Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Billiga prisvärda colliovers till BMW e36
2548 besök totalt
ToTTeN
Töreboda
Här sen Maj 2010

Trådstartare
Billiga prisvärda colliovers till bmw e36

Givetvis sökt runt lite och så men svårt att hitta rätt sökord.

Behöver ett värre kitt till min bmw e36 turbo.

Det jag har just nu är fk variant med ställbart ifram och fast ibak.
och resten av bilen består av polyretan och powerflex bustningar.

Körstilen kommer att vara drifting/trackdays/konbanekörningar och lite gata

Är en omgång med sport modified D2 collisar prisvärt? 5999kr eller bör man kolla på något annat?

http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Citera
Marcus Erlandsson
Halmstad
Här sen Okt 2009

om du får dig för att köpa D2 eller K-Sport nu så tänk på att 5,995:- gäller bara om du vill vänta och få dom levererade först i februari eller så, vill du ha dom i normal tid så är det standard pris (7,995:-) som gäller!

Stockholm
Här sen Apr 2009

Namndispens
Namndispens

Vi satte XYZ, den värre varianten av de två tillgängliga kiten, på en E36 touring. Du får själv välja fjädrar och dämparna specas efter dina önskemål. Vill du göra det lättare för dig så anger du vad du ska ha bilen till, vad den väger och med vilka däck/vinklar du kör med så tar de fram något som passar. Hör med Mats Kinnby, han vet vad du ska ha.

Porsche 968 CS
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006

Jag har testat K-sport. För det priset så funkar dom otroligt bra. På gamla bilen körde jag KW kit. Det kändes kanske lite bättre kvalité medans man jobbade mde det. Slinter man med haknyckeln på K-sport grejjerna blir det rätt fina märken och det känns när man drar åt muttrarna att det sviktar lite.

Topplagringen har rostat ?! Men förutom det så är dom bra. Så när jag räknar ihop kvalitén med priset så är jag mycket nöjd med dessa. Jag gissar att dom kanske blir lite varma om man kör långlopp med dem, men för lite skön sporadisk bankörning är de klockrena.

Så bara du förstår att du får vad du betalar för så kan jag rekommendera K-sport.

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
ToTTeN
Töreboda
Här sen Maj 2010

Trådstartare
Re:

firefish skrev:
Vi satte XYZ, den värre varianten av de två tillgängliga kiten, på en E36 touring. Du får själv välja fjädrar och dämparna specas efter dina önskemål. Vill du göra det lättare för dig så anger du vad du ska ha bilen till, vad den väger och med vilka däck/vinklar du kör med så tar de fram något som passar. Hör med Mats Kinnby, han vet vad du ska ha.

Körstilen kommer att vara drifting/trackdays/konbanekörningar och lite gata. Uppskattar att bilen är 100kilo lättare än orginal.

Däck så kommer det nog åkas på det mesta. Det man får tag på villsäga. just nu så ligger det 10st 225/45/17 Gatdäck och 4st 225/50/16 slitna Rdäck hemma.

Citera
ToTTeN
Töreboda
Här sen Maj 2010

Trådstartare
Re:

Cammo skrev:
Jag har testat K-sport. För det priset så funkar dom otroligt bra. På gamla bilen körde jag KW kit. Det kändes kanske lite bättre kvalité medans man jobbade mde det. Slinter man med haknyckeln på K-sport grejjerna blir det rätt fina märken och det känns när man drar åt muttrarna att det sviktar lite.

Topplagringen har rostat ?! Men förutom det så är dom bra. Så när jag räknar ihop kvalitén med priset så är jag mycket nöjd med dessa. Jag gissar att dom kanske blir lite varma om man kör långlopp med dem, men för lite skön sporadisk bankörning är de klockrena.

Så bara du förstår att du får vad du betalar för så kan jag rekommendera K-sport.

Givetvis förstår jag att det är olika saker när man betalar olika.

Är k-sport och d2 samma "skiten"?

Citera
mr2-mannen
Stockholm
Här sen Sep 2006

D2/Ksport är exakt samma produkter, det som skiljer dom åt är färgen.

Bl.a Mikael Svensson (BMW E36 M3) kör med Ksport Coilovers på sin driftingbil - www.raidopowermotorsport.com
Konbana = Kika på MX5 Racing Club, snabbaste bilen på deras senaste konbanekörning kör med Ksport Racing's coiloverkit.

Pågående kampanjer på både D2/Ksport Racing till och med sista november.
Gäller samtliga modeller (Drifting, Track Racing, PRo Street etc). D2 = SP i Göteborg.
Ksport Racing kampanj = http://www.raidopower.se/egensida/-ksport-hostkampanj-/501

Det blir nog svårt att finna bättre för dessa pengar, däremot finns det givetvis alltid dyrare alternativ/modeller beroende på budget och tilltänkt användningsområde.

Mvh
Andreas

Töreboda
Här sen Maj 2010

Trådstartare
Re:

mr2-mannen skrev:
D2/Ksport är exakt samma produkter, det som skiljer dom åt är färgen.

Bl.a Mikael Svensson (BMW E36 M3) kör med Ksport Coilovers på sin driftingbil - www.raidopowermotorsport.com
Konbana = Kika på MX5 Racing Club, snabbaste bilen på deras senaste konbanekörning kör med Ksport Racing's coiloverkit.

Pågående kampanjer på både D2/Ksport Racing till och med sista november.
Gäller samtliga modeller (Drifting, Track Racing, PRo Street etc). D2 = SP i Göteborg.
Ksport Racing kampanj = http://www.raidopower.se/egensida/-ksport-hostkampanj-/501

Det blir nog svårt att finna bättre för dessa pengar, däremot finns det givetvis alltid dyrare alternativ/modeller beroende på budget och tilltänkt användningsområde.

Mvh
Andreas

Får nog bli någon av dessa. Bör man köra med "standard" fjädrar eller ska jag välja andra?

Citera
mr2-mannen
Stockholm
Här sen Sep 2006

Re:

TOTTeN skrev:

Får nog bli någon av dessa. Bör man köra med "standard" fjädrar eller ska jag välja andra?

Beror på flera orsaker t.ex vad du främst skall använda bilen till (du anger flera olika användningsområden här ovan), vikten på bilen, vilken modell du väljer (finns som sagt flera) osv.

Mvh
Andreas

Töreboda
Här sen Maj 2010

Trådstartare
Re:

mr2-mannen skrev:
TOTTeN skrev:

Beror på flera orsaker t.ex vad du främst skall använda bilen till (du anger flera olika användningsområden här ovan), vikten på bilen, vilken modell du väljer (finns som sagt flera) osv.

Mvh
Andreas

Flest mil kommer den nog gå på gata. Annars vet jag inte då jag tänker prova på lite utav varje för att sedan kunna veta hur jag vill utväckla mig + bilen.

hitills har jag kört 3st konbanekörningar så vill vara flexibel med bilen.

vikten på bilen blir väll 1400kilo och neråt kan jag gissa på. Sitter i skrivande stund och skrapar asfaltsmata.

Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006

om du tänkt att du ska drifta med bilen så välj hellre en "lite för hård" dämpare å fjäder, annars vill gärna bilen kränga för mycket när det går på tvären=inte snyggt... thumbs down

ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

Re:

TOTTeN skrev:
...Bör man köra med "standard" fjädrar eller ska jag välja andra?

Drifting och Racing kräver olika fjädrar (i alla fall i bak).

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Markus_SWE
Motala
Här sen Apr 2007

Re:

ice skrev:
TOTTeN skrev:

Beror ju lite på vilken nivå man är ochså. Jag hade xyz på min E30 kommer inte riktigt ihåg vad fjädrarna låg på men det var rekomendationen från xyz för bankörning och det funkade fint till både r-däck och drifting dock hårdare inställning på dämparen bak gorde driftingen lite lättare men lite stötigt med r-däcken på så det gick kombinera bra.

Är man på lite högre nivå så kanske det krävs olika fjädrar men då behöver man nog kunna byta dämpare ochså.

Töreboda
Här sen Maj 2010

Trådstartare
Re:

Markus_SWE skrev:
ice skrev:
TOTTeN skrev:

Beror ju lite på vilken nivå man är ochså. Jag hade xyz på min E30 kommer inte riktigt ihåg vad fjädrarna låg på men det var rekomendationen från xyz för bankörning och det funkade fint till både r-däck och drifting dock hårdare inställning på dämparen bak gorde driftingen lite lättare men lite stötigt med r-däcken på så det gick kombinera bra.

Är man på lite högre nivå så kanske det krävs olika fjädrar men då behöver man nog kunna byta dämpare ochså.

kommer börja med prova på drifting och inte åka i 200knyck med öppen dörr å jojja med jojjo samtidigt

Citera
Markus_SWE
Motala
Här sen Apr 2007

Då ska du absolut köpa något av dom billigare kitten och be dom skicka med fjädrar för banåka och upge ca vikt på bilen så kommer det bli bra.

Töreboda
Här sen Maj 2010

Trådstartare
Re:

Markus_SWE skrev:
Då ska du absolut köpa något av dom billigare kitten och be dom skicka med fjädrar för banåka och upge ca vikt på bilen så kommer det bli bra.

Låter bra. de sa att jag borde ha "standard" fjädrarna för att lämpa till det mesta.

Skulle man märka av att den är några problem så får man väll beställa lösa fjädrar.

Hade lite ånger igår och fuderade om man skulle gå upp ett kitt. Är det stor skillnad?

Citera
Markus_SWE
Motala
Här sen Apr 2007

Re:

TOTTeN skrev:
Markus_SWE skrev:

Låter bra. de sa att jag borde ha "standard" fjädrarna för att lämpa till det mesta.

Skulle man märka av att den är några problem så får man väll beställa lösa fjädrar.

Hade lite ånger igår och fuderade om man skulle gå upp ett kitt. Är det stor skillnad?

Nja förutom att du har coilovers i bak ochså med racing och drifting kitten så är det ingen större skillnad lite hårdare sättning på fjädrar och dämpare men det är ganska hårt redan i "gat" kitten.

Jag åkte "gat" kittet och på stummaste läget på dämparen var den riktigt hård.

Jag kan till 99 prcocent säga att du kommer bli nöjd. Det blev iaf jag det var över förväntan.

Billiga prisvärda colliovers till BMW e36
2548 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande