|
bmw_fredde
Vadstena
Här sen Nov 2007
Inlägg: 408
08 Feb 2016 10:45
Motorn spikar lättare om du leder in vevhusgaserna där tyvärr..
finns ventiler å svetsa in I avgaset som ska ge undertryck I vevhuset det är nog ett batter alternativ
_________________ Fredrik Edholm
|
_T_H_
Stockholm
Här sen Mar 2009
Inlägg: 823
Trådstartare
03 Mar 2016 22:16
bmw_fredde skrev: | Motorn spikar lättare om du leder in vevhusgaserna där tyvärr..
finns ventiler å svetsa in I avgaset som ska ge undertryck I vevhuset det är nog ett batter alternativ |
Tack.
Då kommer jag skippa de.
|
_T_H_
Stockholm
Här sen Mar 2009
Inlägg: 823
Trådstartare
03 Mar 2016 22:19
Nu kommer jag byta ut det här:
Mot det här:
och flytta insugstemp till innan gasspjället.
|
_T_H_
Stockholm
Här sen Mar 2009
Inlägg: 823
Trådstartare
20 Mar 2016 19:39
Hej,
Har lite trubbel med brukisen e46 330 med m54b30
Tror ni att topplockspackningen gått?! ser också ut som ventilkåpspackingen läcker.
tacksam för svar.
|
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4688
20 Mar 2016 20:13
Menar du att det är vitt i oljelocket? Det är nog bara kondens. Kolla oljan på stickan. Är den vit har du problem. Ofta brukar väl vevhusventen bäcka ihop på de där?
Börja med det innan du river toppen. Är du fortfarande nojjig för toppen, gör ett leakdowntest. Kompprov kan också duga.
|
_T_H_
Stockholm
Här sen Mar 2009
Inlägg: 823
Trådstartare
20 Mar 2016 20:16
Cammo skrev: | Menar du att det är vitt i oljelocket? Det är nog bara kondens. Kolla oljan på stickan. Är den vit har du problem. Ofta brukar väl vevhusventen bäcka ihop på de där?
Börja med det innan du river toppen. Är du fortfarande nojjig för toppen, gör ett leakdowntest. Kompprov kan också duga. |
Ok, när jag kollar oljestickan så är den inte vit.
Skönt, då kollar jag de först och byter ventilkåpspackningen.
|
_T_H_
Stockholm
Här sen Mar 2009
Inlägg: 823
Trådstartare
22 Mar 2016 20:32
Fick tillbaka spridarna från BJP-Race idag.
Har haft inlämnade för kontroll, jag kan verkligen rekommendera att skicka dit dina spridare innan mappning.
|
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545
22 Mar 2016 21:33
_T_H_ skrev: | Cammo skrev: | Menar du att det är vitt i oljelocket? Det är nog bara kondens. Kolla oljan på stickan. Är den vit har du problem. Ofta brukar väl vevhusventen bäcka ihop på de där?
Börja med det innan du river toppen. Är du fortfarande nojjig för toppen, gör ett leakdowntest. Kompprov kan också duga. |
Ok, när jag kollar oljestickan så är den inte vit.
Skönt, då kollar jag de först och byter ventilkåpspackningen. |
Dålig vevhusventilation är väl standard på dom där.
SÅ FIXA DET OCKSÅ !
|
_T_H_
Stockholm
Här sen Mar 2009
Inlägg: 823
Trådstartare
22 Mar 2016 22:51
ButterflyRacing skrev: | _T_H_ skrev: | Cammo skrev: | Menar du att det är vitt i oljelocket? Det är nog bara kondens. Kolla oljan på stickan. Är den vit har du problem. Ofta brukar väl vevhusventen bäcka ihop på de där?
Börja med det innan du river toppen. Är du fortfarande nojjig för toppen, gör ett leakdowntest. Kompprov kan också duga. |
Ok, när jag kollar oljestickan så är den inte vit.
Skönt, då kollar jag de först och byter ventilkåpspackningen. |
Dålig vevhusventilation är väl standard på dom där.
SÅ FIXA DET OCKSÅ ! |
Yes, det ska jag fixa
|
_T_H_
Stockholm
Här sen Mar 2009
Inlägg: 823
Trådstartare
|
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4688
29 Mar 2016 05:58
Coolt med mintgrönt.
|
mawte
Umeå
Här sen Mar 2009
Inlägg: 104
29 Mar 2016 18:40
Det kanske står någonstans i tråden men jag frågar iaf, vad har du för motor setup och hur mycket effekt hoppas du att den ska lämna? Hoppas inget strular i dynon.
_________________ Mattias Nygård
|
_T_H_
Stockholm
Här sen Mar 2009
Inlägg: 823
Trådstartare
29 Mar 2016 20:14
mawte skrev: | Det kanske står någonstans i tråden men jag frågar iaf, vad har du för motor setup och hur mycket effekt hoppas du att den ska lämna? Hoppas inget strular i dynon. |
Motrorn är helt original förutom ARP-topplocksbultar och en 65graders termostat.
Kör med Vems, Holset hx 35, 990cc spridare, laddade 1bar förra mappningen o då gav den 310whk och 440wnm.
Det som är ändrat sedan dess är att jag bytt från b20 topp till b25, bytt botten från en med svarvade kolvar till original, flyttat insugstempgivare, större bränslefilter för jämnare flöde och dragit om några vaccumslangar.
Hoppas på en bättre kurva nu
|
_T_H_
Stockholm
Här sen Mar 2009
Inlägg: 823
Trådstartare
04 Apr 2016 20:01
Nu har jag varit på AG.s och mappat bilen.
Började med ett mystiskt trigger fel, som sedan försvann magiskt.
Sedan visade det sig att turbon inte orkar ladda mer än 1bar.
Det läcker laddtryck någonstans. Hittar inte vart. ev så är det den inbyggda wg,n som jag spänt upp så att den är stängd. Kanske borde svätsa igen den.
Eller så är turbon helt kass. Men om jag ska byta till en bättre modernare turbo så vill jag byta grenrör. Kör såhär ett tag och sparar lite pengar, så får vi se vad som händer.
Förra mappningen så hade jag 311whp 438wnm på 1,1bar och laddet kom tidigare.
Nu har jag 327whp 436wnm på0,99bar med en trött turbo
*
|
_T_H_
Stockholm
Här sen Mar 2009
Inlägg: 823
Trådstartare
01 Maj 2016 21:07
|
_T_H_
Stockholm
Här sen Mar 2009
Inlägg: 823
Trådstartare
02 Maj 2016 21:21
edit
|
_T_H_
Stockholm
Här sen Mar 2009
Inlägg: 823
Trådstartare
09 Maj 2016 21:45
Älskar den här bilden.
Det ser ut som att "vingen" fungerar 8)
|
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1314
09 Maj 2016 21:56
Jävligt go sista bilden <3
|
_T_H_
Stockholm
Här sen Mar 2009
Inlägg: 823
Trådstartare
10 Maj 2016 12:33
Ripper skrev: | Jävligt go sista bilden <3 |
Tack, jo tyckar att det är bra tryck i den.
Nästa gång ska jag tvätta bilen innan. Nu torkade jag bara av vinterdammet med labeloff från framrutan
|
_T_H_
Stockholm
Här sen Mar 2009
Inlägg: 823
Trådstartare
13 Jul 2016 19:33
Lite fix i garaget.
Gjorde en skyddsplåt framför påfyllningsröret
Sen tog jag en sväng och rastade den!!
Blev några bilder.
Hoppas att jag kan köra på Gröndal den 22:a
|
_T_H_
Stockholm
Här sen Mar 2009
Inlägg: 823
Trådstartare
08 Aug 2016 20:26
TIPS.
Köp delar hos L_M_R så får du godis
|
|