Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2011-07-17 TPC Ring Knutstorp Eftersnack
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
2 besök senaste veckan (12689 totalt)
Rompa
Sthlm/ Tungelsta
Här sen Apr 2008
Inlägg: 149



Som arrangör kan jag säga:

Vi är alldeles för få som är med och arrangerar detta. Lite hjälp utifrån hade inte skadat så det kan bli liiite bättre än detta. Sen att folk skiter fullkomligt i att det är förbjudet o svinköra på det sätt en del gjorde , gjorde inte saken värre. Värre är att de struntar i svartflaggen jag hissade ett par ggr åt samma Porsche, sen för att köra av banan och parkera på parkeringen och inte komma fram till MIG som starter är så dåligt gjort.

Mkt av det som hände kan inte vi som arrangörer stå för, det kan en del förare få stå för.

Angående klassindelningen så var det valfritt, vi hade 2 klasser. Visste inte folk vad de vill köra så frågade jag hur mkt de kört innan och satte en 1a eller 2a efter det. Sen är det fritt fram att välja själv sen...

Sen att folk är stöddiga i besiktningen för man påpekar att ena bromsljuset inte funkar eller att batterihyllan håller på o ramlar ned mot kamrem och annat roterande jox, gör inte dagen bättre........

och folk som stänger av lysena så fort de lämnat depån är oxå dålig stil....


Efter denna träff undrar JAG om det ens är värt och bjuda in rejsa-folket efter detta jävla gnäll.


Mvh Rompa

_________________
Ronnie Jansson

Mitsubishi Evo9 : http://www.garaget.org/?car=160515
Citera
Fredin
Hjo
Här sen Dec 2005
Inlägg: 572



sweanders skrev:

Här kommer några bilder, om det är någon som har önskemål om sin bil så hojta till om det.


Röd Megane RS. Finns det några bilder tro?

_________________
Daniel Fredin
--------------
Sierra Cosworth
Superstage 1.17.71
Kinnekulle 54.51

BMW E46 compact 332i
Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023
Citera
Torre85
Knäred
Här sen Jun 2010
Inlägg: 17



Finns det några bilder på min RS med kolfiberhuven, sänd dem gärna till: tom-andersson@live.se. Mvh Tom

_________________
Tom Andersson
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1790



Fredin skrev:
sweanders skrev:

Här kommer några bilder, om det är någon som har önskemål om sin bil så hojta till om det.


Röd Megane RS. Finns det några bilder tro?


Den gick bra i regnet! Vad körde du på för däck?

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Fredin
Hjo
Här sen Dec 2005
Inlägg: 572



JohnC skrev:
Fredin skrev:
sweanders skrev:

Här kommer några bilder, om det är någon som har önskemål om sin bil så hojta till om det.


Röd Megane RS. Finns det några bilder tro?


Den gick bra i regnet! Vad körde du på för däck?


Gatdäck. Michelin PS2.

_________________
Daniel Fredin
--------------
Sierra Cosworth
Superstage 1.17.71
Kinnekulle 54.51

BMW E46 compact 332i
Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Rompa skrev:
Som arrangör kan jag säga:



Mvh Rompa


Tre grundtips:

1) Fundera hur ni använder de resurser/funktionärer ni har. Se till att alla har en klar uppgift
och att kommunikationen är tydlig.

2) Ha en tydligare gruppindelning, max 20 bilar per grupp. Parkering sker i bestämda led utanför bandepån.
Skaffa minst en ansvarig funktionär per grupp, med uppgift att hålla ordning och reda. Ingen byter grupp utan att fråga.

3) Ta befälet. Skicka hem folk som inte lyssnar.

_________________
--
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3374



[quote="Fredin"][quote="JohnC"]
Fredin skrev:
sweanders skrev:

Den gick bra i regnet! Vad körde du på för däck?

Gatdäck. Michelin PS2.


Eftersom jag har ett skadat öga för snyggt utförda moddar på bilar... så undrar jag ju vad du har gjort med insugs systemet på bilen...
Noterade att grillen camoflerade någon typ av one-off..

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Fredin
Hjo
Här sen Dec 2005
Inlägg: 572



[quote="Jovani"][quote="Fredin"]
JohnC skrev:
Fredin skrev:
sweanders skrev:

Den gick bra i regnet! Vad körde du på för däck?

Gatdäck. Michelin PS2.


Eftersom jag har ett skadat öga för snyggt utförda moddar på bilar... så undrar jag ju vad du har gjort med insugs systemet på bilen...
Noterade att grillen camoflerade någon typ av one-off..


Forge intercooler

_________________
Daniel Fredin
--------------
Sierra Cosworth
Superstage 1.17.71
Kinnekulle 54.51

BMW E46 compact 332i
Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3374



Ahhh, i see thumbs up

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1790



Fredin skrev:
JohnC skrev:
Fredin skrev:
sweanders skrev:

Här kommer några bilder, om det är någon som har önskemål om sin bil så hojta till om det.


Röd Megane RS. Finns det några bilder tro?


Den gick bra i regnet! Vad körde du på för däck?


Gatdäck. Michelin PS2.


Perfekt det är däcket jag ska ha i cupen nästa år. Bra att se att det fungerar

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Ingmar Truedsson
Listerby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 563



Trots allt tycker jag det blev en ganska bra dag, med gatdäcken i regnet gick det hyfsat att köra.

Att det kan hända en hel del när det är många bilar är inget bara arrangören kan lastas för och vädret som var igår gör det ju inte lättare att sköta en så pass stor träff.
Jag antar att de funktionärerna som var med igår jobbade som f*n för att hålla igång körningen.

om man ska få en sån här träff att fungera smidigt från början till slut behövs det många funktionärer och mycket planering i förväg så att alla som hjälper till vet vad de ska göra, dessutom behövs tydlig info till alla deltagarna var bilen ska stå, hur man beter sig på banan m.m.
Hur TPC förbereder sig vet jag inte, men jag vet av egen erfarenhet att om man slarvat med planeringen och dessutom har för lite funktionärer så får man som ansvarig/funktionär springa omkring vara med överallt och då tar allting längre tid. I Opel Sport Club hade vi några träffar där vi tyckte det fungerade halvdant då tog vi fram en rejäl komihåg/planeringslista så vi inte skulle glömma bort något.


Hoppas att ni fortsätter arrangera såna här träffar för det är ju kul med den blandningen av bilar som var igår. thumbs up

_________________
MVH
Ingmar Truedsson
Opel Kadett GSi på bana
Citera
Söder
Halmstad
Här sen Jan 2003
Inlägg: 553



Tack för en kul träff som vanligt TPC!!

Bilen gick fint och stabilt även på knutan. Har väl gått strax över 30 timmar på Mantorp plus nån timme på er förra träff på Anderstorp, kul att prova bilen på en mindre bana för omväxlings skull även om det var regnigt.

Ses nästa gång!

/Daniel en av förarna i den sunkiga 155:an

_________________
Daniel Söderström
Scuderia Motori Sud
Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers
Alfa 75 TS -89 Lekbil
Önos Osäkert!!
Citera
Martin Sundgren
Laholm
Här sen Feb 2008
Inlägg: 74



Tack för en trevlig dag i regnet på roliga Knutan.Vår "vackra"Alfa 155:a tog sig runt över förväntan i regnet.Alltid trevligt med blandat start fällt och många roliga bilar.
:(Tyvärr var körningen över när det slutade regna och banan torka upp,men men det va skoj så länge det varade.
Tack till TPC för en trevlig dag.

Den andra föraren i Alfa 155:an som INTE hamnade i grusen efter rakan

_________________
Martin Sundgren
Scuderia motori sud
Alfa 155 TS 5papp+racer
Alfa 155 V6 5papp+racer
Audi A6 Avant 2,4 Quattro
Yamaha Grizzly 660
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Tråkigt med allt gnäll som blir efter en sådan träff.


Då jag själv inte kunde närvara vid förarmötet på grund av att jag vart tvungen hämta grabben i Limhamn innan kl11.00 så lastade jag över ansvaret till en utav killarna i styrelsen , han gjorde så gott han kunde vilket tydligen inte uppskattades utav er som vart där Tråkigt då ni hade chansen att påtala det som glömts på just Förarmötet , jag vet själv när man stor där framför folk och ska predika , alltid nåt man glömmer tyvärr Man är ju inte mer än människa alltså inte felfri .


Kom tillbaka vid 12 och fick lite rapporter om diverse avkörningar samt annat men tyckte inte att det var så farligt , det som tog längst tid var nån som tömde sitt kylsystem på rakan thumbs down Att sanera sånt tar tid och det får man räkna med på en banträff faktiskt , för en vacker dag så sitter man där själv och sölar runt banan även om man har gått igenom bilen innan träffen . Så där tycker jag ni borde ha överseende faktiskt för hur ska vi veta i förväg att en bil kommer tömma vätska på banan ????

Att det vart lite kaotiskt med grupper tyckte jag inte , det vart därför vi satte en grens på max 80 bilar ( vi tog lerdom utav alla andra år där det kunde vara runt 120 bilar i kön ) och med tanke på hur vädret skulle vara så blev det naturligt bortfall utav bilar , så allt som allt så blev det 71 bilar som körde vilket man inte kan klaga på tycker jag .



Att det blev lite körtid ???
Varför åker ni hem så tidigt då ???
Sista timmen körde jag oavbrutet med max 5-6 bilar på banan + upptorkande asfalt



Hur som hellst så Tack alla som kom och körde trots vädret thumbs up

_________________

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Fast Ford skrev:
Rompa skrev:
Efter denna träff undrar JAG om det ens är värt och bjuda in rejsa-folket efter detta jävla gnäll.Mvh Rompa


ok som vanligt, säg gärna vad ni tycker om det är beröm, annars håll käft!

Att man tycker det är för lång tid med 2timmar och 45minuter efter förarmöte till första körpasset mycket pga för mycket bilar och rörigt upplägg känns ganska befogat, men jag ber så mycket om ursäkt om det inte fick framföras för att kunna förbättras till kommande träffar.

//Petter


Vi tar åt oss all kritik tro mig annars kan man aldrig bli bättre

Att du fick vänta så länge innan du kom ut på banan är ju beklagligt
Men det kan ju bero på bilar som har sölat runt banan vilket krävde sanering som tog tid ( nu var jag inte där så jag ska inte uttala mig igentligen ) men om du tyckte att det tog tid varför hjälpte du inte till för att det skulle gå snabbare då ? Eller du kanske vill att vi skiter å sanera och släpper ut bilar på banan vilket leder till att du eller några andra skrotar sina bilar på grund av det ?? Vilket är bättre ??

Hoppas du inte tar detta som ett påhopp

_________________

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



lewan skrev:


En annan fråga, hade inte alla flaggvakter radio eller möjlighet att gulflagga..?




Jo då alla hade radio , gulflaggen sköttes av startern och vi fick order om att gulflagga runt hela banan i det vädret

_________________

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



FredrikÅ skrev:



Tre grundtips:

1) Fundera hur ni använder de resurser/funktionärer ni har. Se till att alla har en klar uppgift
och att kommunikationen är tydlig.

2) Ha en tydligare gruppindelning, max 20 bilar per grupp. Parkering sker i bestämda led utanför bandepån.
Skaffa minst en ansvarig funktionär per grupp, med uppgift att hålla ordning och reda. Ingen byter grupp utan att fråga.

3) Ta befälet. Skicka hem folk som inte lyssnar.


thumbs up

_________________

--VVTS--
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Maciek Matwiejczuk skrev:

Vi tar åt oss all kritik tro mig annars kan man aldrig bli bättre


Bra, det är precis vad man vill höra. Jag hoppas inte någon tar illa vid sig för att man kommer med förslag på förbättringar. Ser framemot nästa träff och hoppas då kunna vara med på det svarta.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
farsan
Hunnebostrand
Här sen Nov 2007
Inlägg: 176



Maciek:
Grymt bra summerat, ingen lek att hålla i en träff thumbs up

_________________
Andreas Schönemann
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Johan Sjöström skrev:


Dagens mest udda händelse måste vara när Maciek fick punka på rakan orsakad av en polygriptång som sedan gick igenom bakre kofångaren och satt prydlig fast när han kom in i depån, till råga på allt en sunkig biltema variant



Ha ha du ska veta att jag blev paff
Åkte innespåret mot räcket på rakan för att kyla av regndäcken , i höjd med bron så small det till som fan där bak , trodde det vart däckrester , efter 2 varv så började bilen bli väldigt orolig där bak när jag svängde åt vänster , körde in i depån och resten vet du

Tack till den som förmodligen glömde tången under huven på sin bil och körde ut på banan samt tappade den thumbs down
Nu har jag en extra tång

_________________

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Johan Sjöström skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:

Vi tar åt oss all kritik tro mig annars kan man aldrig bli bättre


Bra, det är precis vad man vill höra. Jag hoppas inte någon tar illa vid sig för att man kommer med förslag på förbättringar. Ser framemot nästa träff och hoppas då kunna vara med på det svarta.


thumbs up Gött Johan du är Välkommen

_________________

--VVTS--
Citera
Eftersnack
2011-07-17 TPC Ring Knutstorp Eftersnack
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
2 besök senaste veckan (12689 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande