Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Billiga prisvärda colliovers till BMW e36
2548 besök totalt
ToTTeN
Töreboda
Här sen Maj 2010
Inlägg: 542


Trådstartare
Billiga prisvärda colliovers till bmw e36

Givetvis sökt runt lite och så men svårt att hitta rätt sökord.

Behöver ett värre kitt till min bmw e36 turbo.

Det jag har just nu är fk variant med ställbart ifram och fast ibak.
och resten av bilen består av polyretan och powerflex bustningar.

Körstilen kommer att vara drifting/trackdays/konbanekörningar och lite gata


Är en omgång med sport modified D2 collisar prisvärt? 5999kr eller bör man kolla på något annat?

_________________
Tobias Olofsson
0703101373
Dj_totten@hotmail.com

http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Citera
Marcus Erlandsson
Halmstad
Här sen Okt 2009
Inlägg: 37



om du får dig för att köpa D2 eller K-Sport nu så tänk på att 5,995:- gäller bara om du vill vänta och få dom levererade först i februari eller så, vill du ha dom i normal tid så är det standard pris (7,995:-) som gäller!

_________________
/Marcus Erlandsson
Citera
firefish
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 285

Namndispens
Namndispens

Vi satte XYZ, den värre varianten av de två tillgängliga kiten, på en E36 touring. Du får själv välja fjädrar och dämparna specas efter dina önskemål. Vill du göra det lättare för dig så anger du vad du ska ha bilen till, vad den väger och med vilka däck/vinklar du kör med så tar de fram något som passar. Hör med Mats Kinnby, han vet vad du ska ha.

_________________
Magnus W

Porsche 968 CS
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4939



Jag har testat K-sport. För det priset så funkar dom otroligt bra. På gamla bilen körde jag KW kit. Det kändes kanske lite bättre kvalité medans man jobbade mde det. Slinter man med haknyckeln på K-sport grejjerna blir det rätt fina märken och det känns när man drar åt muttrarna att det sviktar lite.

Topplagringen har rostat ?! Men förutom det så är dom bra. Så när jag räknar ihop kvalitén med priset så är jag mycket nöjd med dessa. Jag gissar att dom kanske blir lite varma om man kör långlopp med dem, men för lite skön sporadisk bankörning är de klockrena.

Så bara du förstår att du får vad du betalar för så kan jag rekommendera K-sport.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
ToTTeN
Töreboda
Här sen Maj 2010
Inlägg: 542


Trådstartare
Re:

firefish skrev:
Vi satte XYZ, den värre varianten av de två tillgängliga kiten, på en E36 touring. Du får själv välja fjädrar och dämparna specas efter dina önskemål. Vill du göra det lättare för dig så anger du vad du ska ha bilen till, vad den väger och med vilka däck/vinklar du kör med så tar de fram något som passar. Hör med Mats Kinnby, han vet vad du ska ha.




Körstilen kommer att vara drifting/trackdays/konbanekörningar och lite gata. Uppskattar att bilen är 100kilo lättare än orginal.


Däck så kommer det nog åkas på det mesta. Det man får tag på villsäga. just nu så ligger det 10st 225/45/17 Gatdäck och 4st 225/50/16 slitna Rdäck hemma.

_________________
Tobias Olofsson
0703101373
Dj_totten@hotmail.com

http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Citera
ToTTeN
Töreboda
Här sen Maj 2010
Inlägg: 542


Trådstartare
Re:

Cammo skrev:
Jag har testat K-sport. För det priset så funkar dom otroligt bra. På gamla bilen körde jag KW kit. Det kändes kanske lite bättre kvalité medans man jobbade mde det. Slinter man med haknyckeln på K-sport grejjerna blir det rätt fina märken och det känns när man drar åt muttrarna att det sviktar lite.

Topplagringen har rostat ?! Men förutom det så är dom bra. Så när jag räknar ihop kvalitén med priset så är jag mycket nöjd med dessa. Jag gissar att dom kanske blir lite varma om man kör långlopp med dem, men för lite skön sporadisk bankörning är de klockrena.

Så bara du förstår att du får vad du betalar för så kan jag rekommendera K-sport.



Givetvis förstår jag att det är olika saker när man betalar olika.

Är k-sport och d2 samma "skiten"?

_________________
Tobias Olofsson
0703101373
Dj_totten@hotmail.com

http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Citera
mr2-mannen
Stockholm
Här sen Sep 2006
Inlägg: 110



D2/Ksport är exakt samma produkter, det som skiljer dom åt är färgen.

Bl.a Mikael Svensson (BMW E36 M3) kör med Ksport Coilovers på sin driftingbil - www.raidopowermotorsport.com
Konbana = Kika på MX5 Racing Club, snabbaste bilen på deras senaste konbanekörning kör med Ksport Racing's coiloverkit.

Pågående kampanjer på både D2/Ksport Racing till och med sista november.
Gäller samtliga modeller (Drifting, Track Racing, PRo Street etc). D2 = SP i Göteborg.
Ksport Racing kampanj = http://www.raidopower.se/egensida/-ksport-hostkampanj-/501

Det blir nog svårt att finna bättre för dessa pengar, däremot finns det givetvis alltid dyrare alternativ/modeller beroende på budget och tilltänkt användningsområde.

Mvh
Andreas

_________________
Andreas Hedström
Citera
ToTTeN
Töreboda
Här sen Maj 2010
Inlägg: 542


Trådstartare
Re:

mr2-mannen skrev:
D2/Ksport är exakt samma produkter, det som skiljer dom åt är färgen.

Bl.a Mikael Svensson (BMW E36 M3) kör med Ksport Coilovers på sin driftingbil - www.raidopowermotorsport.com
Konbana = Kika på MX5 Racing Club, snabbaste bilen på deras senaste konbanekörning kör med Ksport Racing's coiloverkit.

Pågående kampanjer på både D2/Ksport Racing till och med sista november.
Gäller samtliga modeller (Drifting, Track Racing, PRo Street etc). D2 = SP i Göteborg.
Ksport Racing kampanj = http://www.raidopower.se/egensida/-ksport-hostkampanj-/501

Det blir nog svårt att finna bättre för dessa pengar, däremot finns det givetvis alltid dyrare alternativ/modeller beroende på budget och tilltänkt användningsområde.

Mvh
Andreas




Får nog bli någon av dessa. Bör man köra med "standard" fjädrar eller ska jag välja andra?

_________________
Tobias Olofsson
0703101373
Dj_totten@hotmail.com

http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Citera
mr2-mannen
Stockholm
Här sen Sep 2006
Inlägg: 110



Re:

TOTTeN skrev:

Får nog bli någon av dessa. Bör man köra med "standard" fjädrar eller ska jag välja andra?


Beror på flera orsaker t.ex vad du främst skall använda bilen till (du anger flera olika användningsområden här ovan), vikten på bilen, vilken modell du väljer (finns som sagt flera) osv.

Mvh
Andreas

_________________
Andreas Hedström
Citera
ToTTeN
Töreboda
Här sen Maj 2010
Inlägg: 542


Trådstartare
Re:

mr2-mannen skrev:
TOTTeN skrev:

Får nog bli någon av dessa. Bör man köra med "standard" fjädrar eller ska jag välja andra?


Beror på flera orsaker t.ex vad du främst skall använda bilen till (du anger flera olika användningsområden här ovan), vikten på bilen, vilken modell du väljer (finns som sagt flera) osv.

Mvh
Andreas



Flest mil kommer den nog gå på gata. Annars vet jag inte då jag tänker prova på lite utav varje för att sedan kunna veta hur jag vill utväckla mig + bilen.

hitills har jag kört 3st konbanekörningar så vill vara flexibel med bilen.

vikten på bilen blir väll 1400kilo och neråt kan jag gissa på. Sitter i skrivande stund och skrapar asfaltsmata.

_________________
Tobias Olofsson
0703101373
Dj_totten@hotmail.com

http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6138



om du tänkt att du ska drifta med bilen så välj hellre en "lite för hård" dämpare å fjäder, annars vill gärna bilen kränga för mycket när det går på tvären=inte snyggt... thumbs down

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 3868



Re:

TOTTeN skrev:
...Bör man köra med "standard" fjädrar eller ska jag välja andra?


Drifting och Racing kräver olika fjädrar (i alla fall i bak).

_________________
"Full fart; spar tid."
/Igino Cazzola

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Markus_SWE
Motala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 395



Re:

ice skrev:
TOTTeN skrev:
...Bör man köra med "standard" fjädrar eller ska jag välja andra?


Drifting och Racing kräver olika fjädrar (i alla fall i bak).


Beror ju lite på vilken nivå man är ochså. Jag hade xyz på min E30 kommer inte riktigt ihåg vad fjädrarna låg på men det var rekomendationen från xyz för bankörning och det funkade fint till både r-däck och drifting dock hårdare inställning på dämparen bak gorde driftingen lite lättare men lite stötigt med r-däcken på så det gick kombinera bra.

Är man på lite högre nivå så kanske det krävs olika fjädrar men då behöver man nog kunna byta dämpare ochså.

_________________
Markus Jonsson
Citera
ToTTeN
Töreboda
Här sen Maj 2010
Inlägg: 542


Trådstartare
Re:

Markus_SWE skrev:
ice skrev:
TOTTeN skrev:
...Bör man köra med "standard" fjädrar eller ska jag välja andra?


Drifting och Racing kräver olika fjädrar (i alla fall i bak).


Beror ju lite på vilken nivå man är ochså. Jag hade xyz på min E30 kommer inte riktigt ihåg vad fjädrarna låg på men det var rekomendationen från xyz för bankörning och det funkade fint till både r-däck och drifting dock hårdare inställning på dämparen bak gorde driftingen lite lättare men lite stötigt med r-däcken på så det gick kombinera bra.

Är man på lite högre nivå så kanske det krävs olika fjädrar men då behöver man nog kunna byta dämpare ochså.



kommer börja med prova på drifting och inte åka i 200knyck med öppen dörr å jojja med jojjo samtidigt

_________________
Tobias Olofsson
0703101373
Dj_totten@hotmail.com

http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Citera
Markus_SWE
Motala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 395



Då ska du absolut köpa något av dom billigare kitten och be dom skicka med fjädrar för banåka och upge ca vikt på bilen så kommer det bli bra.

_________________
Markus Jonsson
Citera
ToTTeN
Töreboda
Här sen Maj 2010
Inlägg: 542


Trådstartare
Re:

Markus_SWE skrev:
Då ska du absolut köpa något av dom billigare kitten och be dom skicka med fjädrar för banåka och upge ca vikt på bilen så kommer det bli bra.


Låter bra. de sa att jag borde ha "standard" fjädrarna för att lämpa till det mesta.

Skulle man märka av att den är några problem så får man väll beställa lösa fjädrar.

Hade lite ånger igår och fuderade om man skulle gå upp ett kitt. Är det stor skillnad?

_________________
Tobias Olofsson
0703101373
Dj_totten@hotmail.com

http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Citera
Markus_SWE
Motala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 395



Re:

TOTTeN skrev:
Markus_SWE skrev:
Då ska du absolut köpa något av dom billigare kitten och be dom skicka med fjädrar för banåka och upge ca vikt på bilen så kommer det bli bra.


Låter bra. de sa att jag borde ha "standard" fjädrarna för att lämpa till det mesta.

Skulle man märka av att den är några problem så får man väll beställa lösa fjädrar.

Hade lite ånger igår och fuderade om man skulle gå upp ett kitt. Är det stor skillnad?


Nja förutom att du har coilovers i bak ochså med racing och drifting kitten så är det ingen större skillnad lite hårdare sättning på fjädrar och dämpare men det är ganska hårt redan i "gat" kitten.

Jag åkte "gat" kittet och på stummaste läget på dämparen var den riktigt hård.

Jag kan till 99 prcocent säga att du kommer bli nöjd. Det blev iaf jag det var över förväntan.

_________________
Markus Jonsson
Citera
Skruva banåkabil
Billiga prisvärda colliovers till BMW e36
2548 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande