Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Please please please: Lämna feedback om instruktörshjälpen
1438 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
För att lära oss och kunna optimera intruktörshjälpen som finns tilll hands på alla träffar så vore det guld värt om du kan ge feedback på det. Både du som åkt med instruktör eller blivit skjutsad i deras eller din egen bil eller sett och umgåtts med instruktörsbilar ute på banan. Eller för den delen du som inte har nyttjat det alls, du får gärna berätta varför!!

OBS: Är inte ute efter en tråd med bara massa beröm att det var toppen sådär lite rent allmänt. Positiv feedback är kanon det också men beskriv i så fall ganska specifikt vad som stack ut positivt.

Ge gärna åsikter på både smått eller stort, och om det är något specifikt som du upplevde positivt så beskriv det thumbs up Har du åkt med olika instruktörer så är det extra intressant om du har några tankar kring det. Vi är olika människor och inte 1000% uppsynkade mellan instruktörerna så det är intressant att höra hur skillnaderna upplevs. Även sånt som hur upplägget är i depån (boka, stå i kö funkar kanske inte så bra t.ex.). När vi kommer med, det kan bli lite korvstoppningsläge med info ibland, finns det något vi bör tänka på där som instruktör? Ja, det finns massa tankar och frågor.

Var inte rädd att vi tar åt oss (och blir sura Johan ;-), det är bara o tjoffa till med dina åsikter här i tråden

_________________
Magnus Thomé
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Magnus Thomé skrev:
Var inte rädd att vi tar åt oss


Lite synd då är det ju inte lönt att tycka till egentligen

Nåja jag gör det ändå. Ni gör en jäkligt bra insats för oss newbies, dom få gånger jag vågat fråga har det gett mig ett enormt stöd i min fortsatta framfärd på banan. Ibland räcker det med ett par uppoffrande ord för att stärka självkänslan men givetvis är det bra med tips om hur vi kan förbättra oss osv.


thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
Magnus Thomé skrev:
Var inte rädd att vi tar åt oss


Lite synd då är det ju inte lönt att tycka till egentligen


På förekommen anledning är första inlägget förtydligat

_________________
Magnus Thomé
Citera
Z3 M
Norrköping
Här sen Aug 2004
Inlägg: 458



Jättebra initiativ Magnus.
Jag är också ganska ny på att vara intruktör, så konstruktiv feed back är välkommen.
Så här långt, Mantorp och Kinnekulle, är min egen upplevelse väldigt positiv, men viktigast är ju
vad ni som blir instruerade tycker.

_________________
T0RBJÖRN ELLESS0N

Porsche Cayman S Clubsport -09
Caterham 7 Superlight R400 -05
Porsche GT 4 - 16 såld
Z3 x 3 Sålda
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369




_________________
Citera
lofstrom
Örebro
Här sen Maj 2008
Inlägg: 631



Förutom att det är jättepositivt med tips och roligt att åka med någon som kan spåret, så kan jag tycka att det är lite otydligt med var man väntar på instruktör, och när det är dags. Kanske någon form av intresselista eller liknande skulle hjälpa?

_________________
Stefan Löfström
BMW 320is -90
BMWSC #719
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



lofstrom skrev:
Förutom att det är jättepositivt med tips och roligt att åka med någon som kan spåret, så kan jag tycka att det är lite otydligt med var man väntar på instruktör, och när det är dags. Kanske någon form av intresselista eller liknande skulle hjälpa?


Tack för din synpunkt Stefan, den får vi ofta.

Det enkla svaret är att man kan ta tag i en instruktör närsomhelst under dagen och då komma överens om hur och när man skall "obstrueras". Antingen med medåkare eller som passagerare.

I huvudsak försöker instruktörerna (där det går beroende på bana) parkera i bandepån nära huvudposteringen. Då är det bara att gå dit med hjälmen i handen och vänta på sin tur.
Men när Cupen kör kan man inte parkera just där. Dessutom behöver både bilarna och instruktörerna ses över och justera vätskor.

Sanningen är också den att om instruktörer inte efterfrågas (dvs att det är folk som står och väntar på att få åka med) så sticker vi ut och kör lite roving-patrol eller kanske åker och tankar. Så finns det ingen synlig instruktörsbil som står och väntar med ledig högerstol så kan/skall man absolut hugga tag i en instruktör som står och dricker kaffe eller snackar bil i maskindepån och komma överens om en tidpunkt. (Vi presenterar oss alltid vid förargenomgången så att man skall veta vilka vi är)

Huvudposteringen har ju också koll på vilka som är intsruktörer och hejdar oss på utfart om de har blivit vidtalade att någon vill ha hjälp. Så man kan absolut be HP att hjälpa till.


_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Ochman
Sollentuna
Här sen Jan 2009
Inlägg: 50



Hej

När man åkt några varv kring banan tycker jag mest att det hjälper att få en instruktör som passagerare i sin egen bil. Åker man med en instruktör får man en bra introduktion men för att sedan slipa på spårval och hastighet är det bättre om instruktören åker med. Sedan är det ibland lite väl fokus på spårval, för att få up farten måste man köra fort och det är en konst i sig även om man ligger på någorlunda rätt spår. På kinnekulleträffen hade jag Torbjörn med som instruktör och några handfasta tips från honom hjälpte mig med spårval i kvarnkurvan som jag skulle ha svårt att fixa själv. Jag kom aldrig in mot apex då jag svängde för lite mitt i kurvan. På eftermiddagen fick jag också tipset att jag körde för långsamt i vänstern efter kvarnkurvan och det stämde då bilen kändes som den gick på räls.

Daniel Öhman

_________________
Daniel Öhman
BMW Cup nr 12, 330ci E46
Citera
Allmänt banåkaforum
Please please please: Lämna feedback om instruktörshjälpen
1438 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande