Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 3.6 RSR *Proof of life*
<<   1, 2, 3, 4 ... 49, 50, 51   >>
35 besök senaste veckan (450774 totalt)
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



LadyS skrev:

Coilovers är inte aktuellt första säsongen, men kanske sen ? vem vet...känns onödigt om den inte kommer gå på bana på heltid..

Först ska jag testa bilen...mouhehe... får väl se om mitt intresse växer vidare vad gäller just bankörning.
Men jag ska köra blackrace och fixa lite schyssta tider där... Och testa på konbana! Där lär jag ju sladda duktigt, jag har en tuuung högerfot jag menar varför köra runt konorna? är ju bara plats, går att köra över skojar bara!


om ni visste hur sjukt likt det sista inlägget är hennes beteende.....ni ska se henne på pizzakvällarna ihop med polarna då hon demonstrerar motorljud & växlingar...eller när hon låna min urq till jobbet om dagarna.....det går ALLTID för fort

förstår ni kanske nu varför jag fruktar för att släppa lös henne med bilen sen jag blir mörkrädd!

Puss på dig älskling

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Det där verkar ligga i familjen...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



P.P. skrev:
Det där verkar ligga i familjen...


be nice ! Kom ihåg att jag vet vart du jobbar .....en dag står där en lätt pimpad bil när du kommer ut....på ett sätt du INTE vill ha den pimpad

Det är väl inget fel med att köra över koner, eller vad menar du




Citat:
om du ska använda Coilovers så småningom kan det vara värt att förstärka enligt ovan eftersom all kraft skall tas upp av fjädertornen när torsionsfjädrarna inte tar upp majoriteten av krafterna.
Många förstärker även med stag mellan fjädertornen bak. Det kan kanske vara bra, men dom klart största krafterna tas upp lodrätt och därför blir det man brukar kalla I-måttet, dvs höjden på tornen avgörande för hur stora krafter som kan tas upp. En annan förstärkning i bakvagnen kan vara att helsvetsa där punktsvetsarna är under bakskärmar.

I framvagnen så kan det vara bra med ett stag mellan fjädertornen för att ta upp lodräta krafter vid kurvtagning. Även här kan det vara värt att helsvetsa punktsvetsarna för fjädertornen beroende på på om du ska ha coilovers eller vad du ska använda bilen till.


noterat, kalas! Jo fjäderbensstag är väl tänkt att montera. Vi får väl se av vilken typ det blir, svetsat eller skruvat....jag är lite emot för stora ingrepp på bilen då jag har i tankarna att inte "förstöra" bilen, om ni förstår vad jag menar...

Citat:
Här är en kille som förstärkt ordentligt:
http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/518231-pvx- . . . .

Ursäkta offtopic men den bilen låter så grymt: http://www.youtube.com/watch#!v=H7cU4LTc--I


Läst den tråden tidigare riktigt bra. Jag har dock bommat videoklippet....riktigt gott ljud


Citat:
Tanken som slog mig, var att det borde blir risk för luftfickor eftersom oljekylet blir högsta punkt i smörjsystemet, ganska mycket högre än andra placeringar, men jag kanske är ute och cyklar.


Hänger med på vad du menar. Oljan kommer också vilja rinna tillbaka i ledningarna när man stänger av motorn också. Luften kommer till största del säkert följa med oljan ut vid körning. På dessa bilar så sitter väl kylaren efter motorn så om det finns luft i oljan gör inte det något då det sedan försvinner när oljan kommer tillbaka till oljetanken. systemet är ju av torrsump-typ.... Vettigt resonemnag dock....jag klurar fortfarande på det ska jag erkänna.....tack för upplysningen thumbs up


har kollat lite på info ang avgassystem till dessa bilar & läst mig till att man sammanför de båda halvorna på väg ut. Jag kan inte komma på vad vinningen skulle bli, effektmässigt, effektivitet, flödesmässigt...nä, där minns jag inte... Var det för att utjämna bankarna kanske....
Har för mig att det står i en av de 911-böcker vi inhandlat. Den måste jag kika igenom en gång till...eller två...avgas blir nämligen av hemmabygd model, så givetvis ska vi få ett skönt ljud om den

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



& inte bara ska det bli skönt ljud, det ska ju ge lite bättre flås ur motorn också så det kommer troligtvis att byggar även nya headers enligt rekommendationer från de bättre kunniga. Detta förutsätter att tidsplanen hålls ocskå.... ....mmm, hur ofta händer det.....

Nåväl, till annat. Lite delar har nu fått färg på sig efter blästringen & får väl anses vara färdiga att lägga på hyllan tills det är dags att montera thumbs up

Spjällen till värmeregleringen. Man kan fortfarande se bilens "historia" i delarna men numera i nyskick




Motorbussningarna anser jag är godkända nog för att monteras tillbaka då gummit ser ok ut. Förvisso x antal år gammalt men bra att ha utifall att.. & dom åker nog på till en början...?!
Stagen minns jag knappt syftet med längre men dom såg iaf till att bakspoilern satt på plats & oljetanken....




Finns det någon här som har en bild på säg, den främre delen av trunken fram. från fjäderbenstornen & framåt, där man ser strukturen i plåten Saknas lite på Fias bil, om man säger så samt att nån gått loss med svetsen på fyllan som det ser ut. Tänk er en limtub eller dyligt av model större där ni trycker som fasen i bakkant på tuben & nåt sitter fast i mynningen, sen släpper det & allt ser ut som en stor ringlande blaffa över plåten...hängde ni med.. ..nä, misstänkte väl det...aja, så ser iaf svetsarna ut på en del ställen....
Så, bilder på bagageutrymmet framför fjäderbenstornen är av intresse! Har fått fram en del via nätet men även upptäckt att det skiljer lite beroende på årsmodel.....

Ha en trevlig vecka

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
Mikael_S
Genève
Här sen Mar 2006
Inlägg: 203

Namndispens
Namndispens

barre skrev:
Finns det någon här som har en bild på säg, den främre delen av trunken fram. från fjäderbenstornen & framåt, där man ser strukturen i plåten Saknas lite på Fias bil, om man säger så samt att nån gått loss med svetsen på fyllan som det ser ut. Tänk er en limtub eller dyligt av model större där ni trycker som fasen i bakkant på tuben & nåt sitter fast i mynningen, sen släpper det & allt ser ut som en stor ringlande blaffa över plåten...hängde ni med.. ..nä, misstänkte väl det...aja, så ser iaf svetsarna ut på en del ställen....
Så, bilder på bagageutrymmet framför fjäderbenstornen är av intresse! Har fått fram en del via nätet men även upptäckt att det skiljer lite beroende på årsmodel.....

Ha en trevlig vecka

I den här tråden finns mycket bilder: http://forums.rennlist.com/rennforums/911-forum/499091-battery-area-su . . . .

_________________
Mikael S
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



nice thumbs up vilken klippa du är! där fanns bilder på nästan allt jag letade efter Jag ser dock att det är en senare model & att det skiljer i utförande iom att Fias 71a har batterilådorna på vardera sida, men annars ser allt ut att vara detsamma! Upptäckte att jag inte tagit någon bra bild där man ser just denna sektion på hennes bil. Får be sambon min ta ett par bilder & maila dessa till mig så jag kan studera det lite mer ingående...
Såg på denna sida, som killen länkat till i sin tråd, att dom inte har denna del till 71a & givetvis är denna en av de två som är




annars lutar det åt att vi skulle behöva dessa delar också:





Kostnad från USA hamnar på ca 3000kr för dessa 3 delar, men som sagt, en av delarna har dom inte.... Tack & lov att dollarn står lågt nu

Någon som känner till om dessa delar finns att köpa här i landet eller från annat ställe. Därifrån jag tagit pris & info är: http://www.stoddard.com/shop/shopdisplayproducts.asp?id=206&cat=Fl . . . .

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
Mikael_S
Genève
Här sen Mar 2006
Inlägg: 203

Namndispens
Namndispens

barre skrev:
Kostnad från USA hamnar på ca 3000kr för dessa 3 delar, men som sagt, en av delarna har dom inte.... Tack & lov att dollarn står lågt nu

Någon som känner till om dessa delar finns att köpa här i landet eller från annat ställe. Därifrån jag tagit pris & info är: http://www.stoddard.com/shop/shopdisplayproducts.asp?id=206&cat=Fl . . . .

Stoddard är nog bra om du vill köpa från USA, utöver dem kan du kolla Restoration Design (har tydligen flyttat till Canada?) eller kanske Pelicanparts.

I Tyskland finns säkert många, t.ex. Mittelmotor, och i England lär Roger Brey Restorations vara bra. När du ändå kollar på engelska websidor kan du slinka in på Nick Moss sida, mycket godis där om än inte plåt: http://www.early911.co.uk

I Sverige är det väl Ferdinand som gäller.

_________________
Mikael S
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



Mikael_S skrev:

Stoddard är nog bra om du vill köpa från USA, utöver dem kan du kolla Restoration Design (har tydligen flyttat till Canada?) eller kanske Pelicanparts.

I Tyskland finns säkert många, t.ex. Mittelmotor, och i England lär Roger Brey Restorations vara bra. När du ändå kollar på engelska websidor kan du slinka in på Nick Moss sida, mycket godis där om än inte plåt: http://www.early911.co.uk

I Sverige är det väl Ferdinand som gäller.


Du e ju makalös Mikael, jag kan inte tacka nog. thumbs up Vi får helt enkelt ta bilen ner när den är färdig & bjuda på både åktur & fika

Vi kikade diverse sidor med Fia i samband med inköp av bilen & då bl.a Ferdinand & Pelican Parts, men då var det i kostnadsberäkningssyfte för att återställa bilen & tyvärr så var rostlagningen då inte inräknad. Inte mer än att vi visste att det fanns lite, men inte så pass mycket att det skulle bli en kostnadsfråga i form av inköpta delar. Efter att ha fått bilen blästrad & sett hur det ser ut så vill jag inte fortsätta utan att ha bytt dessa delar, känns fel helt enkelt. Chansen kommer aldrig igen att få göra det så noggrannt som nu & då lägger iaf jag hellre ett par tusen på att då byta ut hellre än att pussla, kapa, lappa & svetsa.....känns tattigt! Ska det bli gjort så ska det bli riktigt gjort.

Jag hittade denna på pelican Parts, men den verkar nästan lite väl billig men ska man tro på deras info så ska det vara bra grejor
Citat:
replace it with direct replacement panels from Pelican Parts. Designed to be directly welded in place over the older, rusted out panels.

Här är länk till den specifika delen.
Pelicanparts

Vi har ju hittat massa annat som är tänkt att beställas från PP & bara denna framplåt hamnar på ca 750-1000kr mindre jämfört med Ferdinand, fraktat & klart. Så det lutar åt en mindre beställning från PP innan slutet på veckan...måste bara överlägga med finanschefen

Mittelmotor har också den övre plåten samt den undre för totalt under 2500 kr inkl frakt....hmmm...intressant, förutom att min tyska är som bortblåst & man räds ju för att göra bort sig i beställningen

Har jag inte förstått fel så passar den övre plåten mellan 65 & 89 , i vissa fall benämns den dock som 65-68, 69-73 & 74-89...en aning förvirrande för en newbe som mig själv.... Den undre passar iaf mellan 65 & 89, tack & lov thumbs up

jisses, jag som tyckte att jag hade gjort min hemläxa vad gäller 911:n med research & allt, men det dyker upp nya frågetecken var dag

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



hej på er igen.
Satt hela föregående natt & jämförde priser & frakter mellan utländska företag & Ferdinand. Kom fram till att det blir dyrare att ta hem så stora saker från USA eller från utlandet rent allmänt. Ferdinand it is then! Gjorde så ett försök att beställa från Ferdinand i morse & vet inte om ordern gick igenom på korrekt sätt då jag fick upp massa felmeddelanden vid godkännandet & hela orderlistan var tom Så jag skickade ett mail & bad dem bortse ifrån den precis lagda ordern då den med stor sannolikhet inte stämde, men har inte hört av dem ännu... & dom skriver att det tar mellan 7-14 dagar att få hem grejorna

Inte för att vara en gnällspik, men jag fann inte deras sida så värst användarvänlig. Efter att ha knappat in alla mina uppgifter, iom att man skulle regga ett konto, så PoOF...din order har skickats Den var ju inte färdig än!!!!
Nåja, annu mer fördröjning helt enkelt....tack & lov för att det finns lite annat på bilen att göra under tiden

Allt jag hade med mig ut denna vända är färdigt så långt det går & vid hemkomst ska saker börja lackas för att sedan läggas på hylla inför återmontering thumbs up

Hade med mig handbroms med tillhörande handreglage, om ni minns.....chromet var skadat & sakerna behövde "piffas upp"....men jag kunde inte hålla fingrarna i styr....& då kan det gå sä här (lika bra att gömma sig, jag gjorde nämligen detta utan att fråga Fia FÖRST)



Vad det blir för ytbehandling vet jag inte, men knopparna kommer nog bli ersatta med egensvarvade knoppar i aluminium...

När Fia får lite tid över så kommer fler bilder från blästringen upp, annars så sätter arbetet igång på allvar igen kommande torsdag

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



då har jag haft lite tid att svarva knoppar till spakarna, eller iaf till den ena + en ny knapp till handbromsen. Nu ska jag bara klura ut en form på den sista rackaren så man slipper den svarta lilla backelitkulan

Lite bilder på hur det ser ut då:





& slutresultatet med en färdig knopp & en knapp till handbromsen Den nya knoppen är INTE större än originalet. Den är lika lång men har mindre diameter.....


Nu hoppas jag bara att min kära sambo ska tycka att det ser ok ut, ananrs får vi återgå till ritningsbordet & göra ett nytt försök

& så har vi fått bekräftelse från Ferdinand på den lagda ordern

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



Sambon min har en hel del att stå i sedan ett tag tillbaka & tråden är därför inte så aktiv som önskat. Jag ska försöka uppdatera lite vad som hänt & hur det går tills hon själv känner sig piggare.

- delarna från Ferdinand.se har kommit & jag anade inte hur porrigt det kunde vara med plåt men byte av dessa plåtar kommer resultera i att allt det som är dåligt försvinner & det kommer spara en hel del jobb! Lite skador återstår sedan ut mot batterilådorna, men detta är av mindre bekymmer & fixas lätt




- svetsning & tennspackling har påbörjats & ser ut att bli riktigt bra.

- bränsletanken behövde sig en liten omgång då den var ganska duktigt intryckt undertill. Det mesta har nu rätats ut. Den lilla historia som fortfarande går att skåda i form av ojämn yta, den får vara kvar. Tanken är iom detta redo för ett svep med bläster & sedan en epoxy-grund

På bilden ser ni fastlödda muttrar som jag kunde nyttja för att fästa draghammare i & dra ut bucklan med. Funkade kalas! En hel del gick att få ut genom att använda hålen i bakkant & därigenom trycka ut med krängjärn. Det som återstår är en liten buckla i framkant där det är värmt...men för att åtgärda denna krävs att man kapar upp tanken Eller kapar bort den biten & svetsar i ny. Lite "historia" låter vi hellre vara kvar än att man ska försöka gömma. Då köpes en ny tank istället för att kapa & svetsa.....


Det kommer upp fler bilder under veckan, men detta var allt jag hade med mig för denna gång.

Apropå batterilådor. Dom är skadade i yttre väggen, alltså plåten längst ut & det krävs att man kapar bort hela den & svetsar dit ny. Frågan är då, ska man behålla lådorna eller kan man ta bort dem helt Batteriet kan man ju omplacera, men ska man försöka behålla så mycket som möjligt eller spelar det inte så stor roll i detta fall?

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



Spenderade en del av gårdagen med att söka lite inspiration på eventuella uppgraderingar man kan göra i samband med renoveringen & återuppbyggnaden av bilen. En del av det är ju nämnt redan, då bla förstärkningar i karossen samt en del utseendemässiga detaljer. Det jag fått fram är väl egentligen lite mer ingående info om dessa saker samt lite nya ideer på utseenderelaterade detaljer. Nu hoppas jag bara få slutföra allt enligt planerna & inom den tidsram vi satt....i nuläget är dock inte motivationen på topp så vi får väl se....hmmm...
Hade det inte varit för att bilen tillhör sambon min så hade jag aldrig tagit mig på detta projekt från första början. I synnerhet inte då det finns lite annat att ägna tiden åt också. Däremot råder ingen tvekan om att jag fixar det...nej nej, det är inte där skon klämmer...utan, som sagt, motivationen Aja, det svänger nog runt snart så tills dess blir det att skrapa vidare efter mer info & tips på vad göra & hur göra det!

Här en bild på lite rostlagning. Jag vart nöjd med resultatet då det var jäkligt att svetsa...men fy skam den som ger sig

Här är ytan tennspacklad & klar för slipning


ytan färdigslipad & lagningen fortsätter på nästa plats


I dagsläget är det A-stolparna som påbörjats. Där har någon klåpare redan lagat en gång tidigare & låtit svetsarna vara, helt synliga & helt obearbetade...fy fasen så illa det såg ut. Bara till att kapa bort de gamla bitarna & svetsa i nytt. Har fått börja med den ena A-stolpen så att man har linjerna kvar från den andra att gå på Kommer lite bilder på det också så fort det tagit fart igen. Vill sedan kunna vända karossen upp & ner för att slutföra A-stolparna, så det lutar åt att kasta upp bilen i vaggan så fort det går & sist byta allt det skadade i fronten.....vi får se i vilken ordning vi tar det....det märker ni

Det var allt för denna gång

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
Mikael_S
Genève
Här sen Mar 2006
Inlägg: 203

Namndispens
Namndispens

Att köpa grejer är bra för motivationen! Här är till exempel ett läckert väghållningskit:
http://www.blocket.se/stockholm/Vaghallnings_kit_Porsche_911_RSR_speci . . . .

OBS, jag har ingen koppling till annonsen, tänkte bara det kunde passa bra på er bil.

_________________
Mikael S
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



det nätta priset också fast ok, om nu shopping är ett botemedel på deppighet & motivationsbrist så lär detta råda bot på allt i all framtid....förutom hålet i plånboken

aah, nu kom jag på att jag bommat lägga upp gångjärnen till framluckan...jag måste alltid stanna upp & tänka efter innan jag ska benämna dessa huven kan man ju fortfarande säga..tror jag...bagagelucka är nog mer korrekt...motorhuv låter konstigt på en Porsche....bättre med motorlucka...

aja, till bilden istället


Vi har ju köpt på oss en uppsättning extra av dessa, så jag tänkte ta bort förstärkningen & hålborra dessa lite till....det går ALLTID med lite till.....

Någon som vågar sig på att gissa slutvikt på bilen med tanke på rådande hålborrningsmani

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Det där lilla ger väl ingenting. Skall det vara, så skall det vara rejält, som här http://www.garaget.org/?car=109103&amp;image=1251463 Fram med den stora borren nu

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



P.P. skrev:
Det där lilla ger väl ingenting. Skall det vara, så skall det vara rejält, som här http://www.garaget.org/?car=109103&amp;image=1251463 Fram med den stora borren nu


eh, vad nu då...glömde mamma amma dig den dagen eller....så negativ du e Vi lättar med stil. Det kommer ju bli en del glasfiber, kolfiber & så dessa små nätta materiallättningar i form av hålborrning. Dessutom görs nog hålborrningen mest för det porriga utseendets skull
Nåt jag skulle vilja göra dock, är att sätta den stora borren i dörrarna...god damn vad tunga dom är samtidigt vill jag inte tumma på säkerheten genom att försvaga konstruktionen i dörrarna.
Jag vill ha min dam oskadd så jag börjar med att hugga bort de kilon med spackel som tidigare lagts på dörrarna så får vi se vidare sen..... vi har lite ideér om baklysena också....inredningen..mm...

vädret suger nere i Kalmar & vintern närmar sig....så det kan bara bli bättre. Positiva vibbar

puss på dig P.P

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
Trueracer
Örebro
Här sen Aug 2006
Inlägg: 329



Hej
Hur går det med bygget? Jobbar ni på eller har ni tagit Jul-ledigt?

_________________
D Ekholm
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



Tjena.
Tyvärr så står bilen där lika orörd & ledsen som för ca 1,5 månad sedan Kanske får jag/vi livsgnistan tillbaka så smått för att färdigställa karossen inför lack. Jag är ute & jobbar nu fram till den 5e januari, sen får vi se vad som händer efter det.... Jag hoppas få färdigställa som planerat.....MEN.......

God fortsättning önskar vi er alla

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



då gör jag ett nytt försök till att uppdatera tråden....två nätter i rad har jag somnat med datorn i knät & tvn igång..... Även grannen undrar vad jag gör fram till 5 på morgonen eftersom han då går till jobbet & ser att min tv fortfarande är igång....

Läget suger fortfarande, men bilen MÅSTE fixas & få grundfärg på sig nu i första hand. Kan jag sedan tvinga mig vidare till att få färg på karossen också så är det ett stort steg på vägen, om inte annat så får det dagarna att gå....
...sen när jag kommit så långt att man ska inhandla en motor....ja då får jag se hur läget ser ut rent ekonomiskt, men det är en bit kvar dit ännu & tills dess hoppas jag att saker & ting ordnat upp sig!

om jag jobbar vidare i den takt jag gjort de två sista dygnen så står bilen klar för grundlack om ett par dagar....men men.....jag kommer ta det sakta framåt & sen beror det på när firman har tid att ta bilen också! Inget lämnas åt slumpen & inget görs halvdant, den saken är säker!!


Uppallad & klar för kapen. Upptäckte att även om man lyfter bilen i ena hörnet fram så vrider den sig ingenting, detta är ju bra då man löper mindre risk för att nåt slår sig vid lagningen thumbs up




Urkapat & granskat...kapat lite till.....& yterligare lite till....tada!! nu ska det börja passas in också....




Plåten inpassad, allt kollat & bryggan på plats för att dubbelkolla att allt stämmer....som handen i en tajt handske thumbs up





SKa jag vara ärlig så har det varit riktigt kul att få sätta kapen i bilen & äntligen börja åstadkomma nåt igen...så bli inte förvånade om det kommer nya uppdateringar inom kort

ha en bra dag!!

PS. alla frågor & funderingar kring projektet går via mig tills vidare, så eventuella PM eller dyligt skickas till mig, barre. Tack för visad hänsyn! DS.

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
Trueracer
Örebro
Här sen Aug 2006
Inlägg: 329



Skönt att se att bygget har fått fart igen.
Det ser väldigt seriöst ut så när bilarna är klara får jag väl parkera Ubersport långt ifrån eran kärra så jag slipper skämmas ...
Håller planerna så har jag nog en 2,7l motor att sälja i sommar

_________________
D Ekholm
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



TAckar tackar! Det är ju din som syftat lite som inspiration. Dessutom kör du ju på samma färgval ..såe vi får se, som sagt, det är en lång bit kvar. JAg hoppas iaf att vi slipper skämmas för denna iaf....men nåt säger mig att det inte ska vara några problem

Ang motor där får vi se....får jag bestämma fullt ut så hade ja klippt en 3.6 med VEMS & turbo....men mer realistiskt så en 3.2 med mappad box & annat avgassystem......& sanningen lutar mer åt att kapa hål i golvet & sparka sig fram eller montera i stol & sätta i en ratt & monitor framför rutan & drömma sig bort i nåt bilspel

Mycket gjort även idag, trots lite kortare tid i garaget. Ikväll tog svetstråden slut i MIGen Men jag har passat på att slipa ner & blästra alla fogar & bearbetade ytor istället så får jag se om jag kan köpa tråd imorgon, annars får jag pyssla med annat..

Går i dessa funderingar....ska man behålla batterilådorna eller inte....jag har fått lite olika svar där....känner mig kluven... Lådorna i sig är helt ok. Det är den yttre plåten som är totalkexig & jag funderar på att bara byta ut den så man har "boxen" kvar.....

Kastar upp bilder igen imorgon. TIlls dess ska det ha hänt lite ikväll är det bro-love som gäller, bio & gyrosrulle på stan ihop med polaren

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 3.6 RSR *Proof of life*
<<   1, 2, 3, 4 ... 49, 50, 51   >>
35 besök senaste veckan (450774 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande