresse när det finns film på det bestraffningen gällde? Roadsport är ju tänkt som en klass för att man ska våga tävla med sin gatbil och det är klart att någon gång händer det att olyckan är framme men det känns som det varit lite för många sammanstötningar på sistone..? Kan vara knepigt ibland med omkörning i den där vänsterkurvan, man kommer trots allt med ganska höga g-krafter ur svackan innan inbromsningen och inte alltid helt lätt att styra in bilen dit man vill. Kanske fanns det inte plats att ta på utsidan när du bromsade men är man lite förutseende så går det ju oftast att undvika kollision... Antar att när det nu börjar gå ganska fort i B så krymper marginalerna också.
Kanske lite generaliserande men man får också känslan att många bilar nu är renodlade racebilar som inte längre används på gatan och det är position på banan som gäller till varje pris... |
||||
|
||||
Hej Jakob
Rätt att det trenden inte är bra map sammanstötningar och race-bilar som går fort med den följer - Vi som kör måste öka marginalerna och förutseendet på banan - Arrangören måste aktivt stävja kontakter och inte ha attityder som citat race-managment MSCC " .. i SPVM smäller det ju lite skärmar..." Men 2:a plaster är bra också speciellt om man får behålla dem efter målgång också Fiskade upp lite sköna bilder från Tobias Ut på rakan - går gott max här _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Hej Joachim, jag är lite inne på att göra detta. Märker du någon skillnad efter att du målat delarna med detta? Hur märker du skillnad? Jag tänkte jag skulle måla grenröret som kommer väldigt nära bagage utrymmet. Hur vet du hur tjockt lager du ska lägga på? Med vänlig hälsning, Per _________________ Per Axblom |
||||
Hej Per
Jo det fungerar - inte fullt så bra som ett bra lindat men det tar ner värsta värmen, tror det funkar för din installation också På inrådan av han som sålde burken körde jag med en paintbrusch spruta(Biltemas) på hela 400 ml burken Blästrade av det först och tvättade med aceton - sitter bra Fördel med coating är att det inte rostar upp och går av i svetsar vilket det hade gjort innan med lindat Med vänlig hälsning, Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||
Hej Som det ser ut - nej hinner inte, är inne i nytt jobb och måste vara klar med hårda leveranser runt denna helg Hade sett fram emot att jaga/hänga på Silver Siktar på FMK nu Mvh Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
|
||||
Tack Niklas har titta på den.
I lådan ligger färdigt kitt med adapter platta, grenrör, motorfästen och 200 hk 2.0 snurra som får bli provinstallation och prov-år. Jag är ju inte som bekant välkommen till SPVM utan omreggad bil. Tanken är senare en 2.3 L eller kanske tom en 2.5 L ford snurra för att kunna ha vettigt changs i A, håller på utvädra läget... _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Ser spännande ut Joachim
Som du sett går det att plocka ut kanske närmre 300 hästar ur 2 litersmotorn utan större ändringar Det stupar troligen på det varvtalsstopp du måste ha på en Dura, Edlund kör med 6800 varv men hans bil väger väl 50-75kg mindre än din Glöm inte montera stöttan till bågen så den inte kollapsar vid en ev rullning Edlund klagar på att han inte kör ifrån Henrik M och mig på rakorna, trots sekventiell låda med paddlar, våra Zetec silvertoppmotorer lämnar mer vrid och mer effekt vid lägre varvtal Ha det bäst Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Enligt princip får du i Roadsport byta till samma motortyp ( tillverkare ) och antal cylindrar är samma som bilen sålts med i någon variant Så för dig är det bara att byta uppåt utan om-reggandet.. Lika så kan Miatora lägga vilken Mazda fyra som helst, även om de nyare motorerna är ford-baserade(Duratec) jämfört med Mazda BP blocken i NA/NB. Lotusen har sålts med Rover och säljs idag Toyota, men inte med Ford, dvs jag måste då regga om med allt det pysslet som nu skall till. Skall väl gå bra men det blir den del pyssel helt klart. Magnus/Niklas kan bekräfta detta. _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Det som är meddelat är att motormärke och motortyp/cylinderkonfiguration skall överensstämma med vad bilmodellen ursprungligen utrustats med. För att kunna köra med annat motormärke än vad bilen ursprungligen varit utrustad med krävs omregistrering, vilket Josen planerar för att kliva upp till Roadsport A. |
||||
Finns fina 2.5 L snurror ( dags att börja spara )
http://omextechnology.co.uk/Omex%20D _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Lotus Elise S2 111s 2002 | << 1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29 >> 21 besök idag (233878 totalt) |