Senast ändrad av Jappe, 24 Jun 2010 21:15, ändrad totalt 1 gång
Köpte min 968 CS 2006. Det är en helt underbar bil i grunden men saknar några hästkrafter för att vara optimal. I vintras beställde jag en kompressorsats, som var framtagen till porsche 968 från 928 motorsports i USA.
Bolt on var budskapeet från USA men det krävde en del fix för att få det bra.
Nu sitter kompressorsatsen på plats och bilen är testad både i slalom (Såtenästräffen) och på bana (Kinnekulle) och jag är helt nöjd med resultatet. Det är en helt annan bil idag mot tidigare. Effekten är inte uppmätt men det känns som 300 + .
_________________ Ronnie
968 CS
944 S
PCS 6888
Fries
Öjersjö
Här sen Aug 2005
Inlägg: 401
24 Jun 2010 19:58
Ska bli fränt att se i verkligheten.
Har du löst det med motorstyrning, eller fungerar det med original?
/Henrik Fries
_________________ Henrik Fries
Porsche 996 Turbo
fd Porsche 928 supercharged
"If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti
Jappe
Skövde
Här sen Sep 2005
Inlägg: 7
Trådstartare
24 Jun 2010 21:09
Fries skrev:
Ska bli fränt att se i verkligheten.
Har du löst det med motorstyrning, eller fungerar det med original?
/Henrik Fries
Hej Henrik
Jag kör med original motorstyrsystem och Pro Max chippet, men skall nog testa original chippet, då det enda problemet som jag upplever är att motorn har svårt att hitta tomgångsläget när man släpper gasen från mer än 3000 varv. Det är inget bekymmer när man kör bana eller slalom, men i stan får man tänka på att minska varvtalen innan rödljus amnnars kan man få tjuvstopp.
Har du upplevt detta på din kompressormatade 928 ?
Mvh
Jappe