Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Kan raderas. | << 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (23125 totalt) |
Tackar tackar Henrik, Grattis till vinsten i SPVM - Roadsport C. Det var en riktigt skoj Final där båda serierna avgjordes i sista finalen, skoj! Tyvärr hade jag inte ekonomi detta året att tävla i de SPVM tävlingar som inte involverade MX-5 Cup, annars hade det varit skoj att vara med där också. _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||
+1 på den . Jag tycker det är starkt jobbat av dig . Jag tror Robert kommer bygga en Ford Galaxie och vinna RHK till nästa år. Radikalt annorlunda och en utmaning jag tror passar som passar herr Serwanski . _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Tackar tackar :-) Haha, det hade allt varit skoj men gamla bilar lockar inte (om man nu inte anser att en miata från 1990 är gammal, hehe) _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||
Där finns intresse för bilen dock för pengar som inte intresserar mig. Jag vet bilens potential och självklart så skickar jag inte iväg den för mindre pengar än jag tycker den är värd. Bilen har en hel del förbättringar som kan göras för att få den bättre och trots det är det redan en vinnarbil. You can't argue with results :-) Är du sugen att köpa den eller? Jag tycker fortfarande att du ska byta ut din blysläde mot en MX-5 oavsett om du köper min eller någon annans. Hur kul är det egentligen att tävla i SPVM mot 3 andra bilar? I år var det 4 bilar inkl dig som körde hela SPVM och i MX-5 Cup var det 10 bilar som deltog i alla tävlingar. Det skulle ju i teorin kunna innebärar att du hade haft mer än dubbelt så kul om du kört en MX-5 i år :-) Hihi _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||
Vi får se, just nu är det så sjukt mycket på jobbet vilket iofs är bra och skoj, men det tar ju tiden från något annat,,, Vi får helt enkelt se vad jag hinner med etc. Hej hopp _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||
ojdå, här var det inläggstorka, hehehe.
För att sammanfatta vintern så är där egentligen inte så mycket att sammanfatta. Bilen är till salu men kommer tävlas med någon enstaka tävling ändå tills den blir såld. Den har blivit väsentligt fräschare under vintern med lite nya dekaler, vindruta, lite lackering etc och så hade den bantats ner några få kilon. Ska bli kul att se hur fjolårsbilen hävdar sig mot konkurrenterna som skruvat en hel del på sina bilar :-) _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||
Önskar att jag hade mer tid att lägga i detta forum, men uppdaterar bara med det absolut nödvändigaste info.
Bilen leder både MX-5 Cup samt Sportvagnsmästerskapet med mer eller mindre förra årets setup minus några kilon och lite mer kreativa hjulvinklar :-) 2 (3) Vinster och 2 (1) andraplatser på 4 raceär inte dåligt för gamla bettan :-) /R _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||
Nåväl...
Här har det inte skrivits så mycket under säsongen och det är nog mest eftersom det inte hänt så mycket under året. Bilen fick innan säsongen en llättare hardtop i glasfiber, lättades lite grann. Inför Mantorp bjöd jag på en ny utväxling (4,44) med Torsendiff och mot slutet på säsongen fick bilen en massa nya fina klistermärke och lite estetisk kärlek. Hela säsongen 2009 samt 2010 bestod av skruvande, testande, skruvande och ja... testande. Innan premiären på Kinnekulle 2011 gjorde jag en hjulinställning samt Cornerweigt och sedan dess har jag ändrat bilen ungefär, eller ganska exakt 0 gånger . Bilen gjorde precis det jag bad den göra i alla situationer, så varför skulle jag pilla på något? Precis, och det gjorde jag inte heller, hehehe. Snart kommer det ut en annons på bilen för betydligt mindre än vad den är värd, mest eftersom jag vill bege mig mot nya utmaningar och jobbet ger min stora möjligheter i detta och vill då inte ha en tävlingsbil och onödig garageplats ståendes för att fresta en till ytterligare en säsong . Säsongen 2011 kommer jag länge att minnas. Jag försvarade min titel från förra året och vann dessutom även Sportvagnsmästerskapet. Stämningen var väl lite sådär efter att min framdel kommit åt Pihls bakdel (lämnar lite utrymme för tolkning här) på premiärhelgen på Kinnekulle men redan mot helgens slut var det bra stämning. På Mantorp kändes det fortfarande lite stelt bland alla men sedan Knutstorp tycker jag det har varit toppenstämning bland alla på både bana och i depå, varför vet jag egentligen inte, men mycket trevligare än "förr" i alla fall och mer "vi" känsla tycker jag. Även uppförandet på banan blev mycket schysstare och mer "racing". Det var fortfarande defensiv körning när det behövdes från de flesta parter, men fortfarande på en nivå att man kan kalla det defensivt och inte fult eller osportsligt. Något som gör denna säsongen extra minnesvärd är de supertighta och cleana fighter säsongen bjudit på. Att kunna: Gå två bilar i bredd under bron på Kinnekulle, på full gas... Gå tre bilar i bredd i efterföljande kurva på Kinnekulle... Gå två bilar i bredd hela vägen från T1 på Knutan till svackan efter NGK... Gå två bilar i bredd driftandes runt idioten på Knutan... Gå två bilar i bredd i de flesta kurvor på Anderstorp och dessutom repetera det flera gånger... Byta placeringar med olika deltagare flera gånger per varv... ...utan att gå ihop har litegrann satt ribban för hur MX-5 Racing i toppen skall se ut. Tack till Andreas Halbig, Henrik Pihl samt Ronnie Hoffberg för dessa underbara, cleana och professionella fighter ni bjudit upp till under säsongen. Att både SPVM samt MX-5 Cup avgjordes i säsongens sista race vart ju också riktigt skoj. Under året satte jag nytt personbästa på alla banor jag besökte enligt nedan: Falkenberg 0:52.146 (halvt upptorkande bana, bara kört i blött under 2011 annars) Kinnekulle 1:01.486 Knutstorp 1:09.224 Mantorp 1:33.910 I snitt över 1s snabbare än förra året vilket gör att en låg/medium 51 är fullt rimlig på Falkenberg då 52.146 sattes på en blöt bana med lite torrt spår Nåväl... Tack för denna säsongen. /R Årets bild (enligt mig själv) när jag försöker göra årets omkörning på Falkenberg genom att klippa en A-Bil som Andreas Halbig på yttern, på ställ... Allt gick bra tills handbroms inte gick ner , bilderna gör ju det dock lätt värt det, hehehe. _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||
Det är helt fantastiska varvtider, med tanke på den "klena" effekten! Min bil väger 1000kg inkl förare och 20L bränsle, men har mycket mer effekt, ca 190 hk. Ändå är jag långsammare än dig på alla banor. Hatten av och lycka till med ditt nästa projekt!! _________________ Mvh Benci_Hovanyi Gotland Ring 1:33,33s |
||||
Då vart detta kapitlet avslutat.
Bilen är såld. Den har gett mig minnen för livet, två titlar i MX-5 Cup och en titel i Sportvagnsmästerskapet. Kan varmt rekommendera alla att någon gång äga en banpreppad MX-5a, vilken bil. Det är så otroligt kul att åka ifrån bilar med den tredubbla effekten och som kostat 10 gånger mer :-)= _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||
Hej hoppas det går bra att länka till denna äldre tråd? Hur monterade du smörjnipplarna? Tanken är ju att PU-bussningen skall ligga still i bärarmen och enbart hylsan inne i bussningen skall vara lättrörlig och rotera i bussningen. Har PU bussningar runt om i min Z06:a och det är ett jämmerligt gnissel mest hela tiden så skulle gärna kopiera din lösning. Fettet, (litium eller teflon?) skall ju ligga mellan hylsan och bussningen eller hur? Räcker det att borra ända in till hylsan och ha en nippel som på så sätt låser fast bussningen? Och sen trycka i fett tills det tar emot...då borde ju fettet hamna där man vill ha det? Tacksam för alla kloka tips... Bästa hälsningar Ralph _________________ Ralph Frisk Cayman 718 GTS -18 Corvette C6 Z06 -07 Såld Corvette C5 Z06 -01 Såld Corvette C3 SB -72 Såld |
||||
Den slutliga lösningen är bronslager mellan klämhylsan och PU.
http://sadfab.com/bushingpackages.ht Smörjnipplar gängar man direkt i godset (ingen svetsmutter eller nåt). |
||||
Hej och tack för snabbt svar, mycket intressant länk Niklas! Mvh Ralph _________________ Ralph Frisk Cayman 718 GTS -18 Corvette C6 Z06 -07 Såld Corvette C5 Z06 -01 Såld Corvette C3 SB -72 Såld |
||||
Våra race- och banåkarbilar Kan raderas. | << 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (23125 totalt) |