Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo 75 TS -89, CAR Challenge Klass 3 #36 | << 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11 >> 14 besök idag (83087 totalt) |
Nej det går inte att använda original dörrsidor om man sätter röret så. Bara så ni vet
Plan B startad _________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||||
Vilken överraskning !!! Hm... skulle inte det där vara en räserbil ? _________________ Magnus Åberg Fiat X1/9, Fiat Uno TURBO, Fiat Coupe, Fiat Ritmo TC, Lancia Delta Integrale, Flavia Coupe 1.8, Alfa Romeo 155 Q4 |
||||||
Det var ju tänkt för regbes. När man är trött så missar man en del. Trodde det skulle funka men ICKE!
_________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||||
_________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||||
Blir bra! Men vill man ha ett snöre för att öppna dörren? Vore det inte bättre med en tunn wire? Tänker att den står emot värme och nötning bättre och OM det skulle bli svinvarmt i dörren av nån anledning så skulle ju snöret möjligen kunna ta eld eller smälta (beroende på material) och då går det inte att öppna dörren innifrån (vilket man förmodligen är intresserad av om det hänt nåt som gjort att det blivit så varmt...) _________________ Mats Forssén Mondial T |
||||||
Jag håller med, det där snöret ser ut att vara i något polyesterbaserat material vilket känns väldigt läskigt att ha i en säkerhetskritisk funktion. Också innan materialet smälter kan det börja flexa väldigt mycket, något man inte direkt vill ha i en dörröppning. _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||||
_________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||||
YES! DÄR SATT DEN!!
Bilen är nu godkänd med bur. Delmål 1 avklarat Nästa steg är vagnbok. _________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||||
_________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||||
_________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||||
Eftersom jag har en väldigt standardbetonad maskin (1,4 liters turbo, 190hk 300Nm) som dessutom inte varvas så högt (jag växlar vid ca 5200giri) så nöjer jag mig med oljebyte innan säsongen och en gång i mitten av säsongen. Detta gäller både motor och växellåda. Det har hänt att jag bytt ytterligare en gång under de säsonger jag hunnit med någon träningshelg. Det innebär alltså att jag kör 2-3 racehelger innan byte. _________________ Mats Forssén Mondial T |
||||||
Okej! Detsamma borde gälla även för mig. Inget trim på motorn. Kommer enbart labba med hjulupphängningen och få ner vikten på bilen. Vilken kylvätska kör du med? _________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||||
_________________ Mats Forssén Mondial T |
||||||
Att göra listan:
* Rensa undersida från allt mög och skit * Rensa insidan från allt mög och skit * Racestol * 6-punktsbälte * Montera stol och bälte * Koppla in ett tredje bromsljus, mc lampa från Biltema * Koppla in huvudströmbrytare * Lås på huv och baklucka * Bogseröglor * Montera skyddsstoppning, FIA standard 8857-2001, Typ A. På de ställen där förarens/kartläsarens kroppar kan komma i kontakt med skyddsburen, ska brandsäker stoppning monteras som skydd. * Koppla in dimljus * Skaffa lätt MC batteri, MC BATTERY GEL 12V 14AH Art. 80-821 Vikt: 4,99 kg Cold Cranking Amps (-18°C) EN: 200A _________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||||
Låter som en högst hanterbar lista inför vintern! Om du inte köpt ett tredje bromsljus än så har jag minst ett liggandes i en låda hemma som du kan få vid tillfälle. Tror det var tänkt till någon gammal Alfa man ägt men som aldrig blivit monterat.
Jag hade prioriterat de reglementstvungna punkterna först, även om de kanske är tråkigast. Skrapa undersida mm kan du göra när bilen är godkänd. Så slipper du stress med det sista till våren. Kör hårt! _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
Kanske lika bra att montera av allt och blästra hela karossen . Min är grymt skitig undertill. Vi får se vad det bli på vågen. 26-27 kg låter som väldigt mycket. _________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||||
Jo helt klart ligger prio på vagnbok. Resten är terapi. Kommer gärna förbi och hälsar på _________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo 75 TS -89, CAR Challenge Klass 3 #36 | << 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11 >> 14 besök idag (83087 totalt) |