Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Lågt vacum med ind spjällhus | 1543 besök totalt |
Hej har monterat insprutning med separata spjällhus o följdaktligen fått dåligt vacum till bromservot. Så min fråga är om nån vet ifall det finns elektriska vacumpumpar på nån standard bil som skulle gå att använda. Tycker pedalen redan är lite svampig så ändra kolvdiam el utvxling känns inte som rätt. Då det är lite trångt vid remmarna framtill så är en remdriven pump inte högst upp på önskelistan,men har nån koll på nån liten smidig en så kan de va ett alternativ också. Tackar på förhand
_________________ Sören Eriksson |
||
|
||
Jag gjorde det först men det va inte bra så jag tog från en cylinder de blev bättre men det är fortfarande sämre än tidigare. Tycker att det borde funka men det gör det inte ibland är det ok ibland sämre har kollat slangar anslutningar o servot. Tar jag loss vacumslangen frän servot så hör jag att det är vacum efter ett dygn så det verkar inte finnas några läckor.
_________________ Sören Eriksson |
||
|
||
De som bygger om sina bilar till eldrift behöver också sådana.. finns bla. här för eftermarknad.
http://www.cloudelectric.com/product Mvh Magnus _________________ Magnus Zotterman |
||
*klurar*
Rent teoretiskt borde man ha en backventil per port om det ska funka med separata spjäll - annars far luften fram och tillbaka mellan portarna, istället för att det blir vakuum i klockan. Om det finns något som öppnar/stänger snabbt nog för att det ska funka i praktiken vet jag dock inte. _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||
Men mina spjäll ligger och väntar på ombyggnad för eventuellt framtida användande, så jag har bara samlat på mig en massa anledningar. I mitt fall skulle jag gärna få till en tomgångsmotor också, en tanke är att koppla den till en vacuumlåda under runners (tomgångsmotor i ena änden och koppling till bromsservo i andra). Men om det fungerar får jag nog veta om några år... |
||
Backventil trodde jag var standard till bromsservot |
||
Jo, men det handlar bara om att man inte ska tappa vakuumet direkt när man trampar på gasen, eller om motorn dör. Min fundering handlade om att porten med öppen ventil eventuellt suger luft från de andra portarna istället för servoklockan. Man kan ju tycka att det inte borde vara några större problem på högre varv, men å andra sidan, så länge det inte är betydande flöden det handlar om så är det ju tryckpulser som färdas med ljudets hastighet. _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||
Jo... Det funkar ju tydligen med utjämningsburk för MAP-sensor, och vakuum som vakuum, kan man tycka. Jag kommer förhoppnings att testa det där med MAP snart iaf (om det nu blir något skruvat med eget företag och allt) - men servo har jag ju inget...! _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||
Skruva banåkabil Lågt vacum med ind spjällhus | 1543 besök totalt |