Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Trackmaster - logger+video Android
1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (56694 totalt)
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare
http://trackmaster.trackaroo.com/

Ville inte sabba Racechrono tråden mer.
Har kört lite test med telefonen (Htc Legend) nu och laddat upp det på Googlemaps vilket verkar vara den enda? analys prog till Trackmaster. Om man jämför med RC så verkar det svårare att få fram "spårvalen" i googlemaps än det jag sett här ifrån Racechronos analys program.

Här är en bild på dom "varven" jag kört


Hur får man bort alla "data" per varv?
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1666



Gaaaaahhh!!!! Nu måste jag nästan roota min Hero så jag kan installera Trackmaster. Går tyvärr inte köra på 1.5ROM som jag har. Men nu verakar den officiella uppgraderingen vara på väg iofs. Kör du med den inbyggda GPS'n? Du vet om att Trackmaster kan synka med Qstars(eller andra) 5Hz GPS'er för bättre upplösning?

Har tyvärr ingen hjälp ang infon på kartan. Testa att maila Trackaroo, de har svarat snabbt på de mail jag skickat. Kom på att det ibland finns kryssrutor ute till vänster i Google Maps eller Earth där man kan välja vad som ska visas på kartan, finns det samma här kanske?

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1666



Tjena!

Vart hittade du APK-filen till Trackmaster. Har precis uppdaterat min Hero men hittar inte Trackmaster i Market. Vet att det är en betalapp, men du hade någon gratisvariant, eller?

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare
Gustav_H78 skrev:
Tjena!

Vart hittade du APK-filen till Trackmaster. Har precis uppdaterat min Hero men hittar inte Trackmaster i Market. Vet att det är en betalapp, men du hade någon gratisvariant, eller?

Jag hittade den i Market. Tyvärr vill inte min telefon ansluta mot datorn längre annars kanske man kunnat maila över filen?
Citera
fridh
Stavanger Norge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 655



uncheck map folder to hide data

"Laps and data points can displayed and hidden by unchecking the folders and icons in the left navigation window. Data information such as speed, position, and time can be viewed by selecting the corresponding placemark."

_________________
Oskar fridh
rondellkrossarn
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1666



Får fortsätta leta på Market, det verkar som att Heron fortfarande inte är "tillåten" att leta efter vissa 2.1 program.

Hade du fått tag i APK filen hade varit hyggligt!

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1666



Så, har fått tag i APK'n och installerat. Återkommer med testresultat.

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Laddade hem trackmaster för ett tag sedan men ej använt det, prövat det nu lite lätt, MEN står ju nu att det bara är 3dar kvar för trial versionen !?
Prövade att avinstallera o ladda ner igen men står tyvärr samma sak...

Vad händer när test tiden gått ur, för vi kan ju inte köpa betal apps här än..

Var ju en annan som mailade dom o fick nedanstående svar, men frågan är kommer det fortsätta att funka för mig om 4dar när test tiden gått ut eller måste jag göra nått då??


"Hi Henrik,

The trial version has the full features and will remain free until paid apps are available in Sweden. Until then please continue to use the trial version.

Jeff"

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
-Jonte-
Västerås
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1493



När jag uppdaterade min förra veckan så fick jag 45 nya dagar.
Förmodligen ingen hjälp för dig just nu, men bara lite info

_________________
Jonas Zetterman Västerås
Min egen sida www.westeras.com
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



-Jonte- skrev:
När jag uppdaterade min förra veckan så fick jag 45 nya dagar.
Förmodligen ingen hjälp för dig just nu, men bara lite info


Vad uppdaterade du? Trackmaster eller Android eller vad?

Jag uppdaterade till Android 2.2 för länge sedan så det kan jag tyvärr ej göra nu om det var det du gjorde nu.

Men ni andra som testat Trackmaster i sommras måste ju trial tiden gått ut på! vad hände sedan?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
-Jonte-
Västerås
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1493



Ahh, lite otydlig. Men det var Trackmaster jag uppdaterade

_________________
Jonas Zetterman Västerås
Min egen sida www.westeras.com
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



okej en till fråga då..

Var det att tiden hade gått ut o därför uppdaterade du o då fick nya dagar på trial versionen?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1666



RallyQuattro skrev:
okej en till fråga då..

Var det att tiden hade gått ut o därför uppdaterade du o då fick nya dagar på trial versionen?


Trialversionen ska vara gratis tills vi får betalapps i Sverige. Så det ska bara vara att uppdatera så länge man vill.

Hur tycker ni att era inbyggda GPS'er funkar? I min Hero lämnar den en hel del övrigt att önska. Körde med Trackmaster på Kinnekulle i augusti, och den har loggat rätt knepigt. Körde med Racechrono på min Nokia med lös 1Hz GPS på Mantorp, den tog spårval och varvtider klockrent. Detta är ju min Hero's fel och inte Trackmasters. Tänkte testa med blåtands-GPS till Trackmaster, men har inte fått min Hero att koppla ihop sig med min lösa GPS. Har fått hem min Qstarz BT-Q818XT precis, hade varit kul att testa den ihop med Trackmaster och se resultatet av en 10Hz logg.

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



om det ringer när man loggar blir det då paus i loggningen eller fortsätter den logga i bakgrunden?

Vill veta om man måste sätta telefon i "flygplansläge" eller inte..


Finns det färdiga banor med start/mål utsatt att ladda ner? (finns gotland ring?)

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1666



RallyQuattro skrev:
om det ringer när man loggar blir det då paus i loggningen eller fortsätter den logga i bakgrunden?

Vill veta om man måste sätta telefon i "flygplansläge" eller inte..


Finns det färdiga banor med start/mål utsatt att ladda ner? (finns gotland ring?)


Vet ej hur det är med samtal under loggning, men de tär ju lätt att testa. Sätt igång loggen och be polaren ringa.

Tror inte det finns så många Svenska banor att ladda ner, Racechrono har väl 99% av marknaden för sånt här i Sverige. Jag har bara startlinjen på Kinnekulle, men den kan du lika gärna sätta själv. Perfekt att göra när man tar en promenad runt banan på morgonen, eller kvällen innan körning.

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Nu blir det ingen promenad utan det är körning direkt...

Men har testat lite hemma med fattar inte än hur man gör med start/mål ?
ska jag först sätta igång den o köra ett varv o sen andra varvet, pausa markera split ange namn tex "Mål" o sen hur gör jag för att få in den på rakan?
Eller finns det nått enklare sätt?

Nått mer än att ändra till "Metric units" man bör göra under settings ?
o är det nått annat man bör fixa innan?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1666



RallyQuattro skrev:
Nu blir det ingen promenad utan det är körning direkt...

Men har testat lite hemma med fattar inte än hur man gör med start/mål ?
ska jag först sätta igång den o köra ett varv o sen andra varvet, pausa markera split ange namn tex "Mål" o sen hur gör jag för att få in den på rakan?
Eller finns det nått enklare sätt?

Nått mer än att ändra till "Metric units" man bör göra under settings ?
o är det nått annat man bör fixa innan?


Du har säkert tänkt på detta innan, men sätt fast telefonen ordentligt! Jag har min i en standardhållare och två buntband runt.

Ha rinte satt några splits när jag kört, så jag vet inte hur det funkar. Gjorde det dock med ChronGPS och där gjorde jag det under andra varvet på första passet med ett enkelt tryck på skärmen. Tror även att du kan sätta splits direkt på kartan i Trackmaster. Vet dock inte hur exakta de blir.

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Behöver inte sätta splits utan undrar hur jag väljer vart jag vill ha start/mål.... eller blir det automatiskt där man är när man trycker på start ?

Går det att välja hur brett område man vill att start/mål punkten ska täcka? för en kompis hade problem med att när han låg ute i kanten på banan så kände inte trackmaster av att han körde förbi mål utan fortsatte räkna på tiden?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1666



Första split är start/mål om man kör "lap mode". Vet inte hur bred startlinjen är. Jag ställde mig mitt på banan när jag ställde in på Kinnekulle, funkade där i alla fall. Tror det får vara en duktigt bred bana för att den ska missa, eller att man stått i kanten på banan när man satte startpunkten.

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



Ett tips;

Fjönta inte runt under ett körpass (oavsett vilken konstellation det är) och pilla med splits och liknande.
Att planera att skicka ut bärgare och vitflagga för att nån stålle bara leker med mobilen känns lagom vettigt.

Kan du inte sätta splits efter körning (då finns det ju ett GPSspår att sikta på), byt mjukvara!

Senast var det på Kinnekulle som jag misstänkte motorhaveri på en M3a som pös runt Kinnekulle i 80 och pillade på PerformanceBoxen (onödig köbildning och förvirring på banan). thumbs down

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1666



Niklas Falk skrev:
Ett tips;

Fjönta inte runt under ett körpass (oavsett vilken konstellation det är) och pilla med splits och liknande.
Att planera att skicka ut bärgare och vitflagga för att nån stålle bara leker med mobilen känns lagom vettigt.

Kan du inte sätta splits efter körning (då finns det ju ett GPSspår att sikta på), byt mjukvara!

Senast var det på Kinnekulle som jag misstänkte motorhaveri på en M3a som pös runt Kinnekulle i 80 och pillade på PerformanceBoxen (onödig köbildning och förvirring på banan). thumbs down


Helt korrekt. Det finns alltså inställning för att sätta splits i Trackmaster INNAN man sticker ut och kör. Den använder Google Maps för att se vart du vill sätta punkterna, riktigt enkelt och smidigt.

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Trackmaster - logger+video Android
1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (56694 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande