Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 140 GTR
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
12 besök senaste veckan (112361 totalt)
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Fast vingen får väl inte sitta som den gör ifall du ska köra Bmw Cup !?

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



jonaslarsson skrev:
Michael Bäck skrev:
Var hade ni tänkt att tävla med denna ?


bmw cup va det tänkt


Ser ut som ett riktigt trevilgt BMW Cup ekipage thumbs up

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 652


Trådstartare
Flesh skrev:
Fast vingen får väl inte sitta som den gör ifall du ska köra Bmw Cup !?


nja den sitter nog lite högt. den får inte gå över taket?

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



jonaslarsson skrev:
Flesh skrev:
Fast vingen får väl inte sitta som den gör ifall du ska köra Bmw Cup !?


nja den sitter nog lite högt. den får inte gå över taket?


Från reglementet

7.14 Aerodynamiska anordningar
Splitter: Får max sticka ut 150 mm utanför en lodrätt linje från stötfångarens främre kant (eller från annan
originaldel om inte stötfångaren sitter längst fram).

Vinge: Får max sticka ut 150 mm utanför en lodrätt linje från den bakersta punkten mitt på stötfångaren (eller
från annan originaldel om inte stötfångaren sitter längst bak).
Ingen del av vingen får vara ovanför en vågrät linje från takets översta punkt och ej vara bredare än
bakluckan lokalt där den är monterad.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Leafridge
Lövås
Här sen Jan 2006
Inlägg: 93



Nu får du se till och filma lite på torsdag så vi får se om den går nått

_________________
Daniel Johannesson
Mekaniker:
Historisk Racing: Tiga Sports 2000
Historisk Rally: Ford Escort RS2000 och Saab 99 EMS
Carrera Cup & GT-racing: Porsche 991
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 652


Trådstartare
Leafridge skrev:
Nu får du se till och filma lite på torsdag så vi får se om den går nått


Va och hämtade bilen hos köhler igår och effekt finns det . har lite grejer som jag måste fixa till idag så jag kan köra imorgon. har just nu ingen servostyrning och jag kan inte förstå varför inte det vill fungera???

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 652


Trådstartare
Ja då fick man gjort ett litet test innan vintern kommer blev några varv på mantorp.
gick relativt bra är lite smågrejer som inte lirar riktigt bra ännu. men känns väldigt bra att fått känna på bilen några varv på banan så man vet vart man står inför nästa år.

saker som måste fixas till nästa år är
ny diffbroms åker med m3 e92 standard diff vilket inte funkar alls är någon visko historia.
funderar på en tractiv diffbroms någon som har förslag?

mindre bromscylinder fram för mer bromsverkan fram ställde bromsvågen max fram men vill låsa bakförst.

servo oljan kokar efter några varv skaffa kyl eller större behållare

sen lite smågrejer som måste fixas.

en lite film han jag med också
https://www.youtube.com/watch?v=_Tce582dGpc&feature=plcp

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1017



Servo oljan kokar kan väl avhjälpas med ner drevning av pumpen oxå ?

_________________
// Jani Hast
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372



jonaslarsson skrev:
J
servo oljan kokar efter några varv skaffa kyl eller större behållare


E46 330d diesel kylare med scoop... thumbs up

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
baging
Lidköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 205



Den där låter ju riktigt bra!!!

_________________
Stefan Båging
----------------
BMW 328is -90 BMW Cup #42, Ganska mattsvart...

Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 652


Trådstartare
Jani Hast skrev:
Servo oljan kokar kan väl avhjälpas med ner drevning av pumpen oxå ?


Ja att dreva ner pumpen vore nog helt klart vettigt.

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5681



jonaslarsson skrev:

saker som måste fixas till nästa år är
ny diffbroms åker med m3 e92 standard diff vilket inte funkar alls är någon visko historia.
funderar på en tractiv diffbroms någon som har förslag?

servo oljan kokar efter några varv skaffa kyl eller större behållare



thumbs up
Drexler gör fina saker till BMW klumparna
http://drexler-motorsport.eu/page/de/drexler-motorsport.php
Köpte ett innanmäte till en 1 serie vi byggde om, kan rekommendera detta då du kan specificera exakt vad du vill ha.

Servo? Ta bort servon så spar du vikt och så kokar inte oljan

Det som inte finns väger inget, kostar inget och kan inte gå sönder

_________________
Patrik Skoog
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 652


Trådstartare
Patrik Skoog skrev:
jonaslarsson skrev:

saker som måste fixas till nästa år är
ny diffbroms åker med m3 e92 standard diff vilket inte funkar alls är någon visko historia.
funderar på en tractiv diffbroms någon som har förslag?

servo oljan kokar efter några varv skaffa kyl eller större behållare



thumbs up
Drexler gör fina saker till BMW klumparna
http://drexler-motorsport.eu/page/de/drexler-motorsport.php
Köpte ett innanmäte till en 1 serie vi byggde om, kan rekommendera detta då du kan specificera exakt vad du vill ha.

Servo? Ta bort servon så spar du vikt och så kokar inte oljan

Det som inte finns väger inget, kostar inget och kan inte gå sönder


Jag har kollat på drexler men den är ännu dyrare än tractive.
tractive kan man få med valfria rampvinklar men den är helt utan förspänning.

köra utan servo går inte med den bilen så sjukt tungstyrd annars är ju tanken god att spara lite vikt på min bly släde

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5681



jonaslarsson skrev:


Jag har kollat på drexler men den är ännu dyrare än tractive.
tractive kan man få med valfria rampvinklar men den är helt utan förspänning.

köra utan servo går inte med den bilen så sjukt tungstyrd annars är ju tanken god att spara lite vikt på min bly släde


Skumt, vi fick valfria ramper och låg förspänning när vi beställde.
Vad väger bilen nu?

_________________
Patrik Skoog
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 652


Trådstartare
Patrik Skoog skrev:
jonaslarsson skrev:


Jag har kollat på drexler men den är ännu dyrare än tractive.
tractive kan man få med valfria rampvinklar men den är helt utan förspänning.

köra utan servo går inte med den bilen så sjukt tungstyrd annars är ju tanken god att spara lite vikt på min bly släde


Skumt, vi fick valfria ramper och låg förspänning när vi beställde.
Vad väger bilen nu?


den väger strax över 1200kg tom

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



Jag har en sån här http://store.vacmotorsports.com/vac--traction-master-limited-slip-diff . . . . med kolfiber lameller.

Fast jag beställde den direkt från england.
Finns med fyra olika rampvinklar varav du kan välja mellan två i diffen, förspänning får man välja vid beställning och går att ha från 0 och uppåt.


Annars har Unic AB en fin pjäs som jag vet att han iaf har modifierat för att passa E46M3. Två rampvinklar och ställbar förspänning från utsidan. Vi har en sån i Fredriks bil i rallycrossen och den är riktigt fin.
http://unicus.se/?page_id=18&lang=en


Hade du gjort nått åt motorn eller är den original? Vad blev det för styrsystem?

Har du några bilder i motorrummet på styraxel sidan? Blev väldigt trångt för mig där så jag måste nog flytta på rattaxeln.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



jonaslarsson skrev:
en lite film han jag med också
https://www.youtube.com/watch?v=_Tce582dGpc&feature=plcp


Ser bra ut! thumbs up
EDIT: och framförallt så låter den grymt bra!

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 652


Trådstartare
Niklas Sandström skrev:
Jag har en sån här http://store.vacmotorsports.com/vac--traction-master-limited-slip-diff . . . . med kolfiber lameller.

Fast jag beställde den direkt från england.
Finns med fyra olika rampvinklar varav du kan välja mellan två i diffen, förspänning får man välja vid beställning och går att ha från 0 och uppåt.


Annars har Unic AB en fin pjäs som jag vet att han iaf har modifierat för att passa E46M3. Två rampvinklar och ställbar förspänning från utsidan. Vi har en sån i Fredriks bil i rallycrossen och den är riktigt fin.
http://unicus.se/?page_id=18&lang=en


Hade du gjort nått åt motorn eller är den original? Vad blev det för styrsystem?

Har du några bilder i motorrummet på styraxel sidan? Blev väldigt trångt för mig där så jag måste nog flytta på rattaxeln.


den diffen från Vac har jag också kollat på var ifrån england köper man den?

Vad kostar den diffen från unic? den verkar ju väldigt intresant.

Motorn är helt standard förutom lättare svänghul med 3 skivig 184mm koppling.
har även låst vanosen för att kunna använda ett enklare sprut jag har motec m84.
med tanke på hur karaktären på motorn blev så har jag svårt att se några fördelar på att ha kvar vanos.

en bild på rattaxeln

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
Christer G
säffle
Här sen Dec 2005
Inlägg: 126



http://unicus.se/

Ring å prata med Mats !
detta kan han på sina 5a fingar ;-)

Mvh Christer
Säffle

_________________
Christer Gellerstedt
0704462430

BMW e30 323 86 s65b40
BMW e90 BMW motorsport 619
GMAB
Rototest 4WD - 2WD
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



jonaslarsson skrev:

den diffen från Vac har jag också kollat på var ifrån england köper man den?

Vad kostar den diffen från unic? den verkar ju väldigt intresant.

Motorn är helt standard förutom lättare svänghul med 3 skivig 184mm koppling.
har även låst vanosen för att kunna använda ett enklare sprut jag har motec m84.
med tanke på hur karaktären på motorn blev så har jag svårt att se några fördelar på att ha kvar vanos.


http://www.titan.uk.net/index.php är dom som gör den, en standard "210" (passar iaf E46M3) kostar 1000 pund och en kolfiber kostade 1200 när jag köpte den.

Det var Stuart.Rossin@titan.uk.net som jag pratade med. Fast Köhler är återförsäljare för dom också. (satte ihop en bakaxel åt en norrman som hade köpt utväxling och diff av Köhler, kollade då hur diffen var uppbyggd och den såg så bra ut att jag köpte en sådan också)

Tror Unic diffen låg på 27000.

Lät intressant ut om registret blev bra utan vanos för jag har gruvat mig lite för när jag ska mappa in vanosen. Har du ett bromspapper på den så man får se kurvan?

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
spjuvern
stockholm
Här sen Nov 2005
Inlägg: 1449



här finns det några bilder på Jonas snygga bil in action

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1192529#1192529



_________________
Marcus Lindkvist
Datsun 240Z -71
Porsche 964 TURBO -91
Bmwcup E36 M3 #77 såld
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 140 GTR
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
12 besök senaste veckan (112361 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande