Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Toyo R888 GG vs Kumho V70 K60 (vs A048 enligt åsikter)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
1 besök senaste veckan (123998 totalt)
Fast Ford
Lidköping
Här sen Dec 2007
Inlägg: 173



Runt 1.03 i varvtider på Kullen, ungefär samma tempo på andra banor med. Åker gatdäck till och från träffarna och har med R-däcken i bilen så de slitaget försvinner helt för min del.
Nä förra året var jag impad av MPSC både när det gällde fart och livslängd å jag hoppas jag känner samma för Kumhona efter denna sommaren.

//Petter

_________________
Petter Wejsfelt

BMW 328i -98 "BMW Cup"

Ford Focus RS -10 *såld*
Bilsport SS 1.25.84
Mantorp 1.33.66
Kinnekulle 1.02.14
Knutstorp 1.10.57
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



Pratade med Robban på knutan om Toyo vs Kumho, sedan körde jag snabbaste varvet av alla MX-5:orna på Toyo, mest för att försvåra denna diskussion Eftersom resultatlistor ifrån föregående år finns med i denna tråd, kan det vara bra att ha färska siffror:

http://amigoo.se/heat/5904

Om Toyosarna är långsammare än Kumhos vet jag inte förens jag har provat Kumhos, men jag hade inga problem med överhettning på mina Toyos iaf.

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
dole
Eskilstuna
Här sen Aug 2006
Inlägg: 326



Bara som en grepp parentes så har jag nu testat att åka olika fabrikat fram och bak.
Toyo 888 fram och Yokohama A048 bak.
Intialt så blev bilen extremt överstyrd. Toyo hade mycket bättre värmeregister och greppade mycket bättre vid en lägre temperatur. Efter ett 10 tal var då temperaturen kom till den förmodade och tänkta arbets-temperaturen. Var det ingen övertyrning alls och det skulle likagärna ha varit samma märke fram som bak.
Vh/D

_________________
Douglas Lerwall
996 TT Renn Schnecken
Citera
Ephas
Löddeköpinge
Här sen Apr 2008
Inlägg: 269


Trådstartare
Tobias Nyström skrev:
Pratade med Robban på knutan om Toyo vs Kumho, sedan körde jag snabbaste varvet av alla MX-5:orna på Toyo, mest för att försvåra denna diskussion Eftersom resultatlistor ifrån föregående år finns med i denna tråd, kan det vara bra att ha färska siffror:

http://amigoo.se/heat/5904

Om Toyosarna är långsammare än Kumhos vet jag inte förens jag har provat Kumhos, men jag hade inga problem med överhettning på mina Toyos iaf.


Du har juh över en sekund kvar till fjolårs Kumhotiderna så jag tycker inte att diskussionen blev svårare men du har juh onekligen lyckats få toyona att gå ovanligt fort. Prova Kumho istället så slipper du gissa och spekulera ;-)

Vidare så vet jag inte varför Andreas tappat speed i år jämnfört med 2011, trodde han skulle vara på 1:08.xxx tider runt knutan vid det här laget.

_________________
Robert Sladdowski :-)

Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder...
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Ephas skrev:
Vidare så vet jag inte varför Andreas tappat speed i år jämnfört med 2011, trodde han skulle vara på 1:08.xxx tider runt knutan vid det här laget.
Han saknar sin sparringpartner

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Däck för banåka
Toyo R888 GG vs Kumho V70 K60 (vs A048 enligt åsikter)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
1 besök senaste veckan (123998 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande