Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Golf MK1 -83 2,0 TURBO. Reggad , besiktad , Godkänd | << 1, 2, 3, ... 9, 10, 11 >> 13 besök idag (91753 totalt) |
_________________ Joakim Carlsson |
||||
då har man fått mecka lite till ,, på dagens agenda stog att ta bort det gammla skit en tidigare ägare satt dit då det satt vr6 motor i ,, jag e ju glad att jag inte hjälpte min kompis som köpte bilen med motorn i att bygga klart för motorn hade nog ramlat ur, det var skrämmande dåligt gjort och jag kunde slå bort ena fästet ,, blä för det , och nu skall det bli riktigt gjort
_________________ Joakim Carlsson |
||||
Blir nog bra det här... ska du försöka få motorn bakåt en aning för viktfördelningens skull? Snaabel-spisen torde vara lite tyngre än Goff-orginalet...
_________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||||
_________________ Joakim Carlsson |
||||
Hej.
Med tanke på styrväxelns placering så är det bättre att satsa på 9-5'ans spindlar, och sen som plus på det så får du mer justerings möjligheter tack vare den lösa spindeln och även större knutar. //Dunken _________________ Mats Svensson SAAB 9-3 AERo Projekt Secret BTG-Tid (8.40) |
||||
har faktiskt tänkt i samma bana . vet du om 900 knutarna passar i dom naven?? jag skall iof fixa nya drivaxlar men det underlättar ju att kunna mäta med det man har och inte köpa allt nytt jocke _________________ Joakim Carlsson |
||||
Med tanke på hur mycket annat som måste byggas om så är nog chansen att du kan behålla original placering av styrväxel minimal - sätt den där den behöver vara efteråt istället.
_________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
så sant men jag kan i allafall inte höja upp den så mycket så jag kan använda org benen från saab 900 för då måste styrarmen gå rakt igenom rambenet , men kommer nog att köpa 9-5 spindlar och iså fall flytta ner styrväxeln lite ,, _________________ Joakim Carlsson |
||||
Hej. 9-5 knutarna passar inte i benen från 9-3 för dom är för stora det är andra ben på Viggen just därför, går att fixa men kräver att man slipar upp hålet. Sen vet jag ej om 900'ans passar i 9-5, men fördelen med 9-5 spindlar är att det är lösa ben. och på dom lite nyare 9-5 så är spindeln i aluminium. //Dunken _________________ Mats Svensson SAAB 9-3 AERo Projekt Secret BTG-Tid (8.40) |
||||
_________________ Joakim Carlsson |
||||
Grymt trevligt projekt!
Jag bygger också på en mk1, och funderar över subframen till stolen... har du en bättre bild på hur du byggt den? |
||||
det e inte specielt komplicerad, lite 4kants profil, sen har jag valt att använda elstyrda stolsskenor från min gamla 900, både för att det är galet enkelt att montera sparco stolar på dom, (borra ett hål på varje sida) , sen är det ju lite lyx oxå har du nån tråd på din bil ??? jocke _________________ Joakim Carlsson |
||||
Då plankar jag det rakt av.
Jag har en tråd på mk1-forumet, men den uppdateras sällan. Kanske dax att fixa en här kanske? |
||||
_________________ Joakim Carlsson |
||||
Våra race- och banåkarbilar VW Golf MK1 -83 2,0 TURBO. Reggad , besiktad , Godkänd | << 1, 2, 3, ... 9, 10, 11 >> 13 besök idag (91753 totalt) |