Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf MK1 -83 2,0 TURBO. Reggad , besiktad , Godkänd
<<   1, 2, 3, ... 9, 10, 11   >>
45 besök senaste veckan (91746 totalt)
jocke_c
uppsala
Här sen Jan 2009
Inlägg: 234


Trådstartare
då har man äntligen fått dona lite i garaget ,,
skall bygga en subframe mellan balkarna i golvet som senare går fram under motorn
har börjat med att göra hylsor så jag kan bulta i golvet senare ,,

_________________
Joakim Carlsson
Citera
jocke_c
uppsala
Här sen Jan 2009
Inlägg: 234


Trådstartare
det droppade in ett ltet fint paket idag saknas en mätare men den kommer
hastighet, varv, oljetryck, vattentemp, laddtryck, brenslemätare, hävarm till tanken, hjullager och skivor bak ,,

_________________
Joakim Carlsson
Citera
jocke_c
uppsala
Här sen Jan 2009
Inlägg: 234


Trådstartare
då har man fått mecka lite till ,, på dagens agenda stog att ta bort det gammla skit en tidigare ägare satt dit då det satt vr6 motor i ,, jag e ju glad att jag inte hjälpte min kompis som köpte bilen med motorn i att bygga klart för motorn hade nog ramlat ur, det var skrämmande dåligt gjort och jag kunde slå bort ena fästet ,, blä för det , och nu skall det bli riktigt gjort



_________________
Joakim Carlsson
Citera
ezroller
Flakeberg, Grästorp, Västra Götaland, Svezia
Här sen Okt 2006
Inlägg: 564



Blir nog bra det här... ska du försöka få motorn bakåt en aning för viktfördelningens skull? Snaabel-spisen torde vara lite tyngre än Goff-orginalet...

_________________
Peter Lindberg i Grästorp

Fotograf och video-/filmnisse.

http://www.peterlindberg.com
Citera
jocke_c
uppsala
Här sen Jan 2009
Inlägg: 234


Trådstartare
jo lite längre bak kommer han nog , men det visar sig hur mycket plats det finns ,, kompenserar lite med kylare batteri och bak flyttad tank oxå

_________________
Joakim Carlsson
Citera
jocke_c
uppsala
Här sen Jan 2009
Inlägg: 234


Trådstartare
då var det dax igen då .. var ute i går och började med buren .. tar ju lite tid att passa in men det blev väldigt bra tycker jag ,, vet doch inte hur jag skall göra i dörrgångarna än .. tips motages , toyota, hjälm kross och snedsträvor .. rita på bara

_________________
Joakim Carlsson
Citera
jocke_c
uppsala
Här sen Jan 2009
Inlägg: 234


Trådstartare
fått i mera rör och nya fjädertorn bak ,,

_________________
Joakim Carlsson
Citera
Dunken
Gävle
Här sen Dec 2005
Inlägg: 96



Hej.
Med tanke på styrväxelns placering så är det bättre att satsa på 9-5'ans spindlar, och sen som plus på det så får du mer justerings möjligheter tack vare den lösa spindeln och även större knutar.
//Dunken

_________________
Mats Svensson
SAAB 9-3 AERo
Projekt Secret
BTG-Tid (8.40)
Citera
jocke_c
uppsala
Här sen Jan 2009
Inlägg: 234


Trådstartare
Dunken skrev:
Hej.
Med tanke på styrväxelns placering så är det bättre att satsa på 9-5'ans spindlar, och sen som plus på det så får du mer justerings möjligheter tack vare den lösa spindeln och även större knutar.
//Dunken


har faktiskt tänkt i samma bana .
vet du om 900 knutarna passar i dom naven??
jag skall iof fixa nya drivaxlar men det underlättar ju att kunna mäta med det man har och inte köpa allt nytt

jocke

_________________
Joakim Carlsson
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3358



Med tanke på hur mycket annat som måste byggas om så är nog chansen att du kan behålla original placering av styrväxel minimal - sätt den där den behöver vara efteråt istället.

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
jocke_c
uppsala
Här sen Jan 2009
Inlägg: 234


Trådstartare
Mats Klinglöf skrev:
Med tanke på hur mycket annat som måste byggas om så är nog chansen att du kan behålla original placering av styrväxel minimal - sätt den där den behöver vara efteråt istället.


så sant men jag kan i allafall inte höja upp den så mycket så jag kan använda org benen från saab 900 för då måste styrarmen gå rakt igenom rambenet , men kommer nog att köpa 9-5 spindlar och iså fall flytta ner styrväxeln lite ,,

_________________
Joakim Carlsson
Citera
Dunken
Gävle
Här sen Dec 2005
Inlägg: 96



jocke_c skrev:
Dunken skrev:
Hej.
Med tanke på styrväxelns placering så är det bättre att satsa på 9-5'ans spindlar, och sen som plus på det så får du mer justerings möjligheter tack vare den lösa spindeln och även större knutar.
//Dunken


har faktiskt tänkt i samma bana .
vet du om 900 knutarna passar i dom naven??
jag skall iof fixa nya drivaxlar men det underlättar ju att kunna mäta med det man har och inte köpa allt nytt

jocke


Hej.
9-5 knutarna passar inte i benen från 9-3 för dom är för stora det är andra ben på Viggen just därför, går att fixa men kräver att man slipar upp hålet.

Sen vet jag ej om 900'ans passar i 9-5, men fördelen med 9-5 spindlar är att det är lösa ben.

och på dom lite nyare 9-5 så är spindeln i aluminium.
//Dunken

_________________
Mats Svensson
SAAB 9-3 AERo
Projekt Secret
BTG-Tid (8.40)
Citera
jocke_c
uppsala
Här sen Jan 2009
Inlägg: 234


Trådstartare
har inte uppat på länge men det har hänt endel,
har byggt massa bur , väntar på div delar från laser-skärning och har börjat kolla på motor placering ,
har oxå sågat lite i bakpartiet och har börjat fundera på ändring av tak


_________________
Joakim Carlsson
Citera
stefan-s
Knivsta
Här sen Feb 2006
Inlägg: 204



wawawiiwa Hiv a five.. Blir coolt med kylaren så man ser den så där.

_________________
Stefan Söderström
Citera
jocke_c
uppsala
Här sen Jan 2009
Inlägg: 234


Trådstartare
har fått tillbaka lite delar från skärning ..

nu skall dom bara svetsas fast

_________________
Joakim Carlsson
Citera
jocke_c
uppsala
Här sen Jan 2009
Inlägg: 234


Trådstartare
då har jag svetsat fast fjädertornen bak och bilen står på hjul, det e inte rätt fjäderben på bilden därför är dom inte fast skruvade ,,



_________________
Joakim Carlsson
Citera
nelopuk
Hägersten
Här sen Jan 2008
Inlägg: 41



Grymt trevligt projekt! thumbs up
Jag bygger också på en mk1, och funderar över subframen till stolen... har du en bättre bild på hur du byggt den?

_________________
Daniel Granlund
pdgranlund@gmail.com

Scirocco MK1 2.0 GTI
Citera
jocke_c
uppsala
Här sen Jan 2009
Inlägg: 234


Trådstartare
nelopuk skrev:
Grymt trevligt projekt! thumbs up
Jag bygger också på en mk1, och funderar över subframen till stolen... har du en bättre bild på hur du byggt den?


det e inte specielt komplicerad, lite 4kants profil, sen har jag valt att använda elstyrda stolsskenor från min gamla 900, både för att det är galet enkelt att montera sparco stolar på dom, (borra ett hål på varje sida) , sen är det ju lite lyx oxå

har du nån tråd på din bil ???
jocke



_________________
Joakim Carlsson
Citera
nelopuk
Hägersten
Här sen Jan 2008
Inlägg: 41



Då plankar jag det rakt av.

Jag har en tråd på mk1-forumet, men den uppdateras sällan. Kanske dax att fixa en här kanske?

_________________
Daniel Granlund
pdgranlund@gmail.com

Scirocco MK1 2.0 GTI
Citera
jocke_c
uppsala
Här sen Jan 2009
Inlägg: 234


Trådstartare
nelopuk skrev:
Då plankar jag det rakt av.

Jag har en tråd på mk1-forumet, men den uppdateras sällan. Kanske dax att fixa en här kanske?


kör hårt,, lycka till i allafall..
jocke

_________________
Joakim Carlsson
Citera
jocke_c
uppsala
Här sen Jan 2009
Inlägg: 234


Trådstartare
i kväll har jag meckat lite ,,

buren e nu helsvatsad utom toyota-stagen som jag väntar med tills jag har byggt klart inne för att det skall vara lättare att ta sig i och ur ,,
har även gjort plats för avgas systemet och kört första torråka






_________________
Joakim Carlsson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf MK1 -83 2,0 TURBO. Reggad , besiktad , Godkänd
<<   1, 2, 3, ... 9, 10, 11   >>
45 besök senaste veckan (91746 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande