Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 323ti -98 "Green beret"
4714 besök totalt
JE
Malmö
Här sen Jan 2003
Inlägg: 61


Trådstartare
*poff*

_________________
Jim Engqvist
Citera
Christer Lundman
Borås
Här sen Jul 2003
Inlägg: 765



Hej,
Grattis och välkommen!

_________________
Christer Lundman
Christer@hagbergsrally.se
www.hagbergsrally.se
Björryd Gård
SE-516 96 Aplared
Sweden
+46-703-619691
+46-33-101649
Citera
JE
Malmö
Här sen Jan 2003
Inlägg: 61


Trådstartare
Tackar!

Din högkomps-M42 är ju helrätt, synd att man inte har kunskapen
att skruva ihop något liknande själv

_________________
Jim Engqvist
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Compactmaffians segertåg fortsätter

JE skrev:

BMW SC medlemskap kommer också att lösas inom kort.


thumbs up

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2070



Det känns som man börjar bli en i mängden bara.
Kul med fler Compacter, mycket är redan testat och provat och det som inte är det lär man av varandra.

Jag har ett förslag ang. avgas som inte behöver vara så dyrt. En kompis kör ett gammal 530-skåp (med lilla M60-åttan) till vardags. När han köpte den hade man helt enkelt ersatt bakre dämparen med rör av originaldimension, resten är helt original. Den låter helt sinnesjukt gott!!! Fullt acceptabel ljudnivå vid normal körning och, som sagt, sinnesjukt trevligt när man drar på. En billig och enkel lösning som kan vara värd att testa innan man handlar på sig något dyrt system.


_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Har'en
Sverige
Här sen Aug 2005
Inlägg: 187



Skitbra! - hör av dig med vad för underrede till stolen som du hittar, jag söker oxo en lösning - efter Sturup så inser jag att jag behöver göra nåt med bromsarna oxo - så in med din input, jag smygkikar gärna (kanske skall byta nickname till "Peeping Tom" istället - jag har ev 4 st kapsylfälgar över(15tum), hör av dig om du är intresserad, där ligger schysst (vinter)gummi på.....

Välkommen i Kåmpakternas gyllene land!

_________________
Jonas Bostrand
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Välkommen i gänget, sjukt många compacter nu!

Har kanske ett sportavgas från kat o bakåt 4 sale inom överskådlig tid, låter sjukt gott och väger bet. mindre än original, Att jag dessutom finns här nere i sveriges finsida gör ju inte ont . Inget löfte men kanske kanske vi kan göra affär. Vi lär iallfall ses i framtiden!



_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
JE
Malmö
Här sen Jan 2003
Inlägg: 61


Trådstartare
Davve skrev:

Jag har ett förslag ang. avgas som inte behöver vara så dyrt. En kompis kör ett gammal 530-skåp (med lilla M60-åttan) till vardags. När han köpte den hade man helt enkelt ersatt bakre dämparen med rör av originaldimension, resten är helt original. Den låter helt sinnesjukt gott!!! Fullt acceptabel ljudnivå vid normal körning och, som sagt, sinnesjukt trevligt när man drar på. En billig och enkel lösning som kan vara värd att testa innan man handlar på sig något dyrt system.



Det låter fränt helt klart! lite spartanskt kanske, frågan är väl om man klarar dB nivån med en dylik lösning. Men billigt är ju nästan alltid bra.

Har'en skrev:
Skitbra! - hör av dig med vad för underrede till stolen som du hittar, jag söker oxo en lösning - efter Sturup så inser jag att jag behöver göra nåt med bromsarna oxo - så in med din input, jag smygkikar gärna (kanske skall byta nickname till "Peeping Tom" istället - jag har ev 4 st kapsylfälgar över(15tum), hör av dig om du är intresserad, där ligger schysst (vinter)gummi på.....

Välkommen i Kåmpakternas gyllene land!


Tack! Huvudspåret är nog ett ställbart underrede liknande det Johan S använder men risken är väl kanske att man hamnar lite för högt då och att det känns som köra minibuss istället för racerbil . Jag ska kika lite på returbilen i veckan och se vad man kan hitta som skulle kunna passa stolen. Angående fälgarna så tänkte jag testa med lite lägre ET om det blir 15" och köra med krysseker från M3:an. Funkar inte det så kan jag vara spekulant på dina!

Johan Sjöström skrev:
Välkommen i gänget, sjukt många compacter nu!

Har kanske ett sportavgas från kat o bakåt 4 sale inom överskådlig tid, låter sjukt gott och väger bet. mindre än original, Att jag dessutom finns här nere i sveriges finsida gör ju inte ont . Inget löfte men kanske kanske vi kan göra affär. Vi lär iallfall ses i framtiden!




Tack! Det var nog din tråd som avgjorde bilvalet till stor del, du får väl anses som en av grundarna av compactmaffian . Jag vill öppna upp både på insugs och avgassidan så ditt system kan komma mycket väl till pass, skicka ett pm om det blir aktuellt. På insugsidan så är det ju den jäkla maf:en som sitter i vägen vet inte riktigt om det finns bra lösningar där utan att använda ett annat styrsystem/piggyback.

_________________
Jim Engqvist
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2070



JE skrev:
Davve skrev:

Jag har ett förslag ang. avgas som inte behöver vara så dyrt. En kompis kör ett gammal 530-skåp (med lilla M60-åttan) till vardags. När han köpte den hade man helt enkelt ersatt bakre dämparen med rör av originaldimension, resten är helt original. Den låter helt sinnesjukt gott!!! Fullt acceptabel ljudnivå vid normal körning och, som sagt, sinnesjukt trevligt när man drar på. En billig och enkel lösning som kan vara värd att testa innan man handlar på sig något dyrt system.



Det låter fränt helt klart! lite spartanskt kanske, frågan är väl om man klarar dB nivån med en dylik lösning. Men billigt är ju nästan alltid bra.
Min kompis har kört genom SBP med detta system utan anmärkning på ljudnivån. Sedan vet jag förstås inte riktigt om det finns dB-krav vid körningar med BMW SC? För det finns väl dB-krav som inte får överskridas när banor hyrs? För den låter ju en del när man drar på och varvar. Svårt att förklara i ord, den låter högt då, men 1000mil ifrån som är helt odämpat. Någon har förväxlat den med en MC!

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Nä nu får ni ta och ge er, samma färg som på min och allt. Snart säljer jag bilen
Vi får ta något event i sommar där alla rejsas compactar dyker upp tycker jag
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Snackar vi banträff får det nästan bli ringen, finns väl ingen svensk bana som sväljer så många bilar

Herrejesus vad vi är många nu! Inspiration kan med fördel fås på Mantorp sping break den 8:e maj då det blir 4-5 compacter i cupen (om jag räknar rätt) och några i gatbilskörningen.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Johan Sjöström skrev:
Snackar vi banträff får det nästan bli ringen, finns väl ingen svensk bana som sväljer så många bilar

Herrejesus vad vi är många nu! Inspiration kan med fördel fås på Mantorp sping break den 8:e maj då det blir 4-5 compacter i cupen (om jag räknar rätt) och några i gatbilskörningen.


Ringen, nejdu, där har jag inte en chans att hänga på med min surhink xD
Men Sviestad borde vi få plats på
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2070



Andrew Petrykowski skrev:
Men Sviestad borde vi få plats på
Finns det något gatbilsåka där under semestern?

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Davve skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Men Sviestad borde vi få plats på
Finns det något gatbilsåka där under semestern?


Första bästa är 24 May, men tills dess tror jag nog inte min lilla compact rullar
Annars är det M

Mån 7 Jun 17-20


Mån 21 Jun 17-20


Tor 8 Jul 9-16

Som är de efterföljande. Vore verkligen kanonkul att dra ihop compactmaffian

Dock så tror jag nog någon moderator får ta och splitta ut det här till en separat tråd, för nu har vi nog skräpat ned Jim's tråd lite för mycke
Sorry
Citera
JE
Malmö
Här sen Jan 2003
Inlägg: 61


Trådstartare
Här händer det grejer minsann!

En compactträff hade varit trevligt. Det känns som om de flesta träffar i år blir mer eller mindre compactträffar med tanke på hur många vi är. Det räcker ju med att ett par % av hela beståndet dyker upp

För min egen del så är det lite synd att mantorp var fullt och inte gick att anmäla sig till, nu när man äntligen fått tag i en bil att köra med. Premiären får nog bli på någon kvällskörning på Sturup framöver.

_________________
Jim Engqvist
Citera
Har'en
Sverige
Här sen Aug 2005
Inlägg: 187



Kom o kör, jag kommer i alla fall vara fler ggr på Sturup - jag tror nog att det är vettigt att först köra skiten ur det man har och själv få uppleva att det blir framsteg istället för att köpa coilisar, däck, bromsar mm mm och inte riktigt ha koll på hur det kändes från början.

Jag tog chansen o blev medlem hos Svedala MK - blir nog billigare så i längden, tog till o med ett familjemedlemskap - frun skall ju oxo sladda lite.....

Vi ses säkert därnere på Sturup!

Vad gäller träff så kanske vi kan få en halva av depån på Knutstorp?

_________________
Jonas Bostrand
Citera
Lars Aldebo
Märsta
Här sen Jul 2003
Inlägg: 293



Johan Sjöström skrev:

Herrejesus vad vi är många nu! Inspiration kan med fördel fås på Mantorp sping break den 8:e maj då det blir 4-5 compacter i cupen (om jag räknar rätt) och några i gatbilskörningen.


och jag har inte lagt upp någon tråd än En silvemet. -98 inhandlades den 9:e.

_________________
/Lars Aldebo

Subaru BRZ
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Lars Aldebo skrev:
Johan Sjöström skrev:

Herrejesus vad vi är många nu! Inspiration kan med fördel fås på Mantorp sping break den 8:e maj då det blir 4-5 compacter i cupen (om jag räknar rätt) och några i gatbilskörningen.


och jag har inte lagt upp någon tråd än En silvemet. -98 inhandlades den 9:e.


Nämen hejsan hoppsan, tröttnat på fransosen?
Någon biltråd från mig lär ni inte få se heller på ett tag, jag är glad om ekonomin finns till att få ut den på bana öht. som det ser ut just nu
Men nog har vi blivit lite för många, 318is goes Compact någon?
Citera
farbeyonddriven/Hobbe
Jönköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 572



Trevlig bil! Man kan inte tycka annat
Välkommen!

_________________
Anders Holm
Såld
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2070



Davve skrev:
Jag har ett förslag ang. avgas som inte behöver vara så dyrt. En kompis kör ett gammal 530-skåp (med lilla M60-åttan) till vardags. När han köpte den hade man helt enkelt ersatt bakre dämparen med rör av originaldimension, resten är helt original. Den låter helt sinnesjukt gott!!! Fullt acceptabel ljudnivå vid normal körning och, som sagt, sinnesjukt trevligt när man drar på. En billig och enkel lösning som kan vara värd att testa innan man handlar på sig något dyrt system.
Ev. kommer jag testa detta på min egen då jag nyss fått läck på mitt eget system. Ska räkna lite på om det kan löna sig/vara värt att bygga eget jämfört med de prisvärda kompletta system jag hittat på ebay. I så fall lovar jag rapportera detta!

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 323ti -98 "Green beret"
4714 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande