Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 3,2 -96 | 4671 besök totalt |
Lite pinsamt att erkänna att bilen inte har fått någon tråd ännu trots daglig läsning på rejsa
Men hur som helst; Inspirerad (och tvingad?) av min gode vän ola80 så är det väl dags. Kunde inte vara mer nöjd med bilen; en 3,2:a Estorilblå Coupé utan taklucka Precis som så många andra M3 E36 så blev första prio att få tillbaka bilen till original då den vid köp var pimpad med ögonlock och bling-bling fälgar... Tur att det inte var värre grejer än så i.a.f. Och nu ser bilen ut som bmw ville och här med åka fort däck [/url] Vi har varit tillsammans ett tag nu, men det har inte blivit så mycket mer än lite underhåll och renovering hittills, huvudsakligen så har det varit bussningsbyte i både fram och bakvagn som har varit prio. Jag var lite tveksam på om man skulle satsa på några eftermarknads bussningar eller hålla sig till original. Eftersom jag förstått att många har problem med huvudsakligen Powerflex bussningar så bestämde jag mig för att sätt original bussningar runt om... Rätt eller fel, men bilen känns bra Har även fått dit EBC Redstuff belägg runt om och stålomspunna bromsslangar med racing bromsvätska. Framskivorna är några dinky-toy hålborrade grejer som satt på när jag köpte bilen, men jag tänkte att de får hålla så länge de gör så får det bli bmw original där sedan (har förstått att de ska fungera bra?) Har åkt två säsonger med bilen på detta vis nu, men inför vinter-mekandet så har jag lite planer på att ta nästa steg. Absolut inget värstingbygge, men kanske lite original/club-racer tänk... Nu sitter där: R-däck (Toyo R888) Millway Camberplattor Millway Camberstag bak EBC belägg runt om Rostfritt Sportsystem Planer för vintern: Rensa inredning Halvbur Kolfiberinsug GT Vinge GT splitter _________________ Pet er Li nds kog |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 3,2 -96 | 4671 besök totalt |