Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Toyota Supra MkIV -94 (-såld-) | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 52582 besök totalt |
ojojoj, vet inte om jag vågar sticka upp huvudet här utan att få en paj i nyllet....
Men jag undrar en sak som gäller supran, jag har sett många håriga byggen på nätet. Vissa rena banbilar å vissa lite mer gatanpassade. Men det är väldigt sällan man ser att de använder camberplates, är justermånen väldigt bra orginal eller? Jag såg att HKS sålde till Supran, men jag har aldrig sett det på någon bil... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Hej Du har så rätt justermånen är mycket bra orginal så man behöver inga sånna, sen har ju supran dubbla triangel länkar fram och bak så camber plattor används inte om man vill ha lite mer inställning möjlighter på bakvagnen så köper man övre justerbara bärarmar, säljer sånna faktiskt...då kan du ändra camber från typ -5 till+ 5 _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Jag har provat båda sätten och jag tyckte original funkade bäst. "Krånglar relativt mycket" fattar jag inte vad du menar med. Jag har aldrig hört någon som haft krångel med det... MVH Ztellan _________________ Ztellan Nilsson Kör: Porsche GT3 MKI -00 Mini JCW -11 |
||||
Hej Ztellan Har också självklart provat båda, och jag föredrar också orginal laddningen _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Till de som är skeptiska till MKIV som banbil borde ta en titt här http://www.boostaholic.com/ om ni inte redan gjort det. Andi B. har ställt upp 2 gnger i 1 lap of America och placerat sig 4 och 6 inte så dåligt eller hur. Andi B. kör med en singel konverterad MKIV som har en 67mm turbo from CTC och som har ett A/R på .68 dvs. det går att köra fort med en singel konverterad Supra är väl som vanligt att det beror mycket på föraren och att veta när var och hur kraften kommer i bilen.
Jag tycker det är kul att Henke M. bygger sin bil med banracing som inriktning det började jag med för 2 år sedan men jag har hållit låg profil om man säger så. Mina väghållnings mods hittills är nya coilover stötdämpare JIC-MAGIC FLT-A2 http://www.jic-magic.com/ jag har bytt orginal kränghämmarna mot TRD big ass sway bars som är ställbara fram och bak, TRD twin disk clutch, Greddy 3 row FMIC, 3-delade splitt fälgar från Simmons i Australien skodda med Yokohama A032R. Kommade mods innan sommaren i år andra bromsskivor med andra belägg inte bestämt än, singel konvertering, större soppa system, annat EMS och lite annat smått och gott. Mål med bilen kunna köra 10 på 402 utan problem kunna köra under 1,25 i SS helst under 1,24 men vi får se hur det går. Ha det bra och lycka till allihop, med era projekt _________________ Mvh Johan Samuelsson *************************** |
||||
Jag tror inte någon är skeptisk med tanke på vad man presterat med modellen på andra håll. Men man ska nog se upp för lastbilsturbosar och att jobba lite på viktminskning kan ju inte skada...
_________________ Magnus Thomé |
||||
Kanske översätta alla kryptiska förkortningar....?
TRD Big ass sway bars - kränghämmare ja, men vilket namn ! JIC-MAGIC FLT-A2 - ???? 17" smidda Simmons med A032 - det är jag med på TRD Twin disk clutch - det fattar jag oxo, om än ovanligt på bilar väl? Greddy 3- Row FMIC - inte den blekaste, skulle kunna vara en datorkomponent eller nått Vad väger en sådan bil? Dels orginal och dels nu? _________________ Pär Hylander |
||||
FLT är väl en Volvolastbil. Så det är alltså en magisk lastbil med papper i? eller? Edit: http://www.jic-magic.co.jp/file/img/product/jic/vip_flt_a2/vip1.jpg Nästan samma sak _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Ledsen om det var lite kryptiskt på sina håll är ju IT. nerd så jag gillar förkortningar eller kanske är en arbetskada .
TRD Big ass sway bars = kränghämmare gjorda av TRD som är ställbara från 27%-50% hårdare JIC-MAGIC FLT-A2 = Coilovers ställbara i 15 steg, går att höja och sänka bilen utan att påverka fjäderspänningen vilket många billigare coilovers saknar. Kolla här för utförligare förklaring http://www.jic-magic.com/productsjic Greddy FMIC 3-row= Greddy Front Mounted InterCooler 3 raders Greddys näst största funkar upp till ca. 800rwhp. Eftersom jag inte är någon fan av lättning utom av möjligtvis mig själv så är det det ngt som inte prioriteras för tillfället är sugen på Sparco Milanos i skinn och en kolfiberhuv från TRD men annars bantar jag hellre själv än lättar bilen känns som fusk, men men vi är alla olika och har olika referens ramar. Har för mig att den väger ca 1650 kg eller ngt orginal är säkert något liknande nu. Kan starkt rekommendera kränghämmarna bilen känns som en gokart nu Glömde en mod Cusco fjäderbensstag fram och bak. Ha det gött _________________ Mvh Johan Samuelsson *************************** |
||||
OT: Jag är en stor fuskare... _________________ Karl Brag |
||||
Hur har du ställt krängarna fram respektive bak?
om du gillar gocart-känslan bör du definitivt komplettera med viktminskning. Du får då den underbara känslan ytterligare ett snäpp högre. _________________ /Erik Petersson Seat Leon Cupra ST 4drive -19 Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld Nissan 200SX S13 1989 - såld |
||||
Ja, alla är vi olika.
Jag har hellre en lättare bil med orginaleffekt än en orginaltung bil med mer effekt. Har Weltmeister steglöst ställbara krängninghämmare på min bil (924). Med dom inställt på hög styvhet blir bilen i det närmaste okörbar, den bara studsar omkring. Använder normalt ca mjukaste 1/3-delen av dom för kortast varvtider. _________________ Pär Hylander |
||||
Jag hade det på min Lotus Esprit V8 och den va ju kanon ända tills den gick sönder. Då va den helt plötsligt dubbelt så dyr som den vanliga. Konstigt |
||||
Jag blir alldeles snurrig av detta, jag fattar inte riktigt hur du menar. Antingen, vilket är mest troligt, så är det bara jag som inte fattar, eller så är det eventuellt du som rört ihop det lite. I min värld är fjädrar anständigt linjära prylar, det gör att jag inte begriper skillnaden på genomföra cornerweightjusteringer m h a fjäderförspänning eller m h a att justera fjäderbenets längd (så har jag fattat att dessa fjäderben funkar) ?? Två vänliga uppmaningar: Magnus eller annan moderator, vv splitta ut denna delen av tråden. Den är intressant men har hamnat galet nu. Johan, var snäll och var försiktig med ord som schmittersmetter, så att vi inte hamnar i pajkastning igen. Det är mkt ovanligt här, men av någon anledning så verkar sportvagnar från Toyota dra till sig sådant. _________________ Pär Hylander |
||||
om man hoppar över komentarer som denna så slipper man att ordbajseriet börjar, sen är paj kastningen igång _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
och angånde en twin plate koppling är det mest hög effekt bilar som använder då,vi på Supran använder twin, trippel och även quad i extrema fall
och ja dyrare blir det, tråkigt nog _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Precis samma vikt som min Limo... Och jag har inte lättat den heller... men den skulle gå mycket bättre i slalomen och på bana om jag gjorde det Men jag tycker det är lite kul att den är original (tills jag ska betala däck, soppa och bromsbelägg ) _________________ Magnus Thomé |
||||
Våra race- och banåkarbilar Toyota Supra MkIV -94 (-såld-) | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 52582 besök totalt |