Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Harrys laptimer - iPhone logger+video
<<   1, 2, 3 ... , 13, 14, 15   >>
4 besök senaste veckan (150328 totalt)
Tstevg
Göteborg
Här sen Nov 2013
Inlägg: 39



Hej !!

Jag tänkte bara ett bra fäste för telefonen till att börja med för att få varv tider i bilen.
sedan lite längre fram blir det väl en gopro kamera.

Så bara ett fäste

_________________
Thomas Sörquist
Citera
Johan.Abrahamsson
Norrköping
Här sen Jan 2006
Inlägg: 42



Jag köpte ett fäste på kjell & company som man byggde ihop som man ville ha det själv.
Telefonen sitter stabilt och vibrerar inte.

_________________
Johan Abrahamsson
RX-8 Clupsport
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706



Borde inte rubriken uppdateras med Logger för Android och Iphone

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
Tstevg
Göteborg
Här sen Nov 2013
Inlägg: 39



Hej
Har kollat runt lite för att hitta en gps mottagare till min iphone5s
Ser att vbox sport kostar 375 pund, lite mycket....

Det behöver väl inte kosta så mycket eller??
Tomtom,s verkar inte finnas kvar.

Har ni något konkret tips !!!

_________________
Thomas Sörquist
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



VBox sport är den snabbaste och bästa vad jag vet för iPhone. Billigare alternativ har Dual exempelvis. Jag har modellen xgps150a men efterföljaren 160 är snäppet vassare idag. Det blir betydligt bättre mottagning med dessa även om de kanske inte duger för exakta 100-200 tider eller liknande. Till laptimer är min lilla puck klockren tycker jag själv.

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
Tstevg
Göteborg
Här sen Nov 2013
Inlägg: 39



Hej
Vad kostade dual??
Och var köper man den ??

_________________
Thomas Sörquist
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



Tstevg skrev:
Hej
Vad kostade dual??
Och var köper man den ??

Jag betalade knappt GBP100 för 150-modellen för ett par år sedan. Kommer inte ihåg var jag köpte den men onlineshop i UK.

Auktoriserade återförsäljare: http://gps.dualav.com/explore-by-product/xgps160/ men finns säkert hos andra återförsäljare av tillbehör för flygamatörer m.fl.

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
mäcen
Varberg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 2003



XGPS160 finns att köpa hos Orange för 1205kr inkl. frakt.

_________________
Marcus Svensson
Mazda RX-7 -95
Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks)
Citera
KingCon
Halmstad
Här sen Sep 2015
Inlägg: 4



Har inte lusläst alla 14 sidor i denna tråd då jag tror det har hänt en hel del på teknikområdet sedan trådstarten. Det jag undrar är vad jag ska ha för obdII mätare till min Iphone 6. Kör med harrys laptimer. Har tillgång till ELM 327 både med wifi och Bluetooth. Funkar nån av dessa eller båda? Har försökt lite hemma med wifi varianten men det verkar som att det inte blir nån kontakt till telefonen. Ska till Ljungbyhed på lördag för att testa och vill ha med mig rätt grejer dit så allt funkar. Har även kollat på följande hållare hos clas ohlson. Nån som vet om den skymmer kameran.

http://www.clasohlson.com/se/Hållare-för-smartphone-med-sugpropp-Ram/3 . . . .

_________________
Conny Thornberg
Citera
KingCon
Halmstad
Här sen Sep 2015
Inlägg: 4



Fästet inhandlat hos clas ohlsson. Var väldigt rörligt och inga problem att vinkla så att fästet inte syns i bild. Då återstår bara att försöka få telefonen att koppla ihop sig med bilen på nåt sätt.

_________________
Conny Thornberg
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



KingCon skrev:
Har inte lusläst alla 14 sidor i denna tråd då jag tror det har hänt en hel del på teknikområdet sedan trådstarten. Det jag undrar är vad jag ska ha för obdII mätare till min Iphone 6. Kör med harrys laptimer. Har tillgång till ELM 327 både med wifi och Bluetooth. Funkar nån av dessa eller båda? Har försökt lite hemma med wifi varianten men det verkar som att det inte blir nån kontakt till telefonen. Ska till Ljungbyhed på lördag för att testa och vill ha med mig rätt grejer dit så allt funkar. Har även kollat på följande hållare hos clas ohlson. Nån som vet om den skymmer kameran.

http://www.clasohlson.com/se/Hållare-för-smartphone-med-sugpropp-Ram/3 . . . .

Jaghar kört HLT med en blåtandsODB utan problem. Det var en billig generisk odb2 dongel med blåtand i sig så det bör inte vara några problem. Jag hade samtidigt en GPS puck som anslöt via WIFI.

Eller så var det vice versa, i vilket fall som så bör det inte vara ett oöverstigligt problem för dig med de grejer du har. Google är din vän i sådana här lägen.

Harry har ju ett kompabilitetsschema som du kan kolla i samt att han har ett bra forum för sina anhängare.
http://www.gps-laptimer.de/

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
KingCon
Halmstad
Här sen Sep 2015
Inlägg: 4



Tack för länken. Bra info. Nu ska jag hem och leta upp min odb med bluetooth

_________________
Conny Thornberg
Citera
Andreas Möller
Glumslöv
Här sen Apr 2003
Inlägg: 88



Hej. några nya frågor som jag hoppas att någon har svaret på:

- Jag kör en iPhone 6 och en Dual XGPS160 som funkar perfekt ihop. Men. Varför får jag inte med G-krafter i "overlay" på filmen? Den gröna pricken hoppar till precis när filmen börjar, men står sen stilla i mitten. Datan finns när jag analyserar data i laptimern.

- Nästa steg är att köra med OBD-läsare och få med bilens data. Har försökt både med Teknikmagasinets samt med XTOOLS iOBD2. Teknikmagasinets fungerar inte på någon telefon i någon bil... Den senare fungerar åtminstone i en av mina bilar, men dyker inte upp i Harry's sensorlista. Måste man ha någon av läsarna som Harry listar på sin hemsida? Hittade ingen av dem i Sverige. Något tips på hur jag få appen att hitta OBD-läsaren (Blåtand), eller någon prisvärd läsare ni kan rekommendera?

_________________
Lotus Evora S -11
Alfa Romeo Stelvio 2.2D Q4 -17
Fiat 500 TwinAir -11
Alfa Romeo 155 Q4 -96
Alfa Romeo Giulia Sprint -62
Alfa Romeo Giulietta ti -59
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Problemen G krafterna vet jag inte på rak hand.

Däremot så vet jag att du inte kommer att få blåtands obd läsarna elm327 från teknikmagasinet, kjell & company m.fl. att fungera. För att det skall fungera med blåtand måste du ha en som är certifierad av apple, lista finns på HLT's hemsida. Det fanns en app på cydia (en sida för användare med fritt sinne) där man kunde låsa upp apples spärr. Den bästa varianten som du kan hitta för en rimlig peng är den wifi obd läsare som finns på kjell & co, tyvärr krockar den med extern kamera om du kör den på wifi från HLT.

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Andreas Möller
Glumslöv
Här sen Apr 2003
Inlägg: 88



Tack för kommentarerna. XTOOLS iOBD2 är mfi certifierad och jag trodde att det räckte. Den funkar med flera appar, men just inte med HLT.

_________________
Lotus Evora S -11
Alfa Romeo Stelvio 2.2D Q4 -17
Fiat 500 TwinAir -11
Alfa Romeo 155 Q4 -96
Alfa Romeo Giulia Sprint -62
Alfa Romeo Giulietta ti -59
Citera
Pelleflash
Linköping
Här sen Feb 2015
Inlägg: 106



Hej på er!

Tänkte testa Harrys laptimer, försöker läsa in mig på tråden här (som innehåller mycket klokskap) och undrar vilken modell man ska välja (hittar både Rookie, Petrolhead och Grand Prix).
Har IPhone 5SE och hade tänkt att filma med telefon (o möjligen även ytterligare kamera) samt använda OBD ll.
Är det bara Grand Prix som gäller då?

_________________
Pelle Thorén
-VX220 turbo -03
-Porsche 944 -84 "Gulf" (banpreppad) SÅLD
-BMW 330i -06 (vardag)
-Triumph Rocket III -08 (fritid)
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18591



Vad skiljer det i pris?

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Rembry
Göteborg
Här sen Apr 2016
Inlägg: 103



Pelleflash skrev:
Hej på er!

Tänkte testa Harrys laptimer, försöker läsa in mig på tråden här (som innehåller mycket klokskap) och undrar vilken modell man ska välja (hittar både Rookie, Petrolhead och Grand Prix).
Har IPhone 5SE och hade tänkt att filma med telefon (o möjligen även ytterligare kamera) samt använda OBD ll.
Är det bara Grand Prix som gäller då?


Ska du ha koppling till extern kamera (typ gopro) behöver du grand prix.

_________________
Louis-Philippe Rembry
Renault Megane RS F1 R26 -07
Citera
Pelleflash
Linköping
Här sen Feb 2015
Inlägg: 106



Jo, tittade lite närmare på vad de olika varianterna klarade av så det blev Grand Prix. Handlade även en OBD med wi-fi på Kjell & co men den har jag inte hunnit prova än. Testade att filma lite i vanlig trafik o det verkar ju funka bra. Lyckades till och med att spara ner filmsnutten på Dropbox. Undrar bara hur mycket plats en lång film kan ta (typ 15 varv på Sviestad eller så).
Är det någon som vet om det går att använda "båda kamerorna" samtidigt här, alltså filma både framåt o bakåt med telefonen?

_________________
Pelle Thorén
-VX220 turbo -03
-Porsche 944 -84 "Gulf" (banpreppad) SÅLD
-BMW 330i -06 (vardag)
-Triumph Rocket III -08 (fritid)
Citera
Pelleflash
Linköping
Här sen Feb 2015
Inlägg: 106



MaZ skrev:
Vad skiljer det i pris?

Rookie: 95:-
Petrol head: 209:-
On the road: 239:-
Performance: 229:-
Grand Prix: 289:- (tror jag det var, ser inte det när den väl är köpt)

_________________
Pelle Thorén
-VX220 turbo -03
-Porsche 944 -84 "Gulf" (banpreppad) SÅLD
-BMW 330i -06 (vardag)
-Triumph Rocket III -08 (fritid)
Citera
Pelleflash
Linköping
Här sen Feb 2015
Inlägg: 106



Rembry skrev:
Pelleflash skrev:
Hej på er!

Tänkte testa Harrys laptimer, försöker läsa in mig på tråden här (som innehåller mycket klokskap) och undrar vilken modell man ska välja (hittar både Rookie, Petrolhead och Grand Prix).
Har IPhone 5SE och hade tänkt att filma med telefon (o möjligen även ytterligare kamera) samt använda OBD ll.
Är det bara Grand Prix som gäller då?


Ska du ha koppling till extern kamera (typ gopro) behöver du grand prix.

Tack för det!
Ser i listan (i appen) att det bara verkar vara gopro samt en Sony kamera som går att matcha med Harrys. Stämmer det så att det alltså inte går att använda någon billigare "actionkamera"?

_________________
Pelle Thorén
-VX220 turbo -03
-Porsche 944 -84 "Gulf" (banpreppad) SÅLD
-BMW 330i -06 (vardag)
-Triumph Rocket III -08 (fritid)
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Harrys laptimer - iPhone logger+video
<<   1, 2, 3 ... , 13, 14, 15   >>
4 besök senaste veckan (150328 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande