Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3 >> 6 besök senaste veckan (8306 totalt) |
|
||||
Ska man vara tvungen att sätta ihop en bil som bara är avsedd för Timeattack i Eskilstuna ...
![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Klart du är tvungen... du får ju upp Kebaben på bärgarn och kan dra en till på släp bakom ![]() ![]() |
||||
Måste man in på ansiktsboken för att få all info?
Jag har än så länge vägrat gå med där och undviker det gärna i fortsättningen också... Har läst trådarna om förra körningen och detta verkar väldigt kul, kanske att man t.om kan vara lite konkurrenskraftig men min lilla räser... ![]() Synd att priset var tvunget att gå upp men jag hoppas ändock på att kunna vara med vid detta tillfälle. ![]() |
||||
När släpper ni anmälningen för den 4/9 resp. den 18/9 ? _________________ Mvh Benci_Hovanyi ![]() Gotland Ring 1:33,33s |
||||
början av nästa vecka.... Och då släpper jag för bägge... |
||||
Frågan är fortfarande aktuell... ![]() |
||||
näe.... jag lägger även på www.slc.se och här info.... men facebook är bra, för den pushar ut info när man behöver...... |
||||
ok, tack då vet jag! ![]() |
||||
Inbjudan SLC TimeAttack och Gokart-Endurance
Datum: 4 september & 18 september Plats: Gröndalsbanan , Eskilstuna. Bredvid Speedway-arenan. Tidschema: 09.00 - 10.00 Gokart-endurance1 10.15 - 12.45 TimeAttack träning indelat i grupper a' 8minuters pass. 13.00 - 14.00 Gokart-endurance 2 14.15 - 17.45 TimeAttack träning indelat i grupper a' 8minuters pass. 18.00 - 19.00 Gokart-endurance 3 19.15 - 21.00 TimeAttack tävling i olika klasser och driftingtävling. Kostnad: Träning heldag inklusive lån av transponder 1.000:- Träning utan tidtagning i nybörjargrupp med möjlighet till instruktörshjälp heldag 1.000:- Prova på körning två pass med gatbil 500:- TimeAttacktävling, gratis för deltagarna under dagen och 400:- om enbart kvällspasset. Driftingtävling 400:- Gokart-Endurance 900:- per bil och tävling. Lagom med 2-4 tävlande per bil. Inträde 50:- per person efter 17.00. Upplägg på dagen Timeattack-träningen så kommer det delas upp mellan gatbil och rejsbil i olika pass. Dessutom så kommer vi ha körning för nybörjare där vi INTE kommer ha tidtagning utan istället erbjuda möjligheten till instruktör. Godkända bilar är personbilar antingen godkända av SBF eller byggda för motorsport med säkerhetsanordningar enligt någon klass. Det kommer även erbjudas några driftingpass för intresserade. TimeAttack tävlingen kommer delas in i olika klasser beroende på gatbil - rejsbil, motorstorlek och däckstyper. Definitiv klassindelning görs under dagen under träningen. Driftingtävling enligt normalt förfarande. Prispengar och pokaler kommer delas ut både inom TimeAttack och Drifting där 25% av publikintäkterna går till TimeAttack och 25% till Drifting. SMA är tillståndsgivare och står för licens och försäkring, Årslicens tas på www.svenskamotorsportalliansen.se i förväg eller så löses en engångslicens a 150:- på plats. Anmälningssidor kommer SNART..... |
||||
Verkar som ett bra upplägg men jag har några funderingar:
TimeAttack tävlingen, är det inte risk att det hinner bli mörkt? Iaf den 18:e september kl 21? Inte för att det gör så mycket om det blir mörkt men det kan ju bli ganska olika förutsättningar om man kör kl. 19:15 eller strax innan 21. Det blir ju verkligen en HEL dag om man ska träna vid 10 och sen tävla, finns det något alternativ att köpa sig träning på eftermiddagspasset enbart och sen tävla eller är det 1000kr heldag som gäller då och man tränar så mycket man vill, dvs man kan välja att hoppa över förmiddagspasset men "förlorar" lite körtid kontra pengar då? Kommer klassindelningen framgå vid anmälan eller blir klasserna något som tas fram utefter vilka ekipage som anmält sig? Det kan ju vara intressant att veta redan vid anmälan om man hamnar i en klass där man känner sig ha en chans eller inte. ![]() |
||||
vi tänkte försöka fixa lyse.... ![]() vi har ju prova på paketen med 2 pass för 500 och sen tävllingen för 400 ... men då är väl heldag med allt bättre i stort sett... så kommer man och åker det man vill....... klassindelningen..... grundtanken ÄR: gatbil stor motor gatdäck gatbil stor motor R-däck/slicks gatbil liten motor gatdäck gatbil liten motor R-däck/slicks rejsbil stor motor gatdäck rejsbil stor motor R-däck rejsbil stor motor Slicks rejsbil liten motor gatdäck rejsbil liten motor R-däck rejsbil liten motor Slicks lådbilar gatdäck lådbilar R-däck/slicks övriga fordon tjejklass..... Drifting körs enligt sina normer... är väl grundtanken..... men kan då korrigeras beroende på vad som anmäler sig..... |
||||
|
||||
ja ungefär..... fast liten motor har lite mera flytande gränser..... Och tar med faktorer som trim och vikt på ekipaget....... |
||||
mitt exempel då!
bil: 1080kg= bil+fulltank+100kg förare motor: 1,6l ca 240hk var hamnar vi då? _________________ Richard Hammerin Region stockholm/ Honda Performance Club 0708-711 779 Kinnekulle 1.02,4 Gelleråsen 1.18,0 Mantorp 1.34,1 Gotland Ring 1.36.3 |
||||
Eller mitt exempel: Bil: ca 1200kg inklusive förare motor: knappa 2 l och 170hk (den är otrimmad) original hade bilarna kanske hamnat i samma klass? Men med dina 240hk (eller 260 enligt signaturen?) låter det som de borde vara i olika klasser med tanke på vikt/effekt skillnaden (Hammerin ca 4,6kg/hk, min ca 7kg/hk)? Gissar att det är vikt/effekt förhållandet man vill ha ungefär lika inom klassen? ![]() |
||||
exakt.... Och vi kollar det på plats efter lite träning..... Och behövs det så inför vi en mellanstor motorklass....
men vi måste ju ha några deltagare med i klasserna, för det känns ju lite fånigt med en klass med bara 1 tävlande ![]() så om ni bara anmäler er så fixar vi en bra tävling sen..... ![]() |
||||
Många klasser...blir dyrt med Pokaler. ![]() |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3 >> 6 besök senaste veckan (8306 totalt) |