Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Kommentarstråd till officiella meddelande från SLC
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
75568 besök totalt
jimbenracing
Habo
Här sen Jan 2006
Inlägg: 71



ButterflyRacing skrev:
jimbenracing skrev:
Anderstorp thumbs down 200Hk till i motorn kanske det hade varit lite roligare där.


Skulle der hjälpa med en annan bansträckning ?


För mycket rakt fram för min smak. Om någon lyckas ta bort ca 1000 meter raksträääka så skulle det nog bli en bra bana

_________________
Åke Magnusson
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



ButterflyRacing skrev:
...........har trötta bilar och bara sitter hemma och gnäller... ............



Det här var skrivet i ett försök att var väldigt rolig.....men jag kanske skulle lagt till fler Smilies ?

Jag vet att Anders har massor att stå i och att racen måste vara speciella för att han ska kunna ta sig tid att vara borta från företag och allt annat.

Men i övrigt tycker jag att vi måste hjälpas åt att få liv i denna serie på riktigt.
Nu är det ju dessa race vi har att åka. Då får vi försöka göra det något av det...och försöka få med fler team, innan vi kan välja och vraka mellan banorna.

Jag tycker inte Anderstorp var så illa som vi trodde det skulle bli.
Vi har massor att jobba på för att få till alla kurvor, så vi kan känna att vi gör bra varv.
Att det är långa raksträckor går det att åtgerda. Bara man lägger fran konstruktiva ideer.
Vi åker oavsett om det är åtta chikaner på varje raka, eller inte.

Dom korta stinten tillför en annan dimention....då depåstoppen bilr otroligt viktiga.
Om vi fick välja, skulle vi åka sex st 12-24-timmarsrace per år. Men nu finns det ingen arrangör som arrangerar sånna. Så då får man bli bra på det format som erbjuds.

Det kan finnas möjligheter att köra på tex. Kinnekulle.....men då måste vi ha en stadig serie med många deltagare...så det finns anledning att arrangera det och allt jobb det skulle innebära.

Vi planerar yttligare en bil, som är enklare i sin uppbyggnad, som vi kan låna ut till vänner och bekanta och skapa ett större intresse.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11743

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

jimbenracing skrev:
ButterflyRacing skrev:
jimbenracing skrev:
Anderstorp thumbs down 200Hk till i motorn kanske det hade varit lite roligare där.


Skulle der hjälpa med en annan bansträckning ?


För mycket rakt fram för min smak. Om någon lyckas ta bort ca 1000 meter raksträääka så skulle det nog bli en bra bana


Hmm, det finns ju en möjlighet och korta A-torp på halva flygrakan, frågan är ju om det är rätt del kvar att köra eller om man ska köra på bortre delen i så fall

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Nisse
Uppland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 164



Lite synpunkter från mig. Med korta race 1,5-2 tim. Ser jag helst att vi nöjer oss med 3 stinter alltså 2 stopp. Tycker det blir så sönder rykt annars. I alla fall inte 4-5 stinter i alla loppen under dagen.
Poängräkning för dagen, dels poäng för varje lopp inviduellt och dels en extra räkning för bäst under dagen. Lite tråkigt annars om man bryter första loppet, för att sedan placera sig bra i de andra under dagen.
Anderstorp rakan är som den är men resten är kul, så kör banan som den är om vi skall åka där, eller släng in en chikan.
Annars så är Kinnekulle en kul bana som jag tror skulle passa våra bilar.

_________________
Olle Danielsson
#88 Stötdämparexperten
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202



Grumpy old men


Jag har tänkt vara med på samtliga race förutom det som var 21 Juli då det krockar med annat redan inbokat.

Sen har ju Anderstorp nackdelar som läget och rakan men vi får väl anpassa oss och vara tacksamma för att Fredrik ställer upp och ordnar en raceserie för oss...

Jag tycker vi samtliga som gillar att åka i serien ska hjälpa till att marknadsföra den. Kan vi inte ta hjälp av kända rejsianer som jobbar med formgivning och liknande att fixa en hemsida och banners osv så vi kan verka liiite seriösa? Freddo och Niklas Falk har väl en del rätt schyssta bilder.

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11188



Tord skrev:
Sen har ju Anderstorp nackdelar som läget


Kebaber kan säkert sova över 7-8 mil från banan om vi inte fixar något vid banan.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Jag har skrivit ett uppdaterat reglemente som jag skickat till Fredrik förra året, för övrigt skrev jag första reglementet med. Nr 1 är ju att ha ett reglemente på ett ställe som är tydligt och enkelt. La in några förslag på lösningar men har inte hört något mer. Fredrik får ju givetvis ta ställning till om de var vettiga.

Sen en enkel sida eller SLCs sida där regler, tävlingsdatum osv. ligger så man inte hittar halva reglementet där och halva på rejsa.

Vet flera som varit sugna men gjort annat då det inte finns några tydliga regler och man inte vet om det är race och måste leta överallt efter saker.

Det är dom grejorna man borde få ordning på, resten är ju bra även om jag tycker om längre race och att ett stint bör vara minst en timme, gärna två, och då gärna på Kinnekulle ;-). Det är vad jag tycker.

Det viktigaste är att vi får gasa.
Citera
Måns Puur
Asmundtorp
Här sen Okt 2004
Inlägg: 199



Vi skåningar gillar läget för Anderstorp. Då blir det bara ett 20-tal mil enkel istället för närmare 40 mil enkel. Variation på banorna gör det enklare för fler i vårt avlånga land att delta på tävlingarna.

Tord skrev:
Grumpy old men


Jag har tänkt vara med på samtliga race förutom det som var 21 Juli då det krockar med annat redan inbokat.

Sen har ju Anderstorp nackdelar som läget och rakan men vi får väl anpassa oss och vara tacksamma för att Fredrik ställer upp och ordnar en raceserie för oss...

Jag tycker vi samtliga som gillar att åka i serien ska hjälpa till att marknadsföra den. Kan vi inte ta hjälp av kända rejsianer som jobbar med formgivning och liknande att fixa en hemsida och banners osv så vi kan verka liiite seriösa? Freddo och Niklas Falk har väl en del rätt schyssta bilder.

_________________
Måns Puur
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860



att köra på så många banor som möjligt är en förutsättning för att få till ett intresse som kan ge slc light en trevlig framtid.

om vi vill tävla om en första plats och med så bra tider på banorna som möjligt är det bara å bita ihop och se till att komma till tävlingarna och försöka värva nya team eller helt enkelt se till att sno över folk som tröttnat på gnäll och krångliga å dyra reglementen i andra serier.

Jag anser att slc light har möjligheten att bli en gnäll fri serie om teamen håller en öppen dialog mellan sig och omgivningen.

Så en slogan på första sidan här på rejsa med sveriges enda GNÄLLFRIA SERIE vore ju en bra början.

Frågan är bara om vi kan leva upp till det.

Tack till fredrik och alla eldsjälar som trots allt får denna trevliga serie att fungera.

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860



steffe skrev:
jimbenracing skrev:
ButterflyRacing skrev:
jimbenracing skrev:
Anderstorp thumbs down 200Hk till i motorn kanske det hade varit lite roligare där.


Skulle der hjälpa med en annan bansträckning ?


För mycket rakt fram för min smak. Om någon lyckas ta bort ca 1000 meter raksträääka så skulle det nog bli en bra bana


Hmm, det finns ju en möjlighet och korta A-torp på halva flygrakan, frågan är ju om det är rätt del kvar att köra eller om man ska köra på bortre delen i så fall


thumbs down nää det är inte kul med halva banan det vore inte bra om vi gör ngt sånt.tycker jag iaf

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
berlina
Ringarum
Här sen Okt 2009
Inlägg: 113



Ang 1,5-2h rejs. Det finns väl ingen med en motorsvag vagn som uppskattar det?
Den starke kör undan första timmen och den svage försöker vinna genom driftsäkerhet/mindre soppaåtgång och behöver då fler timmar för att ha en möjlighet ? Tänker jag fel....

_________________
Mikael Brandstedt
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



berlina skrev:
Tänker jag fel....


Nej...det är ju lite det långlopp går ut på. Och det är dit vi ska sträva.
Ska vi ha ParkFarme'mellan racen..??
Jag bara spånar nu...utan att tänka efter för mycket.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Nu är anmälan öppen för alla deltävlingar....... exakta datumet kommer senare för SLC 24h Winterhell, men slutet av feb eller början av mars som vanligt för 24h racet....


deltävlingarna kommer köras som uppdelade heat a 1 - 2h oftast där varje heat ger poäng enligt F1tabellens skala.

anmäl er här... http://simplesignup.se/event/11956-slc-deltaevlingsanmaelan-2012

och välkommna till SLC och SLC Light thumbs up

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:
Nu är anmälan öppen för alla deltävlingar....... exakta datumet kommer senare för SLC 24h Winterhell, men slutet av feb eller början av mars som vanligt för 24h racet....


deltävlingarna kommer köras som uppdelade heat a 1 - 2h oftast där varje heat ger poäng enligt F1tabellens skala.

anmäl er här... http://simplesignup.se/event/11956-slc-deltaevlingsanmaelan-2012

och välkommna till SLC och SLC Light thumbs up


Nu är även gatbilskörningen möjlig att anmäla sig till...

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202



Fredrik - SLC skrev:
Nu är anmälan öppen för alla deltävlingar....... exakta datumet kommer senare för SLC 24h Winterhell, men slutet av feb eller början av mars som vanligt för 24h racet....


deltävlingarna kommer köras som uppdelade heat a 1 - 2h oftast där varje heat ger poäng enligt F1tabellens skala.

anmäl er här... http://simplesignup.se/event/11956-slc-deltaevlingsanmaelan-2012

och välkommna till SLC och SLC Light thumbs up


Ser ut som datum blev knas, vi kör väl intebåde 13-14 maj?

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Tord skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Nu är anmälan öppen för alla deltävlingar....... exakta datumet kommer senare för SLC 24h Winterhell, men slutet av feb eller början av mars som vanligt för 24h racet....


deltävlingarna kommer köras som uppdelade heat a 1 - 2h oftast där varje heat ger poäng enligt F1tabellens skala.

anmäl er här... http://simplesignup.se/event/11956-slc-deltaevlingsanmaelan-2012

och välkommna till SLC och SLC Light thumbs up


Ser ut som datum blev knas, vi kör väl intebåde 13-14 maj?



Det vart något fel när jag la in, jag kopierade förra årets och dom ändringarna jag gjorde försvann, glömde väl trycka på rätt knapp.....

men nu ska alla datum vara rätta.... det var fler fel nämligen med....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Åsså kom första anmälningen in NU,

Deltävling 1 Startlista

#69 Team Noel Volvo S40 SLC Light

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
P_e_r_r_a
Kil
Här sen Aug 2007
Inlägg: 125



SLC sprider sig:

En mindre variant av Mercedes SLS, som ska gå under namnet SLC, har fått grönt ljus och har bekräftats av tillverkarens designchef Gordon Wagener

Sorry för trådkapningen.


Perra

_________________
Per Erik Rundqvist
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Deltävling 1 Startlista

#69 Team Noel Volvo S40 SLC Light
#?? Team AlkoRacing Volvo Diesel SLC Light
#323 Butterfly Racing BMW SLC Light
#9 König Motorsport Peugeot 405 MI 16 SLC Light
#88 ARK Racing Peugeot 205 SLC Light

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Deltävling 1 Startlista

#69 Team Noel Volvo S40 SLC Light
#36 Team AlkoRacing Volvo Diesel SLC Light
#323 Butterfly Racing BMW SLC Light
#9 König Motorsport Peugeot 405 MI 16 SLC Light
#88 ARK Racing Peugeot 205 SLC Light
#?? JonssonBil racing Peugeot 106 SLC Light

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
[quote="Fredrik - SLC"]Deltävling 1 Startlista

#69 Team Noel Volvo S40 SLC Light
#36 Team AlkoRacing Volvo Diesel SLC Light
#323 Butterfly Racing BMW SLC Light
#9 König Motorsport Peugeot 405 MI 16 SLC Light
#88 ARK Racing Peugeot 205 SLC Light
#?? JonssonBil racing Peugeot 106 SLC Light
#40 BOPEL Team Sweden BMW SLC Light

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Allmänt banåkaforum
Kommentarstråd till officiella meddelande från SLC
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
75568 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande