Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 4986 besök totalt |
2010-10-17 TIMEATTACK Ring Knutstorp
SBF's nya reglemente för TIMEATTACK skall testas. MAX HASTIGHET UNDER TÄVLINGEN ÄR 120KMH. Även skattat, besiktigat,skattat & besiktigat fordon krävs. http://www.hyllingems.se/index.asp?N _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Hoppas att det blir roligt
![]() Vi i MINI Cup har haft det när konceptet testades med SBF ![]() Med fartreducerande hinder, tex koner att runda, så gäller det att kunna mer än att bara gasa på raksträckorna. Förarskicklighet blir viktigare än motoreffekt, exempelvis kan 200 hk vinna över 350 hk i denna tävlingsform. Den stora fördelen är också att en vanlig gatbil kan tävla utan vagnbok och halv/helbur. Billigt och enkelt. _________________ BMW MC-klubben |
||||
Re:
Ja verkligen, vi kanske ska be f1 kolla in detta så dom bästa förarna verkligen kommer fram ehhhhhhh _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Detta hade varit riktigt kul, dock är annat inbokat hela den helgen.
![]() Men blir det mer sånt här nästa år är jag mycket intresserad. Dock har en spontan fundering kring reglementet efter att snabbt ha ögnat igenom det: [EDIT] Såg att det fanns en diskussiontråd om reglementet, flyttar frågan dit. [/EDIT] _________________ ![]() Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20 |
||||
Re:
Hi hi.. ![]() _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Riktigt bra att SBF försöker hitta nya vägar det är ju deras uppdrag mot RF som dom får betalt för, även att göra enklare motorsport så fler nya förare och arrangörer vågar/orkar skapa körtillfällen. Men enklare motorsport måste också gälla regelskrivningen, 6 A4 sidor med text då missar man poängen igen, när skall Svemo och SBF vakna och ta hjälp?
Utan att vara instatt i denna sportgren så gör jag en gissning att detta kommer floppa, har jag fel får jag be om ursäkt och grattulera och äta upp min mössa......... ![]() _________________ Avregistrerad användare |
||||
Sån tur att man snart blir Skåning och kanske kan delta i kommande arrangemang.
Detta är ju klart ett steg framåt ![]() _________________ Mårten Svensson Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition" Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon... |
||||
Re:
Din spirit-r skulle väl klassa in? ![]() _________________ Emil Jönsson |
||||
Re:
Nej pga att katten varken är original eller SBF godkänd. Men annars hade nog Spirit-Ren varit en riktigt lämplig bil på en sådan låghastighetsbana. _________________ Martin Gustavsson Gzon Tuning AB |
||||
Sålänge bilen går igenom sbp med samma katt så bör det väl vara lugnt? Kan inte tro dom är så pass petiga med besiktningen eller? Sålänge inte bilen är direkt farlig att framföra eller låter märkbart för högt och har en godkänd besiktning hos bilprovningen i samma skick som den är i nu så borde det inte finnas något dom kan slå ner på enligt mitt tycke men så är jag ju ingen sbf-besiktningsman..
vill bara se spirit-r'en på knutan ![]() ![]() _________________ Emil Jönsson |
||||
Re:
Motorsportsintresset ökar. Saker som varit vanligt i utlandet väldigt länge börjar få fäste i Sverige. Det stora problemet är väl bara att beslutsfattarna inte hinner med i svängarna riktigt? F.ö. dyker jag upp med kameran. Men det skulle vara roligt att få svar på mailen om man ber om ackreditering som fotograf. Oavsett om man kan ta bilder på bra ställen vid sidanom banan så försöker jag alltid gå "rätt väg". |
||||
Re:
Jula's 395krs hjälm (den öppna) är godkänd. Annars brukar HMS har hjälmar te utlåning (mot nån form av pant) Ses på plats: Jag fick precis min 95hk's Civic besiktigad idag: ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Att få prova årets uttestning av time attack-upplägget i lördags på Gelleråsen var ju skitskoj
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Tyvärr inställt tydligen.
http://www.hyllingems.se/index.asp?N=3365 _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 4986 besök totalt |