Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Nissan GT-R 2010
1, 2   >>
8650 besök totalt
roggegtr
Sverige
Här sen Jan 2010
Inlägg: 10


Trådstartare
Sitter här framför en sprakande brasa och tittar ut på vinterkylan och längtar.....
Efter min Nissan GT-R som skall dyka upp i Sverige i April.
Jag är ny här på forumet och tyckte det verkade vara rätt plats att tillhöra då jag tänkte åka bana med bilen och insåg att många här åker på Ringen...jag tänkte göra debut där i sommar.
Jag kommer upp med lite bilder så fort jag hämtat bilen,ha det så länge/hejs.

_________________
Roger Eriksson
Citera
Pale
Hässleholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 15



grattis till en störtfräck kärra!

_________________
Patrik Kristoffersson
brummar EVO VI TME 500+
Citera
roggegtr
Sverige
Här sen Jan 2010
Inlägg: 10


Trådstartare
Tackar....det känns rätt

_________________
Roger Eriksson
Citera
d_b
Stockholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 346



Grattis till en grym blysläde av högsta rang!

På dom bara

/David

_________________
D a v i d B r a n t m o
Nu:
951 Cup 3,0 16v
Då:
996 GT2 CS
951 s
964 RS
911 Carrera 3,2
Citera
påsen
Älmhult
Här sen Mar 2006
Inlägg: 238



Grattis till en grym bil Är riktigt avundsjuk.
Längtar tills du fått hem den så du kan slänga upp lite bilder.

/Påsen

_________________
PÅSEN RACING

Robert Johnsson, Älmhult
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Kul val thumbs up . Men hur ligger det egentligen till, det där med fusket på Nordslingan .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
roggegtr
Sverige
Här sen Jan 2010
Inlägg: 10


Trådstartare
7.29 eller 7.38 är båda bra tider,men om dom är ärliga vet jag inte,jag var inte där....
Jag får väl åka dit och bevisa att den går ok...ha ha ha skämt åt sido,jag tycker personligen att Porsche är världens bästa sportbil då kvaliten är oslagbar...men jag gillar Nissan för att den är en körmaskin i prestandaklassen för en helt ok peng...
Jag har kört en del bilar genom åren och blev grymt överaskad av GT-Ren på många plan.
Det är ju en ulv i fårakläder..
Jag hoppas träffa många personer med olika bilar i sommar och gämnföra lite då det här med bilar är absolut min största hobby.Mvh/Roger

_________________
Roger Eriksson
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 477



roggegtr skrev:
Sitter här framför en sprakande brasa och tittar ut på vinterkylan och längtar.....
Efter min Nissan GT-R som skall dyka upp i Sverige i April.
Jag är ny här på forumet och tyckte det verkade vara rätt plats att tillhöra då jag tänkte åka bana med bilen och insåg att många här åker på Ringen...jag tänkte göra debut där i sommar.
Jag kommer upp med lite bilder så fort jag hämtat bilen,ha det så länge/hejs.


Låter nästan lite vin poetiskt

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
roggegtr
Sverige
Här sen Jan 2010
Inlägg: 10


Trådstartare
Bernan du är som ett får i ulvakläder...ha ha ha
Det är kul att du har börjat svänga lite också...
Jag ringer dig imorgon,hejs...

_________________
Roger Eriksson
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Kul, äntligen en GTR här på rejsa.

Den här tråden kommer följas thumbs up

Vad valde du för färg, paket osv?

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

Du väntar på bilen...
och
vi väntar på bilderna du tar på bilen när den kommit thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Söderquist
Stockholm, Bromma
Här sen Dec 2005
Inlägg: 156



Grattis till en riktigt drömbil!

Väntar precis som Magnus m.fl. på bilder

_________________
/Fredrik Söderquist
Bruksbusbil -> VW Golf R32 2003
Rejsbilsprojekt 1 -> Nissan S14 GT500
Rejsbilsprojekt 2 -> Nissan Micra Super Silhoutte 1988
Citera
Jokke_
östra götaland
Här sen Jan 2010
Inlägg: 33



Här har du en till som väntar på bilder

Ska bli riktigt roligt att se
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



kan inte låta bli att kasta upp denna teaser





Jag jobbade i Asien/Singapore under 2.5 år, kort & gott. Min sambo fick syn på bilen inifrån flygterminalen i Singapore när vi skulle flyga hem. Vi gick ut för att ta en närmare till på bilen & haffade då även ägaren innan han drog på därifrån.Vi hade legat & vägrat släppa hans fötter om han inte lovade att låta oss få lyssna lite på motorljudet Självklart poppade han huven också, men vi glömde bort att klicka bilder då.
Hör & häpna, han var besviken på draget då han fick hem den till SIngapore. Den var inte lika rapp som när han provkört den i Japan. Det berodde på luften, helt annan "typ" av luft, varmare & fuktigare än i Japan, så den hade fått ett annat avgassystem & friare luftvägar. Minns jag inte fel så var den väl även ommappad....

Grattis till en riktigt frän bil, även om jag personligen tycker bättre om R34an

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
roggegtr
Sverige
Här sen Jan 2010
Inlägg: 10


Trådstartare
Tjena alla fartdårar...
Färgen på bilen är som på bilderna ovan i spalten,Gun-metallic...tyckte den var råast i kombination med alla detaljer som är gråa orginal.
Jag pratade med Lindgrens-bil idag och dom trodde bilen skulle dyka upp tidigare än väntat,dock inget datum...
å andra sidan så kanske vägarna är sopade till den sista april,det vore ju inte fel.
Jag vill bara göra en uppdatering på bilen till att börja med och det är avgas-systemet.vill ju släppa ut ljudet.men vi får se...man vill ju inte tappa garantin på bilen och det är många restriktioner om vad man får och inte får göra med bilen...
Men jag har hört att det kanske kommer ett titan hel-system som kan bli godkänt,jag väntar med spänning...
Ha det bra så länge/Roger

_________________
Roger Eriksson
Citera
Olof.B
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 114



Får och inte får? Jag är så trött på sånt. Du har ju betalat för bilen och du äger den. Då borde du väl göra vad du vill?

_________________
Olof Blücher

BMW 325 -88
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



roggegtr skrev:
Tjena alla fartdårar...
Färgen på bilen är som på bilderna ovan i spalten,Gun-metallic...tyckte den var råast i kombination med alla detaljer som är gråa orginal.
Jag pratade med Lindgrens-bil idag och dom trodde bilen skulle dyka upp tidigare än väntat,dock inget datum...
å andra sidan så kanske vägarna är sopade till den sista april,det vore ju inte fel.
Jag vill bara göra en uppdatering på bilen till att börja med och det är avgas-systemet.vill ju släppa ut ljudet.men vi får se...man vill ju inte tappa garantin på bilen och det är många restriktioner om vad man får och inte får göra med bilen...
Men jag har hört att det kanske kommer ett titan hel-system som kan bli godkänt,jag väntar med spänning...
Ha det bra så länge/Roger

Förstår exakt

Med en sån ny bil vill man ju gärna ha kvar grantierna och som du säger dom är det mycket man måste sköta om man vill ha kvar garantierna, annars kan det bli dyrt

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



olof.B skrev:
Får och inte får? Jag är så trött på sånt. Du har ju betalat för bilen och du äger den. Då borde du väl göra vad du vill?


Klart han får göra vad han vill, troligtvis spelar inget avgas någon roll dessutom är det ju lätt som en plätt att återställa inför service. typ 1 timme sen sitter org. på igen.

Men man kan ju förstå tillverkaren lite iaf, inte lätt att lämna garanti om man petar på en massa grejer tillverkaren inte har kört 100.000tals mil för att utprova i alla möjliga och omöjliga förhållande.

jag hade inte heller lämnat garanti om nån vart och pulat på produkten.

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
audi_driver
Sthlm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 18



olof.B skrev:
Får och inte får? Jag är så trött på sånt. Du har ju betalat för bilen och du äger den. Då borde du väl göra vad du vill?


men han kanske vill att det ska finnas garanti om nånting går sönder?? tänk ett steg länge

_________________
Martin johansson
Citera
roggegtr
Sverige
Här sen Jan 2010
Inlägg: 10


Trådstartare
Jag gör ingenting som får garantierna att upphöra för det blir dyrt om någonting går sönder...
Men när garantierna gått ut då ska det optimeras på vissa punkter,jag tror att den har en grym potential att vara mycket råare och faktist hålla hyfsat bra.
Man har ju kollat lite på you-tube och sett en 800hk GT-R som går rätt rejält...jag tror den heter
"swittzer 800" eller nått..
Det är väl någon sån trimmning som gäller sen,men bara med bra körbarhet annars går det bort.
Jag har köpt bilen för att använda den mycket..

_________________
Roger Eriksson
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



roggegtr skrev:
Jag gör ingenting som får garantierna att upphöra för det blir dyrt om någonting går sönder...
Men när garantierna gått ut då ska det optimeras på vissa punkter,jag tror att den har en grym potential att vara mycket råare och faktist hålla hyfsat bra.
Man har ju kollat lite på you-tube och sett en 800hk GT-R som går rätt rejält...jag tror den heter
"swittzer 800" eller nått..
Det är väl någon sån trimmning som gäller sen,men bara med bra körbarhet annars går det bort.
Jag har köpt bilen för att använda den mycket..


Ja dessa kit är super gryma, snabbare gatbilar får man leta efter men ban köra med dessa 800hk är inte att föredra, sen är det skillnad på ban köra och banköra

Mena att om denna olje temps bytes indiktering inte klara 2 varv på Suiperstage utan att tändas me dorg effekten så blir det nog jobbugt med 800hk och riktigt bankörning

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Nissan GT-R 2010
1, 2   >>
8650 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande