Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
RaceChrono for dummies
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14   >>
7 besök senaste veckan (116878 totalt)
Pontus81
Tranås
Här sen Maj 2008
Inlägg: 449



Står bara det som jag skrev som felmeddelande. Verkar ju som att när ja ska installera RC går det inte för att något gått ut. Jag testade detta precis innan jag la in första posten idag!

_________________
Pontus Sandahl

Mitsubishi Lancer Evo III

Certifierad bilvårdsnörd
www.cdbilvardsprodukter.se

Mantorp 1.33.8 (Evo 3)
Citera
Pontus81
Tranås
Här sen Maj 2008
Inlägg: 449



Vet inte riktigt vad som hände men när jag testade att ladda ner senaste versionen en gång till så ville det helt plötsligt funka! Skönt

_________________
Pontus Sandahl

Mitsubishi Lancer Evo III

Certifierad bilvårdsnörd
www.cdbilvardsprodukter.se

Mantorp 1.33.8 (Evo 3)
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687






Misstänkte det då jag precis provade själv. Och nu ser man att det inte finns någon expiriation date vilket betyder att detta mer eller mindre är den allra sista versionen av Racechrono för symbian på gott och ont.
Android kommer nog inte att vara lika stabil som symbians version men troligtvis lite trevligare och up to date.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19554



Johan Sjöström skrev:
och nu ser man att det inte finns någon expiriation date vilket betyder att detta mer eller mindre är den allra sista versionen av Racechrono för symbian på gott och ont.
Den kommer ju att kunna göra samma sak så länge som symbiannallen överlever, och det är ett litet svårslaget program, oavsett hur flashigt man gör det på mindre dumma nallar.

Men visst blir det bättre möjligheter att visa spår, ha fler loggningskanaler, använda interna accelratorer etc med Android, men det känns som nallarna är skakigare (och mer olika) än för Symbian.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Niklas Falk skrev:
Johan Sjöström skrev:
och nu ser man att det inte finns någon expiriation date vilket betyder att detta mer eller mindre är den allra sista versionen av Racechrono för symbian på gott och ont.
Den kommer ju att kunna göra samma sak så länge som symbiannallen överlever, och det är ett litet svårslaget program, oavsett hur flashigt man gör det på mindre dumma nallar.

Men visst blir det bättre möjligheter att visa spår, ha fler loggningskanaler, använda interna accelratorer etc med Android, men det känns som nallarna är skakigare (och mer olika) än för Symbian.


Kan inte annat än att hålla med till fullo. RC för symbian har varit grymt pålitligt och kommer fortfarande att vara ett mkt trevligt litet program för att logga. thumbs up

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9003



Hittade en separat Racechrono enhet, känns dock lite dyr mot vad en telefon kostar..

http://www.mh-motorsports.com/lap_timers.shtml

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Hej,
Laddade ner RC i vintras i samband med att jag skaffade en ny Nokia N8.
Testade lite för första gången förra helgen (dock med telefonens inbyggda GPS) och blev såpass imponerad att jag beställde en Qstarz BT-Q818XT extern GPS-puck på eBay.

Då min version av RC går ut den 30/5 så laddade jag ner den nya 1.43 versionen igår.
Tyvärr verkar den inte gå att installera på min N8 då ett felmeddelande dyker upp med infon att filen innerhåller felaktigheter.
Filen är "rätt" till N8 och laddades ner direkt från RC's hemsida.

Någon som har tips?

Mvh
Fredrik
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Har gjort detsamma till min nalle och det lirade direkt men det var ingen N8, så pass specifika frågor hade jag tagit med Antti på hans forum http://www.racechrono.com/forum/?CategoryID=6

Har du provat att ladda ner filen dirket till nallen?: http://www.racechrono.com/download/files/RaceChrono_v1430_S60_32_50.si . . . .

Vad exakt får du för felmeddelande?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Johan Sjöström skrev:
Har gjort detsamma till min nalle och det lirade direkt men det var ingen N8, så pass specifika frågor hade jag tagit med Antti på hans forum http://www.racechrono.com/forum/?CategoryID=6

Har du provat att ladda ner filen dirket till nallen?: http://www.racechrono.com/download/files/RaceChrono_v1430_S60_32_50.si . . . .

Vad exakt får du för felmeddelande?


Jag laddade ner filen direkt från RC's hemsida från telefonen.
Därefter val av installationsplats.
Felmeddelande:

På bilden ser det ut som om jag laddat ner programmet 2ggr....vilket det till slut blev när jag började tröttna.
Jag ska på nått vis försöka göra ett inlägg på RC's forum.


/Fredrik
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Hej,
Fick tipset på RC's forum att ladda ner filen till datorn och sedan flytta över den till telefonens minneskort och installera därifrån.

och........

Fungerade direkt.

/Fredrik
Citera
NIzmo
Söderköping
Här sen Jun 2007
Inlägg: 401



Hallo!

Har fått en Nokia 5230 som vi lagt in RC i och lagt till Mantorp och Sviesta men när vi har banan framme i telefonen så hittar han ingen satellit (tror jag det stod) men är det så att vi har banan framme och vi står på helt annan plats och den letar efter oss på banans koordinater?

Tänkte testa RC nu på lördag på Mantorp så vore kul om allt funkar då , kommer köra med telefonens inbyggda gps så har ingen puck eller liknande.

_________________
Daniel Ollikkala
200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012)
Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019)
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Det kan ta lite tid första gången, gå ur bilen se till att GPS är påslaget och ge den lite tid så skall den nog sparka igång. inbyggd gps duger till laptiming men ej loggning. Ha en trevlig dag på det svarta!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19554



Testa att skapa ny bana (runt kvarteret eller så), jag har aldrig sett vitsen för egen del med nedladdade banor (om du inte senare vill jämföra).

Banprofilen kan sen läggas på i efterhand (splitlinjer etc är jud et enda det innehåller).

Det går tom bra att testa på cykel om du vill, jag har verifierat installation/funktion för de jag hjälpt genom att gå runt i depån...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
NIzmo
Söderköping
Här sen Jun 2007
Inlägg: 401



ok ska ta och testa en egen bana så bör jag ju se om det funkar som sagt .

_________________
Daniel Ollikkala
200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012)
Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019)
Citera
David Lundin
Värnamo
Här sen Mar 2009
Inlägg: 262



Med inbyggda GPSen tog det mellan 5 och 10 minuter (!) innan den kopplade upp ordentligt i Race Chrono med min Nokia Xpressmusic 5800. Med extern GPS gick det på ett par sekunder...

Så det kan vara värt att slå på det och sedan glömma bort det en stund och kolla efter 10-15 minuter...

_________________
David Lundin
Citera
Parneryd
Borås
Här sen Feb 2011
Inlägg: 19



racechrono finns inte till Iphone?

_________________
Pontus Parneryd
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19554



Parneryd skrev:
racechrono finns inte till Iphone?
Nä, kommer till Android nån gång i framtiden.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Markus E

Här sen Jan 2010
Inlägg: 264



Skummande igenom tråden, många som är engagerade!

Har själv nu börjat "mecka" men får inte riktigt till det verkar det som. Idag så loggade jag på bussen hem, gjorde 3-4stycken mindre. Såg jätte bra ut! Laddade upp i RaceRender och skulle testa o göra en film, så tog bara en inspelad och la in i RaceRender tillsammans med en av loggarn. Problemet är att hastigheten ligger och pendlar mellan 55 och 57km/h?Den bör ligga uppe i 90-100km/h. Den röda pluppen på kartan flyttar sig och har rätt form. I telefonen (kör med RaceChronos Nokia app) och där stämmer allt helt och hållet, röda, gröna och gula sträck, hastighet etc. Så vart blir det fel? Använder rätt filformat, CSV. Behöver jag kanske en 5hz puck? Fast det bör inte behövas då det ju är inspelat..

_________________
M a r k u s E c k e r b r a n d h
Porsche 924
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Det kan inte vara så att den visar mph då?

Låter inte som du har fel eller bristande hårdvara..

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Markus E

Här sen Jan 2010
Inlägg: 264



Johan Sjöström skrev:
Det kan inte vara så att den visar mph då?

Låter inte som du har fel eller bristande hårdvara..




Visst var det fel enhet. funkar fint! Tips för att synka? Tycker det är svårt
För mig som spelar in bland annat med Nokia N8 tycker att det vore perfa om RaceChrome appaen kunde startas exakt sammtidigt man började spela in!

_________________
M a r k u s E c k e r b r a n d h
Porsche 924
Citera
NIzmo
Söderköping
Här sen Jun 2007
Inlägg: 401



Tänkte flika in några nya frågor

Har kört med RC i en Nokia 2 säsonger nu och funkar ju fint för bara varvtider men för att få vettiga mellantider och logg måste man väl ha en gps puck som jag förstått det?
Har iaf kollat ebay och finns ju dessa Qstarz som de flesta rekommenderar men sen finns det ju en hel drös andra "kina" modeller för mkt mindre pengar och man blir ju ibland lite snål när det är nått man använder några "få gånger" (ca: 4-6 kanske?) under sommarhalvåret men dom visar ju inte vilken Hz dom har vilket kanske betyder att det är lågt och inte bättre än telefonens inbyggda kanske?

Såg även att nån kunde få V-max via RC men letade genom telefonen för att se om det är nått jag missat men verkar inte finnas, är det nått som finns i de nya versionerna?
Mitt har suttit i ett tag nu och förstår inte mycket av det och var givetvis inte jag heller som la in programmet

Edit: Har version 1,43 såg jag nu

_________________
Daniel Ollikkala
200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012)
Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019)
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
RaceChrono for dummies
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14   >>
7 besök senaste veckan (116878 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande