Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Nu ska vi arrangera "car-control" övningsträff!!
<<   1, 2, 3, 4, 5
2 besök senaste veckan (44001 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
9000 kr för banan, 1500 kr för traktor med vatten. 10500 kr in alles. För att det ska bli mycket köra, säg max 21 bilar så blir det 500 spänn per bil.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Magnus Thomé skrev:
9000 kr för banan, 1500 kr för traktor med vatten. 10500 kr in alles. För att det ska bli mycket köra, säg max 21 bilar så blir det 500 spänn per bil.


lägg på en 500:- så får ni evenemanget helt lagligt med motortävlingsförsäkring.... Och allas årslicenser i SMA gäller.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11744

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Fredrik - SLC skrev:
Magnus Thomé skrev:
9000 kr för banan, 1500 kr för traktor med vatten. 10500 kr in alles. För att det ska bli mycket köra, säg max 21 bilar så blir det 500 spänn per bil.


lägg på en 500:- så får ni evenemanget helt lagligt med motortävlingsförsäkring.... Och allas årslicenser i SMA gäller.

Dvs totalkostnad för arret blir 11000:-

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



steffe skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Magnus Thomé skrev:
9000 kr för banan, 1500 kr för traktor med vatten. 10500 kr in alles. För att det ska bli mycket köra, säg max 21 bilar så blir det 500 spänn per bil.


lägg på en 500:- så får ni evenemanget helt lagligt med motortävlingsförsäkring.... Och allas årslicenser i SMA gäller.

Dvs totalkostnad för arret blir 11000:-


Ja steffe - 10.500 + 500 = 11.000kr

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Ett tips, se till att ha med driftboxar och sätt upp alla sektorer via GPS, så får ni svart på vitt hur ni verkligen lyckas drifta, ni får poäng direkt i displayen via boxen. Alla som kör igenom GPS satta drift sectorerna med box bedöms.

Ex nedan hur det ser ut i datan. Data från helgen från nur i min baguette på gatdäck.

07.01 poäng (av max 10) 35 graders vinkel i 100km/h GPS fart, driften varar här 100m 7BB0 12FE 347F 72601

denna drift går igenom miss hit miss, alltså 7 av 10 möjliga max poäng är vad 35 grader i max peak ger under en sträcka av 100 meter i 100km/h genom miss hit miss i en baguete på gatdäck.

Röd graf är fart, grå driftvinkel. 35 är alltså max peak enligt grå driftgraf. Från 10 graders vinkel räknas som drift tills man är tillbaka i 10 graders vinkel igen. Sträckan däremellan bedöms av boxen.


_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Tohl

Här sen Mar 2011
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Det här upplägget låter grymt intressant! Som nybliven ägare till en Ford Mondeo ST220 (-04) skulle jag gärna vara med på en sån här grej och lära mig körteknik och hur bilen reagerar i olika sammanhang. Bra initiativ.

Hur kommer jag med på anmälningslistan? :-)

(om jag kan hjälpa till med något gör jag förstås gärna det -- men *brasklapp* jag är tills vidare total nybörjare i såna här sammanhang...)

Mvh Tina ohlander

_________________
Tina ohlander
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092



Blir det något av detta? Jag hänger gärna på om och när det blir av!

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Helt klart ska man ha en enväldig person som tar på sig huvudansvaret. Men det har vi ingen så det rinner lite ut i sanden är jag rädd för. Jag kan tyvärr, som jag sagt tidigare, inte ta på mig den rollen.

Det som är på plats är:

- Lars Falk - tar hand om övningsupplägg ihop med några till

- Kimmen - löser bevattningen

- Magnus Thomé - tar hand om anmälningar och insamling av pengarna som ska gå till hyran


Vi har inte:

- En person som tar på sig biten att hyra flygfält med logistiken kring det med nycklar, kontrakt, telefonsamtal, betalning osv. Ankan, nåt nytt på din front här?

- En träffgeneral som ser till att vi spikar ett datum, spikar hur många bilar som bör vara med max och har högsta ansvar för andra frågor som kan uppstå. Påpiskare alltså

- Någon som fixar koner



Så där ligger bollen just nu, någon/några som är villiga att ta tag i den?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Ankan
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 7599

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Slänger in länken här..

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=80420

Halkörning med racebil/din vanliga bil... på gillinge.. nästan gratis liksom.. kom och kör..

_________________
Angelika Almstedt - kör svensson-bil och bakar cupcakes nu förtiden.
Citera
mattiase
Stockholm
Här sen Mar 2006
Inlägg: 148



Missade körningen på gillinge men tycker att det här låter skitkul

_________________
Mattias Ekholm
Kör: Audi A3 -15
Körde: Smart ForTwo -07, BMW z3 2.8 coupe -98
Citera
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Nu ska vi arrangera "car-control" övningsträff!!
<<   1, 2, 3, 4, 5
2 besök senaste veckan (44001 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande