Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 3.6 RSR *Proof of life*
<<   1, 2, 3 ... 47, 48, 49, 50, 51   >>
13 besök senaste veckan (450658 totalt)
john w
stockholm
Här sen Apr 2015
Inlägg: 88



Även jag tycker det är tråkigt att inte få se inspirerande uppdateringar här...

_________________
john will
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12840



+1 på det
Citera
Konrad
Långnäs (Pite dragway)
Här sen Jul 2005
Inlägg: 59



Nej snälla! fortsätt med uppdateringarna här! fantastiskt underhållande läsning jue, ett av rejsa bästa trådar! det är inte alls samma sak att kolla på facebook :/

//Konrad S.

_________________
Konrad Söderholm.
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



bah! Kan ni sluta ge oss samvetskval & ägna er åt att bygga istället Ni vet vad dom säger va?
Man saknar inte grisen förrän den är borta

men ok, samvetet har tillfälligt övertaget. Så länge tråden hålls vid liv, av er som läser, så postar vi uppdateringar. Ska vi hålla monolog så får vi flest & bäst svar från oss själva utanför internet Forum för oss innebär dialog & utbyte av information. Ska vi vända oss på annat håll gång på gång så uteblir naturligt uppdateringarna på det minst givande forumet.....tyvärr....men men..... Nu kör vi igen

Då vi kommit så långt man kan på el-sidan så lämnade vi den biten & kastade oss över motorinstallationen.
AC ska inte finnas så fästet ryker, likaså originalfästet till motorn då det ändå var krockskadat...
Målet är att banka ihop nåt som skyddar motor från akterligt besök & som dessutom väger mindre än dessa båda ihop.....




När fördelaren togs isär så upptäcktes följande .....mindre kul.... Ett resultat av en baksmälld bil




Motorn i sin helhet då? Jo, den har lämnat golvet ......& det är nu alla problem uppdagas mellan el-system & motor....+ lite annat smått & gott....





_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
MagnusS
Mönsterås
Här sen Okt 2004
Inlägg: 534



Kul med fortsatta uppdateringar här thumbs up

Förstår fullt ut att ni tvekar på att uppdatera här, responsen är ofta låg. Samma trogna skara som ger ngt hejarop oftast

Jag tror på att fler forum borde införa "gillaknappar" så att läsare på ett enkelt sätt kan visa uppskattning även om man inte egentligen har ngt att tillföra:)

_________________
Magnus Strömberg
MR2 AW11
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802



Wohoo!
Kötta vidare med bygget! vill se att den startas snart

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979



MagnusS skrev:
tror på att fler forum borde införa "gillaknappar" så att läsare på ett enkelt sätt kan visa uppskattning även om man inte egentligen har ngt att tillföra:)
Precis, har jag har inget direkt att tillföra i kommentarer så skriver jag sällan något bara för sakens skull. Fast jag läser väldigt gärna om era framsteg. Fortsätt är ni snälla!

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
Trueracer
Örebro
Här sen Aug 2006
Inlägg: 329



Gött!
Skulle vara roligt med en bild på hela bygget. Ni smyger omkring med små detaljbilder
Lite hemliga är ni .....

_________________
D Ekholm
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960



Så ja , pöbelns önskan är MER

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Snyggt jobbat Barre.
Brukar oftast bara läsa och då syns det ju inte.

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2231



Det är många som läser med stort nöje Barre, inte alla som vill klottra ned tråden med glada tillrop. Tycker själv det är ett dilema i många byggtrådar att man inte vill "klottra ned" med inlägg som inte tillför något.
En gilla (och kanske en ogilla) knapp per inlägg vore något värt att pilla dit i forumet.

Men jag sprang ju på Fia på Biltema härom dagen, så jag fick en liten update i alla fall.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1678



Wankelsport skrev:
MagnusS skrev:
tror på att fler forum borde införa "gillaknappar" så att läsare på ett enkelt sätt kan visa uppskattning även om man inte egentligen har ngt att tillföra:)
Precis, har jag har inget direkt att tillföra i kommentarer så skriver jag sällan något bara för sakens skull. Fast jag läser väldigt gärna om era framsteg. Fortsätt är ni snälla!


I någon mening kan ju 250000 visningar ses som någon form av gillande, måste vara rätt många hundra besök per aktiv användare.

_________________
Markus Ålind
Citera
Fredrik Gabrielsson
Nyköping
Här sen Sep 2003
Inlägg: 107



thumbs up

_________________
Fred rik Gab riel sson
Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2163



Yess tråden e uppdaterad!!!
Tråkigt med den trasiga fördelaren... men du som e händig svetsar väl ihop den och sen upp i svarven för att fixa.. sitter det inte en oring som tätar..så nemas problemas snart fixat..
Maskinen ser go ut med dom kulörta bultarna
MEEEER!!!!

_________________
Michael Thulesius
Citera
gtBen
Mönsterås
Här sen Jul 2008
Inlägg: 268



kul med nya uppdateringar thumbs up

Fördelaren - det borde väl gå att göra en ny del som gängas ner i den stora delen, det verkar finnas gods nog för det

Bengt

_________________
Bengt Gson Nilsson
GR Yaris -21 ...gottgry
924S -86 ...Esset
911 -74 ...gul
Citera
Cyberdennis
Trollhättan
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1263



safe skrev:
Det är många som läser med stort nöje Barre, inte alla som vill klottra ned tråden med glada tillrop. Tycker själv det är ett dilema i många byggtrådar att man inte vill "klottra ned" med inlägg som inte tillför något.
En gilla (och kanske en ogilla) knapp per inlägg vore något värt att pilla dit i forumet.

Jag håller fullständigt med att man gärna läser men har man inget att bidra med i diskussionen så syns detta tyvärr lite dåligt. Och samtidigt håller jag med om att man drar sig för att kasta in bidrag i tråden bara just för att visa att man läst. Byggtrådar skall visa vad som händer och ta upp diskussioner kring detta, inte bara vara en massa hurrarop.

_________________
Dennis Johansen PCS 3413
Porsche 911 SC -83

Saab 9-3 -07
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



här var det livat.... För första gången klarar jag inte av att citera folks inlägg pga mängden inlägg som gjorts

Tack allihopa för uppmuntrande ord & samvetskval

I snitt läses tråden 260 gånger per inlägg...holy crap, det måste vara nåt fel vad kan vi säga annat än

Medan den royla majonnäsen distraherar den lilla tasmanska djävulen sååå...
tar vi uppdatering....tro det eller ej, men det är nu x antal gånger jag fått börja om med uppdatering pga "tillfälligt avbrott" ...av alla slag...


Fördelaren valde jag att lämna bort faktiskt. Min svets klarar det nog men säkringarna gör det inte... På jobbet hade det gått att fixa då där finns bättre grejor att tillgå, samt svarv. I hopp om att få det gjort inom en kortare tid så lämnades den bort till en herre vid namn Hans på Snakefield Motorsport. En riktig hejare på jumjum & bilrelaterad motorbearbetning. Tyvärr tog detta längre tid än om jag tagit med till jobbet för att göra själv... MEN det blev bra gjort & vi fick ägna tiden åt annat under tiden.... thumbs up









När vi nu skräddarsyr det mesta, tänker på det estetiska & dessutom är viktskadade...så blir det lätt konflikter uppe i skallen
Vi valde, givetvis inte, att placera ECU:n på den typiska plats andra väljer.... Så när stammen väl kom på plats & kablaget skulle dras till respektive motorkomponenter så uppdagades nästa problem....finn ett fel




& om Murphy tillåter så....i kommande uppdatering....vi bockar ett rör & kattfan arbetsvägrar....










ap ap ap... snubblade över detta inlägg

Citat:
Gött!
Skulle vara roligt med en bild på hela bygget. Ni smyger omkring med små detaljbilder
Lite hemliga är ni .....


du är den första som påpekar det uppenbara men tyvärr så blir det så när vi jobbar på alla kanter samtidigt. Mycket görs men lite syns....så att säga....men ska försöka återkomma i ärendet

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



hellooo

Sedan Nov 12 2015 har 100.000 läst tråden....vad är det för fel på er Ut & bygg bilar med er...chop chop

Mjo men det har väl hänt en del & de som följer oss på facetube har fått ta del av det hela, till stor del iaf. Meningen med bygget har ju aldrig varit att få flest "likes" utan att få synpunkter & input på saker & ting, att få hjälp från alla håll där det finns synpunkter & kunskap, tankar, erfarenheter & åsikter. Hur många som än läste & följde här så kom tips från de som trodde sig kunna tillföra minst & från annat håll....
Sen kom tillökningen i familjen & mindre tid för annat, därmed frånföll skriverier & mer tid lades på handling. Ytterligare tillökning kom nu i våras & så blev det även mindre tid till handling.
Då gäller det att prioritera...& det verkar som mina projekt bortprioriterades till förmån för Fias 911

MEN nu är vi tillbaka & vi lovar porr, massor av porr men vi går ut lite lugnt & varsamt....

Till Possen då... här slutade vi senast, så vi avslutar det vi påbörjade.
Oljerören från oljetank/motor till frontmonterad oljekylare. Totalt 4 rör i aluminium till ganska låg totalvikt








& bak slangar, för tillfället. Planen är att bocka till rör även här.





Även växel-länkaget fick sig en liten översyn & kunde bantas ner med ca 63% eller 425 gram. Ganska mycket bantning på bara en detalj & jo det håller för påfrestningarna trots materialval & 160 hål








Trevligt helg på er alla

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2231



Kul att det jobbas igen, eller att vi får se det i alla fall.

Grattis till tillökningen!

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

barre skrev:
160 hål


Ser lite galet ut thumbs up Finns det att köpa eller är det självborrat?

_________________
Magnus Thomé
Citera
oneyet
Huskvarna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1049



Jag försökte lägga in en kul bild på bilfolk som tror att de mekar men egentligen bara sitter framför bilforum på nätet men min dator vill inte alls.

Kul att se er här igen. Jag har saknat den här tråden.

_________________
Fredrik Liljenberg

Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90....
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 3.6 RSR *Proof of life*
<<   1, 2, 3 ... 47, 48, 49, 50, 51   >>
13 besök senaste veckan (450658 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande