Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Harrys laptimer - iPhone logger+video
<<   1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15   >>
150353 besök totalt
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



Kviborg skrev:
Var får man tag på HL till en S4? Är den appen ute på marknaden? Tack på förhand!

Appen för Android är under alpha/beta testning. Du kan anmäla dig för att vara med som testare på Harrys forum. Kan hända att han redan har för många testare redan men testa.

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



964RS skrev:
Förstärkaren behövdes på iPhone 3, men som jag upplevt det inte alls lika nödvändig på 4'an som har en bättre mottagare.

Beror lite på bana, bil och placering men klart bättre blir det med extern GPS mottagare. Jag använder själv en DUAL XGPS150 som fungerar bra. Kan användas för både iPhone och Android. Mottagaren är uppgraderad för att ge 5Hz uppdateringsfrekvens o.s.v. Har man inte öppen bil är nog extern GPS att föredra för att kunna placera kameran/iPhonen i bilen som man känner.

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



johmei skrev:
Kviborg skrev:
Var får man tag på HL till en S4? Är den appen ute på marknaden? Tack på förhand!

Appen för Android är under alpha/beta testning. Du kan anmäla dig för att vara med som testare på Harrys forum. Kan hända att han redan har för många testare redan men testa.


Om inte annat så lär han släppa på fler när Alphan blir en beta.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



Johan Sjöström skrev:

Om inte annat så lär han släppa på fler när Alphan blir en beta.

Jo, men under senaste iPhone betan blev det snabbt mkt testare och fick snart begränsa antalet. Harry kan inte hantera allt för många testare på en gång. Det blir snabbt mkt administration av feedback, requests o.s.v
Tar ni på er att vara beta-testa så se till att testa mycket samt ge regelbunden och konkret feedback till Harry för att underlätta hans arbete.

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



johmei skrev:
Johan Sjöström skrev:

Om inte annat så lär han släppa på fler när Alphan blir en beta.

Jo, men under senaste iPhone betan blev det snabbt mkt testare och fick snart begränsa antalet. Harry kan inte hantera allt för många testare på en gång. Det blir snabbt mkt administration av feedback, requests o.s.v
Tar ni på er att vara beta-testa så se till att testa mycket samt ge regelbunden och konkret feedback till Harry för att underlätta hans arbete.


Jag tror knappat någon ger han mer feedback än jag, sen om den är konstruktiv får Harald avgöra
Dessvärre har jag ingen trackday i siktet förrän om knappa 2 veckor.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256



Någon här som har erfarenhet med att köra harrys utan extern "puck" på en iPhone 5? Hittar nämligen ingen smidig hållare med inbyggd puck(om det ens finns!?). Så får nog bli en vanlig hållare för rutan så får man titta efter andra lösningar som en vbox sport eller något billigare alternativ om femman visar sig vara värdelös .

_________________
Martin Nymberg
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



Martin, det fungerar alldeles utmärkt utan extern GPS så länge du monterar iPhonen i rutan med god sikt till skyn. =)

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256



Har laborerat lite nu, varit och köpt ett stabilt fäste på netonet. Nu ska jag bara klura ut hur man kalibrerar!? :S. Är väl antagligen en knapp i en meny jag missat.. Är någon som kan ha en aning om mängden data mobilen kan tänkas behöva för gps-funktionen ett varv btg? Ska försöka luska ut det genom att spela in en 8-9min film här hemma med alla program stängda utom Harrys, kan det ge en rättvis bild tro?

_________________
Martin Nymberg
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



Den kalibrerar sig själv automatiskt och ingen data krävs för GPS. Data används endast för att skicka varvtider till Harry server (om det är igång och data på). Du kan alltså använda HLT utan att aktivera data-roaming i Tyskland.

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256



Ofan, trodde jag stenhårt på! Provade filma en sju minuter innan och då mottog/skicka den 56kb haha. Med andra ord det var något annat på telefonen som stod för dem

_________________
Martin Nymberg
Citera
maxx
Eskilstuna
Här sen Apr 2004
Inlägg: 3261



Det finns en liten "knapp" på displayen om man tvinga appen att kalibrera om sig.

Ska du köra utan extern GPS-puck får du mer exakta värden om du har datatrafiken påslagen så att iPhonen även kan använda telemasterna för att förbättra positionsangivelserna.

Varför behöver du en iPhone-hållare med inbyggd puck? GPS-puckarna är ju vanligtvis trådlösa så den lägger/fäster du på instrumentbrädan.

Ska du ner och köra på ringen är nog en extern GPS-puck att rekommendera. Även med en Tomtom-hållare som har en något bättre GPS än iPhonens inbyggd så ballade GPS-mottagningen ut ibland. thumbs down Kolla på Harrys sida vilka som rekommenderas till iPhone. Jag köpte en Dual XGPS150E Bluetooth GPS för ca 1.000 kr från UK.

_________________
Michael Sjösgärd
Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt.
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256



Tanken jag hade var att det var smidigt att ha "allt i ett". Men skulle jag inte nöja mig med den inbyggda gpsen så blir det något i stil med det du har

_________________
Martin Nymberg
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



Du behöver inte ha dataroaming på för att använda masternas lokaliseringsinformation. Inte helt övertygad att denna funktion heller används för HLT då precisionen är väldigt låg på triangulering i terräng som vid Ringen. Uppdatera hur det gick där nere sen, vill du har en Dual XGPS150 så har jag kanske en jag vill sälja. Den är uppdaterad för 5Hz o.s.v. (vill uppgradera till VBox Sport för andra användningsområden).

Edit. vid lite eftertanke kan nog trianguleringen/A-GPS ha visst värde då det gör GPS sökandet snabbare. GPSen behöver bara leta efter vissa satelliter o.s.v.

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
Morten B
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 9



Kan tipsa om en mobilhållare från Teknikmagasinet för 149,- som funkar bra med HLT:

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link=& . . . .

_________________
Morten Bredesen
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256



Köpte den här http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefonitillbehor/biltillbehor . . . . då jag ville ha en "modellanpassad" ruskigt stabil är den . Skall bara klura lite på bästa monteringssättet. Får nu med en skymt av sugkoppen på film då den är monterad, i värsta fall får jag modifiera lite :P

_________________
Martin Nymberg
Citera
henningo
Denver, CO, USA
Här sen Okt 2004
Inlägg: 238



Ser ut som att man äntligen kommer iväg på en trackday i nästa vecka (på denna bana)!

Tänkte pröva HLT men är lite kluven vilken version man ska skaffa? Beskrivningen på hemsidan av vad man får i det olika versionerna är väldigt vag. Finns det en bättre beskrivning någonstans?

Kommer troligtvis exportera all data för analys i ett annat program, så bättre analysfunktioner i telefonen är knappast interessant. Däremot vore det kul med "predictive laptime" så att man under varvet kan se vart man tjänar/förlorar tid. Finns det in någon av versionerna?

Lutar mot Petrolhead versionen (för att kunna filma med telefonen=, men som någon sa, appen kostar ju mindre än soppan för att köra till banan![/url]

_________________
Henning Olsson
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



SOm du själv säger Petrolhead om du vill filma men annars räcker rookie. Dock är appen så vass så den är värd att köpas i Grand Prix direkt!

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
Mange

Här sen Jul 2003
Inlägg: 1147



Funkar GoPro funktionen bra med Harrys App?.

Nån som testat?

_________________
Magnus Wideman

Nya VW Golf MK8 R Performance Pack

https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA
https://www.instagram.com/faceliftgt
Citera
Johan6504
Göteborg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 207



Jag skall prova gopro snart, väntar bara på videohantering i bakgrunden som kommer i nästa version 17.5 :-)

_________________
Johan Lundberg

Ferrari 430 Scuderia -08
Porsche 911/991 GT3 -14
Volvo S90 T8 -18
Citera
Johan6504
Göteborg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 207



Jag skall prova gopro snart, väntar bara på videohantering i bakgrunden som kommer i nästa version 17.5 :-)

_________________
Johan Lundberg

Ferrari 430 Scuderia -08
Porsche 911/991 GT3 -14
Volvo S90 T8 -18
Citera
Johan6504
Göteborg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 207



Jag skall prova gopro snart, väntar bara på videohantering i bakgrunden som kommer i nästa version 17.5 :-)

_________________
Johan Lundberg

Ferrari 430 Scuderia -08
Porsche 911/991 GT3 -14
Volvo S90 T8 -18
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Harrys laptimer - iPhone logger+video
<<   1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15   >>
150353 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande