Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 106 Rallye 1995
1889 besök totalt
Peder Balerado
Göteborg
Här sen Jan 2008
Inlägg: 95


Trådstartare
Bytte bort en motor jag hade över mot en 106 Rallye.
Fick bilen förra fredagen, i söndags körde jag på bana för första gången.
Körde på Gelleråsen, riktigt rolig och snabb bana men inte direkt optimal för min motorsvaga bil.

Bilen understyrde en del så jag letar större krängare bak samt att jag kommer rycka ena staget till krängaren fram till nästa banträff.

Bilen;
TU5J2 med bottendel från 16v(206 xsi). Tunnare packning, portad och planad topp. Original 270-graders rallyekam. Haltech insprutning, Saab Aero spridare på 388cc, E85. Original rallyelåda. 2" avgas med lite bättre flöde.
Bromsad till 121hk och 150nm
0-100 ca 7 sec, varvstoppet går in vid 192km/h och det går fort!
Yokohama A539 185/50-14" däck. Stålomspunna bromsslangar, Ferodo DS2500 belägg.
Ställbara GAZ coilovers fram, ställbara GAZ dämpare bak. 600 lbs/in framfjädrar lite för hård i centrala Göteborg men jag överlever ska nog gå ner till 350 Ibs.

Målet med denna bil är att få mycket körvana och erfarenhet tills min andra bil är klar.
och lägga så lite pengar som möjligt på denna för att lägga så mycket pengar som möjligt på min andra bil som visas lite längre ner. Men som vi alla vet så är det lättare sagt än gjort

Banbilen


Projektet


_________________
Peder Balerado
Simdrifter
Gammalt: Peugeot 306 Dimma Coupé
Peugeot 306 Cabriolet Rotrex
Massa Peugeoter
R32 GTR, R33 4D, R34 4D, S13
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



Jasså du köpte denna... Kul! verkar vara en välbyggd bil. Ser fram imot dagen som du har dimman klar

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
Briby
Västerås
Här sen Okt 2004
Inlägg: 832



peder_306 skrev:
600 lbs/in framfjädrar lite för hård i centrala Göteborg men jag överlever ska nog gå ner till 350 Ibs.


Vad är det för dimension på dina fjädrar. Jag har ett par 285 lbs som jag skulle kunna tänka mig att byta mot dina.

_________________
Robert Briby
______________________________________
pugaction.se
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1565



peder_306 skrev:
600 lbs/in framfjädrar lite för hård i centrala Göteborg


Jepp , har testat

_________________
Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
Citera
Peder Balerado
Göteborg
Här sen Jan 2008
Inlägg: 95


Trådstartare
Briby skrev:
peder_306 skrev:
600 lbs/in framfjädrar lite för hård i centrala Göteborg men jag överlever ska nog gå ner till 350 Ibs.


Vad är det för dimension på dina fjädrar. Jag har ett par 285 lbs som jag skulle kunna tänka mig att byta mot dina.


6"

Men tror du inte 350 fjädrar blir mer lagom, ifs så är bilen så himla lätt.
Jag kommer avvakta tills krängaren bak är bytt, om det inte blir som ajg vill så kan ett byte vara intressant

_________________
Peder Balerado
Simdrifter
Gammalt: Peugeot 306 Dimma Coupé
Peugeot 306 Cabriolet Rotrex
Massa Peugeoter
R32 GTR, R33 4D, R34 4D, S13
Citera
Briby
Västerås
Här sen Okt 2004
Inlägg: 832



peder_306 skrev:
Briby skrev:
peder_306 skrev:
600 lbs/in framfjädrar lite för hård i centrala Göteborg men jag överlever ska nog gå ner till 350 Ibs.


Vad är det för dimension på dina fjädrar. Jag har ett par 285 lbs som jag skulle kunna tänka mig att byta mot dina.


6"

Men tror du inte 350 fjädrar blir mer lagom, ifs så är bilen så himla lätt.
Jag kommer avvakta tills krängaren bak är bytt, om det inte blir som ajg vill så kan ett byte vara intressant


Det är möjligt att 350 motsvarar din krav bättre. Ska kolla exakt vad jag har. Kan vara spekulant på fjädrarna även utan byte om nu dimensionerna stämmer.

_________________
Robert Briby
______________________________________
pugaction.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 106 Rallye 1995
1889 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande