Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
aLapRecorderHD - logger+video Android
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
1 besök senaste veckan (80308 totalt)
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11876



Sjöström, använde du denna app på ringen någonting? Som jag förstod den så gick det ännu inte...(dock har inte jag betalappen)

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41418

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Johan Sjöström skrev:

* Added reverse landscape option for 2.3 devices




(jag som bad om det )

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41418

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Mats Th skrev:
Sjöström, använde du denna app på ringen någonting? Som jag förstod den så gick det ännu inte...(dock har inte jag betalappen)


Varför skulle det inte gå?


Jag har betalappen men ingen ringenresa

_________________
Magnus Thomé
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11876



Magnus Thomé skrev:
Mats Th skrev:
Sjöström, använde du denna app på ringen någonting? Som jag förstod den så gick det ännu inte...(dock har inte jag betalappen)


Varför skulle det inte gå?


Jag har betalappen men ingen ringenresa


Som sagt kan säkert ha att göra med att jag bara hade "basversionen" men vill gärna ha en rapport från herr Sjöström om han använde den så vet man ju om det lirar

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Mats Th skrev:
Magnus Thomé skrev:
Mats Th skrev:
Sjöström, använde du denna app på ringen någonting? Som jag förstod den så gick det ännu inte...(dock har inte jag betalappen)


Varför skulle det inte gå?


Jag har betalappen men ingen ringenresa


Som sagt kan säkert ha att göra med att jag bara hade "basversionen" men vill gärna ha en rapport från herr Sjöström om han använde den så vet man ju om det lirar


Nej jag har inte kört den alls på ringen, kände inte att jag fick den tillförlitligheten jag får med racechrono. Men jag kommer gjutet att köra med denna i framtiden för er somhar moderna bilar så är det ju tex ascoolt att numera få växel osv i loggen oxå.

Racechrono kommer ju oxå i Androidversion så vi får väl se till nästa säsong hur det ser ut, aLapRecorder lär ju vara rätt nice till nästa säsong oxå

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Kanske borde posta denna film i tråden, då det var första testen med aLapRecorder på Bana för min del
Fick ta bort MPH från hastighetsmätaren på alla bilderna, vet inte varför aLapRecorder envisas med att ha MPH-märkt mätare fast den visar KM/H?...Blir väl ändring på det i nån framtida uppdatering.
Innan de ändrar på det så tar jag bort det med Photoshop. Har gjort ett macro för den funktionen, så jag väljer bara mappen med bluescreenbilderna och säger till Photoshop att göra samma sak med samtliga bilder i mappen. Funkar bra!

Använder bara Bluescreenen från telefonen och tar in det i filmen med Sony Vegas


Bankörning på Anderstorp. Lade in GPS-loggen. Loggningen funkade dock inte så bra då jag hade lagt GPS-pucken i passagerarsätet istället för på instrumentpanelen... Får fixa nått fäste till nästa gång. Kladd kanske
Den laggar efter lite då och då, vilket känns störande när man lägger in det på filmen, inbromsningspunkter och accelerationspunkterna stämmer mindre bra på diverse ställen.
Kan sätta in målpunkt i GPS-loggen så jag får varvtider, men gjorde inte det på filmen här.. Får bli nästa gång när man förhoppningsvis kör fler varv utan problem med skenade laddtryck.


Nisse977 325i turbo Anderstorp TPC 2011, PART 2 [HD 1080p]
http://www.youtube.com/watch?v=For7mD55FEE

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Nisse
Uppland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 164



Har laddat hem betalappen men hittar inte var eller hur jag ändrar från mp/h till km/h. På gratisappen var det inga problem. Kollade efter en GPS-puck och hittade en på Kjell & company med en ubs sladd, killen visste inte om det kunde fungera. Men mjukvaran finns väl redan i telefonen?

_________________
Olle Danielsson
#88 Stötdämparexperten
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41418

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Nisse977 skrev:
film


Vilken telefonmodell har du filmat med? och filmade du i 1080 eller lägre? Ser bra ut hursomhelst thumbs up



EDIT:
Hittade uttömmande svar

Nisse977 skrev:

Filmat med GOPro HD
Ljudupptag med olympus LS10
GPS upptag med Samsung Galaxy S och GPS-puck Holux 236 och aLapRecorderHD
Redigerat i Sony Vegas Pro

Kör två lager med filmen, varav jag använder den ena till ren förstoring av bara instrumenten = bild i bild med större mätare

_________________
Magnus Thomé
Citera
X3MKing
HELSINGBoRG
Här sen Maj 2011
Inlägg: 39



Nisse skrev:
Har laddat hem betalappen men hittar inte var eller hur jag ändrar från mp/h till km/h. På gratisappen var det inga problem. Kollade efter en GPS-puck och hittade en på Kjell & company med en ubs sladd, killen visste inte om det kunde fungera. Men mjukvaran finns väl redan i telefonen?


Tänk på när Du /Ni letar GPS puckar att ni skall ha så hög frekvens som möjligt. en billigt puck har kanske uppdatering på 1Hz= 1 gång i sekunden medan en 10Hz puck har 10 gånger i sekunden.

och skall man köra bana så vill man gärna ha 10Hz eller mer så man få en så noggran linje som möjligt om man vill kolla spårval osv.
vill man bara kolla varvtid och det kan missa ett värv här och där så räcker det med 1 Hz

_________________
Torstein Kvamme

Porsche 911 Carrera 3,2
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Ja fast man bör tänka på att om man kör med 10Hz puck så måste man har en vass telefon som klarar att ta emot all data Det blir ju 10x så mycket som om man kör med 1Hz puck.

Kör man med 1Hz = en uppdatering per sekund så räknar programmet ut vad det blir för tider mellan uppdateringarna. Det duger för mig.

Han som gjort aLapRecorder menar på att det räcker med 5Hz puck för att det ska bli jätte noggrant Men jag vet inte. 10Hz låter ju bäst/snabbast.

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41418

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Har jag fel eller är inte (Qstarz 818XT eller vad den heter exakt) omställbar mellan 5 och 10 Hz? Så kan man testa thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1666



Magnus Thomé skrev:
Har jag fel eller är inte (Qstarz 818XT eller vad den heter exakt) omställbar mellan 5 och 10 Hz? Så kan man testa thumbs up


Korrekt, Qstarz 818XT är omställbar mellan 1 och 10Hz hårdvarumässigt, och med datorn inkopplad kan man även koppla om till 5Hz. 5Hz räcker långt, men självklart är mer bättre. Ovan nämnda mottagare kostar dessutom marginellt mer än en 5Hz puck, så jag ser ingen anledningen till att inte köpa en sådan.

Min gamla Nokia E70 har förövrigt inga problem med 10Hz när jag kör med Racechrono. Så det ska nog till en riktigt långsam telefon, eller dåligt programmerat program om den inte ska klara av 10Hz. Sen vet jag inte hur det hinns med om man tex kör OBD läsare samtidigt och loggar varvtal med mera.

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Hedlund
Torsby
Här sen Mar 2007
Inlägg: 148



Tips på bra hållare eller bilder hur ni har monterat era? Jag har en HTC desire hd, får kolla hur div hållare ser ut så man kan filma med telefonen i. Haha borra hål i botten i värsta fall.

Kanonapp förövrigt!

_________________
Jimmy Hedlund
Bruksbil: Volvo V70R AWD -04 | 300hk/400nm
Banbil: Volvo 740 TURBO -88 | ???hk/???nm
Citera
PIE
Haninge
Här sen Apr 2006
Inlägg: 21



Hedlund skrev:
Tips på bra hållare eller bilder hur ni har monterat era? Jag har en HTC desire hd, får kolla hur div hållare ser ut så man kan filma med telefonen i. Haha borra hål i botten i värsta fall.

Kanonapp förövrigt!


Ett tips, titta på E bay Kina eller Hong-Kong.
Jag själv köpte en hållare på ett Linköpings företag och då till Sony Ericsson ARC.
Kostade ca 125 kronor.
Några dagar senare så hittade jag exakt samma hållare på E bay fast till ett pris på hela 25 kronor och inte nog med det frakten var inkluderad

Jag är mycket nöjd med min hållare och det går att filma med den.

MVH
PIE

_________________
Peer-Ivar Eltvk

Du måste äta, leva och tänka RACING. Ju mer du tänker på det och planerar, destå bättre kommer du att lyckas...... Bruce McLaren
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Använde laptimingfunktionen sist jag körde på bana med aLapRecorder HD

http://www.youtube.com/watch?v=vlTkJS94zP8

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



En trevlig nyhet i senaste releasen av aLapRecorder är stöd för extern mikrofon. Tydligen bara att plugga in i 3.5" och justera under recording settings. 1.0 Beta 17 kom igår eller i natt.. (111012)

Kan ju bli användbart känns det som. Vem testar detta första av oss?? Nisse kanske?



_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Mja kanske det
Fast jag brukar bara använda aLapRecorder till att logga med, inte filma och inte ta upp ljud. Det gör jag med GOPro HD och olympus LS10





En annan fundering är om de har ändrat så det inte står MPH längst ned på mätartavlan när man exporterar Bluescreens FAST den mäter i KMH....?
Jag kör ett script/macro i Photoshop för att ta bort MPH-bokstäverna på alla bluescreen bilder innan jag kan använda dem i min videoredigerare.. Känns ju lite halvmuppigt då det visar KMH när man gör själva loggningen, men inte när man exporterar.

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Ett inlägg på DA FORUM löser det snabbt, har du redan gjort det så lyft tråden igen, han är på hugget nu!
Du menar alltså att vi andra skall behöva testa nya features i appen?

Då måste man ju första ha tag på en vettig mic...

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Nej, har inte skrivit nått i forumet, är inte medlem där... Kanske borde bli det?
om du är medlem för du gärna påpeka problemet

Testa på du! thumbs up

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Mange

Här sen Jul 2003
Inlägg: 1141



Vilket program är enklast/gratis att använda för en glad amatör. Som vill föra över data från telefonen till en film?.

_________________
Magnus Wideman

Nya VW Golf MK8 R Performance Pack

https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA
https://www.instagram.com/faceliftgt
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Mange skrev:
Vilket program är enklast/gratis att använda för en glad amatör. Som vill föra över data från telefonen till en film?.


Det är något otydligt vad du vill göra men menar du att du loggar med en nalle och filmar med något annat skulle jag vilja säga att ett smidigt sätt är att använda sig av programmet racerender. Finns i en gratisversion så man kan testa.

Programmet är ganska avskalat men fokuserar på just detta och resultatet kan bli riktigt bra.

Här har du ett exempel på vad racerender kan åstadkomma med en logg och en separat kamera.
Det är jag och inte racerender som skalat ner filmen så det skall du bara bortse från


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
aLapRecorderHD - logger+video Android
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
1 besök senaste veckan (80308 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande