Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Luftdomkrafter | 4789 besök totalt |
Det här vill man se bilder på...
Det är vid såna här tillfällen man alltid tycker att man har ett för litet garage... Vem är så dum att man bygger tvåbilsgarage på längden!?! (ogillar mitt garage just nu, inte mekvänligt) _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
OT-varning men kunde inte låta bli. Håller på att förvandla familjens nyinskaffade lokaler till garage. Blir ungefär 4-5 bilmekplatser + 2 bilförvaringsplatser samt bra med utrymme för crossarna som jag och mina 2 bröder delar på. Allt som allt ca 200 kvm ---> PCR Tillbaks till topicen... Det låter ju riktigt porrigt!! Vill oxo se bilder... |
||||
Ursäkta fortsättningen på OT: Varför är livet så orättvist? Är glad om mitt garage utökas med 10m² fördelat på 5*1m extra på var sida om bilen... Någon i Gbgområdet som har lite garageplats över till hösten då jag flyttar dit och blir luspank student? _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Håll ögonen öppna, kan dyka upp något när man minst anar det. Vi håller till i ett före detta svinstall Såg ut som kriget när vi började i våras, men efter några tunga timmar med nytt golv, högtryckstvätt och lite färg har vi en rent lysande lokal. En liten aning större än ett normalt villagarage (244 kvm) Kameran var inte med i garaget idag...men i morgon så... _________________ Karl Brag |
||||
Nääe...inget vidare kul att bryta loss fastfrusna verktyg från golvet med kofot... > _________________ Karl Brag |
||||
Läckert! Hur funkar det pneumatiskt? Har man med sig en liten "dykartub" med komprimerad luft i bilen? Eller ansluter mekarna en slang med högtryckluft i depån? (Måste väl vara lite högre tryck än vanlig tryckluft, 20-0 Bar eller något sånt?) _________________ Pär Hylander |
||||
Mekisarna får ansluta en slang i depån. Strax över 20 bar tror jag att vi hamnar på, beror ju lite på hur tung bil du har och hur många domkrafter man har (3 eller 4). Men jag försökte räkna efter lite igår och rent teoretiskt skall bilen vara viktlös redan vid 13-14 bar, men med lite felmarginal och friktion i domkrafter osv så gissar jag på 20-22 bar. De flesta racingklasser tillåter inga tryckbehållare i bilen om de inte ingår i ett fast monterat brandsläckningssystem... _________________ Karl Brag |
||||
Ja, -33 grader är inte så roligt det heller... _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Jag behöver inget medlidande, idag var det -36 grader!!! Det är rätt skoj att se sörlänningarna förtvivlat försöka starta sina nya fina bilar i den här kylan!
Fast jag skulle inte vilja jobba som bilbärgare dessa dagar, visst tjänar de pengar, men de intervjuade en på radion idag och han grät nästan av förtvivlan... _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
|
||||
Dykartub och reducerventil, check! 60kr för en fyllning på dykshop eller så köper du egen kompressor. Fick en gratis fyllning av Cirkus Karlsson på Kanonloppet i höstas |
||||
|
||||
Mer OT, ligger på härliga +18*C grader i mitt 70kvm garage med luft/luft värmepump. EDIT: jaha ni har lyft en supergammal tråd. struntsamma det är ändå gått med +18*C _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n |
||||
Att lyfta en 13 år gammal tråd och få ett klockrent svar efter 17 minuter, det är Rejsa. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||
Allmänt banåkaforum Luftdomkrafter | 4789 besök totalt |